طراحی لباس با مداد رنگی + فیلم جذاب طراحی لباس

فهرست عناوین

بسیاری از طراحان لباس ، طراحی لباس با مدادرنگی را به هر نوع دیگری از نقاشی لباس با مداد ترجیح می دهند.
بر خلاف آنچه دیگران تصور می کنند، طراحی لباس ساده با مداد و رنگ آمیزی با مداد رنگی اصلاً کار ساده ای نیست و به کسب مهارت نیاز دارد.
در واقع، اگر بخواهید به عنوان یک طراح حرفه ای لباس ، طرح های بسیار دقیق و جذابی را خلق کنید، طراحی ساده لباس با مداد تبدیل به یکی از دشوارترین کارها، اما حرفه ای و چشمگیر می شود.
در این بخش ، نکات مهم را در مورد طراحی لباس با مداد رنگی ساده برایتان خواهیم گفت.

چگونه با مداد رنگی لباس طراحی کنیم؟

 نقاشی طراحی لباس با مداد رنگی کاری ساده و ابتدایی به نظر می رسد، اما اصلاً این طور نیست.
طراحی لباس با مداد ، نکات و ریزه کاری هایی دارد که معمولاً، طراحان از آن غافل می شوند. در ادامه، مراحل مربوط به طراحی لباس مجلسی با مداد رنگی و همچنین، برخی از مهم ترین نکات مربوط به این مراحل را برایتان خواهیم گفت. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید!


 هنر خط

هنر خط (Lineart) مهم ترین مرحله در طراحی لباس با مداد ساده و به طور کلی، هنر طراحی به شمار می رود که متاسفانه، معمولاً، بسیاری از طراحان آن را نادیده می گیرند.
اگر طراحی لباس را به بهترین شکل انجام دهید، می توانید طرح های خوبی را خلق کنید. در قدم اول، سعی کنید طرحتان را به صورت خطوطی دقیق و مرتب روی کاغذ پیاده کنید. سعی کنید همۀ جزئیات نقاشی لباس با مداد رنگی مورد نظرتان را روی کاغذ ترسیم کنید. در واقع، طرحتان باید کاملاً شفاف و دقیق باشد. برای این مرحله از کار، به سراغ مدادهای سخت (مانند H، HB و B) بروید و به هیچ وجه، از مدادهای نرم تر از 2B استفاده کنید.


 
رنگ آمیزی در یک جهت مشخص

پس از اتمام ترسیم طرح لباس با مداد، باید به سراغ رنگ آمیزی بروید. رنگ آمیزی بسیار جذاب است؛ اما اصلاً کار ساده ای نیست و باید نکات مربوط به آن را به خوبی بدانید؛ به عنوان مثال، باید بدانید که رنگ آمیزی باید به صورت مرتب و به یک سمت مشخص انجام بگیرد تا نتیجۀ کار منظم به نظر برسد و رنگ آمیزی نامرتب نباشد.
هنگام شروع رنگ آمیزی، یک مسیر مشخص را انتخاب کنید و همان را در پیش بگیرید و تغییرش ندهید. در تصویر پایین مشاهده می کنید که طرحی که در آن، از خطوط عمودی استفاده شده است بسیار مرتب تر به نظر می رسد.


تکمیل رنگ آمیزی

آنچه باعث می شود یک طرح، غیرحرفه ای به نظر برسد شکاف های سفید میان جاهای رنگ آمیزی شده است.
یک رنگ آمیزی خوب نباید چنین باشد، بلکه باید کاملاً یک دست باشد. در تکمیل رنگ آمیزی، باید همان مسیر قبلی را در پیش بگیرید و بدون هیچ گونه تغییر مسیر، به تکمیل کار بپردازید.
با استفاده از مداد رنگی، همۀ جاهای سفید را پر کنید. رنگ آمیزی را تا جایی ادامه دهید که هیچ خط سفیدی در طرح تان باقی نماند.


 
اختلاف رنگ (Color Variation)

اگر فقط یک بسته 12 رنگ مداد رنگی دارید، به این معنا نیست که فقط 12 رنگ محدود را در اختیار دارید. می توانید رنگ های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید و تن های (tone) جدید رنگ را به وجود بیاورید و به طرحتان تنوع ببخشید؛ به عنوان مثال، می توانید کمی رنگ قهوه ای به قرمز بیفزایید یا اینکه بنفش را با آبی ترکییب کنید. برای رنگ آمیزی پوست، می توانید کمی نارنجی به ترکیب قهوه ای و صورتی تان اضافه کنید. البته یادتان باشد که در ترکیب رنگ ها، نباید زیاده روی کنید.
در این قسمت از کار، می توانید خلاقیت تان را به کار گیرید و طرحتان را با ترکیب بدیع رنگ ها متفاوت و جذاب کنید.

پس از این ها، نوبت به ترسیم سایه می رسد. از رنگ های تیره برای ترسیم سایه استفاده کنید یا اینکه آن ها را با رنگ های روشن تر درآمیزید. در این قسمت از کار، اصلاً نیازی نیست خطوط عمودی (یا خطوط هم راستا با خطوط قبلی) را ترسیم کنید، بلکه باید فرم بدن را دنبال کنید. به تصور زیر نگاه کنید؛ سایۀ زیر آستین به صورت افقی است و سایۀ روی دامن نیز به صورت افقی ترسیم شده است و باعث می شود دامن تا خورده به نظر برسد.
پس از ایجاد این سایه ها، به سراغ مداد سیاه بروید و تیره ترین قسمت های طرحتان را ترسیم کنید. در این قسمت از کار، می توانید سایه های پیشین را نیز تیره تر و عمیق تر کنید.

ترسیم طرح کلی

پس از اتمام رنگ آمیزی، باید طرح کلی را ترسیم کنید و کار را به اتمام برسانید. پس از ترسیم خطوط مربوط به طرح کلی کار، خواهید دید که چه تفاوتی در کارتان ایجاد خواهد شد.
این قسمت از کار را می توانید با مداد های رنگی (نه لزوماً مشکی) انجام دهید. یادتان باشد که نوک مدادتان باید کاملاً تیز باشد تا بتوانید خطوط ظریفی را ترسیم کنید. یادتان باشد که این خطوط باید تیره تر از دیگر قسمت های کارتان باشند.


 
آموزش طراحی لباس ساده با مداد

برای اینکه بتوانید در این مرحله از طراحی موفق شوید؛ حتما سعی کنید نزد اساتید حرفه ای و موسسات معتبر آموزش طراحی لباس با مداد رنگی را ببینید؛ چراکه یادگیری اصول ترکیب رنگ ها می تواند در پیشرفت شما غوغا کرده و از به هدر رفتن زمانتان جلوگیری کند. این گونه، بسیار سریع تر از رقبای خود پیشی خواهید گرفت.

سخن آخر

برای طراحی لباس مردانه با مداد رنگی ، به ابزار گران قیمت و پیچیده ای نیاز ندارید، بلکه فقط کافی است کاغذ، مداد و مداد رنگی در اختیار داشته باشید. اما همان طور که مشاهده کردید، پیاده سازی طراحی لباس با مداد رنگی کاری جذاب است، اما بسیار زمان بر است و به دقت و ظرافت بالایی نیاز دارد.
اگر می خواهید به سراغ طراحی با مداد رنگی بروید، باید مراحل و اصول مربوط به آن را به خوبی بشناسید و طبق آن عمل کنید. با استفاده از مداد رنگی، می توانید انواع لباس زنانه و مردانۀ مربوط به استایل های مختلف را طراحی کنید، فقط کافی است اصول آن را بدانید و بتوانید آن ها را به طور دقیق، پیاده سازی کنید.

 این پست را به اشتراک بگذارید

4.7/5 - (16 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *