جنسیت سازی در طراحی لباس

فهرست عناوین

اگر حوزۀ جذاب طراحی لباس را انتخاب کرده اید و می خواهید در آن پیشرفت کنید، باید علاوه بر چارچوب یا قالب کلی لباس، به فکر نمایش بافت پارچه نیز باشید؛ یعنی وقتی مخاطبی طرح شما را می بیند، باید بتواند جنس پارچۀ مورد استفاده را تشخیص دهد؛ به عنوان مثال، باید متوجه شود که جنس پارچۀ لباس، مخمل است یا ساتن. وظیفۀ جنسیت سازی در طراحی لباس دقیقاً همین است؛ در واقع، جنسیت سازی بخشی از مهارت طراحی لباس به شمار می رود و در مقام طراح لباس، باید در یادگیری و تقویت آن بکوشید. در این مطلب، به طور مفصل، برایتان خواهیم گفت که جنسیت سازی در طراحی لباس چیست و چگونه می توانید آن را به خوبی یاد بگیرید.


جنسیت سازی در طراحی لباس

حوزۀ شگفت انگیز مد مانند اقیانوسی بی انتها است. اگر بخواهید در بخش کوچکی از این اقیانوس بی انتها ماهر شوید و فعالیت کنید، باید بدانید که همواره چیزهای زیادی برای آموختن وجود دارد و باید مهارت های بسیاری را یاد بگیرید. طراحی لباس نیز یکی از قسمت های این دریای بی انتها به شمار می رود. اگر می خواهید در طراحی لباس به فعالیت بپردازید، باید خودتان را برای یادگیری مهارت های جذاب و متنوع آماده کنید تا بتوانید روزی، به عنوان طراحی زیردست و کامل، به فعالیت بپردازید. جنسیت سازی یکی از همین مهارت های جذاب و کاربردی در حوزۀ طراحی لباس به شمار می رود.

تعیین جنس و بافت پارچه

و اما جنسیت سازی در طراحی لباس چیست؟ جنسیت سازی همان تعیین جنس و بافت پارچه در طراحی است؛ در واقع، شما به عنوان طراح لباس با استفاده از تکنیک های جنسیت سازی، بافت و جنس پارچه های مختلف را در طرحتان مشخص می کنید. اگر با تکنیک های جنسیت سازی آشنایی داشته باشید، در طراحی هایتان، پارچۀ مخمل متفاوت از پارچۀ ساتن خواهد بود.

 
چگونه جنسیت سازی در طراحی لباس را یاد بگیریم؟

و اما چگونه جنسیت سازی در طراحی لباس را یاد بگیریم؟ تکنیک های جنسیت سازی را می توانید طی دوره های حضوری و آنلاین، به طور کامل یاد بگیرید.
دوره های آموزش جنسیت سازی در طراحی لباس در موسسه های آموزشی متعدد برگزار می شود. اگر این دوره را در موسسه های معتبر و تحت نظر اساتید باتجربه این حوزه بیاموزید، پیمودن راه برایتان آسان تر خواهد شد.
در طول مسیر می توانید آنچه را یاد می گیرید اجرا کنید و به اساتیدتان ارائه دهید و در نهایت، فیدبک دریافت کنید و ایرادهای کارتان را برطرف سازید.   

 
مباحث دوره های جنسیت سازی در طراحی لباس

در دوره های جنسیت سازی در طراحی لباس، ترسیم بافت انواع پارچه ها را یاد می گیرید. پس از اتمام دوره، کاملاً می آموزید که چگونه باید بافت پارچه هایی مانند مخمل، لمه، چرم، ساتن، دیسکو، پشمی، جین، گیپور، کرپ، بافت، خز، حریر، فوتر، ورنی، پولکی و غیره را تشخیص دهید.
البته همان طور که می دانید، هر کدام از این پارچه ها نیز بافت ها و رنگ های متنوعی دارند؛ به عنوان مثال، پارچۀ جین یا دنیم، در انواع رنگ های تیره و روشن در بازار موجود است و شما در دوره جنسیت سازی در طراحی لباس، انواع آن را خواهید آموخت.


 
 در دورۀ جنسیت سازی، علاوه بر یادگیری نحوۀ ترسیم بافت ها، با نحوۀ طراحی انواع طرح ها نیز به طور کامل آشنا خواهید شد؛ به عنوان مثال، نحوۀ ترسیم طرح های گل دار، پلنگی، ارتشی، چهارخانه، ببری، راه راه و خال خالی را به طور کامل یاد می گیرید. هر کدام از این طرح ها نیز انواع مختلفی دارند؛ به عنوان مثال، طرح پلنگی بسیار متنوع است و همۀ طرح های پلنگی یک شکل نیستند. ترسیم طرح ها را نیز درست مثل بافت ها، با جزئیات و تفاوت هایشان خواهید آموخت.


 
 
با گذراندن دورۀ جنسیت سازی در طراحی لباس و یادگیری فوت و فن های آن، می توانید لباس هایی متشکل از بافت ها و طرح های متنوع را به شکلی دقیق و حرفه ای طراحی کنید.
البته دورۀ جنسیت سازی در طراحی لباس، فقط محدود به آموزش طراحی بافت و طرح پارچه و سایه زدن نمی شود، بلکه در این دوره، قرینه سازی، ترسیم آناتومی و طراحی شکل های هندسی را نیز به طور کامل و حرفه ای خواهید آموخت؛ علاوه بر این ها، نحوۀ رنگ آمیزی پوست و ترسیم جزئیات صورت را نیز خواهید آموخت.


 
وسایل لازم برای جنسیت سازی در طراحی لباس

و اما می رسیم به وسایل لازم برای جنسیت سازی در طراحی لباس! برای اجرای تکنیک های جنسیت سازی، به ابزارهایی مانند کاغذ، پاک کن، مداد رنگی، خودکار، ذغال، گواش، مارکر، آبرنگ و پاستل گچی نیاز خواهید داشت؛ علاوه بر این ها، می توانید از تکنیک کلاژ نیز بهره بگیرید.


 
 
 و اما می رسیم به مبحث تکنولوژی در خدمت مد و طراحی لباس! این حوزه نیز از کمک های تکنولوژی بی بهره نمانده است. می توانید برای جنسیت سازی، از تکنولوژی نیز کمک بگیرید و به سراغ نرم افزارهای متنوع طراحی بروید. با استفاده از نرم افزارهای طراحی، علاوه بر جنسیت سازی، می توانید طرحتان را به صورت سه بعدی نیز مشاهده کنید و به رفع ایرادات آن نیز بپردازید. از پرکاربردترین نرم افزارها در جنسیت سازی و طراحی لباس می توان به ادوبی ایلاستریتور (Illustrator)، مارولوس  (Marvelous) و جمینی (Gemini) اشاره کرد.


 
سخن آخر

با یادگیری جنسیت سازی در طراحی لباس، می توانید لباس مورد نظرتان را به تن مدل دلخواهتان کنید و طرح ذهنی تان را به طور تمام و کمال، روی کاغذ منتقل کنید. تکنیک جنسیت سازی به شما کمک می کند تا بتوانید علاوه بر ترسیم جنس و طرح پارچه، چین و چروک ها و دیگر جزئیات طرح مورد نظرتان را به طور دقیق، ترسیم کنید.

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *