نحوه طراحی لباس

فهرست عناوین

طراحی مد همیشه و همیشه یک زمینه هیجان انگیز بوده که دائماً در حال پیشرفت است. این فرایند همچنین به کار زیادی نیاز دارد و می تواند به طرز باورنکردنی رقابتی باشد. اگر می خواهید به یک طراح مد موفق تبدیل شوید ، راهی طولانی در پیش دارید ، اما چند مرحله ساده وجود دارد که می توانید برای شروع روند طراحی لباس طی کنید ، در این راه با تصویرگران پویا اندیش همگاگ و همقدم باشید.


مونتاژ یک فرایند ذهنی

شاید عجیب به نظر برسد ولی تصویرگران پویا اندیش پیشنهاد میدهدتا حتما اصول نقاشی  را بیاموزید. و به یاد داشته باشید نیازی نیست که حتما یک تصویرگر حرفه ای باشید. بسیاری از طراحان هنگام طراحی از سبک شخصی خویش استفاده می کنند. همان طور که گفته شد ، شما باید بتوانید با فرایند مد نظر خود رابطه بصری برقرار کنید. [1] در یک کلاس نقاشی شرکت کنید ، برخی کتابها را مطالعه کنید ، و در نهایت فقط تمرین  و تمرین ، تمرین کنید.
• مهمترین قسمت یادگیری هر مهارت جدید فقط انجام زیاد آن است. هر روز 30 دقیقه برای تمرین نقاشی اختصاص دهید.
• یک کتاب خوب برای مرجع ، کتاب Mark Kistler’s You Can Draw in 30 Day است.


به خوبی خیاطی بیاموزید

تصویرگران پویا اندیش آموزش بهترین و به روز ترین متد های خیاطی را برای شما فراهم می آورد. حتی اگر نمی خواهید کسی باشید که در واقع طرح های خود را می دوزید ، باید در مورد خیاطی به خوبی بدانید. درک امکاناتی که رسانه شما ارائه می دهد ، بخش مهمی در ارائه ایده های ابتکاری و مهیج است.
• تصویر گران پویا اندیش کلاس های آموزش خیاطی بسیار مفیدی را برای شما عزیزان تدارک دیده است.
• اگر قصد دارید که خود لباس های خود را بدوزید ، مطالعه روش های الگو سازی امری ضروری است.
باید بدانید که یک لباس چگونه از نظر جسمی و بدنی مونتاژ می شود. دانستن اینکه چگونه می توان یک طرح را به اشکال و اجزای مختلف تقسیم کرد ، یک قسمت مهم در دوخت لباس است.
• برخی از الگوهای ساده را از فروشگاه های لوازم خیاطی و برجی مجلات مد میتوانید تهیه کنید تا با آنها تمرین کنید.


در مورد فرایند طراحی اطلاعات کسب کنید.

اگر می خواهید طرح های ابتکاری تولید کنید ، باید در مورد تئوری های طراحی بدانید.
کتاب Molly Bang’s Picture This: How Pictures Works یک مورد عالی برای شروع است. این امر به شما کمک می کند تا یاد بگیرید مانند یک طراح  حرفه ای فکر کنید.
• خود را محدود به مطالعه انحصاری طراحی مد نکنید. اصول تئوری طراحی در انواع رشته ها اعمال می شود. این امر ممکن است شما را شگفت زده کند که مطالعه چیزی مانند تایپوگرافی چقدر می تواند در مورد طراحی مد به شما یاد دهد و الهام بخش باشد.


در مورد مد به خوبی بیاموزید.

اگر می خواهید لباس طراحی کنید ، ممکن است بخواهید همه چیز را در مورد دنیای مد بیاموزید. ممکن است شما خود را فردی بسیار شیک تصور کنید ، اما توصیه تصویر گران پویا اندیش را به یاد داشته باشید که دانستن اینکه چگونه خود خوب بپوشید تنها نوک کوه یخ است.
  خیلی صریح بگوییم اگر در حال حاضر براساس مدل های ترند طراحی می کنید ، تا زمان اتمام طرح تان ممکن است از مد افتاده باشد. طراحان مد حرفه ای دائماً به این فکر می کنند که مهمترین اتفاق بعدی چیست.
• فیلم  تماشا کنید یا به تماشای آنلاین از آموزش ها و شو های مد مشهور بپردازید ، یا اگر در نزدیکی محل زندگی شما شوی لباس برگزار می¬گردد حتما در آن حضور داشته باشید. طراحان حرفه ای مجموعه های فصلی خود را ماه ها قبل طراحی می کنند ، بنابراین این نمایش ها می توانند به شما ایده دهند که در آینده چه نوع گرایش هایی به سبک تجاری ایجاد می¬گردد.



درباره فناوری و منابع اطلاعاتی دانش کسب کنید.

در حال حاضر ابزارهای بیشتری در دسترس طراحان است پس از تکنولوژی روز حداکثر بهره را ببرید. علاوه بر دانستن راه خود و اشراف بر کتاب های طراحی و  کار با چرخ خیاطی ، باید طرز کار با نرم افزار های Adobe Photoshop و Illustrator بدانید. تصویرگران پویا اندیش تمامی این دوره های آموزشی ارزشمند را برای تان زیر یک سقف گرد آورده است.
• وب سایت هایی مانند Linda.com یا Tuts + منابع آنلاین خوبی هستند.
• اگر می خواهید طراحی خود را به جای دفتر طراحی روی رایانه انجام دهید ، باید یک قلم خوب مانند Wacom بخرید.

طرح های رویایی

منبع الهام بخش خود را پیدا کنید. واقعا به چه سبکی علاقه ای دارید؟ چه عواملی باعث ایجاد ایده پردازی شما می شوند؟ این امر ممکن است یک پارچه خاص باشد ، یا یک اثر هنری تجسمی که پیش تر دیدید ، یا چیزی است که  مدت هاست به دنبالش هستید اما به نظر نمی رسد بتوانید آن را در فروشگاه ها بیابید ، مثل لباسی که در خیابان و یا در کافه بر تن کسی دیده اید ، یک الگوی رنگ خاص ، یک سبک یکپارچه سازی خاص که می خواهید داشته باشید اما آن را نمی¬شناسید ، یا هر چیز دیگر. هیچ راه انحصاری برای الهام گرفتن وجود ندارد. مهم این است که چیزی را پیدا کنید که شما را به خوبی هوایی و  هیجان زده کند.
• مشتری خود را در نظر داشته باشید. تصورتان  از خرید طرح های  شخصی خودتان چیست؟ چه سبک شخصیتب جلب شما می¬شود؟ چه  تیپ آدمی به آن نیاز دارد؟ هنگام طراحی لباس برای خودتان عمل گرا باشید ، چیزهایی را طراحی کنید که دوست دارید آنها را داشته باشید یا بپوشید.
• ترکیب سبک ها و ترند های موجود می تواند یک روش جالب برای ایجاد ظاهری تازه باشد. ترکیب عناصر نظامی با عناصر نرم و کژوال تر چگونه خواهد بود؟ دهه 1990 یا دهه 1930 چه شکلی است؟ چگونه می توانید عناصر لباس مردانه را در لباس زنانه بگنجانید؟ تصویرگران پویا اندیش تمام این مطالب را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.



راجع به پارچه خود بخوبی فکر کنید.

آیا شما پارچه کشی می خواهید یا مثلا کرپ یا لمه؟ آیا طراحی شما روان و راحت است ، یا سفت و خشک و و اصطلاحا معماری ؟ آیا پارچه شما صاف است ، یا بافتی؟ اگر الهام بخش اصلی شما پارچه شگفت انگیزی بوده که اتفاقی پیدا کردید ، آیا این سبک لباس را قبلاً اصطلاحا تن زده اید. چه بازخوردی  داشته؟ در غیر این صورت ، به این فکر کنید که طراحی شما چه پارچه ای را می طلبد.
• تزئیناتی مانند دکمه ها ، توری ها ، مهره ها یا نخ گلدوزی را نیز در نظر داشته باشد. این موارد اغلب می تواند بر انتخاب پارچه شما تأثیری شگرف بگذارد. اکسسوری ها را هرگز دست کم نگیرید. تصویرگران پویا اندیش فراتر از درخواست تان به شما می¬آموزد.



رنگ و الگو را همیشه در نظر داشته باشید.

این امر تأثیر شایانی در طراحی شما دارد. به هدف مورد نظر خود در خصوص لباس و  تصور اینکه چه شخصی آن را پوشیده است فکر کنید. مشتری خود و آنچه ممکن است بخواهد بپوشد را در نظر بگیرید. باید بیشتر از همه ، یا آنچه فکر می کنید خوب به نظر برسد ، حال کارتان را شروع کنید. در اینجا هیچ قانون بازدارنده ای وجود ندارد. شما طراح هستید و باید بالاتر از همه چیز نسبت به خود صادق باشید. تصویر گران پویا اندیش به شما می-آموزد چگونه امضای خود را به مهر اعتبار طراحی ها تبدیل نمایید.
• یک راهکار روانشناسی، به یک چرخ رنگی نگاه کنید. به یاد داشته باشید ، رنگ های متضاد (آنهایی که دور یکدیگر قرار دارند) یکدیگر را چگونه برجسته می سازند. این امر می تواند تأثیر چشمگیر و شگرفی به طراحی شما بیفزاید ، اما به یاد داشته باشید که اگر همین برتری اگر به خوبی کنترل نشود ، می تواند متناقض و مبهم باشد.
• برخی از نمونه های رنگ را از یک فروشگاه تهیه کنید و قبل از خرید پارچه از آنها برای آزمایش ترکیب رنگ های مختلف استفاده کنید.
طراحی خود را بر روی Croquis  کروکیس انجام دهید


رئوس مطالب شخصی خود را ترسیم کنید.

هنگام طراحی لباس ، مهم است که به نحوه نمایش ظاهر لباس بر روی بدن فکر کنید. به همین دلیل است که بیشتر طراحان طرح های خود را به شکلی انسانی ترسیم می کنند. بسیاری از طراحان از کوکی استفاده می کنند.  این فقط به معنای الگویی است که می توانید در هر بار تهیه یک لباس جدید از آن استفاده کنید. ابتدا باید با کشیدن خطوط کلی یک شخص با مداد را شروع کنید. این چشم انداز شاید در ابتدا ترسناک باشد ، اما به هیچ وجه مشکل نیست.
•  مضطرب نباشید ، ذهن خود را آزاد بگذارید. اگر ایده تان در اینجا از نظر آناتومیک چندان درست نیست به یاد داشته باشید که بیشتر نقاشی های کوکی طراحان به نوعی به سبک شخصی خودشان ارائه می شوند. طرح شما حتی از شکل دیگری که خودتان ترسیم کرده اید منحصر به فردتر خواهد بود. نگران جزئیات کوچک نباشید. به نقاشی خود به عنوان یک مانکن 2 بعدی فکر کنید و به چشم خریدار تماشایش نمایید.
• می¬توانید از کارهای شخص دیگری نیز استفاده کنید. تصویری از یک کتاب یا مجله را ردیابی کنید ، یا یکی از صدها الگوی کروکیای رایگان را که می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید دانلود و بارگیری کنید.
• بسیاری از طراحان برای اطمینان از متناسب بودن نقاشی هایشان از چیزی به نام روش 9 هد استفاده می کنند. ایده اصلی این است که از سر به عنوان یک واحد اندازه گیری استفاده شود ، و  سپس اندام کشیده شود نه اینکه از پاها تا بالای گردن اندازه گیری شود.
• یک خط عمودی مستقیم بکشید ، و آن را به 10 قسمت مساوی تقسیم کنید. این راهنمای شما در هنگام طراحی خواهد بود.
• بخش 1 از قسمت زیرین سر شروع می شود و بدن را از بالای گردن تا وسط سینه اندازه گیری می کند. بخش 2 از وسط سینه تا کمر اندازه گیری می شود. بخش 3 از کمر تا پایین باسن ؛ بخش 4 از پایین کمر تا اواسط ران ، بخش 5 از اواسط ران تا زانو ، بخش 6 از زانو تا ساق پا، بخش 7  ساق پا ، بخش 8 از اواسط ساق تا مچ پا و بخش 9 پا را اندازه می گیرد

مرحله 2

شکل را با قلم تیره ترسیم نمایید. لازم است که بتوانید این نقاشی را روی کاغذ دیگری که بالای آن گذاشته شده ارزیابی کنید. برای این امر ، باید خطوط شکل خود را با یک قلم تیره ترسیم کنید.

مرحله 3

شکل را در برگه دیگری ترسیم نمایید. برای این مرحله باید قلم را زمین بگذارید و دوباره مداد را بردارید. یک کاغذ سفید ساده دیگر را روی کروکسی که به تازگی کشیده اید قرار دهید. تا زمانی که از قلم تیره استفاده کرده اید و کاغذ شما خیلی ضخیم نیست ، باید بتوانید آن را خوب ببینید.
• اگر لایت باکس دارید ، زمان مناسبی برای استفاده از آن است. فقط كراوكي ها را روي سبد بگذاريد ، كاغذ خالي را روي آن بگذاريد ، و سبک تان ارزیابی كنيد.
• اگر به این وسایل دسترسی ندارید ، سعی کنید در یک روز روشن دو ورق کاغذ را روی پنجره بچسبانید. شما باید در یک زاویه عجیب و غریب کارتان را آنالیز کنید.
• طراحی طرح خود را شروع کنید. باید هنوز هم از مداد استفاده کنید تا بتوانید اشتباهات اجتناب ناپذیر را پاک کنید ، لباسی را که تصور می کنید  را به آرامی بکشید. با چیزهای کلی تر مانند شکل اصلی لباس شروع کنید و به تدریج جزئیات را به فرم خود اضافه کنید. وقتی راضی بودید ، تمام نقاشی را با قلم برگردانید.

مرحله 4

• طرح خود را رنگ آمیزی کنید. برای این مرحله می توانید از هر ماده نقاشی که می خواهید استفاده کنید. نشانگرها و مدادهای رنگی به ویژه از آنجا که به لایه بندی می¬رسید ، بسیار خوب کار می کنند. با روشن ترین رنگ هایی که قصد استفاده از آن را دارید شروع کنید و در مناطق بزرگتر با ضربه های مداوم و طولانی که در همان جهت پارچه حرکت می کنند سایه بزنید. به تدریج هنگام گذر از رنگ ها ، الگوها و سایه های تیره را نیز استفاده کنید.

مرحله 5

• همانطور که می خواهید  باز هم تکرار کنید. اکنون که یک علامت کروکی دارید ، شروع یک طراحی جدید باید خیلی سریعتر انجام شود. فقط شکل را ارزیابی کنید ، و ادامه دهید.

خیاطی

یک ماکت برای لباس تان درست کنید.
• پیراهنی را که نمی خواهید بپوشید و هنگام پوشیدن آن را کاملاً با نوار چسب بپوشانید. این یک فرم نوار چسب سفت به رسم شکل اندام شما منجر می¬گردد.
• آن را با برش دادن از کنار ، از لگن به زیر بغل و سپس در امتداد آستین بردارید.
• نوار را برش بزنید تا فرم شکل دوباره کامل شود.  سپس آن را با روزنامه پر کنید و پایین ، گردن و آستین ها را با چسب نواری بیشتری ببندید. شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا بازوهای ماکت را نگه دارید یا آنها را قطع کنید.


الگوی خود را روی کاغذ برش بکشید.

در صورت اشتباه از مداد استفاده کنید و به هر قسمت برچسب بزنید تا بعدا دچار سردرگمی نشوید. ضرب المثل نجاران قدیمی را به خاطر بسپارید: دو بار اندازه بگیرید ، یک بار ببرید. با یک اشتباه می توانید زمان زیادی را تلف کنید. بعد از اتمام کار ، اشکال را برش دهید.
• در حالت ایده آل ، قبل از اقدام به این کار باید یک یا دو مورد راجع به الگو سازی بدانید ، اما لازم نیست متخصص باشید. تخصص تان را با همراهی تصویر گران پویا اندیش و گام به گام کسب کنید. شما باید بتوانید تصور کنید که لباس شما چطور جمع می شود به یاد داشته باشد در هر سطحی که هستید با تصویرگران پویا اندیش مهارت لازم را برای اجرای آن دارید.



 الگو را دوباره بسازید.

تکه های کاغذ برش الگوی خود را بر روی میز  قرار داده و ارزیابی کنید.


• ماکت خود را بدوزید.

حال لباس مدل سوزن کاری شده خود را به  مرحله چرخ خیاطی ببرید. سنجاق ها را برداشته و لباس را روی مانکن یا بدن خود در صورت طراحی  برای خودتان، خود قرار دهید.



 لباس را ارزیابی کنید.

نگاه کنید که چگونه متناسب است. به شکل آن بخوبی فکر کنید. چه کار می کند؟ چی نیست؟ یادداشت برداری کنید ، اسکچ درست کنید ، مدل  را بکشید یا برش دهید ، یا هر چیز دیگری به شما کمک می کند تغییراتی را که می خواهید ایجاد کنید درک کنید.


 تصمیم بگیرید که قدم بعدی شما چیست.

ماکت تا چه حد به آنچه تصور کرده اید نزدیک است؟ آیا شما آماده حرکت به مرحله بعدی و با این طرح هستید؟ آیا لازم است قبل از امتحان کردن پارچه دیگری آن را با پارچه زیباتری ارزیابی کنید؟ بسته به شکل ظاهری ماکت خود ، ممکن است بخواهید کاملاً به صفحه نقاشی برگردید ، یا ممکن است آماده دوختن لباس واقعی باشید.



وقت آن است که طرح خود را زنده کنید.

همانطور که با ماکت پیش رفتید ادامه دهید. به یاد داشته باشید ، شما  هم مرتکب اشتباه خواهید شد ، مخصوصاً چند بار اول. اطمینان حاصل کنید که بیشتر از آنچه فکر می کنید پارچه خریداری می کنید ، وقت اضافی زیادی به خود اختصاص دهید و همیشه اندازه گیری های خود را دوباره بررسی کنید. کارها همیشه طبق برنامه اصلی پیش نخواهند رفت. آماده باشید تا مشکلات را حل کنید ، و یا در طراحی خود  را اصطلاحا نیشگون بگیرید و بازطراحی نمایید. گاهی اوقات هیجان انگیزترین نوآوری ها ناشی از اشتباهات است. با تصویرگران پویا اندیش لذت دوخت یک لباس جذاب را برای خود به ارمغان آورید.


فروش کار

نمونه کارها بسازید. هنگام کار ، از مراحل و فرایند های کارهای خود عکاسی کنید. به خاطر داشته باشید که عکاسی لذت بی بدیل ثبت لحظه هاست. تصویرگران پویا اندیش لذت آموزش عکاسی از مراحل خیاطی تان را با دوره های ویژه عکاسی نیز فراهم آورده است. اینگونه است که با پیشرفت شغلی خود را به عنوان یک طراح حرفه ای جا می¬اندازید. به خاطر داشته باشید که می خواهید همه کاره بودن خود را به نمایش بگذارید ، در عین حال نشان دهید که از صدا و دیدگاه منحصر به فردی برخوردار هستید. در کارنامه شما باید قطعات متنوعی وجود داشته باشد ، که  همه آنها باید یک صدا نام “شما” را فریاد بزنند.
• عکس های با کیفیت بگیرید. فقط لباس را روی تخت خود قرار ندهید و حتی  با تلفن همراه  خود عکس کم نور بگیرید. لباسهای خود را بر روی مدلهای زنده قرار دهید ، از روشن بودن فضا و نورپردازی مناسب اطمینان حاصل کنید  ، پیشنهاد می¬کنیم از یک دوربین مناسب استفاده کنید و توجه داشته باشید جزئیاتی مانند  مدل مو ، آرایش و اکسسوری ها در نحوه ارائه کار شما تأثیر مهمی را ایجاد می کند. خودتان مانکن باشید.



همیشه و در هر مرحله ای تحقیق کن

آیا بوتیک های لباس مستقل در منطقه شما وجود دارند که لباس هایی به زیبایی لباس شما بفروشند؟ آیا وب سایت هایی وجود دارند که لباس هایی را به فروش می رسانند که لباس های شما را یادآوری کند؟
سعی کنید طراحانی را پیدا کنید که مشغول کارهایی هستند که شما را به یاد شما می اندازد ، یا آنچه را که می خواهید تا طرح های شما در آن تکامل یابد ، یادآوری می کند. تاکتیک های آنها را مشاهده  و آنالیز کنید.


از منابع آنلاین استفاده کنید.

اگر آنها یا کاربرانشان به اندازه کافی تحت تأثیر قرار گرفته باشند ، برخی از وب سایت ها طراحی شما را برای شما می سازند. به وب سایت هایی مانند Gamz و Fabricly مراجعه کنید.
• اگر بیشتر طراح گرافیک کار هستید ، اما فکر می کنید کارهایتان در زمینه لباس بسیار خوب به نظر می رسد ، به سایت هایی مانند RedBubble مراجعه کنید که می توانند آثار هنری شما را روی انواع مختلف محصولات چاپ کنند. با تصویر گران پویا اندیش در مسیر اهداف خود با برنامه پیش خواهید رفت.


ایجاد یک وب سایت

اگر می خواهید لباس های خود را بفروشید ، دنیا باید نبوغ شما را بشناسد. این روزها تقریباً هرکسی می تواند یک وب سایت زیبا طراحی کند. از یک پلت فرم مانند Squarespace برای ایجاد سایتی برای نمایش نمونه کارها خود استفاده کنید. آن را ساده و ظریف نگه دارید. شما می خواهید روی طراحی لباس خود تمرکز کنید ، نه طراحی وب.



 برند خودتان را تعریف کنید.

حضور در رسانه های اجتماعی را گسترش دهید. وارد Twitter ، Facebook ، Instagram ، Tumblr ، شوید. شما باید بیش از هر چیز دیگری به کارهای خود توجه کنید. و بعداً نگران فروش کار خود باشید. در حال حاضر ، شما باید تا میتوانید سر و صدا ایجاد کنید. آموزشی حرفه ای و کامل با تصویرگران پویا اندیش.

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *