بروز کردن سبک لباس آقایان

فهرست عناوین

اگر همیشه این جمله را شنیده اید که “پول نمی تواند سبک لباس شما را تعیین کند”، آنقدر ثروتمند بوده اید که برایتان مهم نباشد آیا این گفته صحیح است یا خیر. اگرچه همیشه نیز درصدی از حقیقت در این گفتۀ کلیشه ای نیز وجود دارد. در حالیکه تمامی مردان خوشتیپ درآمد های بسیار بالا ندارند، همگی آنها کوچکترین جزئیات را در نظر می گیرند و می دانند که همین جزئیات بسیار مهم است. بطور خلاصه نباید خیلی ثروتمند باشید که بتوانید سبک های بروز و نوین را تجربه کنید. برای اینکه وقت و انرژی کمتری صرفِ دانستن موارد ضروری برای خوش لباس بودن آقایان کنید، در زیر 20 مورد از نکات جدید برای اینکه به سرعت سبک لباس پوشیدن خود را ارتقا دهید، در اختیار شما قرار داده شده است.

تو دادنِ بخش جلویی لباس

برای نوجوانان، حضور در جامعه با لباس های مخصوص مدرسه بسیار سخت است اما امسال یکی از متخصصان مُد در زمینۀ پوشاک آقایان در حال بررسی تمامی موارد برای بروز رسانی این نوع لباس ها و تطبیق آنها با مُد روز می باشد. آیا در این زمینه تازه کار هستید؟ می توانید با تو دادنِ بخش جلویی لباس آغاز کنید. برای اینکار کافیست جلوی تیشرت یا بلوز را در زیر قسمت جلویی کمربندِ شلوار قرار دهید یا برای مرحلۀ بعدی، تیشرت یا بلوز یقه دار را بخوبی درون شلوار پارچه ای یا کتانِ خود قرار دهید تا ظاهری آراسته داشته باشید. اگر اینکار را زیاد انجام دادید و در آن خبره شدید، می توانید بعنوان گزینه های دیگر لباس های بافتنی سبک و یا رویه ها را نیز امتحان کنید.

دستمال گردنِ گره دار را جایگزینِ دستمال گردن معمولی کنید.

حتی اگر بندرت از دستمال گردن استفاده می کنید، ممکن است شررایطی فوری پیش آید که بدان نیاز پیدا کنید، بنابراین می توانید دستمال گردن خود را از قبل آماده کنید. بجای استفاده از مدل های سادۀ ابریشمی می توانید از طرح های جدید تر و گره دار استفاده کنید تا در عین کلاسیک بودن، به ظاهر شما کمی بافت و منحصر بفرد بودن اضافه کند. نویسندۀ سبک پوشاک آقایان، Tom Courcey معتقد است: “دستمال گردن گره دار می تواند جزئیات خوبی به ظاهر شما اضافه کند. اگرچه اغلب آقایان به همان سبک سنتی علاقه مندند، ترکیب این سبک با سبک دستمال گردن های گره دار با رنگ های پر رنگ بسیار مناسب می باشد.”

انتخاب مدل ریش و موی متناسب با شکل صورت

مانند لباس پوشیدن، مدل مو نیز می تواند در هر فصل تغییر کند و نشاندهندۀ بروز بودن شما باشد.
اگرچه مدل ریش باید دقیقا با مدل موی شما مطابقت داشته باشد. آقایانی که صورت های کشیده دارند نباید در بالای سر موهای زیادی را رو به بالا دهند و یا در کناره های صورت موهای کمتری را باقی بگذارند. افرادی که صورت های گردتری دارند، باید انحنای صورت خود را یا موهای کوتاه در اطراف صورت و موهای بلند تر در بالای سر جبران کنند. همینطور، موهای صورت نیز می تواند به کشیدگی و یا گرد شدن صورت بیافزاید.
بطور خلاصه: مدل موی کلاسیک همیشه گزینه ای مناسب است زیرا می تواند در تمامی موقعیت ها شیک باشد و نیازی ندارید این مدل را با لباس خاصی ست کنید.

لباس ها را با شکل بدن خود تطبیق دهید.

لازم به ذکر نیست که تمامی لباس ها فارغ از قیمتشان می توانند با کمی تغییر بهتر با شکل بدن شما مطابقت کنند. موضوعی که کمتر بدان پرداخته شده این است که تمامی لباس هایی که در کمد لباس شما قرار دارند شامل این مورد می شوند و می توانید آنها را طبق شکل بدن خود تغییر دهید. تیشرت ها، بلوزها، شلوارهای جین، شلوارهای پارچه ای، و غیره تمامی می توانند با کمی تغییر شما را بدلخواه کشیده تر و یا لاغر تر نشان دهند.

عینک آفتابی را در جیب بالایی قرار دهید.

وقتی عینک آفتابی خود را به چشم نمی زنید، جیب بالایی بهترین مکان برای قرار دادن آن است نه ینکه عینک را در بالای سر و یا حتی بدتر در روی گردن خود قرار دهید. Reiss  مدیر طراحی لباس آقایان Alex Field معتقد است: “بهترین مکان برای قرار دادن عینک آفتابی روی جیب بالایی در روی سینۀ ژاکت یا بلوز شماست. همین نکات ظریف راز خوشتیپی هستند.”

کتانی های سفید خود را همیشه سفید و تمیز نگه دارید.

زیبایی کتانی های سفید این است که تقریبا با همۀ لباس ها ست می شوند. این یعنی بیشتر از هر کفش یا کتانی دیگری آنها را می پوشید.
بنابراین ممکن است بعلت استفادۀ زیاد کثیف شوند. پس سعی کنید همیشه آنها را تمیز و سفید نگه دارید. بهترین راه برای اینکه از کتانی های سفید خود مراقبت کنید این است که با یک تکه پارچه و اسپری محافظ آنها را تمیز کنید. گرد و خاک و لکه ها را از روی آن بردارید و سپس کمی خمیر دندان روی لکه ها قرار دهید. بعد از اینکه لکه ها از بین رفتند، آنرا پاک کنید و با اسپری محافظ آنها را اسپری کنید.

به شلوارهای جین لبه دارِ خود طرح هایی را بیافزایید.

یک جستجوی سریع در گوگل می تواند تعداد زیادی گزینه برای لبۀ شلوار جین در اختیار شما قرار دهد.
اما باید بدانید کدامیک برای شما مناسب تر است. این تکه ها که روی لبه های شلوار قرار می دهید، در برخی موارد می تواند نشان دهندۀ کیفیت و یا دوخت مناسب شلوار شما نیز شود.

بدنبال لباس هایی با یقۀ دیپلمات باشید.

برای حفظ راحتی در پوشاک آقایان، بلوز های یقه دیپلمات می تواند گزینۀ بسیار مناسبی محسوب شود. Oliver Spencer طراح پوشاک مردانه معتقد است: “بلوز های یقه دیپلمات بخشی از پوشاک آقایان است که می تواند کاربردی باشد.
برای فصل بهار می توانید آنرا با کتانی ست کنید و تیپی روزمره بسازید.” 

روی عطر های خوشبو سرمایه گذاری کنید.

وقتی بحث جذابیت مردانه به میان می آید، همیشه عطر و بوی خوش مهم تر از ظاهر می باشد. آمار و ارقام نیز این موضوع را تایید می کنند.
استنشاق عطر و بوی خوش، منجر به ارزیابی مثبتی از شخصیت زن و مرد می شود که در نتیجه باعث می شود مخاطب از خطاهای سطحی چشم پوشی کند. به نظر می رسد بهتر باشد عضویت در باشگاه را لغو کنیم و در عوض عطر خوشبویی خریداری کنیم.

کراوات را امتحان کنید.

قوانین لباس های رسمی محل کار ممکن است در برخی اوقات موجب شود آقایان احساس رسمی بودن بیشتری کنند. اگر اینطور نباشد، می توانید با کراوات خود به محل های دیگر بروید و احساس قدرتی که بستنِ آن به شما می دهد را بوضوح مشاهده کنید. از طرف دیگر، نبستن کراوات به لباس شما احساس راحتی و رها بودن می دهد. البته این سبک می تواند در زمان رفتن به بار بسیار مناسب باشد.

بدنبال شلوار جین هایِ روشن باشید.

هیچ کسی نمی تواند در این مورد مانند رایان گاسلینگ (هنرپیشۀ کانادایی) خوشتیپ باشد. بنابراین سعی کنید از اصول مُد که Simon Chilvers مدیر سبک پوشاک آقایان MatchesFashion ذکر می کند بهره ببیرید و سبک لباس پوشیدن خود را ارتقا دهید. Simon Chilvers معتقد است: “شلوارهای جین تیره تر مانند مشکی می تواند در مجموعه لباس های هر مردی وجود داشته باشد اما اگر بخواهد طبق مُد روز لباس بپوشد، همه چیز تغییر می کند. اگر به برند های مطرح نگاهی بیاندازید متوجه می شوید که امسال رنگ های روشن تر در تمامی مجموعه ها وجود دارند.”

ساک ورزشی خود را بروز کنید.

هیچ چیزی بدتر از این نیست که با ساک ورزشی که از مُد افتاده به باشگاه بروید. اگر می خواهید در بیرون از منزل و باشگاه دوچرخه سواری کنید، حمل کوله پشتی ورزشی قدیمی تان مانعی ندارد. اما اگر می خواهید به محل کارتان بروید موضوع فرق می کند. کوله یا ساک ورزشی چرمی می تواند بسیار کاربردی باشد و موجب می شود ظاهرتان بسیار آراسته و شیک بنظر برسد.

کت و شلوارتان را در آخر هفته ها به تن کنید.

محاسبۀ هزینه لباس ها می تواند رویکردی خسیسانه برای انتخاب سبک مورد نظرتان باشد اما در واقع خرید به صرفه می تواند از پشیمانی جلوگیری کند و خرید های گاه و بی گاه شما را توجیه نماید. James Jee مدیر پوشاک آقایان Jaeger معتقد است: “استفاده از کت و شلوار مخصوصا کت و شلواری که کمی غیر رسمی باشد می تواند در محیط های خارج از محل کارتان به ظاهر شما آراستگی را هدیه دهد.
بدنبال پارچه های تطبیق پذیر باشید که می تواند براحتی با بلوز و یا شلوار ساده یا حتی با تیشرت و شلوار جین نیز ست شود. برای داشتن ظاهری راحت می توانید در قسمت سرشانه کمی انعطاف پذیری ایجاد کنید و با کمی خلاقیت در رنگ، بافت، و یا طرح های ظریف کت و شلوار خود را منحصر بفرد کنید. “

اگر می خواهید بیشتر درباره انتخاب کت و شلوار مناسب مطالعه کنید، کافیست روی لینک راهنمای انتخاب کت و شلوار مردانه کلیک کنید. 

با کت و شلوارتان از بلوزهایی با طرح چاپی استفاده کنید.

تصور کنید سریال Mad Men  به پایان رسیده و Don Draper برای تعطیلات به کالیفرنیا رفته و شما باید سبک خیاطی خود را دنبال کنید. Giles Farnham مدیر استدیوی مُدِ River Island معتقد است: ” اگرچه لباس های دوخته شدۀ قدیمی همیشه جایگاه خود را دارند، اما با ظهورِ Casual Friday (روز جمعه ای که سازمان ها به کارمندانشان اجازه می دهند غیر رسمی تر از روزهای عادی لباس بپوشند) مردان امروزی گزینه های رسمیِ خلاقانه تری را در اختیار دارند. بلوز هایی با طرح چاپی که در گذشته بیشتر در تابستان مورد استفاده قرار می گرفتند، امروزه می توانند در این موقعیت نیز کاربردی باشند.”

به ظاهرتان نیز توجه کنید.

پس از یک سن خاص، تمامی آقایان باید با حقیقت کنار بیایند و بپذیرند که خیس کردن بدن با اسپری بدنِ Lynx Africa نمی تواند موجب خوشتیپی شما شود. بلکه با صرف هزینه بیشتر می توانید ظاهر خود را نیز مانند لباس هایتان شیک و آراسته سازید. صابون های خشک و آب می تواند برای استفادۀ روزمره مناسب باشد. با استفادۀ هفتگی دوبار می توانید پوست های مرده را از صورت خود جدا کنید.
علاوه بر این می توانید از کرم مرطوب کننده و روزانه با SPF نیز برای مرطوب کردن صورت و محافظت از اشعه UV استفاده کنید.

لبۀ شلوارهایتان را کوتاه کنید.

شلوارهایی با لبه های کوتاه تر که امروزه مُد شده اند می توانند تا بالای زانو نیز باشند. طراح مُد Nas Abraham که با Gap و Barbour کار کرده است، معتقد است: ” شلوارهایی با لبه های کوتاه تر می توانند به دلایل مختلف محبوب باشند. مهم ترین دلیل این است که بخوبی با لباس های مُد روز ست می شود. علاوه بر این، شلوارهای لبه کوتاه به فرد اجازه می دهند تا سبک مختص به خود را نشان دهد.”

تیپ رسمی و غیر رسمی را با هم ترکیب کنید.

در گذشته وقتی همه چیز واضح بود و حد و مرز مخصوص به خود را داشت، مردان لباس هایی را در طول هفته و در محل کار خود به تن می کردند و برای روزهای تعطیل لباس غیر رسمی مانند تیشرت می پوشیدند، اما امروزه این رویکرد تغییر کرده و تقریبا هر چیزی را هر جایی می توان به تن کرد. این امر مشخصا جایی مشاهده می شود که لباس های رسمی و غیر رسمی با هم ترکیب می شوند تا تاثیر بخصوصی داشته باشند.
تصور کنید یک کت و شلوار را با کتانی پوشیده اید، و یا شلوار های راحتی را با کت رسمی بر تن کرده اید. اگر امروزه تیپ شما عجیب و غریب به نظر برسد، مشکل خاصی ایجاد نمی شود.

به فناوری های نوین توجه کنید.

قصد داریم بگوییم که هدفون ها آخرین فناوری نوینی هستند که می توانند به سبک لباس پوشیدن و ظاهر آقایان جلوۀ خاصی بدهند.
توجه به این جزئیات ظریف می تواند تیپ شما را دگرگون سازد. هدفون های سیمی همیشه آویزان هستند، تاب می خورند، و آلودگی ها را بخود جذب می کنند. اما می توانید با خریدی هوشمندانه در این فرایند، مواردی را تهیه کنید که از این امر جلوگیری می کند مثلا هدفون های چرمی، آلومینیومی، و برنجی می توانند بسیار کاربردی باشند.

شلوارهای جین قدیمی خود را دارای طرح های ساییدگی یا پارگی کنید.

فقط نوجوانان خشمگین نیستند که شلوارهای جینِ ساییده یا پاره بر تن می کنند. مُد امروزه برای شلوارهای جین نیز همین مورد است. هزینۀ زیادی را صرف خرید این نوع شلوارها نکنید و در عوض از شلوارهای جین قدیمی خود استفاده کنید و آنها را در روی زانو و یا هر قسمت دلخواه با قیچی شکل دهید.

ژیله را متناسب با شکل بدن خود بر تن کنید.

ژیله در وحلۀ اول ممکن است زیاد به چشم نیاید. ممکن است فقط بعنوان روپوش تهیه شده باشد و فاقد قسمت آستین باشد.
می توانید از مدل آستین دار آن استفاده کنید و یا اگر می خواهید مُد روز باشید، چند تکه لباس را با هم بر تن کنید، اگرچه تمامی این موارد باید متناسب با شکل بدن شما باشد.

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *