کانسپت در طراحی لباس

فهرست عناوین

آیا از اینکه طراحان می توانند در هر فصل، مجموعه ای از طرح های جدید را به بازار ارائه کنند تعجب می کنید؟ طراحان در هر فصل یا هر سال، مجموعه ها و طراح های جدیدی را به بازار ارائه می کنند. گویی ایده ها هیچ وقت تمام نمی شوند. هر گوشه از این دنیا و هر چه در آن است برای طراحان تیزبین مد، مبنع الهام یا کانسپت به شمار می رود، از طبیعت و عناصر چشم نواز آن گرفته تا شاهکارهای معماری و حتی مواد غذایی. در دنیای بی انتهای مد، هیچ محدودیتی برای نوآوری و الهام گرفتن وجود ندارد و خارج از محدودۀ ران وی ها و مزون ها نیز می توان به ایده های نو و شگفت انگیزی دست پیدا کرد. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد کانسپت در طراحی لباس بدانید را برایتان خواهیم گفت و نمونه های جذابی را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.


دنیای مد

دنیای مد تاریخچه ای دور و دراز دارد. در این دنیای همواره در حال تغییر، با آمد و شد فصل ها، ترندها نیز تغییر می کنند.  در هر دوره از زمان، این ترندها بخشی از فرهنگ کلی زمانه را به نمایش می گذارند؛ به عنوان مثال، در دورۀ جنگ یا هرج و مرج، طراحی های لباس زنانه همان ظرافت همیشگی شان را حفظ نمی کنند، بلکه لباس هایی با ظرافت کمتر ترند می شوند یا اینکه وقتی پای مشکلات مالی گسترده و بین المللی در میان است، طراحان به سراغ طرح های واقع گرایانه می روند و طرح های فانتزی را کنار می گذارند. در مقابل، در زمان رونق اقتصادی، طرح های آوانگارد روی کار می آیند و طراحان بیشتر به فکر طراحی لباس های هنری و زیبا هستند تا لباس های کاربردی.
به طور کلی، طراحان همواره از طرح های کلاسیک و مدرن الهام می گیرند و با تلفیق آن ها، طرح های بدیع و متفاوتی را خلق می کنند؛ اما به غیر از بررسی تاریخچۀ مد و به کار گرفتن این طرح ها، منابع الهام یا کانسپت های دیگری نیز وجود دارد که در خلق طرح های جذاب و نو، به طراحان لباس کمک می کنند. هر طراح نکته بین می تواند با نگاهی به اطرافش، لباس های خلاقانه و جدیدی را خلق کند.  


یافتن کانسپت برای طراحی لباس

اگر به فکر یافتن کانستپ برای طراحی لباس هستید، باید به شما بگوییم که گزینه های بی شماری را پیش رو دارید.
یافتن کانسپت برای طراحی لباس اصلاً کار دشواری نیست. به عنوان طراح لباس، اگر نگاهی طراحانه و تیزبینانه داشته باشید، جای جای این جهان می تواند کانسپتی مناسب برای شما باشد و در طراحی متفاوت ترین و جذاب ترین لباس ها به کمکتان بیاید.
در ادامه، برخی از پرکاربردترین و محبوب ترین کانسپت ها در طراحی لباس را برایتان خواهیم گفت.


طراحی با الهام از موزه ها

وقتی از موزه ای دیدن می کنید، به تک تک عناصر آن دقت کنید. فرقی نمی کند به صورت آنلاین از موزه ها دیدن کنید یا به صورت حضوری، در هر صورت می توانید ایده های تازه ای را به دست آورید.


طراحی با الهام از معماری

طرح های معماری، از شگفت انگیزترین کانسپت ها در طراحی به شمار می روند. به ساختمان ها و بناهای اطرافتان با تیزبینی طراحانه بنگرید و از آن ها الهام بگیرید؛ همچنین، از شاهکارهای مدرن و کلاسیک معماری جهان غافل نشوید.

 
 
کانسپت فرم گل برای طراحی لباس

گل یکی دیگر از منابع الهام بخش در طراحی لباس به شمار می رود. در جهان اطراف ما، تنوع گل ها آنقدر زیاد است که می توانیم با الهام از آن ها، سالیان سال، لباس های متفاوت و بدیع طراحی کنیم. عکس ها مختلفی از همۀ ابعاد گل های مورد علاقه تان گردآوری کنید و با توجه به رنگ، بافت و طرحشان، به طراحی لباس بپردازید.


کانسپت فرم برگ برای طراحی لباس

برگ ها نیز در تنوع و زیبایی دست کمی از گل ها ندارند. می توانید در طراحی لباس، از آن ها الهام بگیرید. وقتی می خواهید از کانسپت فرم برگ استفاده کنید، لزوماً مجبور به استفاده از رنگ سبز نیستید، بلکه می توانید به سراغ برگ های رنگارنگ پاییزی بروید و لباس مورد نظرتان را با استفاده از آن ها طراحی کنید.

 
کانسپت فرم میوه ها برای طراحی لباس

برای طراحی لباس، می توانید از انواع میوه ها نیز الهام بگیرد. تنوع میوه ها نیز بسیار زیاد است و شما در هر فصل از سال، می توانید از برخی از آن ها الهام بگیرید.


 
نقاشی مدرن برای طراحی لباس

در طراحی لباس، نقاشی مدرن را از یاد نبرید. با الهام از آثار هنری مدرن، می توانید  جذاب ترین و متفاوت ترین آثار هنری را خلق کنید. برای این کار، به سراغ آثار هنرمندان بزرگ بروید و به خوبی، بررسی شان کنید و در نهایت، به طراحی بپردازید.
از هر اثر هنری مدرن می توانید چندین بار و به شیوه های مختلف الهام بگیرید. همه چیز به خلاقیت خودتان بستگی دارد.


 
 
کانسپت فرم طاووس برای طراحی لباس

پرندگان بسیاری مایۀ الهام طراحان لباس شده اند. طاووس یکی از زیباترین این پرندگان الهام بخش به شمار می رود. بال و پر شگفت انگیز طاووس، تاثیر قابل توجهی روی کار طراحان لباس داشته است. طراحان بسیاری در طراحی مجموعه هایشان، از پر و بال این پرندۀ رویایی الهام گرفته اند. رنگ های آبی، بنفش، سبز و بنقش در طرح های ملهم از این پرندۀ زیبا و مغرور جایگاه ویژه ای دارد.


 
کانسپت فرم ماهی برای طراحی لباس

کانسپت فرم ماهی از زیباترین  طرح ها برای طراحی لباس به شمار می رود. حرکات خرامان ماهی الهام بخش طراحان بسیاری شده است. لباس های طرح ماهی بسیار لخت هستند و هنگام راه رفتن، بسیار زیبا به نظر می رسند.

سخن آخر

همان طور که مشاهده کردید، در گوشه گوشۀ این جهان بی کران، منبع الهام برای طراحی لباس وجود دارد. با نگاهی دقیق و جست وجوگر، می توانید جذاب ترین منابع الهام را پیدا کنید و به خلاقانه ترین شکل ممکن، از آن ها الهام بگیرید و متفاوت ترین لباس ها را خلق کنید.

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (16 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *