انواع سبک ها در دنیای مد

فهرست عناوین

بهترین استایل در دنیای مد کدام است؟ شما چگونه استایل متناسب با سلیقه و روحیه تان را انتخاب یا طراحی می کنید؟ طراحی مد، از محبوب ترین هنرها به شمار می رود و درواقع، جایی برای بیان خویشتن و ابزاری برای نمایش خلاقیت است.
استایل های مختلفی در دنیا آمد و شد داشته اند. برخی ماندگار و برخی فراموش شده اند و برخی دیگر نیز همواره، در حال جلوه گری و محو شدن هستند. در واقع، اگر یک چیز به طور مداوم در دنیا وجود داشته باشد، همان «تغییر» است! بله! در دنیای مد، همه چیز دائماً در حال تغییر و تحول است.
از ابتدای تمدن بشر، همیشه تلاش برای زیبا و آراسته بودن وجود داشته است، چرا که لباس پوشیدن راهی برای بیان خویشتن بوده و همواره به بشر اجازه داده است بدون اینکه واژه ای را بر زبان بیاورد، بخشی از درونیاتش را به دیگران ابراز کند.

انواع استایل ها در دنیای مد

سبک های مختلف در دنیای مد نیز همیشه در پی ایجاد تغییر و تحولات بوده اند. هر چه فناوری پیشرفته تر شد، تغییر استایل ها و ترندهای مد نیز سرعت بیشتری پیدا کرد. اگر استایل های مختلف و ریزه کاری هایشان را خوب بشناسید، می توانید استایل های متناسب با شخصیت خودتان را بشناسید و ببینید که استفاده از آن چه تاثیر شگرفی بر روحیه و اعتماد به نفس شما خواهد داشت؛ علاوه بر آن، می توانید استایل های مختلف را طراحی کنید و از تماشای حاصل ذهن خلاق و دستان هنرمندتان نهایت لذت را ببرید.
شناخت استایل‌ های مختلف دنیای مد و عناصر آنها، ارزش صرف کردن وقت و هزینه را دارد، چرا که این شناخت، سبب افزایش تیزبینی شما می شود. جالب است بدانید که شناخت استایل ها، به نوعی شناخت انسان و دنیای آن محسوب می شود. در این مطلب، انواع سبک های دنیای مد را معرفی می کنیم و همچنین، خواهیم گفت که هر کدام از این سبک ها و استایل ها چه ویژگی ها و ریزه کاری های مهمی دارند. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید!

معرفی استایل های دنیای مد و سبک ها در مد

استایل های مختلف دنیای مد را می توانیم به غذاهایی تشبیه کنیم که هر کدام دستور پخت و فرمول مختص به خودشان را دارند.
اگر هر کدام از عناصر تشکیل دهندۀ این استایل ها، هر گونه خللی داشته باشند، کل کار را تحت تاثیر قرار خواهند داد؛ اما اگر همه چیز به خوبی در کنار یکدیگر قرار بگیرد، باعث می شود که شخص، مانند مرواریدی بدرخشد و علاوه بر اینکه در چشم دیگران زیبا به نظر می رسد، حس خوشایندی نیز داشته باشد و اعتماد به نفس بییشتری نیز پیدا کند. در ادامه، به معرفی این سبک ها و عناصر تشکیل دهنده شان خواهیم پرداخت.

استایل مینیمال (Minimal Style)

دهه های 1980 و 1990 ، سال های تاثیرگذاری در دنیای مد بود. در دهۀ 1980، طراحی ژاپنی، با رویکرد منحصربه فرد و ساختارشکنانه اش، تبدیل به مرکز توجه شد و در دید غربی ها اعتیار و جایگاه خاصی را به خودش اختصاص داد. مینیمالیسم نیز درست از همین جا شروع شد. البته مینیمالیسم فقط به حوزۀ مد محدود نمی شود، بلکه در هنر و ادبیات نیز جایگاه ویژه ای دارد.
اولین بارقه های استایل مینیمال در دهۀ 1980 و با تلاش های یوهی یاموتو و ری کاواکوبو، طراحان بزرگ ژاپنی، ظاهر شد.


برای آشنایی با استایل مینیمال به این مقاله از سایت طراحی لباس مراجعه کنید



و اما استایل مینیمال چیست؟

 اگر بخواهیم استایل مینیمال را در یک کلمه خلاصه کنیم، می توانیم واژۀ «سادگی» را برای آن برگزینیم؛ در واقع، طرفداران استایل مینیمال، لباس های ساده ای را انتخاب می کنند که هیچ وقت از مد نمی افتند و در عین سادگی، بسیار شیک هستند.
البته این سادگی به هیچ وجه نباید باعث نازیبایی و کسل کنندگی استایل مینیمال شود، بلکه باید جذابیت را به همراه داشته باشد. این استایل در عین سادگی، اصول و قواعد دقیق و پرجزئیاتی دارد و اگر با آن ها آشنا باشید، می توانید شیک ترین و جذاب ترین استایل مینیمال را طراحی کنید.


استایل ماکسیمال (Maximal Style)

از دیرباز تاکنون، در عرصه های مختلف هنری، هر سبک و مکتبی در واکنش به سبک و مکتب پیش از خودش شکل گرفته است. عرصۀ مد نیز از این قاعده مستثنی نبوده است؛ استایل ماکسیمال در واکنش به استایل مینیمال پدید آمد؛ در نتیجه، عمر چندان طولانی ای ندارد.
استایل ماکسیمال از آن دسته استایل هایی است که همۀ نگاه ها را به سوی خود می کشاند و حس خاص بودن را به شخص می دهد. بسیاری معتقدند که استایل ماکسیمال، ما را به کودک درونمان نزدیک می کند و به ما میدان می دهد که بخش هایی از سلیقه و شخصیت¬مان را با صدایی بلند به دیگران ابزار کنیم.
همان طور که گفتیم، ماکسیمالیسم، درست قطب مخالف مینیمالیسم است و بالطبع، عناصر آن نیز درست نقطۀ مقابل عناصر استایل مینیمال هستند. در این استایل، دیگر خبری از رنگ های خنثی و سرد نیست و هیچ تاکیدی هم روی سادگی نمی شود، بلکه رنگ های خنثی، جای خود را به رنگ های شاد و گرم می دهند و لباس ها و اکسسوری های رنگارنگ، جای عناصر ساده را می گیرند.

 
رنگ های مناسب برای استایل ماکسیمال و سبک ها در مد

پیش استایل ماکسیمال یک قانون بسیار مهم دارد: نباید از انتخاب رنگ های شاد بترسید. در طراحی این استایل، می توانید از انواع رنگ های شاد بهره بگیرید. اگر چرخۀ رنگ ها را بشناسید و رنگ ها را براساس آن انتخاب کنید، بدون شک، استایل ماکسیمال جذاب تر و چشم نوازتری را طراحی خواهید کرد.

اکسسوری های مناسب برای استایل ماکسیمال

اکسسسوری اهمیت بسیار زیادی در استایل ماکسیمال دارد؛ از این رو، در انتخاب آن ها باید خیلی دقت کنید و براساس اصول استایل ماکسیمال پیش بروید. در ادامه، به معرفی انواع اکسسوری های مناسب برای استایل ماکسیمال خواهیم پرداخت.

کیف و کفش مناسب برای استایل ماکسیمال

استایل ماکسیمال نیز درست مانند همۀ استایل های دیگر، کیف و کفش مختص به خودش را دارد. برای طراحی استایل ماکسیمال، از کیف و کفش های رنگارنگ و پر زرق و برق استفاده کنید. کیف و کفش رنگارنگ می تواند جلوۀ خاصی به استایل ماکسیمال شما ببخشد.
کیف و کفش های رنگارنگی که با انواع فلزات براق و نگین های رنگارنگ تزیین شده اند می توانند جلوۀ خاصی به استایل ماکسیمال ببخشند.

 
زیورآلات مناسب برای سبک مد استایل ماکسیمال

زیورآلات ظریف و ساده هیچ جایگاهی در استایل ماکسیمال ندارند. بهتر است برای طراحی استایل ماکسیمال، دور آن ها خط بکشید و به سراغ زیورآلات درشت، اعم از گوشواره، گردنبند، دستبند، پابند و انگشتر بروید. این زیورآلات می توانند استایل ماکسیمال را شگفت انگیز کنند.
در مورد تعداد زیورآلات نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ می توانید چندین زیورآلات را همزمان در یک استایل ماکسیمال بگنجانید.
 
 
 

ساعت مچی مناسب برای سبک در مد استال ماکسیمال

در طراحی استایل ماکسیمال، نباید ساعت مچی را از یاد برد. ساعت مچی مناسب برای استایل ماکسیمال مشخصات دیگر عناصر این استایل را دارد: بزرگ و پر زرق و برق.

عینک دودی مناسب برای استایل ماکسیمال

عینک آفتابی نیز یکی دیگر از اکسسوری های مهم استایل ماکسیمال به شمار می رود که  باید متناسب با این قوانین و استانداردهای این استایل باشد.
با استفاده از عینک دودی های بزرگ و  رنگارنگ، می توانید استایل ماکسیمال را جذاب تر کنید؛ همچنین، عینک دودی هایی مزیّن با فلزات و سنگ ها نیز می توانند انتخاب بسیار مناسبی برای استایل ماکسیمال باشند.

 
نمونه هایی از استایل ماکسیمال

همان طور که مشاهده کردید، تنوع رنگ، طرح، لباس و اکسسوری برای استایل ماکسیمال بسیار زیاد است و آنچه اهمیت دارد،
نحوۀ ترکیب این ها با یکدیگر است. در ادامه، بهترین نمونه های استایل ماکسیمال را آورده‌ایم.
 
 
 


 
  استایل کلاسیک (Classic Style)

 
آیا عاشق استایل ستاره هایی مانند آدری هپبورن (Audrey Hepburn) و کیت وینسلت (Kate Winslet) یا پرنس دیانا هستید؟ نام استایل آن ها «کلاسیک» است. با شناخت قواعد و اصول این استایل، شما نیز می توانید استایلی به همان زیبایی را طراحی کنید.
در مورد استایل کلاسیک، اولین چیزی که باید بدانید و همیشه به یاد داشته باشید این است که عناصر استایل کلاسیک را نباید از میان ترندها انتخاب کنید، بلکه باید به سراغ عناصری بروید که هیچ وقت از مد نمی افتند و همیشه در دنیای مد وجود دارند. برخی از این اقلام دهه هاست که در دنیای مد حضور پررنگ دارند و همواره نیز پرطرفدار بوده اند.


پارچه های مناسب برای استایل کلاسیک

انواع پارچه های طبیعی جایگاه ویژه ای در استایل کلاسیک دارند. از پارچه های ابریشمی گرفته تا پارچه های پشمی و کشمیر. در واقع، هنگام انتخاب پارچه برای استایل کلاسیک، باید به دنبال پارچه های با کیفیت باشید.
پارچه های چرم و سوئیت نیز از گزینه های بسیار مناسب برای استایل کلاسیک به شمار می روند که در طراحی استایل کلاسیک، باید توجه ویژه ای به آن ها داشته باشید. این دو پارچه، هم در دوختن لباس کاربرد دارند و هم در تولید انواع اکسسوری!


طرح و رنگ های مناسب برای استایل کلاسیک

رنگ ها و طراح ها در استایل کلاسیک اهمیت ویژه ای پیدا می کنند. در واقع، استایل کلاسیک استانداردهایی در مورد رنگ ها و طرح ها دارد که تخطی از آن ها می تواند به ظاهر کلی این استایل صدمه بزند.
رنگ های اصلی، مانند قهوه ای، مشکی، سفید، آبی تیره و خاکستری، از بهترین رنگ ها برای استایل کلاسیک به شمار می روند. اما انتخاب استایل کلاسیک به معنای خداحافظی با لباس های رنگارنگ و محدود شدن به لباس های ساده و طرح ها مینیمال نیست. شما می توانید لباس های گل دار را نیز انتخاب کنید.

طرح پلنگی در استایل کلاسیک

طرح پلنگی یکی دیگر از طرح های مناسب برای استایل کلاسیک به شمار می رود. پارچۀ پلنگی متشکل از رنگ های خنثی است و گزینۀ بسیار مناسبی برای استایل کلاسیک به شمار می رود.
طرح پلنگی را می توانید به راحتی با رنگ های خنثی، از جمله مشکی، ست کنید. این طرح فقط محدود به لباس های استایل کلاسیک نمی شود، بلکه می تواند در اکسسوری نیز کاربرد داشته باشد؛ بنابراین به عنوان یک طراح می توانید طرح پلنگی را برای لباس و اکسسوری استایل کلاسیک انتخاب کنید. انتخاب درست و خلاقانۀ این طرح به شما کمک می کند تا بتوانید استایل کلاسیک بسیار متفاوتی را رقم بزنید.

 طرح خال خالی  در استایل کلاسیک

طرح خال خالی نیز از آن طرح هایی به شمار می رود که همواره در دنیای مد وجود داشته است و می تواند گزینۀ بسیار مناسبی برای استایل کلاسیک به شمار برود. این طرح را نیز می توانید در اکسسوری ها و لباس های استایل کلاسیک به کار ببرید.  

  طرح راه راه در استایل کلاسیک

طرح راه راه در استایل کلاسیک نیز جایگاه بسیار مهمی دارد. اگر می خواهید استایل کلاسیک را از سادگی درآورید، می توانید از این طرح نیز کمک بگیرید.

طرح های چهارخانه در استایل کلاسیک

در طراحی استایل کلاسیک، از طرح های چهارخانه نیز نباید غافل شوید.
این طرح پرکاربرد و محبوب همواره حضور پررنگی در دنیای مد داشته است. این طرح می تواند در تک تک عناصر استایل کلاسیک کاربرد داشته باشد، از پالتو و دامن گرفته تا انواع اکسسوری های آن.

 لباس های مناسب برای استایل کلاسیک

استایل کلاسیک عناصر مختص به خودش را دارد و یکی از ویژگی های مهم این عناصر این است که همیشه مد هستند و هیچ وقت از دنیای مد خارج نمی شوند. برخی از عناصر، اهمیت زیادی در استایل کلاسیک دارند. در ادامه، لباس های ضروری استایل کلاسیک را بر خواهیم شمرد.

کت بلیزر در استایل کلاسیک

اول از همه، به سراغ کت بلیزر می رویم. کت بلیزر از اصلی ترین گزینه های استایل کلاسیک به شمار می رود. هنگام طراحی استایل کلاسیک، یادتان باشد که کت بلیزر نباید تنگ و چسبان باشد، بلکه باید کاملاً اندازه باشد.  
کت بلیزر را می توان به همراه هر لباسی پوشید؛ به عنوان مثال، ترکیب کت بلیزر، شلوار جین تنگ، یک کیف دستی شیک و کفش پاشنه بلند می تواند ترکیب بسیار مناسبی برای استایل کلاسیک باشد. یا اینکه می توانید کت بلیزر را با یقه اسکی همراه کنید.
اگر می خواهید استایل کلاسیک شیک و راحتی را طراحی کنید، می توانید کت بلیزر مشکی را با تیشرت گرافیکی، شلوار مام استایل و کفش اسنیکرز سفید همراه کنید و استایل کلاسیک متفاوت و درخشانی را رقم بزنید.
و اما سایز کت بلیزر باید چگونه باشد؟ در واقع، سایز کت بلیزر برای استایل کلاسیک به دیگر عناصر استایل و همچنین سلیقۀ شما بستگی دارد. حتی کت های اندازه و اورسایز را نیز اگر به درستی انتخاب کنید و به کار بگیرید، می توانند به جذابیت استایل کلاسیک بیفزایند.

 
 
هنگام انتخاب کت بلیزر فقط مجبور نیستید به کت های بلیزر ساده اکتفا کنید، بلکه می توانید از کت های بلیزر شطرجی نیز در طراحی استایل کلاسیک بهره بگیرید. کت بلیزر شطرنجی را نیز می توانید با عناصر مختلف ترکیب کنید.

بلوز سفید در استایل کلاسیک

 و اما می رسیم به یکی از ضروری ترین عناصر استایل کلاسیک؛ بلوز سفید از اجزای جدایی ناپذیر استایل کلاسیک به شمار می‌رود. بلوز سفید رنگ نیز از همان عناصر انعطاف ناپذیر است که می تواند با عناصر مختلف ترکیب شود، بدون اینکه ذره ای از زیبایی اش کاسته شود یا اینکه خدشه ای به زیبایی کلی استایل وارد کند؛ بنابراین، در طراحی استایل کلاسیک، می توانید بلوز سفید را با عناصر مختلفی ترکیب کنید؛  به عنوان مثال، می‌ توانید بلوز سفید رنگتان را به همراه دامن تنگ، کت بلیزر یا شلوار خاکی رنگ بپوشید یا مثلاً اگر بخواهید رنگ و بوی کژوال به استایل کلاسیک تان ببخشید، می توانید بلوز سفید رنگتان را به همراه شلوار مام استایل بپوشید.
به طور خلاصه می توانیم بگوییم که به عنوان یک طراح، می توانید بلوز سفید را هر بار با عناصر مختلف ترکیب و هر بار، استایلی کاملاً متفاوت و جذاب را طراحی کنید. همه چیز به خلاقیت و دانشتان در این حوزه بستگی دارد.
 

پیراهن مشکی در استایل کلاسیک

پیراهن مشکی و کوتاه را می توان مظهر سادگی در دنیای مد دانست. این مدل پیراهن دهه هاست که در دنیای پرتلاطم مد جایگاهش را حفظ کرده و در همۀ دوران ها نیز طرفداران مختص به خودش را داشته است.
پیراهن مشکی کوتاه از دیگر گزینه‌های مناسب برای استایل کلاسیک به شمار می‌رود.


 دنیم یا جین در استایل کلاسیک

همان طور که گفتیم، عناصری در استایل کلاسیک وجود دارند که هیچ وقت از مد نمی افتند. کت دنیم یا جین نیز از همان عناصری به شمار می رود که همیشه پرطرفدار و محبوب هستند و هیچ وقت از دنیای مد خارج نمی شوند.
در گذشته، کت جین مختص به کابوی ها و دانش آموزان بود؛ اما در دنیای مدرن، موارد استفاده از این لباس بسیار گسترده تر شده تا جایی که به استایل کلاسیک نیز راه پیدا کرده است.
کت دنیم نیز از همان عناصر انعطاف پذیری به شمار می رود که می توانید آن را با عناصر مختلف همراه کنید؛ به عنوان مثال، در استایل کلاسیک، می توانید کت جین را به همراه شلوار جین سفید و تیشرت یقه هفت بپوشید و صندل و گردنبند طلایی رنگ را نیز به آن اضافه کنید.


 
 
 علاوه بر کت دنیم، شومیز دنیم نیز از گزینه های مناسب برای استایل کلاسیک به شمار می رود که همواره، پرطرفدار بوده است. این شومیز را نیز می توانید با بسیاری از عناصر استایل کلاسیک همراه کنید.

تیشرت ساده و یقه هفت در استایل کلاسیک

حتماً تا به اینجا پی برده اید که لباس های ساده، به طور کلی جایگاه ویژه ای در استایل کلاسیک دارند. تیشرت ساده و یقه هفت نیز یکی از همین عناصر ساده و شیک به شمار می رود. به عنوان یک طراح، می توانید از این تیشرت ها در طراحی استایل کلاسیک بهره بگیرید؛ به عنوان مثال، تیشرت های ساده و یقه هفت می توانند گزینۀ بسیار مناسبی برای لایه لایه لباس پوشیدن باشند. این تیشرت های ساده، قیمت زیادی ندارند و می توانید چندین طرح و رنگ از آن را تهیه کنید و همراه با لباس های مختلف بپوشید.


 دامن کلاسیک

دامن را از یاد نبرید. دامن نیز از عناصر پرکاربرد در استایل کلاسیک به شمار می رود. می توانید طرح و رنگ هایی را که پیش تر گفتیم برای دامن استایل کلاسیک انتخاب کنید. دامن کلاسیک را نیز می توانید با انواع تیشرت، یقه اسکی، کت بلیزر و شومیز همراه کنید.

 شلوارهای مناسب برای استایل کلاسیک

و اما می رسیم به شلوارهای مناسب برای استایل کلاسیک. شلوارهای جین و پارچه ای، هر دو برای استایل کلاسیک مناسب هستند. 
شلوار مشکی پارچه ای یکی دیگر از اجزای لاینفک استایل کلاسیک به شمار می رود. این شلوارهای مشکی و شیک را می توانید با کفش پاشنه بلند و همچنین، کفش تخت بپوشید.  می توانید این شلوارها را به همراه کت های بلیزر نیز بپوشید.
 در طراحی استایل کلاسیک، فقط مجبور به استفاده از شلوار پارچه ای مشکی رنگ نیستید، بلکه می توانید به سراغ طرح و رنگ های دیگری نیز بروید، به عنوان مثال، شلوارهای رنگی و شلوارهایی با طرح های پلنگی، خال خالی، راه راه و شطرنجی، از بهترین گزینه ها برای استایل کلاسیک به شمار می روند. می توانید این شلوارهای طرح دار و رنگی را با دقت در استایل کلاسیک بگنجانید و از زیبایی آن ها بهره بگیرید.


شلوار جین در استایل کلاسیک

شلوار جین از دیگر عناصر انعطاف پذیر استایل کلاسیک به شمار می رود که می توانید آن را با عناصر متعددی همراه کنید. شلوار جین شسته‌ شده و کلاسیک، از بهترین گزینه ها برای این استایل به شمار می رود. شما می توانید شلوار جین را با هر رنگ و بافتی همراه کنید.

 عناصر کلاسیک برای فصول سرد سال

و اما می رسیم به انتخاب عناصر کلاسیک برای فصول سرد سال! پالتو یا کت پشمی از عناصر مهم در استایل زمستانی کلاسیک به شمار می رود. هنگام انتخاب یا خرید پالتو برای استایل کلاسیک، به سراغ پارچه های طبیعی و مرغوب، مانند کشمیر بروید.
وقتی می خواهید پالتویی را برای استایل کلاسیک انتخاب کنید، باید نکتۀ مهمی را در مورد قد پالتو به خاطر بسپارید: همواره به یاد داشته باشید که قد پالتو باید بلندتر از قد پیراهن یا دامن زیرین آن باشد؛ به عبارت دیگر، در استایل کلاسیک، به غیر از شلوار، هیچ لباسی نباید بلندتر از پالتو باشد و از زیر آن پیدا باشد.


ترنچ کت یا بارانی نیز از عناصر اصلی استایل کلاسیک به شمار می رود. با استفاده از این عنصر می توانید استایل کلاسیک خاصی را طراحی کنید.

  
اکسسوری مناسب برای استایل کلاسیک

و اما نوبت به اکسسوری های مناسب برای استایل کلاسیک می رسد. هنگام طراحی استایل کلاسیک نیز باید به سراغ اکسسوری هایی بروید که هیچ وقت از مد نمی افتند. در استایل کلاسیک، تک تک اکسسوری ها اهمیت دارند، از کیف و کفش گرفته تا زیورآلات و عینک دودی. به همین دلیل، باید در انتخاب آن ها، اصولی را رعایت کرد. در ادامه، از اکسسوری های مناسب برای استایل کلاسیک گفته ایم.

کفش مناسب برای استایل کلاسیک

هنگام انتخاب کفش برای استایل کلاسیک، سادگی را مد نظرتان قرار دهید. کفش های پاشنه بلند کلاسیک و کفش های ساده و بدون پاشنه، هر دو برای استایل کلاسیک مناسب اند. برای استایل زمستانی کلاسیک نیز می توانید به سراغ بوت های چرم و جیر بروید. کفش های اسنیکرز نیز در استایل کلاسیک جایگاه ویژه ای دارند و می توانید در طراحی استایل کلاسیک، از آن ها بهره بگیرید.
 
 
 
 

 
کیف مناسب برای استایل کلاسیک

برای انتخاب کیف کلاسیک، باز هم باید به سراغ چرم و جیر بروید. قانون کلی استایل کلاسیک در مورد کیف های مناسب برای این استایل نیز صدق می کند: به سراغ کیف هایی بروید که هیچ وقت از مد نمی افتند.
اگر دوست داشته باشید به استایل کلاسیک تنوع بدهید و آن را متفاوت کنید، می توانید از طرح های مناسب برای استایل کلاسیک، مانند پلنگی و چهارخانه استفاده کنید.
 
 
 

زیور آلات مناسب برای استایل کلاسیک

هنگام انتخاب زیورآلات برای استایل کلاسیک، می توانید به سراغ مروارید و سنگ ها و فلزات ارزشمند و زینتی بروید. این زیورآلات همیشه پرطرفدار هستند و محبوبیت شان نیز هیچ ربطی به آمد و شد ترندهای مختلف ندارد. همواره به یاد داشته باشید که زیورآلات ساده در استایل کلاسیک ارجح هستند.
 
 
 

استایل آوانگارد (Avant-garde Style)

استایل آوانگارد برای کسانی مناسب است که می خواهند از قید و بند  هنجارها و قواعد سفت و سخت دنیای مد رها شوند؛ در واقع، طرفداران استایل آوانگارد می خواهند عناصر استایلشان را فارغ از هنجارها و باید و نبایدهای اجتماعی مربوط به لباس پوشیدن، انتخاب کنند. البته این استایل بی قاعده نیست و اصول و استانداردهای مختص به خودش را دارد؛ اصولی فارغ از قید و بند استایل های سنتی و مرسوم. برای ورود به دریای بی انتهای استایل آوانگارد، باید ماهیت این سبک را خوب بشناسید و همچنین اصول مربوط به آن را بلد باشید.
و اما سبک آوانگارد چیست؟ در واقع، آوانگارد از پرثمرترین جنبش های هنری به شمار می رود که به بیشتر حوزه های هنر، از موسیقی گرفته تا مد، راه پیدا کرد. جنبش آوانگارد به جدال با هنجارهای موجود پرداخت. طراحان خلاق حوزۀ مد نیز به جدال با هنجارهای شکل گرفته پیرامون مد رفتند و سعی کردند لباس ها، اکسسوری ها و در نهایت، استایل آوانگارد را طراحی کنند. لباس ها و اکسسوری های آوانگارد، طراحی بسیار پیچیده ای دارند و برای اولین بار، خانه های بزرگ مد به طراحی و تولید آن ها پرداختند.
 و اما چرا آوانگارد؟ استایل آوانگارد به شما اجازه می دهد تجربه ای تازه از دنیای مد داشته باشید. برای طراحی این استایل، می توان از انواع پارچه ها، بافت ها، برش ها و اکسسوری ها استفاده کرد. اکنون که تا حدودی با ماهیت جنبش و سبک آوانگارد آشنا شدید، به سراغ جزئیات این استایل ساختارشکن می رویم و به تفصیل، به لباس ها و اکسسوری های مناسب برای استایل آوانگارد خواهیم پرداخت.

لباس های مناسب برای استایل آوانگارد

و اما لباس های مناسب برای استایل آوانگارد کدامند؟ یا اینکه اصلاً لباس های آوانگارد چه ویژگی هایی دارند؟
لباس های آوانگارد فرم کلی اندام را تغییر می دهند. به طور کلی، استایل آوانگارد ساختارها را می شکند و تفسیری دیگر را از اندام انسان ارائه می دهند. باید همواره به یاد داشته باشیم که آوانگارد، نوعی زیبایی شناختی فارغ از هنجارهاست. طراحان بزرگ دنیای مد نیز لباس های آوانگار را با همین تفکر طراحی کرده اند. البته کاربرد این لباس های خلاقانه فقط به استایل آوانگارد محدود نمی شود، بلکه این لباس ها در اجراهای هنری و ران وی ها نیز کاربرد دارند.
طراحان در طراحی عناصر استایل آوانگارد زنانه از لباس ها و اکسسوری های مردانه الهام می گیرند. همواره به یاد داشته باشید که هدف استایل آوانگارد، نمایش اندام و آراستن آن از طریق لباس نیست، بلکه هدف آن ستایش زیبایی آن از طریق روشی جدید و برقراری دیالوگ میان بدن و محیط است.
در واقع، طراح آوانگارد می خواهد از طریق طراحی استایل و لباس های آوانگارد، داستانی را بسراید؛ داستانی منسجم که هر کدام از اجزای آن با یکدیگر سخن می گویند. در واقع، بدن بوم نقاشی طراح آوانگارد است و او باید ترکیب بندی این نقاشی را به هنرمندانه ترین شکل ممکن انجام دهد و اطمینان حاصل کند که همۀ عناصرش، بخشی از داستان هستند؛ از لباس ها گرفته تا جواهرآلات و سبک آرایش.


 ویژگی طراحان موفق آوانگارد

در استایل آوانگارد، جزئیات اهمیت بالایی دارند. اگر می خواهید یک طراح واقعی آوانگارد باشید، باید به جزئیات توجه داشته باشید، مثل همۀ طراحان زبده و نامدار این حوزه. در طراحی آوانگارد، سرعت اصلاً مطرح نیست و نباید برای اتمام طراحی عجله کرد، بلکه جزئیات است که کار شما را متمایز می سازد؛ به عنوان مثال، انتخاب دقیق نوع دوخت، زیپ، دکمه، کمربند و دیگر اجزای لباس و استایل، باعث می شود که شخص بتواند با طرح شما ارتباط برقرار کند و آن را کاملاً سازگار با روحیه و شخصیت خود بداند.
لباس ها و اکسسوری های آوانگارد را باید بتوان با دیگر لباس ها نیز ست کرد؛ به عنوان مثال، در جایگاه یک طراح، باید خودتان را جای طرفداران این استایل بگذارید. بی شک، وقتی می خواهید لباس یا اکسسوری ای بخرید، کل کمد لباس هایتان را در ذهن تجسم می کنید تا ببینید لباس یا اکسسوری پیش رویتان را با کدام یک از اعضای کمدتان می توانید ست کند. این موضوع در مورد مسحورکننده ترین و خاص ترین لباس ها نیز صدق می کند.
اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، می توانید نگاهی به طرح هایی که طراحان معروف مد ارائه داده اند بیندازید و تمام ریزه کاری های آن ها را از نظر بگذرانید؛ به عبارت دیگر، می توانید از آن ها الهام بگیرید. البته موقع تماشا و بررسی آثار این طراحان، به یاد داشته باشید که این نتیجۀ سال ها فعالیت و تلاش است و شما نیز باید همین مسیر را طی کنید.  

چگونه استایل آوانگارد طراحی کنیم؟

و اما چگونه عناصر استایل آوانگارد را در کنار یکدیگر قرار دهیم؟ برای طراحی استایل آوانگارد، می توانید لباس های حجیم را به همراه لباس های متناسب با اندام شخص ست کنید. پلیسه های بزرگ و شکل های هندسی می توانند جذابیت خاصی به استایل آوانگارد ببخشند. همانطور که گفتیم، استایل آوانگارد قصد دارد اندام انسان را تبدیل به اثر هنری کند و یکی از راه های خلق این اثر هنری، استفاده از شکل های حجیم است؛ بدین ترتیب، استایل شبیه به مجسمه می شود.
لایه لایه لباس پوشیدن، یکی دیگر از مهم‌ ترین ویژگی های استایل آوانگارد به شمار می رود. همۀ ما معمولاً در فصل زمستان لایه لایه لباس می پوشیم؛ در نتیجه، تا حدودی مهارت طراحی آن را داریم. هنگام طراحی این لایه ها برای استایل آوانگارد، باید فکر کنید که دارید یک کلاژ هنرمندانه را طراحی می کنید. برای طراحی این کلاژ چند لایه، می توانید از بافت های مختلف استفاده کنید؛ اما یادتان باشد که نباید مواد مورد استفاده تان در تضاد با یکدیگر باشند؛ به عنوان مثال، شما نمی توانید پارچۀ ساتن و پارچۀ فاستونی را به طور همزمان به کار ببرید.

سبک ها در مد : اکسسوری های مناسب برای استایل آوانگارد

استایل آوانگارد به اکسسوری های آوانگارد نیز نیاز دارد؛ در واقع، این اکسسوری های هستند که استایل آوانگارد را کامل و متمایز می کنند؛ به عنوان مثال، کیف های مشکی و چند بعدی و گردنبندهای حجیم، از گزینه های مناسب برای استایل آوانگارد به شمار می روند. کاربرد اکسسوری های آوانگارد فقط به این استایل محدود نمی شود، بلکه می توان آنها را به همراه استایل کژوال نیز استفاده کرد.
و اما کفش مناسب برای استایل آوانگارد! کفش چرم مناسب ترین گزینه برای استایل آوانگارد به شمار می رود.
کفش متناسب برای استایل آوانگارد به هیچ وجه ظریف و زنانه نیست، بلکه حجیم است و مدلی مردانه دارد. کفشی که برای استایل آوانگارد انتخاب می کنید باید راحت باشد، در ضمن، اگر کفش با زیپ یا سگک نیز تزیین شده باشد، هیچ اشکالی ندارد.
طراحی استایل آوانگارد کاری بسیار جذاب و خلاقانه است. این طراحی فقط به عناصر زیبایی شناختی محدود نمی شود، بلکه از این ها فراتر می رود و در پی شکستن ساختارها و محدودیت های دنیای مد است. در مورد این استایل، علاوه بر کنار هم قرار دادن عناصر مختلف، طراحی لباس و اکسسوری نیز اهمیت پیدا می کند، چرا که لباس های آوانگارد متفاوت از لباس های دیگر هستند.

استایل وینتیج (Vintage)

اگر عاشق استایل های قدیمی هستید؛ اما در دنیای مدرن و در میان استایل های  متنوع آن گیر افتاده اید، اصلاً نگران نباشید، چرا که می توانید با انتخاب استایل وینتیج، به دنیای گذشته بازگردید و آن زیبایی را تجربه کنید. آمد و شد زمان، چیزهای زیادی را برای ما به یادگار می گذارد و مد و استایل نیز  از همین یادگاری های ارزشمند به شمار می روند!
استایل وینتیج یا قدیمی نیز از همین یادگاری های گرانبهای دهه های گذشته است. این استایل، همواره جذاب و پرطرفدار بوده است. به جرات می توان گفت که  استایل قدیمی یا وینتیج از ستودنی ترین استایل های دنیای مد به شمار می رود و ارمغانی از دهه های 1920 و 1970 است؛ به طور کلی، واژۀ «وینتیج» را معمولاً برای توصیف استایلی استفاده می کنند که 20 تا 100 سال از عمر آن گذشته باشد. اگر بیش از صد سال از عمر استایلی گذشته باشد، دیگر آن را وینتیج نمی‌نامیم، بلکه به آن «آنتیک» یا «عتیقه» می گوییم؛ بدین ترتیب، یادتان باشد که هیچ کدام از استایل های متعلق به قرن نوزدهم، وینتیج به شمار نمی روند. در ادامه، به تفصیل به شرح عناصر استایل وینتیج خواهیم پرداخت.

عناصر استایل وینتیج در گذر زمان

در تصویر پایین، مرلین مونرو، ستارۀ سینما را مشاهده می کنید که طبق مد و استایل متعلق به دهۀ 1950، خود را آراسته است.
پیراهنی را که در تصویر مشاهده می کنید، کریستین دیور در دهۀ 1950 به دنیای مد معرفی کرد. این مدل پیراهن از بهترین گزینه ها برای زنانی با اندام ساعت شنی به شمار می رود و در دوره های مختلف، همواره جذاب و پرطرفدار بوده است. می توانید در طراحی استایل وینتیج، از چنین پیراهنی بهره ببرید.


در همین دهۀ پر حادثه، دامن های گشاد نیز مد شدند و علاوه بر آن، محبوبیت شلوار جین نیز بیشتر شد. در آن زمان، زنان شلوار جین را به همراه پیراهن های گشاد مردانه یا تاپ های یقه دار به تن می کردند.

 
 و اما دهۀ 1960 فرا رسید و مدل های جدید را به همراه آورد. در این دهه، بوت های چرمی تیره رنگ و تیشرت های طرح دار مد شدند. فرهنگ هیپی نیز دامن های بلند و گشاد را وارد دنیای مد کرد. در این دهه، رنگ های شاد و براق نیز بسیار پرطرفدار شدند و کت خز نیز جایگاه خاصی را در دنیای مد به خودش اختصاص داد. این دهۀ پربار، عینک های دودی بزرگ را نیز به دنیای مد اضافه کرد.

دهۀ 1970 نیز ارمغان های جدیدی را به همراه داشت. این دهه، شلوار دمپا گشاد، کفش تخت و شلوارک کوتاه و تنگ را به دنیای مد معرفی کرد.


 در دهۀ 1980، پرنس دایانا، موهای حجیم و پف دار، گوشواره‌های پر زرق و برق و اپل سرشانه را به دنیای مد معرفی کرد  و هنرمندان بزرگی مانند مدونا نیز شلوار جین پاره را وارد این دنیای گسترده کردند.  

اکسسوری مناسب برای استایل وینتیج

برای انتخاب اکسسوری برای استایل وینتیج نیز باید سری به دهه های گذشته بزنید؛ به طور کلی، مروارید در همۀ دوره ها پرطرفدار و جذاب بوده است و در استایل وینتیج نیز جایگاه ویژه ای دارد. در طراحی استایل وینتیج، از زیورآلات مرواریدی غافل نشوید!

نمونه هایی از استایل وینتیج

گذر زمان هرگز نتوانسته است استایل وینتیج و عناصرش را به حاشیه براند. این سبک خاص و زیبا در میان سلبریتی ها نیز جایگاه خاص خودش را دارد. در ادامه، نمونه هایی از استایل وینتیج را مشاهده خواهید کرد.

 
سبک ها در مد : استایل رترو (Retro Style)

استایل رترو نیز مانند استایل وینتیج، پنجره ای بزرگ به گذشته است. واژۀ رترو برای اولین بار در دهۀ 1970، به دنیای رنگارنگ مد راه پیدا کرد. این واژه به استایل هایی اشاره دارد که وامدار استایل های قدیمی هستند و از آن ها الهام می گیرند. در واقع، طراحان اهل لندن بودند که واژۀ رترو را ابداع کردند و پس از آن، این واژه، رفته رفته در سراسر جهان شناخته شد.
درست است که در دنیای مد، رترو واژه‌ای جدید بود؛ اما بازگشت استایل های قدیمی، چیز جدیدی نبوده و نیست، چرا که در دنیای گستردۀ مد، همه چیز همواره در حال تغییر و تحول است و استایل های قدیمی نیز چند وقت یکبار، دوباره زنده می شوند و پس از مدتی، بار دیگر جای خودشان را به دیگر استایل ها می دهند.
گذشته از این ها، دنیای مد همیشه از گذشته الهام گرفته است. در دهۀ 1910، طراحان از استایل دهۀ 1790 الهام گرفتند که خود ملهم از استایل های یونانی و رومی بود و موتیف های مصری را در خود داشت یا اینکه مثلاً در دهۀ 1980، اِپُل دوباره مد شد. در واقع، لباس اپل¬دار متعلق به دهۀ 1940 بود که چهل سال بعد، دوباره محبوب شد و پس از گذشت چندین سال، باز از دنیای مد خارج شد؛ بدین ترتیب، استایل ها و مدل های دنیای مد همواره در حال آمد و شد هستند.
و اما استایل رترو متعلق به کدام دهه ها است؟ در واقع، استایل رترو، ترند دهه های 1940 تا 1970 را در برمی گیرد؛ فارغ از اینکه این استایل ها در حال حاضر نیز ترند هستند یا خیر! این استایل با پیراهن های مدل ای لاین (A_Line) متعلق به دهۀ 1940 آغاز شد و رفته رفته، دامن کلوش و پیراهن تنگ دهۀ 1950، دامن کوتاه دهۀ 1960 و ظاهر بوهو و هیپی دهۀ 1970 را نیز به درون خود راه داد. در حال حاضر، استایل رترو ظاهری بسیار منحصر به فرد دارد و خیلی هم راحت است. می توانید لباس های مدل قدیمی را با عناصر مدرن ترکیب کنید و استایل رتروتان را بسیار منحصربه فرد کنید. استایل رترو گستردۀ زمانی وسیعی را در بر می گیرد؛ از این رو، نمی توان عناصر مشخصی را برای آن تعریف کرد؛ در واقع، برای شناخت رترو، باید به استایل چندین دهۀ گذشته نگاه کرد، درست مانند استایل وینتیج! در ادامه، برخی از عناصر مهم این استایل را بر خواهیم شمرد.

پارچۀ توییت برای استایل رترو

 از پارچۀ توییت نیز غافل نمانید. این پارچه مدت هاست که در دنیای مد جا خوش کرده و همواره طرفداران خودش را داشته است. این پارچه می تواند جذابیت خاصی به استایل رترو ببخشد.  

جوراب زیر زانو برای استایل رترو

جوراب زیر زانو، یکی دیگر از مولفه های مهم استایل رترو به شمار می رود. هنگام طراحی استایل رترو، این جوراب ها را با دامن کوتاه و کفش های کلاسیک پاشنه بلند، همراه کنید و از زیبایی حاصل کارتان نهایت لذت را ببرید.  

کفش نوک مربعی برای استایل رترو

کفش نوک مربعی، یکی دیگر از عناصر زیبایی بخش استایل رترو به شمار می رود. تنوع کفش و صندل های نوک مربعی در بازار بسیار زیاد است و شما می توانید در همۀ فصول سال، انواع کفش و صندل متناسب با استایل رتروتان را تهیه کنید.

کیف مناسب برای استایل رترو

کیف قاب دار، یکی دیگر از اکسسوری های مناسب برای استایل رترو به شمار می رود که نباید آن را از یاد برد. این کیف ها همواره تولید می شوند و می توانید از انواع آن ها در طراحی تان استفاده کنید.

زیورآلات مناسب برای استایل رترو

حتماً گردنبندهای مروارید مادربزرگ هایتان را به یاد دارید و می دانید این گردنبندها در گذشته چه اهمیتی داشته اند. گردنبند، گل سر و هر اکسسوری مرواریدی دیگر می توانید جذابیت بی بدیلی به استایل رترو ببخشد و طراحی شما را بسیار منحصر به فرد کند. علاوه بر مروارید، می توانید به سراغ زیورآلات ساخته شده از فلزات ارزشمند، مانند طلا و نقره، و همچنین زیورآلات مزین با سنگ های قیمتی نیز بروید. فقط هنگام انتخاب این زیورآلات، نگاهی به عصر رترو داشته باشید.
 
 

استایل بوهمی (Boho Style)

حتماً اسم استایل بوهمی و دکوراسیون بوهمی به گوشتان خورده است، اما شاید چیزی در مورد جزئیات دقیق آن نمی دانید. اگر بخواهیم استایل بوهمی یا بوهو را خیلی کوتاه توصیف کنیم، می توانیم بگوییم که بوهو، استایلی «غیر سنتی» است. در واقع،  قدمت جنبش بوهمی به انقلاب فرانسه بازمی گردد. از آن پس بود که هنرمندان  از این استایل برای نمایش خلاقیت و ذوق هنری شان بهره گرفتند.
در دهۀ 1960، هیپی ها به سراغ بوهو رفتند و طوری با آن انس گرفتند که آن را از آن خودشان دانستند. در واقع، از آن پس بود که شهرت این استایل در سراسر جهان پیچید و تبدیل به استایلی ماندگار شد.
استایل بوهمی را می توان محل گردآوری پارچه های رنگارنگ، سبک های زیبا، طرح های متنوع و شاد، و لایه لایه هایی دانست که به شکلی خلاقانه و هنرمندانه، مانندی کلاژی شگفت انگیز و چشم نواز، در کنار یکدیگر گرد آمده اند. لباس های گشاد و رنگارنگ، جایگاه خاصی در این استایل دارند. این استایل خلاقانه در میان موسیقیدانان، هنرمندان و نویسندگان، جایگاه ویژه ای دارد؛ اما شرح و تعریف استایل بوهمی فقط به این ها محدود نمی شود. این استایل نیز اصول و قواعد متعددی دارد که آشنایی با آن ها به طراحی استایلی زیبا و فراموش نشدنی کمک می کند. در ادامه، به شرح اصول و قواعد استایل بوهو خواهیم پرداخت.


 
رنگ های مناسب برای استایل بوهمی

اول از همه، به سراغ رنگ های مناسب برای استایل بوهمی می رویم. طبیعت جایگاه ویژه ای در این استایل دارد؛ به عنوان مثال، رنگ های زمین، مانند رنگ خاکی، می توانند زیبایی بی بدیلی به استایل بوهو ببخشند؛  همچنین، رنگ های خنثی، از جمله سرمه ای، قهوه ای، بژ، سفید و خاکستری نیز از مهم ترین رنگ های این استایل به شمار می روند.
 اما رنگ های مناسب برای استایل بوهو، فقط به این ها محدود نمی شود، بلکه دیگر رنگ های شاد، مانند قرمز، نارنجی، زرد، آبی و غیره نیز جایگاه خاصی در این استایل شاد و رنگارنگ دارند.

پارچه های مناسب برای استایل بوهمی

و اما برای طراحی استایل بوهو از چه پارچه هایی استفاده کنیم؟ همان طور که گفتیم، طبیعت جایگاه خاصی در استایل بوهمی دارد؛ بنابراین، تا حدامکان سعی کنید به سراغ پارچه های تولیدشده از الیاف طبیعی بروید؛ به عنوان مثال، پارچه های پنبه، لینن، پشمی، چرم و ابریشم، گزینه های بسیار مناسبی برای استایل بوهو به شمار می روند؛ در ضمن، در طراحی این استایل، از پارچۀ سوئیت غافل نشود. پارچۀ سوئیت یا جیر می تواند نقش قابل توجهی در زیبایی استایل بوهو داشته باشد. در طراحی اکسسوری ها و لباس های بوهو، حتماً از این پارچه بهره بگیرید.

پارچۀ توری نیز از گزینه های مهم استایل بوهو به شمار می رود. سعی کنید این پارچه را به روش درست در طراحی تان بگنجانید؛ به عنوان مثال، می توانید دامن چرم را با بلوز یا تاپ توری ست کنید و استایل بوهو شفگت انگیزی را بیافرینید؛  همچنین، از این پارچۀ ظریف و زیبا برای زینت بخشیدن به لباس نیز می توانید استفاده کنید.
پارچۀ دنیم نیز جایگاه ویژه ای در استایل بوهو دارد. برای طراحی استایل بوهوی متفاوت و جذاب، می توانید از این پارچه بهره بگیرید.

لباس های مناسب برای استایل بوهمی

استایل بوهمی نیز یکی از همان استایل های همیشگی به شمار می رود که هیچ وقت از مد نمی افتند. بالطبع، عناصر آن نیز همین ویژگی را دارند. شما با پوشیدن تک تک اجزای این استایل احساس راحتی می کنید و این عناصر، به هیچ وجه حرکت کردن را محدود یا دشوار نمی سازد. در واقع، هنگام طراحی استایل بوهمی و انتخاب لباس برای آن، باید این نکته را در ذهن داشته باشید. و اما لباس های مناسب برای استایل بوهمی کدام اند؟

دامن ماکسی برای استایل بوهمی

اول از همه، به سراغ دامن ماکسی و جایگاه ویژۀ آن در استایل بوهو می رویم. دامن ماکسی از جذاب ترین عناصر استایل بوهو به شمار می رود. دامن ماکسی برای استایل بوهو باید بسیار راحت باشد.  دامن های ساده با نقش مینیمال از بهترین گزینه ها برای استایل بوهو هستند، چرا که می توانید آن ها را به راحتی با دیگر لباس ها ست کنید؛ به عنوان مثال،  می توانید دامن ماکسی بلندتان را با تیشرت های گرافیکی و یک جلیقۀ رنگارنگ ست کنید و یک جفت صندل مناسب را نیز با آن همراه سازید.

 پیراهن ماکسی برای استایل بوهو

پس از دامن ماکسی، به سراغ پیراهن ماکسی می رویم. در طراحی استایل بوهو، پیراهن ماکسی طرحدار را فراموش نکنید. برای طراحی استایل بوهو، به سراغ پیراهن های ماکسی با دامن های نسبتاً گشاد بروید، چرا که «راحتی»، شعار استایل بوهو است.  این پیراهن ها استایل بوهو را به مراتب جذاب تر خواهد کرد. پیراهن ماکسی را نیز می توانید با عناصر متعددی ست کنید؛ به عنوان مثال، می توانید این پیراهن طرح دار را به همراه جواهرات بوهو، صندل و کت دنیم بپوشید. این پیراهن های گشاد و رنگارنگ نیز یکی دیگر از اقلام مهم استایل بوهو به شمار می روند.


پیراهن کوتاه برای استایل بوهو
پیراهن های کوتاه و گشاد از دیگر عناصر جذاب استایل بوهو به شمار می روند.
 

جلیقه در استایل بوهو

جلیقه از آن عناصری است که استایل بوهو شما را متمایز می کند. برای طراحی و انتخاب جلیقۀ متناسب برای استایل بوهو، می توانید به سراغ پارچه های مختلف بروید، از جمله دنیم، توری و سوئیت. این جلیقه های خاص و زیبا را می توانید با عناصر مختلف همراه کنید؛ به عنوان مثال، می توانید آن ها را به همراه پیراهن، تیشرت و شومیز بپوشید یا اینکه جلیقۀ دنیم یا جین را می توانید به همراه تیشرت یقه هفت، دامن ماکسی و صندل بپوشید.
جلیقه های بوهو متفاوت از جلیقه های معمولی هستند. در قسمت زیر، چند نمونه از جلیقه های متناسب برای استایل بوهو را آورده ایم.

کت جین در استایل بوهو

کت جین از لباس های جذاب و همیشه زیبا به شمار می رود. از این لباس در طراحی استایل بوهو بهره بگیرید. این لباس انعطاف پذیر را می توانید به راحتی با دیگر عناصر استایل بوهو ست کنید و استایلی متفاوت و شگفت انگیز را رقم بزنید.

کت جیر یا سوئیت در استایل بوهو

کت جیر یا سوئیت را نیز در استایل بوهو بگنجانید. این کت ها جذابیت خاصی به استایل بوهو می بخشند. تنوع کت های جیر برای استایل بسیار زیادند.

شلوار دمپا گشاد در استایل بوهو

و اما شلوار دمپا گشاد برای استایل بوهو! نوع فاق بلند شلوار دمپا گشاد را می توانید با دیگر عناصر استایل بوهو ست کنید و استایلی بسیار جذاب را رقم بزنید؛ به عنوان مثال، می توانید شلوار دمپا گشاد را با نیم بوت پاشنه بلند ست کنید. شلوار دمپا را با صندل های تخت نیز می توانید بپوشید.

شلوارهای جین زاپ دار، پاره، ساده و همچنین شلوار مام استایل را نیز می توانید در طراحی استایل بوهو به کار بگیرید.  
 
 

اکسسوری مناسب برای استایل بوهمی

استایل کلاسیک بوهمی همیشه جذاب و منحصربه فرد بوده است و همواره دختران جوان بسیاری را مجذوب خود کرده است. این استایل کلاسیک، پیوند محکمی با اکسسوری‌ های منحصر به فرد و چشمگیر دارد و همین سبب محبوبیت فراوان آن شده است. در ادامه، اکسسوری های متناسب برای این استایل را معرفی خواهیم کرد.


کفش های مناسب برای استایل بوهو

بوت و نیم بوت از همراهان مناسب برای استایل بوهو به شمار می روند، به خصوص اگر رنگشان خنثی باشد و از جنس جیر یا چرم باشند. اندازه و مدل پاشنۀ آن ها به دیگر عناصر استایل بوهو و همچنین سلیقۀ خودتان بستگی دارد. این دو را می توانید با همۀ عناصر استایل بوهو ست کنید؛ به عنوان مثال، می توانید آن ها را با شلوار جین تنگ و سوییشرت گشاد ست کنید؛ همچنین، می توانید آن ها را با دامن یا پیراهن نیز همراه کنید.  
 و اما بوهو برای فصول گرم سال! در فصول گرم سال، صندل های چرمی بوهو از جذاب ترین گزینه ها برای این استایل به شمار می روند. صندل هایی که در آن ها از پارچه های طبیعی، مانند جیر و چرم و تور استفاده شده است، گزینه های مناسبی برای استایل بوهو به شمار می روند.

 دستمال سر و کلاه برای استایل بوهو

دستمال سر از ضروری ترین اکسسوری ها برای استایل بوهو به شمار می رود و جذابیت خاصی به استایل شما می بخشد. دستمال سرهای تک رنگ، رنگارنگ و طرح دار، همه و همه، می توانند جذابیت خاصی به استایل بوهو ببخشند.
 
 

 کلاه یکی دیگر از اکسسوری های جذاب برای استایل بوهو به شمار می رود. سعی کنید کلاه ساده تهیه کنید و آن را با صندل و عینک دودی بزرگ همراه سازید.  

کیف مناسب برای استایل بوهو

برای استایل بوهو، باید کیف مخصوص این استایل را نیز استفاده کنید. چرم، دنیم، نوبوک و سوئیت، گزینه های مناسبی برای استایل بوهو به شمار می روند. برای طراحی استایل بوهو، هم می توانید به سراغ کیف های قاب دار بروید و هم کیف های بدون قاب. همچین، می توانید در طراحی استایل بوهو، به سراغ کوله پشتی نیز بروید.
کیف های مکرومه نیز گزینه های مناسبی برای استایل بوهو به شمار می روند.
 


 
 
 
 عینک دودی مناسب برای استایل بوهو

و اما می رسیم به عینک دودی مناسب برای استایل بوهو! برای طراحی استایل بوهو، عینک دودی های گرد و عینک دودی های سایز بزرگ، مثل عینک هایی که چند دهه پیش مد بودند، گزینه های مناسبی برای استایل بوهو به شمار می روند. برای استایل بوهو، می توانید به سراغ عینک هایی با قاب فلزی نیز بروید.
 
 
 


 شال و روسری مناسب برای استایل بوهو

و اما شال و روسری مناسب برای استایل بوهو. جالب است بدانید که شال و روسری سایز بزرگ و طرح دار از گزینه های ضروری برای استایل بوهو به شمار می روند. می توانید این شال یا روسری های رنگارنگ و زیبا را با دامن ماکسی و نیم بوتی زیبا ست کنید. همچنین، همراهی شال سایز بزرگ با شلوار جین، تیشرت سفید و کفش اسنیکرز نیز بسیار زیبا خواهد بود. شال های مکرومه نیز از گزینه های ایده آل برای استایل بوهو به شمار می روند که خیلی راحت با دیگر عناصر این استایل ست می شوند

زیورآلات مناسب برای استایل بوهو

استایل بوهو مخصوص عاشقان زیورآلات است. در این استایل، هیچ محدودیتی در مورد استفاده از زیورآلات ندارید. می توانید چندین گردنبند و دستبند را به یکباره در این استایل بگنجانید. گوشواره ها و انگشترهای بزرگ نیز جذابیت بی بدیلی به استایل بوهو می بخشند.
 

نمونه هایی از استایل بوهو

همانطور که مشاهده کردید، بوهو استایلی پر از جزئیات اثرگذار و مهم است. در ادامه، چند نمونه استایل بوهو را برایتان آورده ایم تا بیشتر با نحوۀ ترکیب این عناصر و تنوع شان آشنا شوید.
 

 
استایل کاگرل (cowgirl)

استایل کاگرل نوع دخترانۀ استایل کابوی است و از آن استایل های جذاب و متفاوت به شمار می رود که فقط اشخاص با سلایق خاص را به سوی خود جذب می کند. این استایل منحصر به فرد نیز  عناصر مختص به خودش را دارد.
از ضروری ترین لباس های مناسب برای استایل کاگرل می توانیم به شلوار دمپا، شومیز، پیراهن، جلیقه یا کت چرم، دنیم و جیر اشاره کرد. از اکسسوری های مناسب برای این استایل نیز می توانیم به کلاه کاگرل و کمربند چرم اشاره کنیم. در ادامه، چند نمونه از بهترین طراحی های استایل کاگرل را آورده ایم. در ضمن، زیورآلات نیز جایگاه خاصی در این استایل دارند. می توانید انواع زیورآلات را در این استایل بگنجانید.
 
 
 

استایل پانک (Punk Style)

استایل پانک یادگار عصر پانک است. این استایل جذاب و متفاوت پس از جنگ جهانی دوم شکل گرفت، اما تا دهۀ 1970، به محبوبیت چندانی دست پیدا نکرد. البته، این استایل تا به دهۀ 1970 برسد متحمل تغییرات و اصلاحاتی نیز شد و همان شکل اولیه اش را حفظ نکرد. امروز، استایل پانک یادآوری استایل های راکرهای پانک دهه های 1970 و 1980 است و عناصر استایل خرده فرهنگ های متعددی را در خود دارد.  پانک از آن دست استایل هایی به شمار می رود که شخصیت و نگرش صاحبش را به وضوح بازتاب می دهد. در ادامه، عناصر مربوط به این استایل را معرفی خواهیم کرد.  


طرح و رنگ های مناسب برای استایل پانک

رنگ مشکی جایگاه ویژه ای در استایل پانک دارد؛ اما انتخاب استایل پانک به معنای خداحافظی با رنگ های دیگر نیست؛ به عنوان مثال، می توانید شومیز سفید رنگ یا کت دنیم آبی رنگ را نیز در این استایل بگنجانید.
و اما طرح مناسب برای استایل پانک. طرح چهارخانه یکی از پرکاربردترین طرح ها  در استایل پانک به شمار می رود. می توانید از این طرح برای قسمت های مختلف استایل پانک بهره بگیرید.

 
لباس های مناسب برای استایل پانک

استایل پانک نیز لباس های مختص به خودش را دارد. در ادامه، برخی از ضروی ترین لباس های استایل پانک را معرفی خواهیم کرد.
پیش از هر چیزی، به سراغ کت چرم می رویم. کت چرم اهمیت زیادی در استایل پانک دارد.


 
تیشرت های گرافیکی از همان ابتدا، جایگاه خاصی در استایل پانک داشتند. در طراحی این استایل، می توانید از تیشرت های مشکی و سفید گرافیکی بهره بگیرید.


 
شلوار تنگ یکی دیگر از مولفه های اصلی استایل پانک به شمار می رود. برای انتخاب شلوار پانک، می توانید به سراغ جین و چرم بروید.
در فصول گرم سال، می توانید در طراحی استایل پانک، از دامن و شلوارک های جین و چرم در طراحی استایل پانک بهره بگیرید.


 
 اکسسوری های مناسب برای استایل پانک

استایل پانک اکسسوری های مختص به خودش را دارد. در ادامه، برخی از مهم ترین آن ها را معرفی خواهیم کرد.

کفش مناسب برای استایل پانک

بوت و نیم بوت های چرم از مناسب ترین گزینه ها برای استایل پانک به شمار می روند. برای استایل پانک، اصلاً مجبور به انتخاب بوت های ساده نیستید، بلکه می توانید به سراغ بوت های مزین به سگگ نیز بروید.
 بهتر است به سراغ کفش های مشکی بروید، اما اگر دوست داشته باشید، می توانید به سراغ رنگ های دیگر نیز بروید و با استفادۀ بجا و خلاقانه از آن ها، تنوعی در استایل پانک خود ایجاد کنید.


 
زیور آلات مناسب برای استایل پانک

در طراحی استایل پانک، می توانید از انواع زیورآلات برای تکمیل این استایل استفاده کنید. زیورآلات فلزی و چرم، جایگاه خاصی در این استایل دارند و می توانند به جذابیت آن بیفزاید؛ در ضمن، در تعداد زیورآلات نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد.
 
 
 
 

مو آرایش مناسب برای استایل پانک

استایل پانک با آرایش صورت و مو تکمیل می شود. خط چشم ضخیم و مشکی جایگاه خاصی در استایل پانک دارد و می تواند آن را جذاب تر کند.
و اما در مورد رنگ موی متناسب با استایل پانک. در مورد انتخاب رنگ مو آزاد هستید. می توانید هر رنگی را انتخاب کنید، از مشکی و طلایی گرفته تا نارنجی و آبی. این آزادی در مورد مدل موی پانک نیز صدق می کند. در ادامه، رنگ و مدل های متنوعی را برای استایل پانک آورده ایم.

سلبریتی های طرفدار استایل پانک

استایل پانک در میان هنرمندان و سلبریتی های نیز بسیار پرطرفدار است. در ادامه، می توانید برخی از بهترین نمونه های این استایل را در قامت سلبریتی ها مشاهده کنید.
اول از همه، باید به سراغ مدونا، خوانندۀ مشهور برویم. استایل مدونا، نمونۀ تمام عیار استایل پانک به شمار می رود. می توان مدونا را ملکۀ استایل پانک دانست.
چرم، قلب تپندۀ استایل پانک به شمار می رود. این پارچۀ زیبا را در استایل پانک سلنا گومز مشاهده می کنید.
 
 

استایل هنری

اگر روحی پرشور دارید و دوست دارید از قید و بند قوانین مد برهید و چیزهای جدید را تجربه کنید، استایل هنری از مناسب ترین گزینه ها برای شما به شمار می رود. استایل هنری جایی برای ابزار خلاقیت و درونیات شما محسوب می شود. استایل هنری از آن استایل هایی است که همۀ توجه ها را به سوی خود جلب می کند؛ به عبارت دیگر، استایل هنری شخص را تبدیل به مرکز توجه می کند. استایل هنری مخصوص انسان های خلاق است. اگر دوست دارید چیزی جدید را خلق و درونیات و روحیات خودتان را در آن دخیل کنید، استایل هنری را از یاد نبرید.
وقتی اسم هنر به میان می آید، همۀ ما یاد خلاقیت و استقلال می افتیم. استایل هنری نیز دقیقاً همین ویژگی ها را در خود دارد؛ استایلی متفاوت و آکنده از خلاقیت. طرفداران استایل هنری خودشان طراح استایلشان هستند. در طراحی این استایل، نیازی به پیروی از قوانین و اصول دنیای مد نیست، بلکه کافیست خلاقیت خودتان را به کار بگیرید؛ به عبارت دیگر، استایل هنری، فارغ از سنت و قانون است.  در ادامه، نمونه هایی از استایل هنری را مشاهده خواهید کرد.
 
 
 

 
استایل کژوال (Casual Style)

استایل کژوال، آمیزه ای از زیبایی و راحتی است. استایل کژوال همان استایلی است که معمولاً آخر هفته ها انتخابش می کنید: شلوار جین، تیشرت راحت، کفش اسنیکرز یا بوت ساده. در واقع، استایل کژوال را می توانیم این گونه تعریف کنیم: لباس پوشیدن براساس حالات و تمایلات روحی و بدون هیچ تلاش خاصی!
استایل کژوال متعلق به دوره ای خاص نیست و گذر زمان همواره بر این استایل شیک و ساده تاثیر گذاشته است. در ترکیب استایل کژوال، هیچ عنصر عجیب و متفاوتی به چشم نمی خورد، بلکه همۀ چیزهای معمولی و روزمره گرد یکدیگر جمع می شوند و استایل کژوال را شکل می دهند. در واقع، بسیاری استایل کژوال را ترکیبی از استایل های مختلف می دانند.


 
 لباس های مناسب برای استایل کژوال

همان طور که گفتیم، در استایل کژوال، راحتی اهمیت زیادی دارد. لباس های متناسب برای استایل کژوال، بسیار ساده، شیک و راحت هستند. در ادامه، لباس های متناسب برای این استایل را معرفی خواهیم کرد.

کت بلیزر در استایل کژوال

کت بلیزر از ضروری ترین اجزای استایل کژوال به شمار می رود و می توانید آن را با انواع شلوار، دامن و حتی پیراهن همراه کنید. در انتخاب پارچه برای کت بلیزر کژوال هیچ محدودیتی ندارید، حتی می توانید به سراغ پارچۀ مخمل نیز بروید.


 
 
شومیز در استایل کژوال

گزینۀ بعدی، شومیز است. شومیز ابریشمی از همراهان همیشگی استایل کژوال بوده است. برای طراحی استایل کژوال، شومیزهای تنگ را کنار بگذارید و به سراغ شومیزهای اورسایز و راحت بروید. شومیزهای ابریشمی را می توانید به همراه انواع شلوار، دامن و شلوارک بپوشید.


 
جلیقه در استایل کژوال

طی فصل پاییز، هیچ چیز به اندازۀ جلیقه ای زیبا و مناسب نمی تواند استایل کژوال را زیباتر کند. برای انتخاب جنس پارچۀ جلیقه برای استایل کژوال، گزینه های زیادی را پیش رو دارید؛ دنیم، چرم، تور و خز، همه و همه، پارچه های مناسبی برای جلیقۀ کژوال به شمار می روند.

شلوار جین در استایل کژوال

شلوار جین بوی فرند را از یاد نبرید. در حال حاضر، این مدل شلوار جین بسیار محبوب و پرطرفدار است و اگر آن را به درستی با لباس های دخترانه و لباس های مخصوص استایل تام بوی ترکیب کنید، می توانید استایل کژوال شگفت انگیزی را طراحی کنید؛ به عنوان مثال، ترکیب شلوار جین بوی فرند با پیراهن آستین بلند به همراه یک جلیقۀ گرم و یک جفت بوت  ساق کوتاه، می تواند استایل کژوال زیبایی باشد یا اینکه می توانید این شلوار جین را با بلوز ابریشمی، جلیقۀ خز، شال گردن و کفش پاشنه بلند همراه کنید.

شلوار مخمل در استایل کژوال

اگر می خواهید استایل کژوال متفاوتی را طراحی کنید، شلوار مخمل را جایگزین شلوار جین کنید.  برای انتخاب شلوار مخمل، می توانید به سراغ رنگ هایی مانند سرمه ای، سبز تیره یا زیتونی بروید. شلوار مخمل کبریتی را می توانید با گزینه هایی مانند تیشرت گرافیکی و کت چرم ترکیب کنید.

انواع دامن در استایل کژوال

برای طراحی استایل کژوال، می توانید به سراغ انواع دامن نیز بروید؛ از دامن های کوتاه و کلاسیک گرفته تا دامن های بلند و ماکسی.
 

استایل تابستانی کژوال

برای طراحی استایل تابستانی کژوال، می توانید به سراغ پیراهن های گشاد و خنک بروید. می توانید پیراهن های کژوال را از میان طرح و رنگ های متنوع انتخاب کنید؛ از پار چه های ساده گرفته تا طرح های گلدار، راه راه و خال خالی.
 
 

کت دنیم در استایل کژوال

کت دنیم یکی دیگر از همراهان استایل کژوال به شمار می رود. کت جین بسیار شیک و انعطاف پذیر است و شما می توانید آن را با بسیاری از عناصر استایل کژوال همراه کنید.
 
 

اکسسوری های مناسب برای استایل کژوال

و اما نوبت به اکسسوری های مناسب برای استایل کژوال می سد. اکسسوری ها نقش قابل توجهی در استایل کژوال دارند و تنوعشان نیز برای این استایل بسیار زیاد است.

کفش های مناسب برای استایل کژوال

اول از همه، به سراغ کفش مناسب برای استایل کژوال می رویم. تنوع کفش برای استایل کژوال بسیار زیاد است؛ به عنوان مثال، کفش آکسفورد یکی از بهترین گزینه ها برای استایل کژوال به شمار می رود. ترکیب کفش آکسفورد با دامن های ظریف و سبک، مانند دامن های توری، بسیار شگفت انگیز خواهد بود، همچنین، می توانید این کفش ها را با شلوار جین تنگ همراه کنید.

کفش های کانورس و اسنیکرز نیز از گزینه های مناسب برای استایل کژوال به شمار می روند. در طراحی استایل کژوال، می توانید این کفش ها را با دامن، پیراهن و انواع شلوار و شلوارک ست کنید. در واقع، دستتان برای کاربرد این نوع کفش بسیار باز است.  

کیف مناسب برای استایل کژوال

بعد از کفش، به سراغ کیف مناسب برای استایل کژوال می رویم. تنوع کیف برای استایل کژوال بسیار زیاد است؛ به عنوان مثال، کیف های قابدار و بزرگ از گزینه های مناسب برای استایل کژوال به شمار می روند. اگر دوست داشته باشید، می توانید به سراغ کوله پشتی های شیک و ساده نیز بروید.
 
 
 

کمربند مناسب برای استایل کژوال

کمربند چرم از اکسسوری های مناسب برای استایل کژوال به شمار می رود. کمربند چرم، علاوه بر جنبۀ کارکردی اش، جنبۀ زیبایی نیز دارد. اگر فکر می کنید کمربند چرم گران است، می توانید به سراغ کمربندهای جیر مصنوعی، که ارزان قیمت هستند، بروید.

ساعت مچی مناسب برای استایل کژوال

ساعت های زنانه ای که با الهام از ساعت های کلاسیک مردانه طراحی شده اند، از بهترین گزینه ها برای استایل کژوال زنانه به شمار می روند. برای انتخاب این ساعت ها، می توانید به سراغ ساعت های دسته فلزی و دسته چرمی بروید. یادتان باشد که ساعت مناسب برای استایل کژوال ساعتی است که بند آن نه خیلی گشاد باشد که از مچ آویزان باشد و نه آن قدر تنگ باشد که با پوشیدن آن احساس ناراحتی به شخص دست دهد.
 
 

استایل تام بوی (Tomboy)

استایل تام بوی برای دخترانی مناسب است که علاقه به استایل های ظریف و خانمانه ندارند یا اینکه تصمیم گرفته اند مدتی به استایلشان تنوع ببخشند. این استایل پیرو هنجارها و قوانین هیچ کدام از استایل های زنانه نیست، بلکه به استایل پسرانه نزدیک است؛ به عنوان مثال، در این استایل، رنگ سیاه بر رنگ صورتی ارحج است، همچنین، تور، حریر و گیپور نیز جایی در استایل تام بوی ندارند. این استایل نسبتاً پسرانه، ظاهری مدرن و ساده دارد و تیشرت و لباس های گشاد جایگاه خاصی در آن دارند.
در ادامه، نمونه هایی از استایل تام بوی را آورده ایم.

استایل راکر  (Rocker Style)

 استایل راکر نیز مانند بسیاری از استایل های دیگر، همواره در حال تغییر است و تغییر آن تا حد زیادی، به ژانر موسیقی، گروه موسیقی و اشخاص مشهوری که این استایل را انتخاب می کنند بستگی دارد.

طرح و رنگ های مناسب برای استایل راکر

اهمیت رنگ مشکی در استایل راکر بر هیچ کس پوشیده نیست؛ در واقع، میزان استفاده از رنگ مشکی در این استایل، ارتباط مستقیمی با زیبایی این استایل دارد.
به غیر از رنگ مشکی، می توانید به سراغ رنگ های دیگر نیز بروید، به خصوص رنگ های خنثی، مانند خاکستری، اما همواره به یاد داشته باشید که در استایل راکر، رنگ های تیره ارجح هستند.
طرح «جمجمه» یکی از طرح هایی است که از همان ابتدا، جایگاه ویژه ای در استایل راکر داشته است و همواره، توانسته به جذابیت و متفاوت بودن این استایل بیفزاید.

لباس های مناسب برای استایل راکر

استایل راکر نیز لباس های مختص به خودش را دارد. پیش از هر چیزی، باید یک قانون کلی را به یاد داشته باشید: لباس های خیلی گشاد جایی در استایل راکر ندارند. لباس های تنگ، و حتی یک سایز کوچک تر، برای این استایل مناسب هستند. اکنون، به معرفی لباس های مناسب برای استایل راکر می پردازیم.

تیشرت برای استایل راکر

تیشرت های وینتیج و تیشرت های گرافیکی از پرطرفدارترین گزینه های برای استایل راکر به شمار می روند و حتی برخی از طراحان استایل راکر را بدون این ها ناقص می دانند.

 
 شلوار  برای استایل راکر

شلوار چرم از بهترین گزینه ها برای استایل راکر به شمار می رود. شلوار جین نیز گزینۀ مناسبی برای استایل راکر به شمار می رود، به خصوص نوع پاره یا زاپدار آن! برای استایل راکر، بهتر است به سراغ شلوار جین مشکی بروید.


شلوار چهارخانه نیز یکی دیگر از عناصر مهم استایل راکر به شمار می رود. اگر می خواهید استایل راکر متفاوتی را طراحی کنید، شلوار چهارخانه را از یاد نبرید. شلوار تنگ چهارخانه به همراه کت چرم می تواند استایل راکر متفاوت و شگفت انگیزی را شکل دهد.

دامن در استایل راکر

 دامن تنگ و کوتاه را از یاد نبرید. دامن کوتاه و تنگ به همراه یک جفت بوت یا حتی کفش کلاسیک پاشنه بلند می تواند استایل راکر بی نظیری را رقم بزند، همچنین، ترکیب دامن فاق بلند راه راه با بوت پلتفرم و ژاکت مشکی نیز می تواند استایل راکر بسیار متفاوت و جذابی را رقم بزند. حتی می توانید از پیراهن نیز برای طراحی استایل راکر بهره بگیرید.
 

شلوارک جین در استایل راکر

گاهی برای تنوع، می توانید شلوارک جین را نیز در استایل راکر بگنجانید. می توانید شلوارک جین را با گزینه های متنوعی همراه کنید، از جمله تیشرت سفید گرافیکی یا کت چرمی مشکی رنگ. اگر دوست دارید به عنوان طراح، کمی خلاقیت در کارتان دخیل کنید و راکر متفاوتی را شکل دهید، می توانید شلوارک طلایی یا نقره ای براق را نیز در این استایل بگنجانید.


 کت برای استایل راکر

کت از گزینه های ضروری برای استایل راکر به شمار می رود، به خصوص کت چرم! تنوع کت چرم برای این استایل بسیار زیاد است. در فصول سرد سال، می توانید به سراغ کت های خز نیز بروید. می توانید کت خز را با شلوار چرم همراه کنید و استایل راکر را جذاب تر سازید.
 

 
گاهی نیز می توانید به این استایل مشکی رنگ تنوع ببخشید و کت جین آبی یا خاکستری رنگ را با آن همراه کنید.


  اکسسوری های مناسب برای استایل راکر

در استایل راکر، همۀ جزئیات اهمیت دارند، از جمله اکسسوری ها! در ادامه، اکسسوری های مناسب برای استایل راکر را معرفی خواهیم کرد.

کفش مناسب برای استایل راکر

تنوع کفش برای استایل راکر بسیار زیاد است، از اسنیکرز گرفته تا کفش های ظریف و پاشنه بلند. در فصول گرم سال، می توانید کفش های ظریف پاشنه بلند را در استایل راکر بگنجانید. در فصل زمستان، به سراغ بوت مشکی بروید. کفش های چرم و جیر، هر دو از گزینه های مناسب برای استایل راکر به شمار می روند.
برای استایل راکر، اصلاً مجبور نیستید خودتان را به بوت های ساده محدود کنید، بلکه می توانید به سراغ بوت های سگک دار و بوت های تزیین شده با سگک نیز بورید؛ به علاوه، در انتخاب اندازۀ ساق و پاشنۀ بوت آزاد هستید و می توانید اندازۀ آن ها را بسته به سلیقۀ خودتان یا دیگر عناصر استایل انتخاب کنید.

کیف مناسب برای استایل راکر

پس از کفش، نوبت به کیف مناسب برای استایل راکر می رسد. برای استایل راکر هم می توانید به سراغ کیف های کوچک و کلاسیک بروید و هم به سراغ کیف های بزرگ و حتی کوله پشتی. کیف و کوله پشتی های چرم و جیر، گزینه های مناسبی برای استایل راکر به شمار می روند؛ در ضمن، برای استایل راکر مجبور به انتخاب کیف های ساده نیستید، بلکه می توانید به سراغ کیف های طرح دار و تزیین شده نیز بروید.
 


 
کمربند مناسب برای استایل راکر

کمربند یکی دیگر از اکسسوری های لازم برای استایل راکر به شمار می رود و از گذشته تا به امروز، جایگاهش را در این استایل حفظ کرده است. برای طراحی استایل راکر، می توانید به سراغ کمربندهای چرم بروید. بسته به دیگر عناصر استایل، می توانید از کمربندهای مزین با فلزات نیز استفاده کنید.
 

دستمال سر برای استایل راکر

دستمال سر یکی از آن عناصری به شمار می رود که از دهۀ 1980 به این سو، همواره جایگاهش را در این استایل خاص حفظ کرده است. هنگام طراحی استایل راکر، از این مولفه برای زیبایی کارتان بهره بگیرید.

دستکش چرمی برای استایل راکر

هنگام طراحی استال راکر، از دستکش چرم غافل نشوید. این گزینه می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر نتیجۀ کار شما داشته باشد. تنوع دستکش چرم برای استایل راکر بسیار زیاد است؛ برخی ساق کوتاه هستند و برخی ساق بلند؛ برخی بدون انگشت هستند؛ برخی ساده اند و برخی دیگر با فلزات یا طراح های مختلف آراسته شده اند. شما می توانید دستکش چرم را متناسب با دیگر عناصر استایلتان انتخاب کنید.

زیورآلات مناسب برای استایل راکر

و اما می رسیم به زیورآلات مناسب برای استایل راکر. تنوع زیورآلات برای استایل راکر بسیار زیاد است. هنگام طراحی این استایل، می توانید به سراغ زیورآلات چرمی و فلزی اورسایز بروید؛ در ضمن، برای طراحی استایل راکر، اصلاً خودتان را به زیورآلات ساده و مینیمال محدود نکنید. می توانید به سراغ زیورآلاتی با طراحی های پیچیده نیز بروید. گذشته از این ها، برای طراحی استایل راکر، هیچ محدودیتی در مورد تعداد زیورآلات ندارید.

آرایش مناسب برای استایل راکر

راکر سبک آرایش مختص به خودش را دارد. خط چشم و ریمل مشکی از مهم ترین عناصر استایل راکر به شمار می روند. برای انتخاب دیگر لوازم آرایش نیز به سراغ رنگ های خنثی بروید.

استایل گوتیک (Gothic Style)

نام گوتیک را در عرصۀ ادبیات و سینما به کرات شنیده ایم، اما دنیای مد نیز از این سبک بی بهره نمانده است! این استایل تحت تاثیر خرده فرهنگ گوت شکل گرفت و برخی از عناصرش را نیز از استایل دوره های الیزابت و ویکتوریا وام گرفته است؛ در واقع، جنبش گوتیک در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم، به عنوان یک جنبش ادبی پدیدار گشت و در دهۀ 1980، تبدیل به جنبش فرهنگی بسیار مهمی شد. استایل گوتیک نقطۀ مقابل استایل های پر زرق و برق آن دوران بود. این استایل معماگونه، طرفداران مختص به خودش را دارد. نوجوانان و راکرها، از پر و پاقرص ترین طرفداران استایل گوتیک به شمار می روند. این استایل خاص و شگفت انگیز یادآور اشعار و نوشته های ادگار آلن پو، داستان های محبوب مربوط به خون آشام ها، فیلم های ژانر وحشت و موسیقی هوی متال است. در استایل گوتیک، تاکید بر زیبایی شناختی مدرن به وضوح به چشم می خورد. در ادامه، به عناصر و ویژگی های استایل گوتیک خواهیم پرداخت.


پارچه های مناسب برای استایل گوتیک

استایل گوتیک پارچه های مختص به خودش را دارد. از مناسب ترین پارچه ها برای این استایل می توانیم به مخمل، توری و چرم اشاره کنیم.

طرح و رنگ های مناسب برای استایل گوتیک

استایل گوتیک معادل است با رنگ مشکلی. بله، یعنی لباس مشکی، آرایش مشکی، اکسسوری مشکی، همه چیز به رنگ مشکی است؛ اما به غیر از مشکی، می توانید از رنگ هایی مانند قرمز شرابی و بنفش نیز استفاده کنید.
و اما طرح های مناسب برای استایل گوتیک! طرح هایی مانند جمجمه، خفاش و صلیب نیز جایگاه ویژه ای در استایل گوتیک دارند. این طرح ها در طراحی پارچه ها و انواع اکسسوری های فلزی بسیار پرکاربردند.

لباس های مناسب برای استایل گوتیک

و اما برای طراحی استایل گوتیک، به سراغ چه لباس هایی برویم؟
برای طراحی استایل گوتیک، تاپ و پیراهن های کرستی را از یاد نبرید. این مدل یادآور استایل رایج در دورۀ ویکتوریا است و می تواند استایل گوتیک شما را به مراتب، جذاب تر کند.

 کت و پالتو چرم نیز از آن گزینه هایی است که استایل گوتیک را بسیار خاص و متفاوت می کند.

دامن و شلوار، هر دو در استایل گوتیک جای دارند. می توانید از دامن های کوتاه و بلند در طراحی استایل گوتیک استفاده کنید.

اکسسوری های مناسب برای استایل گوتیک

در استایل گوتیک، تک تک اکسسوری ها اهمیت پیدا می کنند و باید در انتخابشان دقت کنید. در ادامه، اکسسوری های مناسب برای استایل گوتیک و ویژگی هایشان را برایتان خواهیم گفت.

کفش مناسب برای استایل گوتیک

در طراحی استایل گوتیک، به طور کلی سعی کنید به سراغ کفش هایی بروید که سگک های فلزی و بزرگی دارند؛ اما این به معنای ممنوعیت استفاده از بوت های ساده در استایل گوتیک نیست. تنوع بوت برای استایل گوتیک بسیار زیاد است؛ به عنوان مثال، بوت های پلتفرم و رزمی، از بهترین گزینه ها برای استایل گوتیک به شمار می روند.

دستکش مناسب برای استایل گوتیک

در طراحی استایل گوتیک، دستکش را از یاد نبرید، به خصوص دستکش های توری و بدون انگشت را. فقط یادتان باشد که دستکش نیز باید مشکی رنگ باشد.


 
 زیورآلات مناسب برای استایل گوتیک

زیورآلات مناسب برای استایل گوتیک باید متناسب با معیارها و استانداردهای این استایل باشند؛ به عنوان مثال، گردنبندهای فلزی و ضخیم از گزینه های مناسب برای استایل گوتیک به شمار می روند و می توانند به زیبایی این استایل بیفزاید؛ همچنین، می توانید برای آراستن استایل گوتیک، از زیورآلات مشکی رنگ، از جنس تور، چرم و فلز نیز استفاده کنید.
برای انتخاب زیورآلات استایل گوتیک، می توانید به سراغ رنگ های دیگر، مانند سبز و قرمز نیز بروید. این کار را باید با دقت و خلاقیت انجام دهید تا خدشه ای به استایل گوتیک شما وارد نشود.
 
 
 

آرایش مناسب برای استایل گوتیک

رنگ مشکی در آرایش سبک گوتیک نیز جایگاه خاص خودش را دارد. برای آراستن چشم ها، خط چشم مشکی ضخیم استفاده کنید و برای رژ لب نیز به سراغ رنگ های مشکی و بنفش تیره بروید. اما یادتان باشد که پوست صورت باید کاملاً سفید باشد؛ از این رو، باید پوست صورت را با استفاده از کرم پودر رنگ روشن کاملاً سفید کنید.
 برای آراستن ناخن ها نیز به سراغ لاک مشکی بروید.

پیرسینگ و تاتو برای استایل گوتیک

اگر می خواهید استایل گوتیک خاص و بی عیب و نقصی را طراحی کنید، پیرسینگ و تاتو را از یاد نبرید.
 

استایل هیپ هاپ (Hip Hop Style)

ورود هیپ هاپ به دنیای مد، تاریخی پرحادثه و مهم دارد و همواره انسان را به سوی خلاقیت و نوآوری سوق داده است؛ در واقع، هیپ هاپ از خیابان ها برخاست و وارد دنیای مد و زیبایی شناسی شد و در طی دوره های مختلف، تکامل پیدا کرد. هیپ هاپ، در اواخر دهۀ 1970 و اوایل دهۀ 1980، در نیویورک ظهور کرد. در این دوره، هنرمندان هیپ هاپ گونه ای جدید از لباس پوشیدن را باب کردند. استایل آن ها تحت تاثیر استایل بی بوی (b-boy) بود که از پرطرفدارترین استایل های زمان خودش به شمار می رفت. در واقع، استایل هیپ هاپ ملهم از ژانر محبوب هیپ هاپ در موسیقی است و با محبوبیت هر چه بیشتر این ژانر از موسیقی، محبوبیت و رواج این استایل نیز افزایش پیدا می کرد.
در ابتدا، استایل طرفداران هیپ هاپ متشکل بود از کت های چرم رنگارنگ، هودی، گرم کن ورزشی یا شلوار جین، یقه اسکی، کفش اسنیکرز و کلاه کپ. گاهی نیز مواردی مانند زیورآلات طلا و کفش بستکتبال نیز در استایلشان به چشم می خورد؛ به علاوه، در استایل زنان طرفدار هیپ هاپ، مواردی مانند گوشواره های بامبو، تاپ های کوتاه، دامن کوتاه، شلوارهای تنگ جین، بوت ساق بلند، موهای صاف، تاتو، ناخن مصنوعی و زیورآلات طلایی بزرگ، جایگاه ویژه ای داشتند.
 در دهۀ 1980، شلوار بگی نیز وارد این استایل شد و در دهۀ 1990، تیشرت سفید اورسایز و جلیقۀ بسکتبال به استایل هیپ هاپ اضافه شد؛ به طور کلی، رفته رفته این استایل برخی از عناصرش را از دست دارد و برخی عناصر جدید را جایگزین آن ها کرد. در ادامه، هر آنچه لازم است در مورد استایل هیپ هاپ بدانید برایتان را خواهیم گفت.

رنگ های مناسب برای استایل هیپ هاپ

در گذشته، رنگ های شاد و خاص جایگاه خاصی در استایل هیپ هاپ داشتند؛ در واقع، هدف از استفاده از این رنگ ها، جلب توجه مخاطب بود. اگر جریان مد را دنبال کنید، متوجه خواهید شد که تا سال 2020 نیز این روند ادامه داشته است.

لباس های مناسب برای استایل هیپ هاپ

به عنوان یک قانون کلی، همیشه به یاد داشته باشید که استایل هیپ هاپ متشکل از لباس های گشاد، اورسایز و راحت است. در ادامه، لباس های مناسب برای این استایل را معرفی خواهیم کرد.
اول از همه، باید به سراغ تیشرت های اورسایز و گرافیکی برویم. این تیشرت ها از پرکاربردترین مولفه های استایل هیپ هاپ به شمار می روند.

 در طراحی استایل هیپ هاپ، هودی های اورسایز و تاپ های کوتاه را از یاد نبرید. در دنیای مدرن، این دو عنصر جایگاه ویژه ای در استایل هیپ هاپ زنانه پیدا کرده اند.

شلوار برای استایل هیپ هاپ

 و اما شلوار مناسب برای استایل هیپ هاپ! شلوار بگی و شلوار جین تیره از گزینه های مناسب برای استایل هیپ هاپ به شمار می روند. شلوارهای فاق کوتاه برای استایل هیپ هاپ مناسب تر هستند.


 
گرم کن ورزشی 
در استایل هیپ هاپ

علاوه بر آن، در سال های اخیر، گرم کن ورزشی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در دهۀ 2000، مردم فقط در خانه و باشگاه، گرمکن ورزشی به تن می کردند، اما پس از آن، گرم کن ورزشی وارد استایل روزمره شان شد؛ اما این مولفه، از همان ابتدا جایگاه ویژه ای در استایل هیپ هاپ داشته و همواره نیز دارد.

دامن کوتاه و شلوارک برای استایل هیپ هاپ

برای استایل هیپ هاپ، می توانید به سراغ دامن کوتاه و شلوارک نیز بروید، اما یادتان باشد که قد دامن یا شلوارک باید بالاتر از زانو باشد، نه پایین تر.

کت در استایل هیپ هاپ

کت های خز نیز از گزینه های مناسب برای استایل زمستانی هیپ هاپ به شمار می رود. امروز، کت های رنگی نیز جایگاه خاصی در استایل هیپ هاپ دارند. بسته به دیگر عناصر استایل، می توانید از این کت ها برای فصل زمستان بهره بگیرید.

اکسسوری های مناسب برای استایل هیپ هاپ

تنوع اکسسوری برای استایل هیپ هاپ بسیار زیاد است؛ در واقع، از گذشته تا به امروز، اکسسوری از عناصر مهم استایل هیپ هاپ به شمار رفته است. در ادامه، اکسسوری های مناسب برای این استایل را برخواهیم شمرد.

کفش مناسب برای استایل هیپ هاپ

اول از همه، به سراغ کفش مناسب برای استایل هیپ هاپ می رویم. در فصول گرم و غیر بارانی، می توانید به سراغ کتانی نایک جردن متعلق به دهۀ 1990 بروید. برای طراحی استایل هیپ هاپ برای فصول سرد و بارانی سال، به سراغ بوت های تیمبرلند بروید؛ بوت هایی که در دهۀ 1990، بسیار محبوب بودند.

کلاه بیس بال برای استایل هیپ هاپ

کلاه بیس بال از مهم ترین اکسسوری های استایل هیپ هاپ به شمار می رود.این کلاه در انواع سایزها و رنگ ها در بازار وجود دارد و شما، به عنوان طراح، باید متناسب ترین نوع آن را با توجه به دیگر عناصر استایلی که طراحی کرده اید انتخاب کنید.

زیور آلات مناسب برای استایل هیپ هاپ

در ابتدای پیدایش استایل هیپ هاپ، زیورآلات چوبی جایگاه خاصی در این استایل داشتند، اما با گذر زمان، زیورآلات طلا جایگاه خاصی در این استایل پیدا کردند. امروز، با گسترش فرهنگ هیپ هاپ، طراحان زنجیر طلا و حتی زنجیرهای مزین به الماس را نیز وارد این استایل کردند.
هنگام طراحی استایل هیپ هاپ، می توانید به سراغ زنجیرهای طلا و نقره بروید. یادتان باشد که زنجیرهای خیلی ظریف جایی در این استایل ندارند. زنجیرهای سنگین و اورسایز انتخاب خوبی برای این استایل به شمار می روند.
گوشوارۀ الماس نیز گزینۀ بسیار مناسبی برای استایل هیپ هاپ به شمار می رود و از دهۀ 1990 نیز، همواره جایگاهش را در این استایل حفظ کرده است.
 
 

پیرسینگ برای استایل هیپ هاپ

پیرسینگ می تواند استایل هیپ هاپ را تبدیل به استایلی منحصربه فرد کند. در مورد تعداد پیرسینگ هیچ محدودیتی وجود ندارد.

آرایش مناسب برای استایل هیپ هاپ

آرایش غلیظ جایی در استایل هیپ هاپ ندارد، از این رو، باید به سراغ آرایش ملایم بروید؛ همچنین، لوازم آرایش و رنگ های مات را انتخاب کنید و به سراغ لوازم آرایش براق نروید؛ به عنوان مثال، سایۀ چشم را از میان رنگ های مات انتخاب کنید.
و اما چه رژلبی برای استایل هیپ هاپ مناسب است؟ رنگ های نود بسیار شیک هستند و از مناسب ترین گزینه ها برای استایل هیپ به شمار می روند. اگر رژلب رنگ نود را با خط لب قرمز شرابی ترکیب کنید، تاثیر شگفت انگیزش را روی استایل هیپ هاپتان مشاهده خواهید کرد.

استایل ورزشی

در گذشته، استایل ورزشی فقط مختص به باشگاه و ورزش کردن بود؛ اما امروز، استایل ورزشی تبدیل به استایلی روزمره شده است و حتی در استایل روزمرۀ سلبریتی ها نیز، عناصری از آن را مشاهده می کنیم. امروز، شما می توانید برای خارج شدن از خانه، از استایل ورزشی استفاده کنید، بدون اینکه حتی قصد ورزش کردن داشته باشید. در ادامه، عناصر مهم استایل ورزشی را معرفی خواهیم کرد.

لباس های لازم برای استایل ورزشی

همان طور که پیش تر گفتیم، استایل ورزشی عناصر استایل ورزشکاران را وام گرفته است. لگ، سوییشرت اور سایز، شلوارک دوچرخه سواری، شلوار یوگا و سوتین ورزشی از عناصر مهم استایل ورزشی به شمار می رود.

پارچۀ مناسب برای استایل ورزشی

و اما چه پارچه هایی برای دوختن لباس های ورزشی مناسب هستند؟ برای دوختن لباس های ورزشی، باید از پارچه های کشی و راحت بهره بگیرید. بهتر است از پارچه های کشی مرغوب استفاده کنید، چرا که پارچه های کشی نامرغوب، پس از چند بار شست و شو، خاصیت کششی، و در نهایت، شکلشان را از دست می دهند.

استایل گرانج (Grunge)

استایل گرانج یکی دیگر از استایل های وابسته به موسیقی به شمار می رود. این استایل ملهم از موسیقی گرانج است و ریشه در خرده فرهنگ دهه های 1980 و 1990 سیاتل دارد. لباس‌های پاره و کهنه از اجزای جدایی ناپذیر استایل گرانج به شمار می روند؛ به طور خلاصه، هر چه آشفته تر، بهتر. در ادامه، جزئیات بیشتری را در مورد استایل گرانج خواهیم گفت.

لباس های مناسب برای استایل گرانج

استایل گرانج نیز لباس های مختص به خودش را دارد. جالب است بدانید که این استایل، در ابتدا فقط مختص به مردم طبقۀ کارگر بود؛ از این رو، لباس های پاره و  شلختگی و آشفتگی از مشخصه های این استایل قرن بیستمی به شمار می رود.  در ادامه، لباس های مناسب برای استایل گرانج را بر خواهیم شمرد.

کت چرمی، سوییشرت اور سایز، پیراهن فلانل و تیشرت از گزینه های ضروری برای استایل گرانج به شمار می روند.


 و اما شلوار مناسب برای استایل گرانج! شلوار جین پاره یا زاپ دار و شلوار مام استایل نیز از گزینه های مناسب برای این استایل به شمار می روند.
اگر دوست داشته باشید، می توانید در فصول گرم سال، شلوارک را نیز در این استایل قرن بیستمی بگنجانید.

کفش های مناسب برای استایل گرانج

بوت و نیم بوت، جایگاه خاصی در استایل گرانج دارد، به خصوص نوع رزمی آن ها! در طراحی کارتان، حتماً از آن ها بهره بگیرید. اگر دوست داشته باشید، می توانید به سراغ دیگر انواع بوت و کفش مشکی نیز بروید.

ترکیب راکر و گرانج

دنیای مد و استایل های آن گاهی نیز می توانند بسیار انعطاف پذیر باشند؛ مثلاً اگر یک ژاکت پشمی بلند و بورگاندی رنگ و یک جفت بوت رزمی را وارد استایل راکر کنید، در واقع، استایلی شگفت انگیز و حاصل از ترکیب راکر و گرانج را طراحی کرده اید.

استایل پرپی (preppy)

در اواخر دهۀ 1890 و اوایل دهۀ 1900، استایل «پرپی» تبدیل به استایل مورد علاقۀ دانشجویان ثروتمند آیوی لیگ شد. در دهۀ 1930، این استایل دوباره پرطرفدار شد و در دهۀ 1950، به سینما نیز راه پیدا کرد. این استایل نیز مثل همۀ استایل های دنیای مد، طی دهه های مختلف، متحمل تغییراتی شد تا اینکه امروز، به عنوان استایلی بسیار شیک و جذاب، به دست ما رسیده است. استایل پرپی درست مثل یک کلاژ زیبا است و به طور کلی، لباس ها و اکسسوری هایی تشکیل می شود که هیچ وقت، از مد نمی افتند. به عنوان یک اصل مهم، همیشه به یاد داشته باشید که در استایل پرپی، سادگی حرف اول را می زند.

طرح و رنگ های مناسب برای استایل پرپی

در استایل پرپی، رنگ های خنثی در اولویت قرار دارند. می توانید رنگ های دیگر را نیز در کنار آن ها قرار دهید؛ اما یادتان باشد که در طراحی استایل پرپی، نباید در استفاده از رنگ ها زیاده روی کنید.
اگر هم می خواهید طرحی را در استایل پرپی بگنجانید، طرح های چهارخانه و راه راه نیز از گزینه های بسیار مناسب به شمار می روند.

لباس های مناسب برای استایل پرپی

استایل پرپی نیز لباس های مختص به خودش را دارد. در ادامه، به شرح این لباس ها خواهیم پرداخت.

کت بلیزر در استایل پرپی

کت بلیزر از اصلی ترین مولفه های استایل پرپی به شمار می رود. هنگام انتخاب کت برای استایل پرپی، می توانید به سراغ رنگ سرمه ای یا طرح چهارخانه بروید. یادتان باشد کت بلیزر مناسب برای استایل پرپی نه تنگ است و نه گشاد، بلکه کاملاً متناسب اندام شخص است.

سبک ها در مد : تی شرت در استایل پرپی

تی شرت های رنگارنگ و ساده از  ضروری ترین عناصر استایل پرپی به شمار می روند. شومیزهای اسپرت دخترانه نیز یکی دیگر از گزینه های مناسب برای این استایل به شمار می روند. شومیز و تیشرت را می توانید با کت بلیزر سرمه ای رنگ همراه کنید.

ژاکت در استایل پرپی

ژاکت کشی راه راه یکی دیگر از گزینه های مناسب برای استایل پرپی به شمار می رود و اگر آن را با کت بلیزر سرمه ای رنگ ترکیب کنید، می توانید استایل پرپی شگفت انگیزی را رقم بزنید. کت چهارخانه نیز گزینۀ بسیار مناسبی برای استایل پرپی به شمار می رود.

 شلوار در استایل پرپی

برای طراحی استایل پرپی، به دنبال شلوارهای مناسب و راحت بروید؛ به عنوان مثال، شلوار جین گزینۀ مناسبی برای استایل پرپی به شمار می رود. اگر دوست داشته باشید، می توانید شلوار قرمز را نیز در این استایل بگنجانید.

دامن در استایل پرپی

دامن ای لاین (A-Line) یکی دیگر از شگفت انگیزترین عناصر برای استایل پرپی به شمار می رود که از روز اول نیز همراه این استایل بوده است.

سارافن ها و پیراهن در استایل پرپی

سارافن ها و پیراهن های ساده و شیک نیز گزینه های مناسبی برای استایل پرپی به شمار می روند. یادتان باشد که قد پیراهن نباید بالاتر از زانو بیاید.

اکسسوری های مناسب برای استایل پرپی

و اما نوبت به اکسسوری های مناسب برای استایل پرپی می رسد. برای انتخاب اکسسوری ها مناسب برای استایل پرپی، می توانید از استایل وینتیج نیز الهام بگیرید. در ادامه، اکسسوری های مناسب برای استایل پرپی را برخواهیم شمرد.

کفش مناسب برای استایل پرپی

کفش لوفر گزینۀ بسیار مناسبی برای استایل پرپی به شمار می رود. بسته به دیگر اجزای استایل، می توانید لوفر چرمی مشکی رنگ یا لوفر سوئیت قهوه ای رنگ را انتخاب کنید. اگر هم می خواهید استایل پرپی را برای فصول سرد سال طراحی کنید، بوت های کلاسیک را از یاد نبرید.

هدبند و شال گردن مناسب برای استایل پرپی

اگر می خواهید در طراحی استایل پرپی، به سراغ جزئیات بروید، هدبند را از یاد نبرید. یادتان باشد هدبند مناسب برای استایل پرپی، مانند دیگر عناصر این استایل، باید ساده باشند؛ در نتیجه، نباید به سراغ هدبندهای پر زرق و برق بروید. هدبند را با توجه به رنگ و طرح انتخاب کنید؛ در ضمن، سعی کنید به سراغ هدبندهای پهن و بزرگ نروید.

زیورآلات مناسب برای استایل پرپی

و اما زیورآلات مناسب برای استایل پرپی کدام است؟ برای طراحی آراستن استایل پرپی، به سراغ زیورآلات مروارید بروید. یادتان باشد که نباید از زیورآلات بزرگ و پرزرق و برق بروید؛ در ضمن، در طراحی استایل پرپی، استفاده از چندین لایه زیورآلات ممنوع است.

مدل مو و آرایش مناسب برای استایل پرپی

برای انتخاب مدل مو برای استایل پرپی، نگاهی به مدل های کلاسیک داشته باشید؛ به طور کلی، موهای مرتبی که با دقت و ظرافت کوتاه شده اند می توانند استایل پرپی را زیباتر کنند. همان طور که گفتیم، هدبند از اکسسوری های مناسب برای استایل پرپی به شمار می رود و شما می توانید آن را با موهای تمیز و مرتب همراه کنید.

نمونه هایی از استایل پرپی

استایل شیک (chic)

«شیک» از آن واژه هایی است که همیشه برای توصیف استایل و دکوراسیون از آن استفاده می کنیم. وقتی از واژۀ «شیک» برای توصیف یک استایل استفاده می کنیم، بدون شک، منظورمان پوشیدن پیژامه و لباس ورزشی نیست. استایل شیک ویژگی های مختص به خودش را دارد و شما نیز با کمی دقت و تلاش، می توانید بهترین آن را طراحی کنید. از ویژگی های استایل شیک می توانیم به به¬روز بودن، راحتی و سادگی آن اشاره کنیم؛ به عنوان مثال، ترکیب سادۀ تیشرت و شلوار جین می تواند بسیار شیک به نظر برسد.

 یا اینکه اگر می خواهید استایل مورد نظرتان شیک باشد، باید به همۀ جزئیات توجه داشته باشید، از جمله تک تک اکسسوری ها. از زیورآلات غافل نشوید، یا حداقل یکی از  آن ها را در طراحی تان بگنجانید؛ به عنوان مثال، یک گردنبند ساده یا یک جفت گوشواره. همین جزئیات به ظاهر ساده و بی اهمیت زیبایی عجیبی به استایل می بخشد.

رنگ های خنثی، مانند مشکی و سفید، جایگاه ویژه ای در استایل شیک دارند. سعی کنید این رنگ ها را در استایلتان بگنجانید.

استایل اگزوتیک  (Exotic Style)

استایل اگزوتیک نقطۀ مقابل استایل مینیمال به شمار می رود. در اینجا دیگر «کمش هم زیاده» مطرح نیست، بلکه می توانید عناصر متعددی را در طراحی استایل به کار بگیرید. حتی می توانید عناصر استایل های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید و استایل اگزوتیک ایده آلتان را طراحی کنید.
استایل عجیب یا اگزوتیک، همان طور که از نامش پیداست، شما را تبدیل به مرکز توجه می کند. اگر در مراسمی، استایل اگزوتیک را انتخاب کرده باشید، شک نکنید که همۀ توجه ها به سوی استایل شما منعطف خواهد شد. این استایل به سراغ چیزهای غیر رایج و غیرمعمول می رود و همین باعث می شود شخص متمایز از دیگران باشد. برای طراحی استایل اگزوتیک، باید به سراغ عناصری بروید که کمتر کسی آن ها را دیده است.
در قرن بیستم، استایل اگزوتیک تبدیل به استایلی جذاب شد و مثل همۀ استایل های دیگر، طی زمان، تغییراتی نیز کرد. در این استایل جذاب و متفاوت، عناصر استایل های متفاوت نقاط مختلف جهان را، از جمله هند، پاکستان و آفریقا، در خود گرد آورده است؛ به طور کلی، می توانیم فرهنگ های شرقی و اروپای شمالی را در این استایل، به وضوح مشاهده کنیم. در ادامه، به شرح استایل اگزوتیک خواهیم پرداخت.

پارچه های مناسب برای استایل اگزوتیک

عناصر استایل اگزوتیک، شباهت زیادی به عناصر استایل های بوهو و هیپی دارد. پارچه های طبیعی، مانند لینن، خز، سوییت و پشم، از بهترین گزینه ها برای استایل اگزوتیک به شمار می روند.

رنگ و طرح های مناسب برای استایل اگزوتیک

برای طراحی استایل اگزوتیک، می توانید از رنگ های خنثی، مانند سفید، خاکستری، سرمه ای، و همچنین رنگ های شاد بهره بگیرید.
طرح های شرقی و طرح موزاییک، از جذاب ترین گزینه ها برای استایل اگزوتیک به شمار می روند. در طراحی استایل اگزوتیک، پارچه های مزین به نقش پرندگان و گل ها را از یاد نبرید. این طرح ها جذابیت خاصی به استایل اگزوتیک می بخشند.

زیورآلات  مناسب برای استایل اگزوتیک

و اما زیورآلات مناسب برای استایل اگزوتیک! به طور کلی، جواهرات پر زرق و برق، جایگاه ویژه ای در این استایل پر رمز و راز دارند؛ از این رو، در طراحی باید آن ها را مد نظر قرار دهید. بهتر است در طراحی استایل اگزوتیک، از زیورآلات ملهم از طرح های هندی و شرق میانه بهره بگیرید.


آرایش و مدل موی مناسب برای استایل اگزوتیک

آرایش اگزوتیک مکمل استایل اگزوتیک است. استایل اگزوتیک از عناصر هندی و عربی بهره می گیرد و این موضوع در مورد آرایش اگزوتیک نیز صدق می کند.
موهای بلند و مشکی، جذابیت خاصی به استایل اگزوتیک می بخشد؛ به طور کلی، می توانیم بگوییم که در استایل کوتاه، هیچ جایی برای موهای کوتاه وجود ندارد. اکستنشن مو در میان زنان طرفدار استایل اگزوتیک بسیار رایج است.

نمونه هایی از استایل اگزوتیک

اگزوتیک دنیایی گسترده دارد و می توانید عناصر متنوعی را در آن بگنجانید. در ادامه، برخی از بهترین نمونه های استایل اگزوتیک را آورده ایم.

 استایل ترندی (Trendy Style)

استایل ترندی، همان طور که از نامش نیز پیداست، همواره در حال تغییر و تحول است و بسته به آمد و شد فصل ها و ترندهای مختلف، تغییر می کند. کسانی که استایل ترندی را انتخاب می کنند همیشه به روز هستند و طبق آخرین مد پیش می روند. در واقع، این استایل مخصوص کسانی است که تغییر و تحول را دوست دارند و می خواهند همگام با تغییرات پیش بروند.
همان طور که می دانید در دنیای مد، بسیاری از عناصر می آیند و می روند و جای خود را به عناصر دیگر می دهند. این چرخه همواره ادامه دارد؛ به عنوان مثال، اپل، دامن کلوش، دامن بلند و دامن شلواری، از همین عناصر به شمار می روند. طرفداران استایل ترندی، خود را با همین آمد و شد و گذار هماهنگ می کنند. شما نیز به عنوان طراح استایل ترندی، باید همواره، از این تغییرات آگاه باشید و این استایل طبق آن ها طراحی کنید.
صنعت مد، در هر فصل، رنگ ها، طرح ها و مدل های جدیدی را به دنیا معرفی می کند و برای این معرفی از منابع مختلف بهره می گیرد؛ از این رو، برای طراحی استایل ترندی، باید همۀ حواستان به تجلی¬گاه های ترندهای جدید باشد؛ به عنوان مثال، صنعت مد، جدیدترین ترندها را از طریق ران وی ها، سلبریتی ها و حتی بلاگرها و اینفلوئنسرها به جهان معرفی می کند.
حتی سلبریتی هایی که استایل های متفاوت را دوست دارند، معمولاً برخی از عناصر ترندهای جدید را وام می گیرند تا استایلشان را به روز کنند؛ بدین ترتیب، می توانید ترندهای جدید را با استایل های شخصی و دیگر استایل ها نیز ترکیب کنید.

اکسسوری برای استایل ترندی

قدرت اکسسوری را برای به روز کردن استایل و طراحی استایل ترندی نادیده نگیرید. فقط ایجاد یک تغییر با استفاده از زیورآلات مد روز یا یک کیف مد روز، می تواند استایل مورد نظر را به روز جلوه دهد؛ به عنوان مثال، کمربند پهن، از ترندهای مهم سال 2020 به شمار می رود و انواع آن می تواند هر استایلی را به روز کند.

کمربندهای زنجیری، یکی دیگر از ترندهای سال 2020 به شمار می روند و می توانند هر استایلی را به روز کنند.

در سراسر سال 2020، طرح حیوانات را در کت های متعدد به تکرار مشاهده کردیم. طراحان از این حیوانات برای طراحی انواع اکسسوری ها استفاده کرده اند.

انتخاب زیورآلات برای استایل ترندی

 و اما زیورآلات برای استایل ترندی! در سال 2020، طراحان توجه ویژه ای به گردنبندهای پهن داشتند؛ هر چه ضخیم تر بهتر.
در سال 2020، زیورآلات متشکل از شکل های هندسی نیز طرفداران زیادی پیدا کردند. این گردنبندها می توانند مانند ستاره در استایل های مختلف بدرخشد.
و اما مروارید، زیوری برای همیشه، در ران وی های همۀ فصول به چشم می خورد! می توانید انواع زیورآلات ساخته شده از مروارید را در استایل ترندی بگنجانید.
گوشواره های حلقه ای بزرگ نیز بسیار پرطرفدار شدند و ترکیب آن ها با کمربند پهن و گردنبند ضخیم بسیار جذاب خواهد شد.

استایل دراماتیک (Dramatic Style)

استایل دراماتیک یا نمایشی از آن استایل هایی به شمار می رود که همیشه همۀ توجه ها را به سوی خود معطوف می کند. این استایل   نمایانگر اعتماد به نفس، قدرت و استقلال است؛ در واقع، این استایل برای کسانی مناسب است که دوست دارند در ازدحام جمعیت گم شوند و به چشم نیایند، بلکه دوست دارند در هر جمعی دیده شوند. آن ها معتقدند «دیده شدن بهتر از نادیده گرفته شدن است». این استایل درست مانند یک اثر هنری است که همۀ نگاه ها را به سوی خود جلب می کند. استایل دراماتیک نیز مثل همۀ استایل های دیگر، اصول مختص به خودش را دارد که اگر در طراحی، آن ها را رعایت کنید، نتیجه ای شگفت انگیز را ارائه خواهید داد. در ادامه، برخی از این اصول را برخواهیم شمرد.

طرح و رنگ ‌های مناسب برای استایل دراماتیک

رنگ های شاد، جایگاه خاصی در این استایل دارند؛ مثلاً تاپ سبز رنگ، کت قرمز رنگ و کفش صورتی رنگ، از بهترین انتخاب ها برای استایل دراماتیک به شمار می روند. حتی اگر رنگ های خنثی را ترجیح می دهید، می توانید مقدار کمی از این رنگ ها را نیز در استایلتان دخیل کنید.
رنگ هایی مانند صورتی، نارنجی، قرمز و زرد، همۀ توجه ها را به سوی شما جلب می کنند؛ در واقع، رنگ های گرم، در مقایسه با رنگ های سرد، بهتر می توانند توجه ها را به سوی شما جلب کنند.

برای انتخاب رنگ های مناسب، باید بدانید چه رنگ هایی را می توان در کنار یکدیگر قرار داد. و اما از کجا بدانیم چه رنگ هایی را انتخاب کنیم؟ در  طراحی استایل دراماتیک نیز، چگونگی کنار هم قرار دادن رنگ ها، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ در واقع، در مقام طراح مد و استایل، باید چرخۀ رنگ ها را به خوبی بشناسید تا بتوانید در طراحی استایل دراماتیک، رنگ های متضاد را به طرزی استادانه در کنار یکدیگر قرار دهید. ترکیب درست رنگ می تواند استایل دراماتیک را جذاب تر کند.
برای طراحی استایل دراماتیک، در انتخاب طرح نیز باید دقت کنید و طرح های خاص را برگزینید؛ به عنوان مثال، طرح پلنگی، نماینگر قدرت است و می تواند توجه ها را به سوی خود جلب کند.

 پارچه های مناسب برای استایل دراماتیک

و اما چه پارچه ای برای استایل دراماتیک مناسب است؟ برای طراحی استایل دراماتیک، به سراغ پارچه های براق بروید؛ پارچه هایی که نور را بازتاب می دهند، بهترین گزینه ها برای استایل دراماتیک به شمار می روند. پارچه هایی مانند ساتن و چرم، گزینه های بسیار مناسبی برای این استایل به شمار می روند؛ مثلاً با استفاده از دامن چرمی زرشکی رنگ می توانید استایل دراماتیک مسحورکننده ای را رقم بزنید.

استایل دراماتیک و مد روز

برای طراحی این استایل، همواره باید گوشۀ چشمی هم به مد روز داشته باشید و حواستان به  رنگ و طراح هایی که مد می شوند باشد؛ در واقع، اگر می خواهید متخصص طراحی این استایل باشید، باید همیشه به روز باشید و از تغییر و تحولات ثانیه ای دنیای مد غافل نشوید؛ به همین دلیل، اگر بخواهید استایل دراماتیک را برای شخص خاصی طراحی کنید، نمی توانید این کار را با لباس هایی که در کمد لباس هایش دارد انجام دهید، بلکه باید به سراغ خریدن لباس های جدید و به روز بروید.  

اکسسوری های مناسب برای استایل دراماتیک

اکسسوری ها نقطۀ کانونی استایل دراماتیک هستند؛ از این رو، در طراحی این استایل، باید به اکسسوری توجه ویژه ای داشته باشید و آن ها را با دقت انتخاب کنید؛ به عنوان مثال، یک کمربند خاص، یک کیف بزرگ یا خوش رنگ یا یک گردنبند بزرگ، می توانند تبدیل به نقطۀ کانونی استایل دراماتیک شوند.

 استایل گلاموروس (Glamorous Style)

واژۀ Glamorous به معنای «دلفریب» و «مسحورکننده» است و استایل گلاموروس نیز دقیقاً همین ویژگی ها را دارد. در ادامه، به شرح این استایل خواهیم پرداخت.

پارچۀ مناسب برای استایل گلاموروس

عناصر این استایل بسیار براق و درخشان هستند؛ از این رو، پارچه های ساتن و ابریشمی، جایگاه ویژه ای در این استایل مسحورگر دارند. پارچه های توری، چرم، کشمیر و خز نیز می توانند گزینه های خوبی برای استایل گلاموروس باشند.
در طراحی استایل گلاموروس، مجبور نیستید برای همۀ عناصر از پارچه های براق استفاده کنید، بلکه می توانید پارچه های کدر و براق را با یکدیگر ترکیب کنید؛ به عنوان مثال، می توانید دامن براق را با بلوزی کدر ست کنید یا بالعکس.

اکسسوری های مناسب برای استایل گلاموروس

اکسسوری های استایل گلاموروس را باید با دقت انتخاب کنید تا نه فقط از درخشندگی استایل گلاموروس نکاهند، بلکه به آن نیز بیفزایند. در ادامه، اکسسوری های مناسب برای استایل گلاموروس را برخواهیم شمرد.

کیف و کفش مناسب برای استایل گلاموروس

اول از همه، به سراغ کیف و کفش مناسب برای استایل گلاموروس می رویم. در واقع، کیف و کفش می توانند تبدیل به نقطۀ کانونی استایل گلاموروس شوند، از این رو، در انتخاب آن ها باید دقت به خرج دهید. کیف و کفش هایی با رنگ های خاص و براق، از جمله طلایی، نقره ای یا سرخابی، می توانند بهترین گزینه ها برای استایل گلاموروس باشند.


 زیورآلات مناسب برای استایل گلاموروس

هیچ استایلی بدون  زیورآلات تکمیل نمی شود و استایل گلاموروس نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای تکمیل استایل گلاموروس، فقط به سراغ زیورآلات درخشان و پر زرق و برق بروید. چنین زیورآلاتی باعث می شوند استایل گلاموروس در هر جمعی مانند الماس بدرخشد.

عینک دودی مناسب برای استایل گلاموروس

هنگام طراحی استایل گلاموروس، به سراغ عینک دودی های خاص و اورسایز بروید.

استایل رمانتیک (Romantic Style)

استایل رمانتیک از زیباترین و پرلطافت ترین استایل های دنیای مد به شمار می رود. این استایل زیبا برای زنانی مناسب است که هیچ واهمه ای از نمایش ظرافت و لطافت زنانه شان ندارند. استایل رمانتیک برای هر سن و سالی مناسب است و فقط محدود به زنان جوان نمی شود. در ادامه، به شرح جزئیات استایل رمانتیک خواهیم پرداخت.

 
پارچۀ مناسب برای استایل رمانتیک

پارچه های نرم و لطیف، بهترین گزینه ها برای استایل رمانتیک به شمار می روند؛ به عنوان مثال، مخمل، تور، شیفون و حریر، از بهترین گزینه ها برای استایل رمانتیک به شمار می روند. می توان با استفاده از این پارچه ها، شیک ترین و دلرباترین لباس شب های متناسب با استایل رمانتیک را دوخت.
پارچۀ توری، یادآور عروس و مراسم عروسی است، پس اصلاً عجیب نیست که بتواند ظرافت و لطافت را به استایل رمانتیک ببخشد. اصلاً مجبور نیستید پارچۀ توری را به لباس های مجلسی و خاص اختصاص دهید، بلکه می توانید از آن در همۀ لباس های استفاده کنید، حتی برای قسمت کوچکی از لباس! به عنوان مثال، می توانید از تور برای آراستن لبۀ آستین یا پایین شومیز یا پیراهن استفاده کنید. پارچۀ توری می تواند در طراحی اکسسوری نیز کاربرد داشته باشد. خلاصه، از هر فرصتی برای گنجاندن عناصر توری در استایل رمانتیک بهره بگیرید.

 
اگر دوست دارید در طراحی استایل رمانتیک، شلوار را نیز بگنجانید، می توانید به سراغ شلوارهای دمپا گشاد بروید. بهتر است شلوارهای استایل رمانتیک را نیز با استفاده از همین پارچه های ظریف و لطیف تهیه کنید.  

طرح و رنگ های مناسب برای استایل رمانتیک

رنگ های ملایم جایگاه ویژه ای در استایل رمانتیک دارند. بالطبع، هنگام طراحی این استایل، باید توجه ویژه ای به این رنگ ها داشته باشید؛ به عنوان مثال، رنگ های صورتی، هلویی، قرمز ملایم و سفید، از گزینه های مناسب برای استایل رمانتیک به شمار می روند.
و اما طرح مناسب برای استایل رمانتیک! طرح گل و قلب، جایگاه ویژه ای در استایل رمانتیک دارد؛ به عنوان مثال، لباس های گل گلی می توانند زیبایی خاصی به استایل رمانتیک ببخشند.
 
 
 

اکسسوری مناسب برای استایل رمانتیک

اکسسوری های استایل رمانتیک، مانند دیگر عناصر آن، رنگ ملایمی دارند و می توانند طرح دار نیز باشند؛ به عنوان مثال، شال یا کیف گل دار می تواند جذابیت عجیبی به استایل رمانتیک شما ببخشد.

زیور آلات مناسب برای استایل رمانتیک

و اما می رسیم به زیورآلات مناسب برای استایل رمانتیک! هنگام طراحی استایل رمانتیک، به سراغ زیورآلات ظریف بروید؛ فرقی نمی کند این زیورآلات طراحی ساده داشته باشند یا پیچیده، مسئلۀ مهم، ظرافت آن هاست.

آرایش مناسب برای استایل رمانتیک

آرایش مناسب برای استایل رمانتیک، بسیار ملایم است. در این سبک از آرایش، باید به چشم ها توجه ویژه ای داشته باشید و گونه ها را با رژگونه بیارایید. سعی کنید ارتباطی میان رنگ رژ لب و گردنبند برقرار کنید؛ به عنوان مثال، ترکیب رژلب قرمز و گردنبند آبی رنگ، شگفت انگیز خواهد بود.

 
استایل رمانتیک برای فصول سرد سال

اگر می خواهید استایل زمستانی یا پاییزی شگفت انگیزی را برای طرفداران استایل رمانتیک طراحی کنید، پالتوی مشکی را که همه به دیدن آن عادت کرده ایم، از ذهنتان بیرون کنید و به سراغ رنگ های ملایم، مانند صورتی و آبی، یا رنگ های خنثی، به خصوص انواع روشن آن، مانند طوسی و سفید بروید. پالتو و کت های گلدار نیز می توانند گزینۀ خوبی برای فصول سرد سال باشند.

استایل رمانتیک برای فصول گرم سال

اگر می خواهید استایل رمانتیک جذابی را برای فصل تابستان طراحی کنید، می توانید از شلوارهای سفید رنگ بهره بگیرید؛ همچنین، می توانید شلوارهای جین رنگ روشن را مانند طوسی یا آبی نیز در این استایل تابستانی بگنجانید. شلوارهای گلدار نیز برای این فصول مناسب هستند.
در طراحی استایل تابستانی رمانتیک، دامن و پیراهن را نیز از یاد نبرید.
 
 

استایل ویمسیکال  (Whimsical Style)

استایل ویمسیکال استایلی بسیار زیباست که تماشایش لطافت و شادی را به ما یادآوری می کند؛ در واقع، اگر بخواهیم تعریفی شفاف و خلاصه از استایل ویمسیکال ارائه دهیم، می توانیم آن را با رنگ هایش تعریف کنیم: استایل ویمسیکال آمیزه ای از رنگ های شاد و طرح های زیبا و چشم نواز است. در استایل ویمسیکال، رنگ مشکی به ندرت به چشم می خورد، در عوض، جایش را به رنگ هایی مانند آبی، صورتی و سبز می دهد. در این استایل، رنگ های خنثی، به خصوص قهوه ای نیز وجود دارد؛ در واقع، انتخاب استایل ویمسیکال و طراحی آن، درست مانند تفریح کردن با دنیای مد است.
در استایل ویمسیکال، لایه لایه لباس پوشیدن نیز جایگاه خاصی دارید. در این استایل، می توانید از رنگ ها، بافت ها و پارچه های مختلف استفاده کنید و لایه لایه لباس بپوشید.

 
نمونه هایی از استایل ویمسیکال

همان طور که گفتیم، استایل ویکسیمال را رنگ ها تعریف می کنند؛ رنگ های چشم نواز! در ادامه، گزیده ای از بهترین نمونه های استایل ویمسیکال را ارائه کرده ایم.


سخن آخر

قلمرو بی حد و حصر مد، پر از استایل ها و ترندهای مختلف است و شما بسته به سلیقه، شرایط، دانش و روحیه تان، می توانید استایل های مورد علاقه تان را انتخاب و طراحی کنید. اگر نکته ها و ریزه کاری های مربوط به هر کدام از این استایل ها را خوب بشناسید، می توانید بهترین طراحی ها را برای هر استایل رقم بزنید.

 این پست را به اشتراک بگذارید

4.8/5 - (17 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *