سبک های همیشه مد

فهرست عناوین

وقتی اسم صنعت مد به میان می آید، همۀ ما یاد ترندهایی می افتیم که با سرعت نور می آیند و می روند؛ اما در این میان، یک سری سبک ها و ترندها نیز وجود دارند که هیچ وقت از مد نمی افتند و همیشه در میان مردم پرطرفدار هستند. در این مطلب، برایتان خواهیم گفت  که چه سبک هایی از مد نمی افتند. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید!


طرح گل گلی

طرح گل گلی یا گلدار، قدمتی دیرینه در دنیای مد دارد. در واقع، قدمت این طرح شاد و زیبا، به قرون وسطی باز می گردد. در اواخر دهۀ 1400، طرح گلدار در پوشش بیشتر زنان به چشم می خورد؛ علاوه بر این، مردم از پارچه های طرح گلدار به عنوان پرده نیز استفاده می کردند.
امروزه نیز این طرح همواره پرطرفدار است. در دنیای مد، از پارچه های طرح گلدار برای دوختن مواردی مانند کت بلیزر، شلوار، پیراهن و شومیز بهره می گیرند. این طرح در تولید انوع اکسسوری، از جمله کیف و کفش نیز بسیار پرکاربرد است.
 این طرح در میان مردان نیز طرفداران خودش را دارد.

 
ترنچ کت (Trench Coat)

ترنچ کت همیشه زیبا و پرطرفدار است. هیچ کس نمی تواند زیبایی این لباس اروپایی را نادیده بگیرد. دهه هاست که ترنچ کت در ماه های سرد سال وارد استایل زنان و مردان می شود و جذابیت خاصی به آن می بخشد؛ علاوه بر این ها، ترنچ کت بسیار انعطاف پذیر است؛ یعنی می توان آن را با هر لباس و اکسسوری ای که دارید، بپوشید و زیبا به نظر برسید. ترنچ کت را، هم می توانید به همراه کفش های پاشنه بلندتان بپوشید و هم به همراه کتانی های اسنیکرزتان. این کت راحت و شیک را می توانید به همراه شلوار جین نیز به تن کنید.
 
 


 
استایل مینیمال

در دنیای امروز، استایل مینیمال صرفاً ترند مد به شمار نمی رود، بلکه یک نگرش و سبک زندگی محسوب می شود. شلوارهای ساده، تیشرت های سادۀ سفید و رنگ های خنثی، از اجزای لاینفک استایل مینیمال به شمار می روند. با انتخاب استایل مینیمال، دیگر نیازی نیست نگران از مد افتادنش باشید. می توانید تک تک عناصر آن را با خیال راحت خریداری کنید و مطمئن باشید که می توانید آن ها را سالیان سال به تن کنید و از زیبایی و سادگی شان لذت ببرید.


طرح پلنگی

طرح پلنگی یکی دیگر از اجزای ماندگار دنیای مد به شمار می رود که در هر دوره ای، طرفداران خودش را داشته است. در واقع، طرح پلنگی از رقبای قدرتمند طرح گلدار به شمار می رود. در هر دوره از زمان، طراحان مد به شیوه ای متفاوت از این طرح بهره گرفته اند؛ به عنوان مثال، در دنیای مدرن، طراحان تصمیم گرفتند این طرح را با رنگ های خنثی همراه کنند. طرح پلنگی فقط محدود به لباس نمی شود، بلکه در طراحی اکسسوری ها و حتی زیورآلات نیز از آن بهره می گیرند.
 
 

 
 
 
عینک آفتابی خلبانی

عینک دودی خلبانی یکی دیگر از عناصر ماندگار دنیای مد به شمار می رود. این مدل در همۀ دوره ها، جایگاهش را در استایل زنان و مردان حفظ کرده است. اما تاریخچۀ این عینک جذاب چیست؟ در سال 1936، بوش اند لمب (Bausch & Lomb)، عینک خلبانی را برای خلبانان طراحی کرد. این عینک از چشم خلبانان در برابر نور آفتاب محافظت می کرد، بدون اینکه خللی در دیدشان ایجاد کند. نام این مدل عینک نیز برگرفته از همین کاربرد اولیه اش است.

پارچۀ توییت (Tweed)

آیا می دانستید قدمت پارچۀ توییت به دهۀ 1830 بازمی گردد؟ از آن زمان تا به امروز، این پارچه همواره جایگاهش را در این صنعت پرتلاطم حفظ کرده است. همواره طراحان از این پارچۀ کلاسیک برای دوختن انواع کت، پالتو، پیراهن، دامن و شلوار بهره گرفته اند.
 

 
کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند نه مربوط به چند دهۀ پیش است و نه حتی مربوط به دو  سه قرن پیش، بلکه قدمت آن به قرن دهم میلادی بازمی گردد. در قرن پانزدهم، کفش های پاشنه بلند را به منظور محافظت از پای سربازان ایرانی طراحی و تولید کردند. در قرن هفدهم، زنان متعلق به قشر مرفه جامعه این کفش را وارد استایلشان کردند و از آن زمان تا به امروز، کفش های پاشنه بلند در سراسر جهان پرطرفدار هستند.  

 دامن مدل ای-لاین (A-Line)

در سال 1955، کریستین دیور (Christian Dior)، طراح شهیر فرانسوی، دامن ای لاین را به عنوان بخشی از مجموعۀ بهاری اش، به جهانیان معرفی کرد. این مدل دامن در قسمت کمر تنگ است و هر چه به سمت پایین می آید، گشادتر می شود. از همان زمان تا به امروز، این مدل دامن از محبوب ترین مدل های دنیای مد به شمار می رود. این مدل در میان استایل های مختلف، از استایل رسمی گرفته تا کژوال، جایگاه ویژه ای دارد.


 
کت بلیزر

یکی از دلایل ماندگاری کت بلیزر در دنیای مد این است: “کت بلیزر به همه می آید!” در واقع، هر کسی با پوشیدن کت بلیزر، بسیار زیبا و شیک به نظر می رسد. مدل خاص کت بلیزر باعث می شود اشخاص، لاغرتر و کشیده تر به نظر برسند. کت بلیزر از عناصر جدانشدنی استایل زنان و مردان به شمار می رود.


 ژاکت کشمیر

ژاکت کشمیر یکی دیگر از عناصر همیشه محبوب دنیای مد به شمار می رود. در گذشته، ژاکت کشمیر بسیار گران بود و از لباس های لاکچری به شمار می رفت؛ اما امروز، قیمتی مقرون به صرفه دارد.


پارچۀ چرم

پارچۀ چرم، یکی دیگر از پارچه های پرطرفدار در دنیای مد به شمار می رود که همیشه جایگاهش را در میان زنان و مردان حفظ کرده است. چرم نیز از آن پارچه هایی است که برای تولید انواع لباس و اکسسوری از آن بهره می گیرند. نوع طبیعی این پارچه گران است، اما با پیدایش پارچه های مصنوعی چرم، اکثر مردم توانستند آن را وارد استایلشان کنند.
 

یقه اسکی

یقه اسکی یکی دیگر از مدل های ماندگار در دنیای مد به شمار می رود. از این یقه در طراحی انواع لباس برای زنان و مردان، در هر سنی استفاده می کنند.


 
رژلب قرمز

دهه هاست که رژ لب قرمز جایگاهش را در میان دوستداران مد، در سراسر جهان حفظ کرده است؛ اما این محبوبیت از کجا آغاز شد؟ مرلین مونرو، ستارۀ سینما، از این رنگ استفاده کرد و سبب محبوبیت همیشگی آن شد.


 
خط چشم گربه ای

از عصر طلایی هالیوود تا به امروز، خط چشم گربه ای همواره پرطرفدار بوده و هرگز از چرخۀ مد خارج نشده است. خط چشم گربه ای انواع مختلفی دارد، بهتر است نوع متناسب با چهره تان را انتخاب کنید.

تیشرت سفید و تیشرت مشکی

هر کسی در زندگی اش حداقل یک تیشرت سفید و مشکی داشته است. این موارد نیز دهه هاست که جایگاه ویژه ای در دنیای مد دارند. تیشرت سفید و تیشرت مشکی را می توانید با انواع لباس ها ست کنید و از زیبایی و راحتی آن لذت ببرید. این تیشرت ها را هم می توانید با کت بلیزر بپوشید و هم به تنهایی؛ هم می توانید آن را با شلوار جین همراه کنید و هم دامن.
 
 

پیراهن کوتاه مشکی

پیراهن کوتاه مشکی، یکی دیگر از مواردی به شمار می رود که به همۀ اشخاص می آید و می توان آن را با انواع اکسسوری ست کرد. همین موارد نیز سبب ماندگاری این عنصر در دنیای مد شده است. این مدل پیراهن ها انواع مختلفی دارند و هر کسی می تواند متناسب با سلیقه و اندامش، پیراهن کوتاه مشکی متناسب با اندامش را بیابد.
 
 

پیراهن ماکسی

پیراهن های ماکسی و بلند نیز همیشه در دنیای مد پرطرفدار بوده اند. این لباس ها را نیز می توان با انواع اکسسوری ها ست کرد.
 
 


 
پارچۀ دنیم

مگر می شود اسم ماندگارهای دنیای مد بیاید و یاد شلوار جین نیفتیم؟ دهه هاست که پارچۀ دنیم جایگاه ویژه ای در دنیای مد دارد و هیچ وقت از محبوبیتش کاسته نشده است. در همۀ دوره ها، از این پارچۀ اروپایی برای دوختن مواردی مانند انواع دامن، مانتو، شلوار، شومیز و اکسسوری های مختلف بهره گرفته اند.  
 
 
 

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *