کسب درآمد از طراحی لباس

فهرست عناوین

کمتر طراح لباسی را میتوانید بیابید که افزایش درآمد و کسب درآمد از طراحی لباس از اولویت‌هایش نباشد! اما مسئله اینجاست؛ برای افزایش درآمد در طراحی لباس ، آن هم در دنیای امروز در ابتدا باید بدانیم؛ چگونه طراح لباس شویم . از طرفی دنیای مد و فشن امروز دستخوش تغییرات بسیار بزرگی شده و همواره به ما میگوید؛ برای تبدیل شدن به یک طراح لباس بزرگ و البته سرمایه دار، باید به سراغ تکنیک‌ها و همچنین ایده‌های ناب بروید. وگرنه در این دریای خروشان هیچ جایی برای شما نیست!

اگر به دنبال راه اندازی کسب و کاری هستید…

هیچ شکی نیست آنچیزی که میپوشیم برای ما بسیار حائز اهمیت است؛ همانطور که مارک تواین به طور به یاد ماندنی گفت: ” لباس، انسان را می سازد. افراد برهنه در جامعه تأثیر کمی دارند یا اصلاً تأثیر ندارند. “

بنابراین، اگر در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار بر پایه طراحی لباس هستید و میخواهید تمایزی در بازار به وجود آورید، باید بدانید که مسیر سخت و دشواری را انتخاب کرده‌اید. از همین‌رو توصیه داریم در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید زیرا میخواهیم روش‌ها و استراتژی‌هایی را معرفی کنیم که به شما در رشد و افزایش درآمد در طراحی لباس کمک خواهد کرد.

چگونه طراح لباس شویم

طراحی لباس شغل پردرآمدی به حساب می‌اید؟

این روزها میبینیم که بخش‌های آموزش طراحی لباس بطور قابل توجهی مملو از علاقمندان به این صنعت است و با وجود ظرفیت‌های موجود در ایران بخش اعظمی از این افراد به سرعت وارد بازار کار می‌شوند. اما سوال مهمی در این بین وجود دارد؛ آن هم درآمد طراح لباس است!

کمی فکر کنید و به این سوال ما جواب دهید؛ از نظر شما درآمد طراحی لباس چقدر است ؟ فکر میکنید سقف درآمدی چنین افرادی تا کجاست؟ آیا میتوان به عنوان یک شغل پردرآمد به آن نگاه کرد؟

درآمد طراحی لباس چقدر است ؟

اگر بخواهیم در واقع بینانه‌ترین حالت ممکن به این سوال پاسخ دهیم؛ هیچ جوابی برای آن وجود ندارد. زیرا نمیتوان تنها به آموزش طراحی لباس بسنده کرد. زیرا موارد دیگری نظیر ایده‌های طراح، شناخت بازار و بررسی نیاز بازار و غیره نیز وجود دارد که در افزایش درآمد در طراحی لباس تاثیر مستقیم میگذارد. اما اگر بتوانید با یک تیم قوی کار کنید، ایده‌های نوین را بکار گیرید و از همه مهم‌تر، آموزش‎های لازم را از آموزشگاهی معتبر دریافت کنید، احتمال افزایش درآمد، آن هم در مدت زمانی کوتاه ممکن خواهد شد.

درآمد طراح لباس

ایده‌هایی برای افزایش درآمد در طراحی لباس

در این بخش فهرستی را آماده کرده‌ایم. فهرستی که براساس جمع‌آوری اطلاعات از موفقیت‌های بزرگ طراحان لباس و چگونگی کسب موفقیت آنها حاصل شده است. بیایید این ایده‌ها را بشناسید.

فروش به شیوۀ سنتی

اگر بخواهید کارهایتان را به شیوۀ سنتی و به خرده فروش ها بفروشید، باید پورتفولیوی بسیار پرباری داشته باشید و به آن ها ارائه دهید. وقتی با این اشخاص همکاری می کنید، دیگر نیازی نیست به فروش و بازاریابی طرح هایتان فکر کنید و می توانید همۀ وقت تان را صرف طراحی کنید.

ایده‌هایی برای افزایش درآمد در طراحی لباس

برای کسب درآمد از طراحی لباس با طراحی یک سایت، فروش آنلاین خود را شروع کنید

کسب‌وکارتان را با طراحی یک وب سایت فوق‌العاده رشد دهید. در اختیار داشتن چنین سایتی نه تنها به کسب و کار شما رونق میبخشد بلکه برای آن اعتبار نیز به همراه دارد. که در نهایت به افزایش درآمد در طراحی لباس ختم خواهد شد.

درواقع شما با این کار برای محصولات و ایده‌های‌تان یک ویترین خواهید ساخت. ویترینی که حتی فراتر از تمامی مرزها رفته و میتواند شما را به عنوان یک طراح لباس حرفه‌ای و بین المللی به همگان معرفی کند.
این نکته را از جانب من آویزه گوش خود کنید؛ شما باید به یک طراح لباس بین المللی تبدیل شوید! این جمله را چشم انداز خود قرار دهید که رمز موفقیت شماست!

برای کسب درآمد از طراحی لباس با طراحی یک سایت، فروش آنلاین خود را شروع کنید

برای افزایش درآمد در طراحی لباس همواره در حال آموزش باشید

هر لحظه از زندگی شما باید در راستای یادگیری باشد. فراموش نکنید طراحی لباس زنده و پویاست و هر ثانیه در حال زایش و دگردیسی‌ست. اگر که میخواهید به بهترین خودتان تبدیل شوید؛ باید همواره خود را آپدیت نگه دارید. بطور مداوم در دوره‌های مختلف شرکت کنید؛ ایده‌های متفاوت را بررسی نمائید و خلاصه اینکه اجازه ندهید زمان با سبقت گرفتن از شما، زمام امور را در دست بگیرد.

یکی از راه های کسب درآمد از طراحی لباس : مشتریان واقعی‌تان را بشناسید

تحقیقات بازار و تعیین اطلاعات درخصوص پایگاه مشتری و حتی ایجاد پرسونا؛ همواره اهمیت داشته است و هیچکس نمیتواند آن را کتمان کند.
اما، واقعاً چقدر می‌دانید که چه چیزی باعث می‌شود مشتریانتان لباس‌های شما را بخرند؟
به عنوان یک مطالعه موردی عالی، نگاهی به استراتژی برند محبوب “فست مد” زارا که پیاده سازی شده بیندازید. به جای توسعه خط لباس خود براساس روندهای فصلی، آنها رویکردی از پایین به بالا را اتخاذ می‌کنند و از تحقیقات گسترده بازار (مانند فرستادن کارمندان به مراکز خرید برای کشف روندها) حمایت می‌کنند.

این به زارا اجازه می‌دهد تا خود را تطبیق دهد، تصویر واضحی از آنچه مشتری هدف واقعاً به آن علاقه دارد به دست آورد و آنها را به عنوان رهبر بازار فست مد قرار دهد. با نگه داشتن انگشت روی نبض مشتری، آنها می‌توانند درک بهتری از آنچه مشتری به دنبال آن است را دریافت کنند، که به آنها کمک می‌کند تا سریع‌تر تغییرات لازم در لباس را اعمال کنند.

مشتریان واقعی‌ در طراحی لباس

برای افزایش درآمد در طراحی لباس محصولات سفارشی طراحی کنید

صنعت مد و فشن اغلب برای دهک‌های پردرآمد جهان فعالیت می‌کنند. لباس‌هایی فاخر طراحی کرده و از طرفی صرفا به یک قشر از جامعه نگاه می‌کند. این در صورتی‌ست که هر سرزمین، هر شهر و هر دیاری اندام‌ها و ارگونومی‌های خاصی دارد و چه بسا حاضرند مبالغ زیادی را برای طراحی یک لباس سفارشی پرداخت نمایند. سفارشی کار کردن در نهایت سرمایه و جریان نقدینگی برند شما را بالا خواهد برد و در نهایت به افزایش درآمد در طراحی لباس ختم خواهد شد!

کمی به کار و فعالیت طراحان لباس عروس نگاه کنید. آیا واقعا نمیخواهید بدانید؛ درآمد طراحی لباس عروس چقدر است؟ این دسته از افراد بطور مستقل صرفا بر روی طراحی‌های سفارشی فعالیت می‌کنند و مسلما درآمدی بالا و قابل قبول دارند.

برای افزایش درآمد در طراحی لباس محصولات سفارشی طراحی کنید

فرصت‌های بازار را بشناسید

این روزها قیمت تمام شده خصوصا در اجناس خارجی به قدری بالاست که عملا امکان خرید برای بخش بزرگی از جامعه امکانپذیر نیست! علاوه بر تمامی این موارد؛ پوشش رایج در ایران به‌گونه‌ای‌ست که تنها طراحان خاص میتوانند در آن فعالیت داشته باشند! همین مسئله را میتوان عاملی دانست که شغل طراحی لباس در ایران طرفداران زیادی دارد و علاقمندان از فعالیت در آن لذت میبرند. چه بسا که درآمد قابل توجهی را نیز به جیب میزنند.

فرصت‌های بازار را بشناسید

کانال های فروش را شناسایی کنید

به عنوان طراح لباس، باید کانال های فروش را نیز شناسایی کنید؛ به طور کلی، راه های زیادی برای فروش طرح های لباس وجود دارد و شما باید راه های دلخواهتان را شناسایی کنید.

نمایشگاه های صنایع دستی

برخی از طراحان طرح های خاص و کمیابشان را در نمایشگاه های صنایع دستی به نمایش می گذارند. این طرح های منحصر به فرد می توانند مشتریان زیادی را به خود جذب کنند؛ اما یادتان باشد که نمایشگاه ها معمولاً، دو مشکل را عمده دارند:
•    در نمایشگاه ها، اتاق پرو وجود ندارد.
•    آفتاب می تواند به بافت پارچه آسیب زند.
باید حواستان به این دو مورد باشد. اگر برایتان مقدور است، قسمتی را به پرو اختصاص دهید؛ همچنین، شرایطی را فراهم کنید که در طی روز، لباس هایتان از تابش آفتاب در امان باشند.

نمایشگاه های صنایع دستی

 
عوامل اثرگذار بر سطح درآمد طراحان لباس

طراحی لباس، بازار کار خوبی دارد. برخی از عوامل نیز سبب افزایش فرصت های شغلی طراحان لباس و بالطبع، افزایش درآمد آن ها می شود:
•    آموزش مناسب
•    میزان تجربه
•    آشنایی با تکنولوژی
•    آشنایی با کامپیوتر و نرم افزارهای طراحی
•    خلاقیت
•    موقعیت جغرافیایی
برخی ویژگی های شخصیتی، مانند توانایی برقراری ارتباط با دیگران و توانایی انجام کار تیمی نیز می توانند به پیشرفت شما در بازار کار طراحی لباس کمک کنند.


عوامل اثرگذار بر سطح درآمد طراحان لباس


چگونه شروع به کسب درآمد از طراحی لباس کنیم؟

و اما چگونه شروع به کسب درآمد از طراحی لباس کنیم. باید بگوییم که شروع کسب درآمد از طراحی مد، هیچ حد و حصری ندارد و شما از هر کجا که دلتان بخواهد می توانید وارد این حرفه شوید و شروع به کسب درآمد کنید؛ اما به طور کلی، طراحان لباس دو مسیر را برای کسب درآمد انتخاب می کنند:
•    با عناصر مختلف صنعت مد، به عنوان مثال مزون ها و تولیدی ها، همکاری می کنند.
•    کسب و کار خودشان را راه اندازی می کنند.پ

طراحان تازه کار برای کسب درآمد از طراحی لباس چه میکنند؟

در این بین، برخی از طراحان تازه کار ترجیح می دهند برای مدتی، در کنار طراحان مجرب به کار بپردازند و از این طریق، تجربه کسب کنند. البته این طراحان تازه کار نیز در ازای این همکاری دستمزد دریافت می کنند.
این طراحان تازه کار، با این انتخاب هوشمندانه، خیلی زود کار با ابزارها و تجهیزات حرفه ای را یاد می گیرند، مواد و پارچه های مختلف را بهتر می شناسند و مهارت هایشان را نیز تقویت می کنند؛ در واقع، این طراحان فوت و فن کار را در چنین دوره ای یاد می گیرند. البته، طراحان مستقل و حرفه ای، خانه های بزرگ مد و تولیدی ها معیارهای متفاوتی را برای استخدام طراحان دارند، اما بیشتر آن ها ترجیح می دهند با طراحانی همکاری کنند که آموزش اصولی دیده اند و خودشان تا حدی، با کار آشنایی دارند.
یادتان باشد که برای ورود به دنیای حرفه ای طراحی لباس، اصلاً نیازی نیست لزوماً به سراغ طرح های پیچیده و عجیب بروید، بلکه می توانید از طرح های ساده، حتی تیشرت، آغاز کنید. می توانید خلاقیت تان را در طراحی لباس های ساده به کار ببندید و طرح های متفاوت و منحصر به فردی را خلق کنید.

چگونه شروع به کسب درآمد از طراحی لباس کنیم؟

درآمد طراحان لباس در جهان

میزان درآمد طراحان لباس، به طور متوسط، سالیانه 35277 دلار است. این میزان درآمد در کشورها و شهرهای مختلف متفاوت است؛ به عنوان مثال، در ایالات متحده آمریکا، طراحان نیویوک، تگزاس و مریلند از بالاترین میزان درآمد برخوردار هستند.
میزان درآمد سالیانۀ طراحان لباس در برخی نقاط جهان، بدین شرح است:
•    کالیفرنیا: 35006 دلار
•    فلوریدا: 27685 دلار
•    مریلند: 53585 دلار
•    ماساچوست: 47148 دلار
•    میشیگان: 42552
•    نیویورک: 52139 دلار
•    تگزاس: 57595 دلار
•    آلمان: 49000 یورو
•    استرالیا: 57600 دلار


درآمد طراحان لباس در ایران

طراحان لباس در ایران نیز از درآمد مناسبی برخوردار هستند. در ایران نیز می توانید به عنوان طراح لباس، هم به صورت مستقل کار کنید و هم کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید. دانستن اشتباهات رایج در طراحی لباس میتواند به موفقیت شما کمک کند.

و در آخر

با یک حساب سرانگشتی میتوان دریافت که درآمد رشته طراحی دوخت در ایران اصلا کم نیست! یعنی حتی اگر شما طراحی تازه وارد به دنیای مد و فشن باشید هم با کمی شناخت بازار و استفاده درست از فرصت‌ها میتوانید آوازه‌ای برای خود دست و پا کنید و افزایش درآمد در طراحی لباس را تجربه نمائید.
با این حال توصیه میشود که حتما در این مسیر از متخصصانی باتجربه و کاربلد نیز کمک بگیرید. کسانی که میتوانند با راهنمایی‌های درست و مناسب شما را سریع‌تر از هر زمان دیگری به سر مقصد مقصود برسانند. میتوانید برای برقراری ارتباط با مشاوران ما به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

چگونه میتوان با فروش آنلاین، از طراحی لباس کسب درآمد کنم ؟

برای فروش آنلاین می توانید وب سایت شخصی تان را راه اندازی کنید و طرح هایتان را در آن ارائه دهید؛ همچنین می توانید به سراغ شبکه های اجتماعی بروید و طرح هایتان را در صفحه های کاری تان به اشتراک بگذارید؛ بدین ترتیب، علاوه بر طراحی، می توانید کنترل کسب و کارتان را نیز به طور کامل در دست داشته باشید. برخی از طراحان مد پس از راه اندازی وب سایت، به چنان درآمدی دست پیدا می کنند که هرگز به فکر فروش حضوری و غیرآنلاین نمی افتند.

آیا از طریق سلبریتی ها و اینفلونسرها هم میتوان در زمینه طراحی لباس، کسب درامد کرد؟

بله، می توانید از سلبریتی ها و اینفلونسرها بخواهید لباس های شما را در صفحات شان تبلیغ کنند. این کار نیز نوعی شیوۀ بازاریابی اینترنتی به شمار می رود. اگر این شیوه از فروش آنلاین را انتخاب کنید، می توانید طرح هایتان را به تعداد عظیمی از مردم نشان دهید و بدین ترتیب، مخاطبان مورد نظرتان را جذب کنید.

آیا از طریق فروشگاه های اینترنتی میتوان در زمینه طراحی لباس، کسب درآمد کرد؟

بله، می توانید به سراغ فروشگاه های اینترنتی بروید و کارهایتان در آن ها ارائه دهید. فروشگاه های اینترنتی درصدی از پول فروش را به خودشان اختصاص می دهند؛ علاوه بر این، آن ها در مورد چگونگی ارائه و تبیغات محصولات شما و در نتیجه، یافتن مشتری تصمیم گیری می کنند.




5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *