ایونت چیست؟

فهرست عناوین

 
در دنیای امروز، ایونت نقش بسیار مهمی در زندگی خصوصی و کاری اشخاص دارد. ایونت انواع مختلف دارد و هر ایونت، هدفی منحصر به فرد را دنبال می کند. برخی ایونت‌ ها خصوصی و تفریحی هستند و برخی دیگر سیاسی و بازرگانی اند و هدف از برگزاری ‌شان، چیزی فراتر از خوش گذراندن و دور هم بودن است! در این مطلب، انواع ایونت را معرفی می ‌کنیم و همچنین می ‌گوییم که چه چیزی موفقیت یا عدمِ موفقیتِ یک ایونت را مشخص می ‌کند. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید!


انواع ایونت کدامند؟

ایونت انواع مختلفی دارد و در پس هر نوع ایونت، هدفِ خاصی وجود دارد. در ادامه، انواع ایونت را برایتان خواهیم گفت.


ایونت خصوصی:

ایونت خصوصی، همان ‌طور که از نامش پیداست، به شخص مربوط می ‌شود. جشن تولد، جشن عروسی، سالگرد عروسی و دورهمی، از ایونت‌ های خصوصی به شمار می ‌روند.


ایونت شرکتی:

ایونت شرکتی به منظورِ پروموت کردنِ برند یا محصولاتِ یک کمپانی برگزار می ‌شود. جلسه، کنفرانس، نمایشگاه بازرگانی، ورکشاپ و سمینار، از ایونت‌ های شرکتی به شمار می ‌روند. این ایونت‌ ها به برقراری ارتباط نزدیک ‌تر میان کارمندان، مراجعان و مدیران کمک می ‌کند و باعث می ‌شود کسب و کار گسترش بیشتری پیدا کند. هر شرکتی، با هر اندازه ‌ای، می ‌تواند ایونت شرکتی برگزار کند. این ایونت‌ ها همبستگی میان کارکنان را افزایش می ‌دهد و باعث می ‌شود تمایل بیشتری برای انجام کار تیمی پیدا کنند. ایونت‌ های شرکتی نیز انواع مختلفی دارد؛ در برخی از آن‌ ها، فقط کارکنان و کارفرمایان شرکت می ‌کنند؛ در برخی دیگر، ذی نفعان نیز حضور دارند؛ و در برخی دیگر، مراجعان نیز دعوت می ‌شوند.


ایونت‌ های ورزشی:

ایونت ورزشی، همان ‌طور که از نامش پیداست، به ورزش و مسائل مربوط به آن ارتباط دارد؛ به عنوان مثال، جام جهانی را می ‌توان در دستۀ ایونت‌ های ورزشی قرار داد.


ایونت‌ های خیرخواهانه:

ایونت‌ های خیرخواهانه به منظور جمع ‌آوری پول برای کارهای خیرخواهانه برگزار می ‌شود.


ایونت تفریحی:

هدف از برگزاری برخی ایونت‌ ها، تفریح کردن است؛ به عنوان مثال، کنسرت‌ های موسیقی و برخی جشنواره‌ ها را می ‌توان در گروه ایونت‌ های تفریحی قرار داد.


ایونت‌ های مذهبی:

هدف از برگزاری ایونت‌ های مذهبی، گرامیداشت یک مراسم مذهبی است.


ویژگی‌ های یک ایونت خوب

ایونت نیز مانند هر چیز دیگر، ویژگی‌ های مختص به خودش را دارد. گرچه سنجش و اندازه ‌گیری موفقیت، کار ساده ‌ای نیست؛ اما برخی نشانه‌ ها وجود دارند که حاکی از موفقیت ایونت هستند. در ادامه، به معرفی ویژگی‌ های یک ایونت موفق خواهیم پرداخت.


هدف از برگزاری ایونت مشخص باشد!

ایونتی می ‌تواند خوب باشد که هدفِ روشن و مشخصی در پسِ برگزاری آن وجود داشته باشد. باید بدانید هدفتان از برگزاری ایونت چیست تا بتوانید برنامه‌ ها و استراتژی‌ های ایونت را بر اساس آن پیش ببرید.


خبر برگزاری ایونت منتشر شود!

یکی از راه‌ های سنجش موفقیتِ یک ایونت این است که از آن صحبت شود. بازاریابی رایگان، بهترین بازاریابی است. باید ببینید آیا در نشریه یا هر جای مهم دیگری، در مورد ایونت شما صحبت می ‌شود یا خیر؟ آیا از حضار در مورد کیفیت و چگونگی ایونت سوالی پرسیده شده است؟ آیا مصاحبه ‌ای با سخنرانان انجام شده است؟ آیا مردم به صورت آنلاین در مورد ایونت صحبت می ‌کنند ؟
 روابط عمومی باعث می ‌شود ایونت بعدی شما بسیار گسترده‌ تر و عظیم‌ تر باشد؛ به خصوص اگر دوباره در زمان و مکانی مشابه، ایونتی را برگزار کنید.


از مهمان‌ ها فیدبک‌ های عالی دریافت شود!

یکی از بهترین راه‌ های سنجشِ میزان موفقیت یک ایونت این است که از حضار در مورد چگونگی و کیفیتِ ایونت سوال شود. از حضار فیدبک بخواهید و به آن‌ ها بگویید که اگر پیشنهادی جهتِ بهبودِ برگزاری ایونت دارند، آن را با شما در میان بگذارند. درست است برخی از مردم فقط غر می ‌زنند و شکایت می ‌کنند؛ اما برخی نیز واقعاً قصد دارند به شما کمک کنند. ایده‌ های آن‌ ها را یادداشت کنید؛ خواهید دید که ایده‌ های فوق ‌العاده‌ ای برای ایونت‌ های بعدی خواهید داشت.


ابزار و شرایط سخنرانی فراهم شده باشد!

ایونت خوب، ایونتی است که در آن به نیازهای سخنرانان توجه شود و ابزارهای مورد نیازی برای ارائۀ یک سخنرانی خوب فراهم شوند. پیش از برگزاری ایونت، باید وسایل مورد نیاز برای سخنرانی فراهم و نصب شوند. هیچ چیز بدتر از آن نیست که یک سخنران برای بیان حرف‌ هایش مجبور به داد زدن باشد.


همه چیز سازمان ‌دهی‌شده باشد!

ایونتی که به خوبی سازمان ‌دهی شده باشد، موفق خواهد بود. اگر امور را برنامه ‌ریزی کنید و هر کاری را به شخص مناسبی بسپارید، ایونت خود را خوب برگزار خواهید کرد.


کیفیت غذا و پذیرایی مناسب باشد!

باید بپذیریم که پذیرایی، یکی از مهم‌ ترین بخش‌ های هر ایونت است و باید به بهترین شکل صورت بگیرد. سعی کنید پذیرایی منحصر به فرد و با کیفیتی را ارائه دهید.


اتفاقات غیرمنتظره به خوبی مدیریت شوند!

در هر ایونت، ممکن است اتفاق غیرمنتظره ‌ای رخ دهد یا اشتباهی پیش بیاید. در یک ایونت خوب، این اتفاقات و اشتباهات باید به خوبی مدیریت شوند؛ به عنوان مثال، باید بدانید اگر ناگهان برق رفت، باید چه کار کنید.


ایونت باید منحصر به فرد باشد!

ایونت باید منحصر به فرد و بی‌ نقص باشد تا خاطرۀ آن در ذهنِ دیگران باقی بماند. معمولاً فکر می ‌کنند یک جشن عروسی، جشن عروسی است، ولی واقعاً این ‌طور نیست! ممکن است دو جشن عروسی در یک زمان و در مکان مشخص برگزار شود؛ اما هیچ شباهتی به یکدیگر نداشته باشند؛ به عنوان مثال، از نظر زمان ‌بندی، تعدادِ مهمان‌ ها و موارد دیگر، متفاوت از یکدیگر باشند. در چنین حالتی، این دو عروسی کاملاً متفاوت از یکدیگرند.


برنامه‌ های ایونت باید متناسب با حضار باشند!

هنگام برگزاری ایونت، باید به مهمانانی که قرار است در ایونت شرکت کنند توجه داشته باشیم، چراکه اگر شرکت ‌کنندگان از ایونت لذت نبرند، ایونت موفق نبوده است؛ در نتیجه، باید مخاطب مورد نظرمان را بشناسیم!


ایونت در زمان مناسب و در زمان ‌بندی مناسب صورت گرفته باشد!

هر ایونت، آغاز و پایانی دارد. ممکن است یک ایونت چند روز طول بکشد و یک ایونت، چند ساعت به طول بی انجامد. زمان و زمان ‌بندی ایونت، مسئلۀ بسیار مهمی است!


سخن آخر

همان ‌طور که مشخص کردید، یک ایونت، ویژگی‌ ها و ابعادِ مختلفی دارد و بر اساس نوع ایونت و هدفِ برگزاری آن، باید به همۀ ابعاد آن توجه کرد تا بتوان ایونتی شایسته و درخور، برگزار کرد؛ به طور کلی، یادتان باشد که مخاطب باید با رضایتِ کامل از ایونت خارج شود و احساس کند با شرکت در ایونت، زمان یا سرمایه ‌اش را هدر نداده است. در نهایت اینکه، با خلاقیت و تدبیر، می توانید لحظاتی بی نظیر را برای میهمانان رقم بزنید!

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *