آموزش دوخت مانتو شنلی پاییزه با الگو

فهرست عناوین

شنل، از پرطرفدارترین مدل ها در دنیای مد به شمار می رود که در فصول سرد سال، پرطرفدارتر نیز می شود. مانتو شنلی پاییزه از آن لباس های جذاب و زیبا به شمار می رود که در فصل رنگارنگ پاییز، شما را گرم و زیبا نگه می دارد. مانتو شنلی از آن مانتوهای راحت و بسیار شیک به شمار می رود که می توانید آن را در هر کجا بپوشید، از محل کار گرفته تا میهمانی. دوختن این مانتوی راحت و زیبا، اصلاً کار دشواری نیست و می توانید مانتو شنلی زیبایی را با پارچۀ دلخواهتان بدوزید. اگر می خواهید دوخت مانتو شنلی پاییزه را یاد بگیرید، با آموزش دوخت مانتو شنلی پاییز با ما همراه باشید.


اندازه گیری برای دوختن مانتو شنلی پاییزی

اولین قدم برای دوختن مانتو شنلی پاییزی، درست مانند دوختن هر لباس دیگری، اندازه گیری است. اندازه گیری برای دوختن مانتو شنلی پاییزه اصلاً کار پیچیده ای نیست، فقط کافی است این دو قسمت را اندازه بگیرید:
•    قد آستین (از سرشانه تا جای دلخواه)
•    قد مانتو (از شانه تا جای دلخواه)


پارچه مناسب برای دوختن مانتو شنلی پاییزی

و اما نوبت می رسد به انتخاب پارچۀ مناسب برای دوختن مانتو شنلی پاییزی! برای دوختن این لباس، گزینه های زیادی را پیش رو دارید؛ اما هنگام انتخاب، باید به کاربرد این لباس توجه داشته باشید؛ مثلا اگر می خواهید مانتوی شنلی تان را در مراسمی بپوشید و مجلسی بودن آن برایتان اهمیت دارد، می توانید تور یا ابریشم را انتخاب کنید و اگر می خواهید مانتوی شنلی را برای استفادۀ روزمره تان بدوزید، به سراغ پارچه های گرم تر بروید.


 
وسایل مورد نیاز برای دوختن مانتو شنلی پاییزی

برای دوختن مانتو شنلی پاییزی به وسایل زیر نیاز خواهید داشت:
•    پارچه
•    قیچی
•    نخ
•    سوزن
•    سوزن ته گرد
•    متر
•    خط کش
•    گچ خیاطی
•    چرخ خیاطی


مراحل دوختن مانتو شنلی پاییزی

پس از طی این ها، مراحل دوختن مانتو شنلی پاییزی آغاز می شود. در ادامه، این مراحل را قدم به قدم، برایتان خواهیم گفت.

پیش از هر کاری، پارچه تان را به پشت پهن کنید تا هنگام خط کشی، جای گچ خیاطی روی آن نیفتد.

 
سپس، مربع یا مستطیلی را به همان ابعادی که اندازه گرفتید روی پارچه ترسیم، و دور تا دور آن را قیچی کنید.          

 
پس از برش زدن دور پارچه، باید پارچه تان را یک بار از طول و بار دیگر، از عرض تا کنید تا مربع یا مستطیل کوچک تری شکل بگیرید؛ بدین ترتیب، کار برایتان راحت تر خواهد شد.

 
حالا، آن گوشه ای را که چهار تای بستۀ پارچه در آنجا جمع شده است را پیدا کنید، سپس خط¬کش را گوشۀ زاویه بگذارید و 31 سانتی متر پایین بیایید و آن را با گچ خیاطی علامت بزنید.
این قسمت، یقۀ مانتو شنلی پاییزۀ شما محسوب می شود. اگر دوست دارید یقۀ لباستان گشادتر باشد، می توانید 2.5 تا 5.1 سانتی متر دیگر به آن اضافه کنید.

 
پس از آن، خط¬کش را به سمت دیگر ببرید و سیزده سانتی متر بعدی را نیز علامت بزنید. اکنون، منحنی قسمت یقه را شکل دهید و آن را با استفاده از گچ خیاطی روی پارچه ترسیم کنید.

پس از خط¬کشی دقیق، به سراغ قیچی کردن بروید. برای برش زدن این چند لایه، حتماً از قیچی تیز استفاده کنید تا پارچه تان جمع نشود و صدمه نبیند. منحنی را با دقت برش بزنید.  پس از آنکه یقه را برش زدید، آن را به دقت بررسی کنید و ببینید که آیا دقیقاً همان چیزی که می خواستید یا نه. اگر باب میلتان نبود، در همین قسمت می توانید اصلاحات مورد نظرتان را انجام دهید.


 پس از اتمام کار یقه، به سراغ هلالی کردن قسمت پایین لباس می رویم. با استفاده از متر و گچ خیاطی، نیم دایره ای در قسمت پایین ترسیم کنید. برای این قسمت نیز اصلاً لازم نیست تای پارچه را باز کنید.

 
بعد از ترسیم خط، نیم دایره را با همان قیچی تیزتان برش بزنید.


تا به اینجا، مسیر طولانی ای را طی کرده اید. حالا نوبت به باز کردن جلوی لباس می رسد. درست مثل تصویر پایین، تای پارچه را باز کنید، سپس، درست از وسط خط یقه، خطی را تا پایین ترسیم کنید و آن را برش بزنید. البته اگر می خواهید شنل پاییزی تان، جلوبسته باشد، لازم نیست این مرحله را انجام دهید.

 
حالا، جلوی مانتو شما باز است. می توانید برای روی هم گذاشتن آن، از دکمه یا زیپ استفاده کنید، به سلیقۀ خودتان بستگی دارد.

 
اگر می خواهید مانتو شنلی پاییزی تان کلاه داشته باشد، هیچ کاری ندارد؛ می تواند این کار را به راحتی انجام دهید. کلاهی به طول 42 سانتی متر گزینۀ خوبی برای کلاه شنل است. اگر نتوانستید الگوی کلاه مورد نظرتان را در اینترنت بیابید، از کلاه یکی از لباس های آماده تان به عنوان الگو استفاده کنید. دور تا دور آن را خط بکشید، سپس قیچی کنید. در این قسمت از کار، نباید زاپاس را فراموش کنید، وگرنه اندازۀ کلاهتان به هم خواهد خورد.

 
همان طور که در تصویر پایین مشاهده می کنید، پارچۀ کلاه نیز باید دولا باشد.


 پس از اتمام برش، می توانید مستقیما به سراغ چرخ¬کاری بروید و قسمت های لازم را به هم بدوزید و لبه های آن را نیز چرخ کنید.

 
در این مرحله، کار دوخت کلاه به اتمام می رسد.


 حالا نوبت به وصل کردن کلاه به شنل می رسد. کلاه را با استفاده از سوزن ته گرد به یقۀ شنل وصل کنید.


 پس از آنکه کلاه را با دقت به یقه متصل کردید و همه چیز درست و دقیق بود، به سراغ چرخ¬کاری بروید.

اگر دوست داشته باشید، می توانید دورتا دور کلاه و جلوی مانتو شنلی را با نوارهای زینتی و خوش رنگ بدوزید. این نوار باعث می شود ناهمواری ها کاملا از بین بروند و لبه های کارتان مرتب دیده شوند. این نوار را ابتدا با استفاده از سوزن ته گرد به لبۀ کارتان بچسبانید، سپس، آن را با دقت و ظرافت چرخ کنید. همان طور که در دو تصویر پایین مشاهده می کنید.

 
 پس از اتمام این مراحل، به سراغ چرخ¬کاری قسمت پایین مانتو شنلی و پاکدوزی درزهای داخلی بروید. همان طور که گفتیم، برای روی هم آوردن جلوی مانتو شنلی نیز می توانید از دکمه و زیپ استفاده کنید. اگر می خواهید از دکمه استفاده کنید، جادکمه را از یاد نبرید.
اکنون مانتو شنلی پاییزی شما آماده است و پس از اتو زدن، می توانید از پوشیدن این مانتوی شیک و راحت لذت ببرید.

 این پست را به اشتراک بگذارید

4.8/5 - (17 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *