فشن بلاگر کیست ؟

فهرست عناوین

دنیای مُد همواره در حال تغییر و تحول است و ما به روش‌ های مختلف و از طریق رسانه‌ های متعدد متوجه این تغییر و تحول‌ ها می ‌شویم. یکی از راه‌ های مشاهدۀ به روزترین و خلاقانه ‌ترین مُدها و استایل‌ ها، سر زدن به وبلاگ‌ ها و صفحه‌ های اجتماعی فشن بلاگرها است. امروزه، تعداد فشن بلاگرها و صفحاتشان، همواره رو به افزایش است؛ اما چه چیزی باعث می ‌شود برخی از آن‌ ها موفق ‌تر و شناخته ‌شده‌ تر باشند؟ چه چیزی آن‌ ها را از یکدیگر متمایز می ‌کند؟ بسیاری از مردم، فشن بلاگری را شغلی ساده می ‌پندارند که نیازی به مهارت خاصی ندارد؛ اما این ‌طور نیست! فشن بلاگر بودن مستلزم داشتن مهارت‌ های متعدد و خلاقیت بالا است و همین مهارت‌ ها و خلاقیت است که آن‌ ها را از یکدیگر متمایز می ‌کند.  در این مطلب، به طور مفصل برایتان خواهیم گفت که  فشن بلاگر کیست و مهارت‌ های ویژۀ این حرفه کدام ‌اند.


با تصویرگران پویااندیش همراه باشید!


فشن بلاگر کیست؟

حتماً نام فشن بلاگر زیاد به گوشتان خورده است و تا حدی می ‌دانید فشن بلاگر کیست و چه نقش پررنگی در دنیای مُد و فشن دارد؛ به طور خلاصه، می ‌توان گفت که فشن بلاگر کسی است که یک مجلۀ مُد را به صورت آنلاین می ‌چرخاند. همان ‌طور که می ‌دانید در یک مجله، اشخاص متعددی مشغول به کار هسستند: چندین نویسنده، عکاس، بازاریاب، فروشنده و … . فشن بلاگر، همۀ وظایف این لیست بی انتها را به عهده دارد و باید به خوبی از پس آن‌ ها بربیاید؛ به همین دلیل، می ‌توان فشن بلاگری را یک شغل تمام وقت و حتی سنگین و دشوار دانست. در ادامه، به تفصیل به وظایف و مهارت‌ های مورد نیاز یک فشن بلاگر خواهیم پرداخت و شغل فشن بلاگری را در قالب همین وظایف و مهارت‌ ها شرح خواهیم داد.

 


فشن بلاگر باید چه مهارت‌ هایی داشته باشد؟

همان‌ طور که مشاهده کردید، وظایف و مسئولیت‌ های یک فشن بلاگر،  صرفاً پوشیدن لباس‌ های به ‌روز و آپلود کردن عکس‌ هایش در وبلاگ یا صفحه‌ های اجتماعی ‌اش نیست؛ بلکه یک فشن بلاگر موفق، به دانش گسترده و مهارت‌ های متعددی نیاز دارد. همین دانش و مهارت است که فشن بلاگرها را از یکدیگر متمایز می سازد.


دیدگاه مستقل

یک فشن بلاگر باید دیدگاهی مستقل و منحصر به فرد داشته باشد. می ‌توان گفت که این استقلال، از مهم ‌ترین مهارت‌ های یک فشن بلاگر به شمار می ‌رود. در فضای مجازی، هزاران وبلاگ مُد و فشن وجود دارد و همۀ آن‌ ها فرصت تولید محتوا را دارند؛ اما آنچه باعث می ‌شود برخی از آن‌ ها متمایز و برجسته باشند، مستقل بودن و تقلید نکردن است. فشن بلاگرهایی که دیدگاه مستقل دارند، به فکر تقلید از دیگر فشن بلاگرها نیستند و همین موضوع سبب خاص و منحصربه فرد بودن وبلاگ آن ها می ‌شود.
مستقل بودن و تقلید نکردن، به این معنا نیست که باید محتوای عجیب و غریبی خلق کنید و شبیه هیچ فشن بلاگری نباشید، بلکه بدین معناست که دیدگاه و سلیقۀ منحصربه فردتان باید در وبلاگتان نمایان باشد و همه بتوانند آن را حس کنند. این دیدگاه مستقل و خلاقیت شما است که از دیگران متمایزتان می ‌کند.

 


عکاسی و ویرایش تصویر

محتوای بصری، تاثیر شگفت انگیزی بر درخشش و قوت گرفتن وبلاگ‌ های مُد و فشن دارد؛ از این رو، فشن بلاگر باید نحوۀ کار با دوربین عکاسی، اصول عکاسی و ویرایش عکس را بلد باشد تا بتواند وبلاگ جذاب ‌تری را شکل دهد و در نتیجه، مخاطبان بیشتری داشته باشد. البته نیازی به تهیۀ دوربین‌ های خاص و گران‌ قیمت نیست، فقط کافی است یک دوربین مناسب داشته باشید و اصول عکاسی، به عنوان مثال، ترکیب بندی را بشناسید و بتوانید عکس‌ های باکیفیت و درستی بگیرید.
 نرم افزارهای ویرایش تصویر، کارتان را راحت‌ تر و نتیجۀ آن را به مراتب بهتر خواهند کرد. البته باید نحوۀ کار با این ابزارها را بلد باشید و تصاویر غیرواقعی خلق نکنید.

شناختن رسانۀ اجتماعی

اگر می ‌خواهید مخاطبان را جذب کنید، ترافیک وبلاگتان را افزایش دهید، با مخاطبان به طور مستقیم در ارتباط باشید، رسانه‌ های اجتماعی، مانند اینستاگرام، توئیتر و فیسبوک را فراموش نکنید. از طریق رسانه‌ های اجتماعی، می ‌توانید با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و آن‌ ها را به سوی وبلاگتان جذب کنید.


نوشتن

متن و تصویر، در کنار یکدیگر وبلاگ شما را می ‌سازند. باید مهارت نگارشتان را نیز مانند مهارت عکاسی ‌تان تقویت کنید. نوشته‌ های شما باید به گونه ‌ای باشد که مخاطبان را به سوی خود جذب کند و مخاطبان همواره برای خواندن نوشته‌ های شما اشتیاق داشته باشند و حتی آن‌ را دنبال کنند. اصلاً نگران نباشید، قرار نیست مانند نویسنده‌ ای چیره دست بنویسید، کافی است نوشته‌ تان، داستان و روایت داشته باشد و خواننده را تا به آخر بکشاند؛ به طور کلی، محتوای یک وبلاگ مُد یا فشن باید خوانا و جذاب باشد؛ لازم نیست از واژگان سنگین و خاص استفاده کنید، چرا که مخاطب وبلاگ شما، همۀ مردم خواهند بود، نه فقط یک قشر خاص! یادتان باشد که صدا، دیدگاه و شخصیت شما باید در نوشته‌ تان نهفته باشد؛ درست همان چیزی که  نوشته‌ های شما را از نوشته‌ های دیگران متمایز خواهد کرد. نوشتۀ شما باید عاری از غلط‌ های دیکته ‌ای و ویرایشی باشد، چرا که چنین ایرادهایی باعث می ‌شود بسیاری از مخاطبان خود را از دست بدهید.

نظم و انضباط

نظم و انضباط از لازمه‌ های شغل فشن بلاگری است. اگر می ‌خواهید فشن بلاگری موفق باشید، باید همواره، نظم و برنامه ‌ریزی داشته باشید. شما مدیر خودتان هستید و همواره باید زمان و کارهایتان را تحت کنترل خودتان داشته باشید. اگر می ‌خواهید منظم باشید و با برنامه‌ ریزی پیش بروید، باید اهدافتان را برای خودتان مشخص کنید و به سوی همان مسیر پیش بروید.
باید همیشه این منظم بودن را تمرین کنید. کارهایی را که باید در طول روز انجام دهید لیست کنید (روی کاغذ یا در قسمت‌ یادداشت‌ های تلفن همراهتان) و کنار هر کاری که انجام می ‌دهید، تیک بزنید. سعی کنید برنامه‌ ریزی روزانه ‌تان واقع‌ گرایانه باشد، نه ایده ‌آل ‌گرایانه!
همیشه برای خودتان ساعت کار تعیین کنید؛ حتی می ‌توانید بیشتر کار کنید تا از برنامه ‌تان عقب نمانید!


خلاقیت

اگر می ‌خواهید فشن بلاگر موفقی باشید، باید بتوانید در رقابت موفق باشید و خلاقیت، از راه‌ های موفقیت در این رقابت به شمار می ‌رود؛ به طور کلی، فشن بلاگر باید فراتر از حد و مرزها بیندیشد و همواره به فکر نوآوری باشد. این خلاقیت باید در تک تک جنبه‌ های کارتان وجود داشته باشد، از عکاسی گرفته تا نوشتن و انتخاب لباس. اگر هم می ‌خواهید در رسانه‌ های اجتماعی، مانند اینستاگرام فعالیت کنید، باید کپشن‌ های خلاقانه و مرتبطی بنویسید.


 انتخاب درست

انتخاب درست لباس، کفش و اکسسوری،‌ تاثیر بسیار مهمی بر روند کار فشن بلاگرها دارد. یکی از لازمه‌ های انجام یک انتخاب درست، شناختن رنگ‌ هاست. باید با چرخۀ رنگ‌ ها آشنا باشید و بتوانید رنگ‌ های مختلف را با یکدیگر ست کنید تا ظاهر زیباتری را برای خودتان بسازید؛ در ضمن، باید بتوانید آرایش صورت و مدل موی متناسب با استایلتان را نیز انتخاب کنید. این کار باعث افزایش مخاطبانتان خواهد شد.
 


انعطاف ‌پذیری

صنعت مُد و فشن بلاگری همواره در حال تغییر و تحول است و فشن بلاگری می ‌تواند موفق باشد که به سرعت با فضا و تغییرات سازگار شود؛ به عبارت دیگر، اگر می ‌خواهید همواره موفق باشید و درخشش و موفقیت‌تان کوتاه مدت و مقطعی نباشد، باید همگام و همراه با تغییرات پیش بروید. حواستان را خوب جمع کنید و به‌ روز باشید. خودتان به دنبال یافتن راه و چاه باشید و همیشه منتظر نباشید کسی مسیر را به شما نشان بدهد.

روابط عمومی

مهارت ارتباطی یا روابط عمومی، یکی دیگر از مهارت‌ های مورد نیاز برای هر فشن بلاگر به شمار می ‌رود. فشن بلاگرها باید بتوانند روابط مناسبی را با برندها و کمپانی‌ ها برقرار کنند؛ به عنوان یک فشن بلاگر موفق، باید بتوانید رابطه ‌ای بلند مدت و حرفه ‌ای را با انواع برندها ایجاد کنید. ایجاد چنین ارتباطی، تاثیر بسیار چشمگیری بر رونق کار و وبلاگتان خواهد داشت.

طراحی وب سابت

نیازی نیست همۀ فشن بلاگرها طراحی وب سایت بلد باشند، چرا که می ‌توانند طراحی وب سایت خود را به متخصص این کار بسپارند؛ اما بهتر است اصول اولیۀ این کار را یاد بگیرند. با یاد گرفتن این اصول، می ‌توانید هر وقت دلتان خواست تغییر و تحولاتی را در وب ‌سایت‌ خود ایجاد کنید و طراحی آن را با سلیقه و ذوق خودتان تغییر دهید؛ در ضمن، دیگر نیازی نیست برای هر کاری هزینه پرداخت کنید و می ‌توانید خودتان کارهای ساده را انجام دهید.


 سخن آخر

حال که با فشن بلاگر و فضای کاری آن آشنا شدید و به مد و ترند نیز علاقمندید، اگر در خود خلاقیت و انرژی لازم را می بینید، باید بگوییم که به این دنیا خوش آمدید! دنیای فشن بلاگری سرشار از هیجان و تازه هاست که می تواند شما را با فضاهایی نو و بدیع همراه سازد!  

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *