نکات مهم در انتخاب لباس عروس

فهرست عناوین

انتخابِ لباس عروس، کاری بسیار جذاب و هیجان انگیز است؛ اما استرس زیادی را نیز به همراه دارد. همه دوست دارند لباس عروسی کامل، زیبا و بی نقص داشته باشند و در مراسم عروسی شان بدرخشند. انتخابِ لباس عروس، مسئله ای شخصی و سلیقه ای است.
عروس اجازه دارد هر لباسی را که دوست دارد برای این شب بزرگ زندگی اش انتخاب کند؛ اما اگر هنگام انتخابِ لباس عروس، یک سری عوامل را در نظر بگیرید، می توانید انتخاب بسیار بهتری داشته باشید. در این مطالب، نکات مهمی را که در انتخاب لباس عروس باید به آن توجه کرد، برایتان خواهیم گفت تا بتوانید بهترین و مناسب ترین لباس عروس را انتخاب کنید.


انواع لباس عروس

لباس عروس، انواع و مدل های مختلفی دارد. هر کدام از این مدل ها، ویژگی های مختص به خودشان را دارند و برای اندام ها و سلایق خاصی مناسب هستند. در ادامه، برخی از انواع لباس عروس را معرفی خواهیم کرد.


مدل A-Line

مدل A-Line ، از محبوب ترین مدل ها برای لباس عروس به شمار می رود. لباس عروس های A-Line از بالا تنگ هستند و هرچه به سمت پایین می آیند، به تدریج گشادتر می شوند؛ درست مثل حرف A لاتین. دامنِ گشادِ این مدل باعث می شود که کمر شما باریک تر از اندازۀ واقعی اش به نظر برسد. 
مدل A-Line برای بیشتر اندام ها مناسب است؛ به خصوص برای زنانی که اندمی گلابی و سیب شکل دارند.  

لباس عروس فنردار

لباس عروس فنردار، شبیه لباس سیندرلا و لباس مجلل پرنسس هایی است که در کارتون ها می بینیم. لباس عروس فنری، بسیار شیک و مجلل است و طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. این مدل لباس عروس برای مراسم های بسیار مجلل و سنتی مناسب اند؛ همچنین، عروس هایی که دوست دارند در این شب خاص از زندگی شان مثل پرنسس باشند و بدرخشند، می توانند این مدل را انتخاب کنند. دامن پفدار این مدل لباس عروس باعث می شود که کمر، بسیار باریک تر از اندازۀ واقعی اش به نظر برسد؛ از این رو، اندامتان در این لباس، بسیار زیباتر خواهد بود.

 
لباس عروس ستونی

لباس عروس ستونی یا استوانه ای، از مدل های بسیار خاص و شیک به شمار می رود. این مدلِ خاص، گزینۀ بسیار مناسبی  برای عروس های لاغر و همچنین عروس های با اعتماد به نفسی است که برایشان مهم نیست کمرشان باریک تر به نظر برسد یا نه. یادتان باشد که اگر راه رفتن با لباس های تنگ برایتان دشوار است، بهتر است به سراغ این گزینه نروید، چرا که معمولاً دامن¬شان تنگ است و راه رفتن را دشوار می کند.

 
لباس عروس دم ماهی

لباس عروس های مدل دم ماهی، بسیار زیبا و شیک هستند و همان طور که از نامشان پیداست، قسمت پایین دامن¬شان کاملاً شبیه دم ماهی است. این مدل لباس عروس، برجستگی های اندام را به شکلی بسیار زیبا نمایش می دهد. این لباس نیز گزینۀ مناسبی برای عروس های خوش اندام و همچنین، عروس های با اعتماد به نفسی است که برایشان مهم نیست خوش اندام تر به نظر برسند یا نه. برخی از لباس های مدل ماهی، درست از زیر زانو گشاد می شوند و برخی دیگر کمی بالاتر از زانو گشاد می شوند.
در این مورد نیز اگر راه رفتن با لباس های تنگ برایتان دشوار است، بهتر است به سراغ این مدل نروید و لباس عروسی با دامنِ گشاد انتخاب کنید. مطمئن باشید این لباس آنقدر شیک و زیبا است که با پوشیدنِ آن، دست کمی از سلبریتی های مراسم رد کارپت – فرش قرمز – نخواهید داشت!

 
لباس عروس سلطنتی

لباس عروس سلطنتی، درست از زیر سینه و بالای کمر گشاد می شود و باعث می شود پاهای شما کشیده تر از آن چیزی که هست به نظر برسد. این مدل لباس عروس، گزینۀ بسیار مناسبی برای زنانی است که قدشان چندان بلند نیست، چرا که باعث می شود بلندتر و کشیده تر به نظر برسند.

 
 
لباس عروس یقه دلبری

لباس عروس یقه دلبری، درست شبیه به قسمتِ بالای شکلِ قلب است. لباس عروس یقه دلبری، بسیار زیبا و شیک است. این مدل لباس عروس، هم برای عروس هایی با سینۀ کوچک مناسب است و هم برای عروس هایی که از سینه های بزرگی برخوردارند.
همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، لباس عروس یقه دلبری، لزوماً نباید بند یا آستین داشته باشد.

 
لباس عروس یقه هالتر

یقه هالتر، یکی دیگر از یقه های پرطرفدار برای لباس عروس به شمار می رود. لباس عروس های یقه هالتر، انواع مختلفی دارند؛ به عنوان مثال، برخی از آن ها پشت ندارند. این یقه برای عروس هایی که گردنی بلند و کشیده دارند، بسیار مناسب است. لباس عروس های یقه هالتر برای عروس های مدرن و همچنین عروس هایی که دوست دارند زیبایی شانه ها و بازوهایشان را به نمایش بگذارند، گزینۀ بسیار مناسبی به شمار می رود.
 

لباس عروس یقه هفت و لباس عروس یقه خشتی

از انوع دیگر یقه ها می توان به یقه هفت و یقه خشتی اشاره کرد که بسیار ساده، شیک و پرطرفدار هستند. شما بسته به سلیقه تان، می توانید آن مدل ها را نیز انتخاب کنید.
یقه خشتی، یادآور دهۀ 1990 است و در دهۀ اخیر نادیده گرفته شده است؛ اما از سمت طراحان، پیش بینی می شود که این مدل یقه نیز دوباره مثل قبل، پرطرفدار شود. این مدل، هم برای زنان با سینه های بزرگ مناسب است و هم برای زنان با سینه های کوچک.

لباس عروس با یقۀ خشتی


 لباس عروس با یقۀ خشتی

لباس عروس یقه هفت

لباس عروس بدون سرشانه

لباس عروس بدون سرشانه، از آن مدل های بسیار شیک و مسحورکننده است. این مدل مدرن و زیبا، گزینۀ بسیار مناسبی برای عروس هایی است که گردنی ظریف و بلند دارند و استخوان ترقوه شان پیداست.
 

 
مدل یک طرفه

اگر طرفدار لباس های مدرن و خاص هستید، لباس عروس یک طرفه، گزینۀ بسیار مناسبی برای شما به شمار می رود. این لباس ها تقارن ندارند و توجه ها را به سوی بالاتنۀ لباس شما جلب می کنند.


 
لباس عروس کوتاه

لباس عروس های کوتاه نیز از لباس عروس های بسیار شیک و خاص هستند و روز به روز، به شمار طرفداران آن ها افزوده می شود. پیش بینی می شود که لباس عروس کوتاه نیز در گروه پرطرفدارترین مدل ها قرار بگیرد. لباس عروس های کوتاه، فرصت خودنمایی را به کفش هایتان نیز می دهند؛ از این رو، می توانید زیباترین کفش ها را برای همراهی با این لباس ها انتخاب کنید.
 

 
لباس عروس آستین اسقفی

آستین اسقفی نیز از آن مدل های شیک و پرطرفدار است که از سال 2011، طرفداران بیشتری پیدا کرد؛ درست زمانی که کیت میدلتون این مدل آستین را برای لباس عروسش برگزید. اگر به دنبال مدلی خاص و متفاوت هستید، حتماً به این مدل نیز فکر کنید. این مدل آستین، ظاهری بوهمی و کلاسیک به لباستان می بخشد و آن را شبیه لباس عروس قصه ها می کند.
 
 

لباس عروس مینیمال

اگر از طرفداران استایل مینیمال هستید، می توانید لباس عروستان را نیز به همین سبک انتخاب کنید. لباس عروس های مینیمال، بسیار ساده هستند و سال هاست که بسیار پرطرفدارند. لباس عروس های مینیمال، مدرن هستند و هیچ گونه تزیین و توری ندارند.
اگر دوست دارید لباس عروس مینیمال تان کمی متنوع باشد و زیادی ساده نباشید، می توانید آستین پف دار را برای آن انتخاب کنید.


معیارهای انتخاب لباس عروس

انتخابِ لباس عروس، کار حساس و دشواری است؛ اما اگر مراحل انتخابِ لباس عروس را به قسمت های مختلف تقسیم کنید و معیارهایی را در نظر داشته باشید، این انتخاب، به مراتب برایتان آسان تر و حتی شیرین تر خواهد شد. در ادامه، معیارهای انتخاب لباس عروس را برایتان خواهیم گفت.

کیفیت پارچه

هنگامِ خریدنِ لباس عروس، پیش از هر چیزی باید به کیفیتِ پارچۀ به کار رفته در دوختِ آن دقت کنید. پارچۀ ابریشمی یکی از بهترین گزینه ها برای دوختنِ لباس عروس است، چون بسیار بادوام و همچنین زیبا است. یادتان باشد که فقط پارچۀ رویی لباس نیست که اهمیت دارد، بلکه باید لایۀ زیری یا آستر لباس عروستان نیز جنس خوب و باکیفیتی داشته باشد.


طراحی لباس

لباس عروس باید به درستی و اصولی طراحی شده باشد. هنگامِ خریدنِ لباس عروس، باید به همۀ جزئیاتِ طراحی آن دقت کنید.


تناسب لباس با اندام

لباس عروس باید کاملاً متناسب با اندامتان باشد، نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد. لباس عروس متناسب با اندامتان باعث می شود در این روز بزرگ زندگی تان، بدرخشید! بهتر است مدل لباس عروستان متناسب با اندامتان باشد تا مجبور به انتخابِ لباس های خیلی گشاد یا خیلی تنگ نشوید.  


فصل و فضای برگزاری مراسم

بهتر است هنگام انتخاب لباس عروستان، به فصل و محل برگزاری مراسم توجه داشته باشید.


لباس عروس توردار

تور جلوۀ خاصی به لباس عروس شما می بخشد. اگر قصد دارید لباس عروس توری یا مزین شده با تور را انتخاب کنید، حتماً به نحوۀ دوخت تور دقت کنید. تور باید کاملاً با دقت و ظرافت دوخته شده باشد.

نکات مهم انتخاب لباس عروس

•    انتخاب و خریدِ لباس عروس را به دقیقۀ آخر موکول نکنید. آماده شدنِ لباس عروس حداقل شش ماه زمان می برد؛ از این رو، بهتر است از یک سال قبل از مراسم عروسی تان به فکر انتخاب و سفارش دادنِ آن باشید.
•    هنگام خریدنِ لباس عروس، به فروشگاه هایی سر بزنید که قیمت هایش متناسب با بودجۀ شماست.
•    برای انتخاب لباس عروس، به فروشگاه ها و مزون هایی سر بزنید که رفتارِ کارکنان با شما خوب است و در آنجا احساس آرامش دارید. چنین فضایی، انتخاب را برای شما آسان تر و لذت بخش تر خواهد کرد.

انتخاب لباس عروس با توجه به فرم اندام شما

هر مدل لباسی برای هر مدل اندامی مناسب نیست! این یک واقعیت است و باید آن را بپذیریم. این موضوع در مورد لباس عروس نیز صدق می کند. لباس عروس شما هر چقدر هم که زیبا و گران قیمت باشد، اگر متناسب با اندامتان نباشد، زیبایی اش پیدا نخواهد بود؛ به عنوان مثال، باید بدانید که می خواهید لباس عروستان، کمرتان را باریک نشان دهد یا خیر و اینکه می خواهید انحناهای بدنتان پیدا باشد یا خیر.

انتخاب 1

اگر قسمت ران و باسن شما پهن تر از شانه هایتان است، این یعنی اندامتان گلابی شکل است. در چنین حالتی، باید به دنبال لباس عروسی باشید که توجه ها را به سوی پایین تنه تان معطوف کند، نه کمرتان. در چنین حالتی، بهتر است لباس عروس های فنردار را انتخاب کنید. اگر مراسمتان خیلی رسمی نیست و به دنبال لباس عروسی ساده تر هستید، لباس عروس های آستین دار می تواند گزینۀ بسیار خوبی برایتان باشد. لباس عروس های بدون سرشانه و  آستین افتاده نیز گزینه های خوبی برای شما هستند.


 انتخاب 2

اگر سینه های بزرگ و کمر باریک دارید و عرض شانه ها و باسنتان برابر است، اندام شما شبیه ساعت شنی است. اگر چنین اندامی دارید، می توانید انحناهای زیبا و طبیعی بدنتان را با یک لباس مدل ماهی به نمایش بگذارید. لباس عروس هایی که از قسمت پایین زانو گشاد می شوند، گزینۀ بسیار مناسبی برای این اندام هستند؛ اما همان طور که پیش تر گفتیم، اگر با راه رفتن با دامن های تنگ مشکل دارید، بهتر است به سراغ این مدل نروید و به سراغ دامن های گشاد بروید.

انتخاب 3

اگر شانه هایتان پهن است و اندامتان شبیه مثلث برعکس است، باید به سراغ لباس هایی بروید که توجه ها را به سوی پایین تنه تان جلب کنند. لباس عروس های سلطنتی و مدل ماهی، گزینه های بسیار مناسبی برای شما به شمار می روند. این مدل، قد شما را بلندتر و اندامتان را کشیده تر نشان می دهد. در این حالت، لباس های یقه هقت نیز می توانند بین بالاتنه و پایین تنه تان توازن برقرار کنند.

انتخاب 4

اگر اندامتان سیب شکل است؛ یعنی بالاتنه تان عریض تر از پایین تنه تان است، باید لباسی را انتخاب کنید که بالاتنه ای تنگ داشته باشد و از کمر به پایین گشاد شود. لباس های A شکل، گزینۀ بسیار خوبی برای چنین اندام هایی به شمار می روند. دامن لباس های A-Line به اندازۀ دامن لباس های فنری، پفدار نیست؛ از این رو، گزینۀ بسیار مناسبی برای اندام های سیب شکل به شمار می رود.


سخن آخر

انتخاب مناسب لباس عروس برای روز و شبی که خاطره انگیزترین روز و شب زندگی تان به شمار می رود، بسیار مهم است؛ از این رو، با انتخاب درست و رعایت اصول دوخت، بهترین شب را پشت سر بگذارید و لذت ببرید!

 این پست را به اشتراک بگذارید

4.8/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *