طراحی لباس عروس

فهرست عناوین

مراسم عروسی را باید یکی از مهم‌ترین مراسمات زندگی هر فرد دانست. همه میخواهند در این مراسم به شیوه‌ای، منحصر به فرد و متمایز باشند. از دکوراسیون مراسم بگیر تا طراحی لباس عروس که نقشی انکارناپذیر در منحصر بودن عروس ایفا می‌کند. اینجاست که پیدا کردن طراح لباسی ماهر برای طراحی لباس عروس اهمیت پیدا می‌کند. زیرا طراح نه تنها باید خلاقیت در طراحی لباس را به حد اعلاء برساند بلکه باید آن را با استایل عروس متناسب سازد و با برش‌های درست و به جا در پارچه، لباس عروس رویاها را به عروس خانم‌ تحویل دهد!

اگر عروس شده باشید به خوبی با حال و هوای روزهای مراجعه به مزون لباس عروس آشنایی دارید. همان روزهایی که با شوق و ذوق تمام پای در مزون میگذارید، لباس در حال آماده شدن را پرو می‌کنید و با همفکری و ایده‌هایی که در ذهن خود دارید، همان لباسی که از بچگی در ذهنتان داشتید را تحویل میگیرید.

مزون لباس عروس

بی شک سفارش لباس عروس یکی از دوست داشتنی‌ترین فرآیند برگزاری این مراسم فراموش نشدنی‌ست. اما یک طراح لباس برای به موفقیت رساندن این مسیر باید به چه نکاتی توجه داشته باشد؟ چطور میتواند لباسی خارق العاده را برای عروس‌ها طراحی کند؟
با توجه به اهمیت این موضوع، قصد داریم در ادامه توضیحات کامل‌تری را در این زمینه ارائه دهیم. با ما همراه باشید.


تاریخچۀ لباس عروس

آنچه در خانۀ ثروتمندان و اشراف می گذرد، همیشه بر ترند لباس عروس تاثیر گذاشته است. فلورنتین ماری مدیچی (Florentine Maria de Medici) در سال 1600 لباس عروس به تن کرد و در واقع، می توان گفت که اولین عروسی بود که لباس عروس پوشید. سال 1613، الیزابت استوارت (Elisabeth Stuart) نیز لباس عروس درخشانی به رنگ نقره ای و سفید به تن کرد. در قرن نوزدهم، عروس های طبقۀ اشراف به سوی لباس عروس های سفید گرایش پیدا کردند و بدین ترتیب، ترند لباس عروس تغییر کرد.
سال 1840، ملکه ویکتوریای 21 ساله با مردی آلمانی ازدواج کرد و لباس عروسی سفید رنگ به تن کرد. در این لباس، از تورهای ظریف و گران قیمت استفاده کرده بودند.

تاریخچه لباس عروس

در سال 1853، همسر امپراطور ناپلئون سوم، در مراسم با شکوه عروسی اش، لباس عروسی سفید به تن کرد که در دوخت آن، از پارچۀ مخمل استفاده کرده بودند. این لباس عروس تا سال ها الهام بخش طراحان لباس عروس بود.
تا به اینجا، از لباس عروس های طبقۀ اشراف گفتیم و جالب است بدانید که تا قرن بیستم، مردم عادی استطاعت مالی برای خریدن لباس عروس را نداشتند؛ در نتیجه، لباس عروس فقط در محافل و مراسم های طبقۀ اشراف جا داشت. حتی مردم طبقۀ متوسط نیز به سراغ لباس عروس نمی رفتند.
پس از جنگ جهانی اول بود که لباس عروس به دیگر طبقه های اجتماعی نیز راه پیدا کرد. درست وقتی زنان توانستند وارد دانشگاه و بازار کار شوند و برای گرفتن حق رای تلاش کنند. از آن زمان تا به امروز، لباس عروس سفید همواره در مراسم های عروسی جایگاه خودش را دارد و دیگر فقط مختص به طبقۀ اشراف نیست.

 
پارچۀ لباس عروس

انتخاب پارچۀ لباس عروس از مهم ترین مراحل طراحی لباس عروس به شمار می رود. پیش از هر چیزی، یادتان باشد که پارچۀ لباس عروس هرچه با کیفیت تر باشد بهتر است؛ در واقع، پارچۀ خوب و باکیفیت باعث می شود نتیجۀ کار به مراتب بهتر شود. برای مثال لباس عروس ساتن یکی از پرکاربرد ترین و ترندترین انواع پارچه لباس عروس است. ساتن، شیفون، ارگانزا، ابریشم و تور، از پراستفاده ترین پارچه ها برای دوختن لباس عروس به شمار می روند. هر کدام از این پارچه ها نیز انواع مختلفی دارند؛ به عنوان مثال، اگر می خواهید تور را انتخاب کنید، چندین نوع و طرح پارچۀ توری پیش رویتان قرار خواهد داشت.

پارچۀ لباس عروس

برای آراستن لباس عروس، می توانید از انواع پولک، نگین و مروارید نیز استفاده کنید.  
شما به عنوان طراح لباس، باید بدانید چگونه از انواع پارچه ها به بهترین شکل استفاده کنید تا بتوانید لباس هایی منحصر به فرد و جذاب خلق کنید.

چرا جنسیت سازی در طراحی لباس عروس اهمیت دارد؟

جنسیت سازی را باید از جمله مهم‌ترین آموزش‌ها در طراحی لباس بدانید که حتی در دوره‌ها و آموزش‌های پویا اندیش هم به آن تاکید می‌شود. درواقع هر طراح موفقی برای اینکه لباس طراحی شده خود را برای دیگران قابل تجسم کند، باید به سراغ جنسیت سازی برود. اصول ترکیب رنگ‌ها را باید پیش زمینه‌ای برای چگونگی جنسیت سازی بدانید. چه بسا که جنس پارچه‌هایی نظطیر چرم، مخمل، جیر، ساتن؛ خز، دانتل و غیره به راحتی بر روی پارچه قابل نمایش هستند. و طراح لباس عروس برای تجسم لباسی که طراحی کرده به جنسیت سازی نیاز دارد!

جنسیت سازی در طراحی لباس عروس

هرچند که انواع جنسیت سازی در طراحی لباس زیاد است اما وقتی صحبت از طراحی این لباس به میان می‌آید، این دانتل‌ها هستند که حرف اول را میزنند. شاید این روزها عروس‌ها لباس ساده را ترجیح دهند اما محال است کسی دانتل بکار رفته در لباس عروس را نپسندد. چه بسا که لباس‌های زیادی را دیده‌ایم با دانتل‌های زیبا، رنگ و بویی دیگر گرفته و جذابیت دوچندان پیدا کرده‌اند.
درواقع این کاملا به سلیقه عروس برمیگردد. از همین‌رو قبل از طراحی و شروع به دوخت لباس جلسات مشاوره‌ای را با عروس ترتیب داده و نسبت به هر آن چیزی که او در لباس عروس به آن علاقمند است مطلع شوید. به این ترتیب رضایت 100درصدی او را بدست خواهید آورد.

چگونه طراح لباس عروس شویم؟

طراحی لباس عروس کار ساده ای نیست و اصول و پیچیدگی های مختص به خودش را دارد؛ از این رو، آموزش دیدن و اخذ مدرک رسمی، از لازمه های انتخاب این حرفۀ جذاب به شمار می رود.  اگر می خواهید لباس عروس هایی اصولی و زیبا طراحی کنید، باید به خوبی آموزش دیده باشید. بعد از یادگیری تئوری ها، باید به سراغ تمرین و آزمون و خطا بروید. در این قسمت از کار، باید آموزه هایتان را با خلاقیت تان در آمیزید، طرح مورد نظرتان را بیافرینید و در نهایت، به شناسایی ایرادهای کارتان بپردازید و آن ها را برطرف کنید. هر چه این تمرین و تکرار بیشتر باشد و متوجه ایرادهایتان شوید، بالطبع می توانید لباس عروس های اصولی تر و زیباتری را بیافرینید.  

چطور طراح لباس عروس شویم؟
عکس لباس عروس جذب


یادتان باشد که اگر می خواهید طراح موفقی باشید و لباس عروس های منحصر به فردی را طراحی کنید، باید همیشه جست و جو کنید و به روز به باشید؛ به عبارت دیگر، باید همیشه به رسانه های اجتماعی و کاتالوگ ها سر بزنید و مدل های مختلف لباس عروس را ببینید؛ همچنین، با دیدی موشکافانه، به بررسی طرح های مشهورترین طراحان لباس عروس بپردازید.
علاوه بر این، اگر می خواهید لباس عروسی را برای شخص خاصی طراحی کنید، نباید فقط به زیبایی آن توجه داشته باشید، بلکه باید لباس عروسی متناسب با اندام و خصوصیات شخص مورد نظرتان طراحی کنید؛ به عنوان مثال، اگر عروس مورد نظر چاق است، باید لباسی را طراحی کنید که او را خوش اندام تر و لاغرتر از سایز واقعی اش نشان دهد و اگر قد عروس کوتاه است، باید لباسی را طراحی کنید که عروس را قد بلندتر و کشیده تر نشان دهد.

نقش انکار نشدنی جزئیات در طراحی لباس عروس واقعی

مسئله بسیار مهم و بزرگی که در طراحی این نوع لباس باید به آن توجه کرد، نقش غیرقابل انکار جزئیات است. شاید پیاده سازی و به تصویر کشیدن طرحی که در ذهن طراح وجود دارد کار سختی به شمار نیاید. اما جزئیاتی که در لباس عروس وجود دارد به آسانی که فکرش را می‌کنید قابل پیاده سازی و دیدن، آن هم قبل از اینکه دوخته شود، نیست!
در این طراحی، طراح لباس عروس باید به تناسب میان تور و قد عروس و حتی دنباله لباس توجه داشته باشند تا نحوه راه رفتن با لباس عروس سخت نباشد و عروس در حین زیبایی، راحتی را نیز تجربه کند. در این میان حتی مسائل مالی نیز اهمیت پیدا می‌کند. زیرا دنباله بیشتر به معنای استفاده از پارچه بیشتر بوده و این مسئله مسلما هزینه دوخت لباس را افزایش می‌دهد! شاید این جزئیات از نظر بسیاری پیش پا افتاده باشد، اما میتواند روند طراحی و دوخت را تحت تاثیر قرار داده و چه بسا آن را بطور کل تغییر دهد.

جزئیات در طراحی لباس عروس
عکس لباس عروس

اگر که میخواهید به عنوان یک طراح لباس عروس همواره از طراحی‌های خود لذت ببرید و از طرفی درآمد لازم را داشته باشید، توصیه من به شما این است که به جزئیات توجه نشان دهید و روحیه رقابتی را در خود تقویت کنید. توجه به این دو اصل طرح‌های ناب و مبتکرانه‌ای را به ذهن شما راه می‌دهد که چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

طراحی لباس عروس روی کاغذ

به عنوان طراح لباس عروس، باید به فکر تقویت مهارت طراحی تان باشید  تا بتوانید طرح ذهنی تان را روی کاغذ پیاده کنید. طراحی لباس عروس روی کاغذ از خلاقانه ترین مراحل طراحی این لباس به شمار می رود. چه در حال لباس عروس ساده باشید یا لباس عروس کوتاه یا دیگر موارد باید به این مورد توجه داشته باشید و ایده خود را روی کاغذ بیاورید.

طراحی لباس عروس روی کاغذ

در این مرحله، باید هر آنچه را آموخته اید و هر آنچه را دیده اید روی کاغذ بیاورید. یادتان باشد که در طراحی لباس عروسی روی کاغذ، باید همۀ جزئیات را در طرحتان بگنجانید و چیزی را از قلم نیندازید؛ به عبارت دیگر، نباید طراحی روی کاغذ را کاری سرسری و کم اهمیت تلقی کنید. طراحی این لباس با مداد سیاه و بر روی کاغذ یکی از مراحل اصلی این هنر است.

نکاتی که حین طراحی انواع لباس عروس باید رعایت کنید

برای طراحی لباس عروس بی نظیر باید مواردی که در ادامه میگوییم را رعایت کنید تا در نهایت طرح‌های بی عیب و نقص را به مشتریان خود ارائه دهید. این نکات عبارتند از:

نکات برای طراح لباس عروس
  • مدل‌های بسیار زیادی از لباس عروس در بازار موجود است. همواره خود را به روز نگه دارید و مطابق با مد روز و مورد پسند نسل جدید پیش بروید تا طرح‌هایتان همیشه طرفدار داشته باشد.
  • این روزها عروس‌ها از طرح‌های ساده اما جذاب استقبال می‌کنند. تا حد امکان شلوغ کاری را کنار بگذارید و به صدای مشتریان گوش دهید.
  • الهام گرفتن از طراحان مشهور و برندهای بزرگ به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر ایده‌های ذهنی‌تان را پیاده کنید.
  • نسبت به انواع پارچه شناخت داشته باشید. طرح شما زمانی زیبا و حرفه‌ای خواهد شد که پارچه‌ای درست برای دوخت آن بکار گرفته شود. اینجاست که جنسیت سازی اهمیت پیدا می‌کند.
  • در ساخت استایل مناسب برای عروس نهایت احتیاط را بکار ببرید و مشاوره‌های راهبردی را به او ارائه دهید. این مسئله حتی در انتخاب پارچه نهایی در طراحی این لباس نیز اهمیت دارد.
  • به دنباله لباس و قد عروس خانم توجه داشته باشید. همواره تلاش کنید لباسی را طراحی کنید که قد آنها را کشیده‌تر و جذاب‌تر نشان دهد.
  • اگر که میخواهید طراحی منحصر به فردی را برای لباس عروس انجام دهید، از محیط شلوغ دور شوید. محیط آرام، ایده‌های بهتری را به ذهن شما راه می‌دهد.

این نکات را باید مهم‌ترین مواردی بدانید که در ابتدای مسیر طراحی این لباس توجه به آنها الزامی‌ست.

 
درآمد طراحان

به طور کلی، در آمد حاصل از شغل طراحی لباس عروس بسیار بالا است. اگر مهارت طراحی لباس عروس های خاص و منحصر به فرد را داشته باشید و بتوانید بازاریابی مناسبی را انجام دهید، می توانید بالاترین در آمد طراحی لباس عروس را داشته باشید.
همواره، یادتان باشد که بازار رقابت در طراحی این لباس بسیار گرم است و شما اگر می خواهید پیروز این بازار رقابت باشید، باید به تک تک جزئیات طرح تان توجه داشته باشید و سعی کنید بهترین و اصولی ترین لباس ها را خلق کنید.
به عنوان طراح این لباس، می توانید با مزون ها لوکس و لاکچری همکاری کنید و از این طریق، به درآمد بسیار بالایی دست پیدا کنید، همچنین، می توانید با تلاش و کوشش، مزون خودتان را برپا کنید و طرح های تان را اجرا کنید و در آن، به فروش برسانید.

طراحی لباس عروس ساده

برای بازایابی کارتان، راه اندازی وب سایت و شبکۀ اجتماعی را از یاد نبرید. از طریق فضای مجازی، می توانید کارهای تان را به طیف گسترده ای از مخاطبان نشان دهید و از این طریق، مشتری های مخصوص تان را پیدا کنید.


 

یک طراح موفق چه خصوصیاتی دارد؟

در این مسئله هیچ شکی نیست که طراحی لباس جلوه‌ای از هنر است و برای موفقیت در آن باید ذهنی ایده‌پرداز و خلاق داشته باشید. این موضوع اما برای طراحی لباس عروس بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید اهمیت پیدا می‌کند. زیرا جزئیات، حساسیت‌ها و ظرافتی در این طراحی و دوخت وجود دارد که باعث می‌شود عروس در شب عروسی همچون الماس بدرخشد.
اگر که میخواهید به عنوان طراح لباس عروس معرفی شوید؛ در ابتدا از خود بپرسید؛ آیا علاقه لازم برای ورود به این دنیای شگفت انگیز را دارید؟ آیا میتوانید زیباترین و خارق‌العاده‌ترین لباس‌های عروس را برای خاص‌ترین شب زندگی مشتریان طراحی کنید؟! از طرفی آیا در این کار از استعداد ذاتی یا مهارت لازم برخوردارید؟

طراحی لباس عروس زیبا

اگر پاسخ شما به تمامی این سوالات مثبت است؛ پس در مسیر درستی قرار گرفته‌اید. زیرا در مرحله بعد اقدامات پیچیده‌تری وجود دارد. مثلا اینکه باید به سراغ نرم افزارهای مختلف بروید. یا اینکه بیاموزید چطور با کمترین میزان بودجه و بالاترین سرعت، لباسی بی نظیر را خلق کنید. از طرفی آموختن خیاطی نیز در این مسیر بسیار کاربردی خواهد بود. آموزش طراحی الگوی لباس در این راستا کمک شایانی در پیاده‌سازی ایده‌های ذهنی‌تان خواهد کرد.
علاوه بر تمامی این موارد؛ ما در ادامه میخواهیم مسائلی را بازگو کنیم که در این مسیر برای تازه کار بسیار کارآمد خواهد بود.

دوره طراحی لباس عروس پویا اندیش

طراحان لباس به خوبی میدانند برای ورود به دنیای طراحان لباس عروس و برای قد علم کردن در میان این طراحان برجسته، به آموزش و بالا بردن اطلاعات و مهارت خود نیاز دارند. درواقع آگاهند بدون آشنایی به ریز و درشت مسائل موجود در این عرصه، هیچگاه نمیتوانند به آن جایگاهی که مدنظر دارند برسند.
از همین‌رو پویا اندیش پکیج آموزش طراحی لباس عروس را آماده کرده تا علاقمندان در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل ممکن خواسته‌شان را محقق سازند. ما میدانیم دنیای طراحی لباس برای عروس‌ها چقدر هیجان انگیز و دوست داشتنی‌ست، از همین‌رو تلاش کردیم با گردهم آوردن اساتید ماهر و خبره این صنعت، نقشی در پرورش طراحان لباس حرفه‌ای آینده داشته باشیم. همچنین با خرید دوره آنلاین می توانید با دیدن فیلم آموزش طراحی لباس عروس این هنر را اصولی یاد بگیرید. حتی با دیدن این دوره ها براحتی می توانید در رشته طراحی لباس عروس پذیرفته شوید.
میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص این پکیج به بخش تماس با ما بروید. کارشناسان ما راهنمایی‌های کامل و دقیقی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *