بهترین پارچه برای پالتو

فهرست عناوین

سرما نیمی از سال را میهمان ما است، پس چه بهتر که با خریدنِ پارچه های پالتویی زیبا به استقبالِ آن برویم! تنوع پارچه های پالتویی بسیار زیاد است و شما می توانید با ظاهری شیک و آراسته، از این سرما لذت ببرید.
پارچه های زمستانی نیز با استفاده از الیاف طبیعی و مصنوعی تولید می شوند. برخی از این پارچه ها ضخیم اند و برخی نازک تر، برخی گرم تر و برخی خنک تر. اگر انواع پارچۀ پالتویی را بشناسید و با ویژگی هایشان آشنا باشید، می توانید انتخابِ بهتری را انجام دهید و پارچه ای متناسب با فصل و آب و هوای محل مورد نظرتان انتخاب کنید. در این مطلب، انواع پارچه های مناسب برای پالتو را برایتان خواهیم گفت. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید!


بهترین پارچه برای دوختن پالتو

با فرارسیدنِ پاییز و زمستان، باید مانتوهای نخی و لینن را کنار بگذارم و به فکر پالتوهای گرم باشیم. همان طور که می دانیم، پارچه های زمستانی بافتی متفاوت دارند؛ در واقع، بافت پارچه است که توانایی آن را برای نگهداری گرما و جلوگیری از نفوذِ سرما مشخص می کند. پارچه های کشمیر، پشمی و پنبه ای از مهم ترین گزینه ها برای فصول پاییز و زمستان به شمار می روند. در ادامه، انواع پارچه برای دوختن پالتو را معرفی می کنیم و می گوییم هنگام خریدنِ پارچۀ پالتویی یا حتی پالتو، باید به چه نکاتی توجه کنید.


پارچۀ کشمیر

نمی توانید پارچه ای به گرمی کشمیر پیدا کنید. این پارچه به مراتب، گرم تر از پارچۀ پشمی است و در هوای سرد می تواند شما را گرم نگه دارد. از مزایای شگفت انگیزِ پارچۀ کشمیر می توان به این نکته اشاره کرد که اگر هوا کمی گرم شود، کشمیر اجازه نمی دهد احساس گرما کنید. پارچۀ کشمیر از موی بُز کشمیر تولید می شود. این بز در هیمالیا، نپال و کشمیر زندگی می کند. بُزِ کشمیر، موی نرم و گرمی دارد که از او در برابر سرمای شدید محافظت می کند. پارچۀ کشمیر باکیفیت، گران است؛ اما مطمئن باشید که با خریدنِ کشمیر و پرداختِ این هزینه، ضرر نمی کنید. اگر از پالتو کشمیرتان به درستی نگهداری کنید، می توانید سال ها از پوشیدنِ آن و گرمایش لذت ببرید.


پارچۀ مخمل کبریتی

مخمل کبریتی از گزینه‌ های مناسب برای فصول سرد سال به شمار می رود و جلوه ای متفاوت و خاص به استایل شما می بخشد. مخمل کبریتی از پارچه های بادوام به شمار می رود و با رنگ ها و ضخامت های مختلف در بازار موجود است. نوع ضخیم تر آن برای فصل زمستان مناسب است و نوع نازک ترِ آن برای فصل پاییز که هوا گرم تر است. از مخمل کبریتی برای دوختنِ پالتو و حتی انواع شلوار گرم استفاده می شود. با هر سلیقه ای، می توانید پارچۀ مخمل کبریتی متناسب باب میلتان را پیدا کنید و پالتو، کت یا شلوار مورد علاقه تان را با آن بدوزید؛ همچنین، این پارچه از گزینه های پرطرفدار برای دوختنِ سارافن برای فصل پاییز به شمار می رود.  

پارچۀ فلانل

فلانل از آن پارچه هایی است که  قدمتی دیرینه دارند و همواره محبوب بوده است. این پارچه، گزینه ای مناسب برای دوختنِ انواع پالتو زنانه و مردانه به شمار می رود. فلانل، بسیار نرم، راحت و بادوام است و همچنین، در رنگ های بسیار شیک و مناسب تولید می شود. جیانی آنیلی، سرمایه دار بزرگ ایتالیایی، از طرفداران سرسختِ پارچۀ فلانل بود. وی کت و شلوارهای زیادی از جنس فلانل داشت. این پارچۀ زمستانی، بسیار گرم و بادوام است و در برابر چروک نیز بسیار مقاوم است. از فلانل برای دوختنِ شلوار نیز می توانید استفاده کنید.


از دلایلِ محبوبیتِ گستردۀ این پارچه می توان به تنوع رنگ و طرحِ آن اشاره کرد. فلانل، پارچه ای بادوام است؛ اما به طور کلی، پارچه های پشمی و پنبه ای، به مرور زمان آب می روند. برای جلوگیری از این آب رفتگی زود هنگام، به شما توصیه می کنیم که پارچۀ فلانل را با آب داغ نشویید. آب داغ به بافت و رنگِ پاره آسیب می رساند. فلانل را با آب 30 درجه بشویید و نرم کننده را نیز فراموش نکنید.  


پارچۀ پشمی مرینوس

پارچۀ پشمی مرینوس از پشم گوسفندِ مرینوس تولید می شود. الیافِ مرینوس در مقایسه با انواع دیگر پارچۀ پشمی، بسیار نرم تر و لطیف تر است. این پارچه در برخورد با پوست شما باعث ایجادِ هیچ گونه حساسیت و خارشی نمی شود. این پارچه، دمای بدن را تنظیم می کند، رطوبت را می زداید و بوی عرق به خود نمی گیرد. مرینوس انواع مختلفی دارد. هر چه پشمِ به کار رفته در تولیدِ الیافِ این پارچه نازک تر باشد، پارچۀ به دست آمده، ظریف تر و سبک تر خواهد بود.


پارچۀ ابریشمی

پارچۀ ابریشمی یکی دیگر از پارچه های گران قیمت برای فصول سرد سال به شمار می رود. این پارچه با استفاده از پروتئین ترشح شده از کرم های ابریشم تولید می شود و بسیار نرم و لطیف است. پارچۀ ابریشمی بسیار نرم و لطیف است؛ به جرات می توان گفت که پارچۀ ابریشمی، نرم ترین و لطیف ترین پارچۀ موجود در جهان است. این پارچۀ طبیعی، هوا را از خود عبور می دهد و اجازه نمی دهد بیش از حد احساس گرما کنید. تنوعِ پارچه های ابریشمی بسیار زیاد است. برخی از پارچه های ابریشم، بافتی درشت دارند و برخی دیگر، بافت ریز؛ برخی ضخیم و سنگین هستند و برخی دیگر نازک و سبک. لازم به ذکر است که ابریشم، گران است و معمولا برای تولید پارچه، آن را با الیاف مصنوعی ترکیب می کنند تا قیمت پارچه مقرون به صرفه شود؛ از این رو، گمان نکنید هر پارچۀ ابریشمی که می پوشید، ابریشمِ خالص است.

پارچۀ فلیس

فلیس، برخلاف پارچه های کشمیر، ابریشم و پشم، از مادۀ مصنوعی پلی استر تولید می شود. این پارچه بسیار سبک است و در عین حال، شما را بسیار گرم نگه می دارد. فلیس خیلی زود خشک می شود؛ از این رو، می توانید لباس های زمستانی پراستفاده تان را با استفاده از پارچۀ فلیس بدوزید تا بتوانید آن ها را زود به زود، بشویید و بپوشید؛ همچنین، اگر خیلی عرق می کنید، فلیس می تواند گزینۀ بسیار خوبی برای شما باشد، چرا که رطوبت عرق را روی خودش نگه نمی دارد و خیلی زود خشک می شود.
فلیس از پارچه های ارزان زمستانی به شمار می رود و در طرح و رنگ های مختلف نیز در بازار عرضه می شود. از این پارچه، برای دوختنِ انوع پالتو، پانچو و پیراهن استفاده می شود؛ همچنین، از این پارچۀ گرم و لطیف، برای تهیۀ پتو نیز استفاده می کنند.


پارچه پشمی

پارچۀ پشمی از متداول ترین و مناسب ترین پارچه ها برای فصول سرد سال، به خصوص زمستان، به شمار می رود. پارچۀ پشمی با استفاده از پشم گوسفند و دیگر حیوانات تولید می شود. این پارچۀ طبیعی، بسیار بادوام است. اگر می خواهید به مناطق سردسیر سفر کنید، پالتو پشمی را فراموش نکنید.


 سخن آخر
 
در فصل سرما، پوشش شما می تواند تعیین کنندۀ عملکرد و احساس شما باشد؛ اگر لباستان به اندازۀ کافی گرم نباشد یا اینکه باعث ایجاد خارش روی پوستتان شود، نمی توانید عملکرد مناسبی داشته باشید و حتی نمی توانید لحظات خوبتان را با آرامش سپری کنید، چرا که سرما آزارتان خواهد داد. همان طور که مشاهده کردید، تنوع پارچه زمستانی بسیار زیاد است. با شناختِ این پارچه ها، می توانید پارچۀ متناسب با محل و فصل مورد نظر، و همچنین سلیقه تان را انتخاب کنید و در هوای سرد، از پوشیدنِ لباسِ حاصل از آن لذت ببرید.

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *