پیروی از مد

فهرست عناوین

در سراسر جهان، عدۀ زیادی از مردم از ترندهای دنیای مد پیروی می کنند؛ در واقع، رفتار خرید بسیاری از اشخاص، تا حد زیادی تحت تاثیر آخرین ترندهای مدی است. این ترندها را معمولاً طراحان مد یا سلبریتی ها تعیین می کنند و نزد مردم اهمیت زیادی دارند؛ اما آیا باید از دنیای مد پیروی کرد؟ نمی توان پاسخی قطعی به این سوال داد. در واقع، پیروی از دنیای مد، معایب و مزایای مختص به خودش را دارد. در این مطلب، پاسخی مفصل به این سوال خواهیم داد و به بررسی معایب و مزایای پیروی از دنیای مد خواهیم پرداخت. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید!


 مزایای پیروی از مد

در قدم اول، به بررسی مزایای پیروی از مد خواهیم پرداخت.
پیروی از ترندهای مد می تواند سبب محبوبیت شما شود
یکی از مزایای پیروی از مد این است که سبب افزایش شهرت شما می شود؛ در واقع، بسیاری از مردم جامعه ای که در آن زندگی می کنیم، اهمیت ویژه ای به مد می دهند و آن را راهی برای ابزار خود می دانند؛ از این رو، اگر در گروه هایی که در آن ها هستید، شهرت چندانی ندارید، می توانید با پیروی از آخرین ترندهای دنیای مد، ظاهری بهتر برای خودتان طراحی کنید و از این طریق، به شهرت خود نزد دیگران بیفزایید؛ علاوه بر این ها، به عضو برجستۀ گروه تبدیل خواهید شد و توجه همه را به سوی خود جلب خواهید کرد، چرا که دیگران نیز جذب استایلتان می شوند و به فکر پیروی از شما می افتند.


پیروی از دنیای مد سرگرم کننده و جذاب است

برای برخی اشخاص، پیروی از دنیای مد و دنبال کردن اخبار مربوط به ترندهای جدید، می تواند سرگرم کننده و جذاب باشد. اگر شما عاشق خرید کردن هستید، دنبال کردن ترندها و خرید کردن براساس آن ها، می تواند تبدیل به سرگرمی تان شوید.

 
پیروی از دنیای مد می تواند سبب افزایش اعتماد به نفس شما شود

پیروی از ترندهای دنیای مد می تواند تاثیر قابل توجهی روی اعتماد به نفس شما داشته باشد و تا حد چشمگیری آن را افزایش دهد؛ در واقع، مد یکی از بخش های بزرگ جامعه به شمار می رود و اگر نحوۀ درست لباس پوشیدن را ندانید، ممکن است برخی از فرصت های زندگی تان را از دست بدهید.
در واقع، اگر براساس آخرین ترندها لباس بپوشید، اعتماد به نفستان بیشتر خواهد شد. البته یادتان باشد لزوما عجیب پوشیدن مد نظر نیست؛ بلکه مرتب پوشیدن و آراستگی مد نظر است.

 
پیروی از مد می تواند به اشخاص هویت ببخشد

گاهی اشخاص دچار بحران هویت می شوند و احساس می کنند هیچ هویتی ندارند. این احساس بی هویتی، عمدتاً، ریشه در تغییر و تحولات سریع دنیای مدرن دارد. در واقع، انسان ها می دانند که هر روز، اطلاعات جدیدی در دنیا عرضه می شود که آن ها نمی توانند همۀ آن ها را بشناسند و در ذهنشان حل و فصلشان کنند. در این میان، مد می تواند راهگشا باشد. در واقع، مد می تواند به اشخاص هویت ببخشد و آن ها را از شک و تردید و حس بی هویتی برهاند. منظور از این حرف چیست؟ منظور، کشف استایلی موافق با شخصیت و درونیات شخصی است. هر کس استایل خاص خود را دارد، فقط کافی است آن را بیابد. همچنین با خرید کردن می توانید سطح استرستان را به طرز چشمگیری کاهش دهید.

 
با پیروی از مد، می توانید مثل ستاره های مورد علاقه تان لباس بپوشید

بسیاری از اشخاص دوست دارند مثل سلبریتی ها یا ستاره های مورد علاقه شان لباس بپوشند. در واقع، معمولاً، سلبریتی ها هستند که آخرین ترندهای دنیای مد را مشخص می کنند. در این میان، جوانان دوست دارند مثل آن ها لباس بپوشند و شبیه آن ها باشند. آن ها، با پیروی از آخرین ترندها، می توانند به این خواسته شان دست پیدا کنند و حتی با این ستاره های محبوبشان همزادپنداری کنند. این احساس شباهت و همزادپنداری می تواند حسی خوشایند را در آن ها پدید آورد.
 
 


با پیروی از مد، می توانید به شغل نیز دست پیدا کنید

خوش تیپ بودن و داشتن ظاهری به روز، می تواند در قسمت های مختلف زندگی به کمک ما بیاید؛ به عنوان مثال، اگر از جدیدترین ترندهای مد پیروی کنید، می توانید شغلی نیز برای خودتان ایجاد کنید؛ مانن، «فشن بلاگر»! بله،  می توانید با انتخاب این حرفه، درآمد مناسبی داشته باشید. در واقع، بسیاری از فشن بلاگرها با پیروی از دنیای مد و بیان اخبارهای مربوط به این حوزه در رسانه های اجتماعی، رفته رفته تبدیل به بلاگرهای موفق شدند و به درآمد مناسبی رسیدند. اگر سخت کوش و خلاق هستید، این حرفه را از یاد نبرید.
 


پیروی از دنیای مد خرید کردن را آسان می کند

وقتی از دنیای مد و جدیدترین ترندهای آن پیروی می کنید، هیچ مشکلی در انتخاب لباس و اکسسوری نخواهید داشت و می توانید خریدتان را به سرعت انجام دهید. در واقع، می دانید که باید در بازار، به دنبال چه اقلامی بگردید. در نتیجه، تکلیفتان کاملاً روشن است.
 

معایب پیروی از دنیای مد

 و اما می رسیم به معایب پیروی از دنیای مد. در ادامه، به بررسی معایب پیروی از ترندهای مد خواهیم پرداخت.
باید همواره به فکر خرید لباس ها و اکسسوری های جدید باشید
اگر بخواهید از آخرین ترندهای دنیای مد پیروی کنید، باید همواره، زمان و انرژی زیادی را صرف انتخاب و خرید آخرین ترندهای این دنیای دائماً  در حال تغییر کنید. در واقع، ترندهای دنیای مد خیلی زود تغییر می کنند، شما نیز باید باید با این تغییرات همراه شوید و استایلتان را با آن سازگار کنید. در طولانی مدت، این همراهی با تغییرات می تواند موجب آزار شود.

 
پیروی از مد به محیط زیست آسیب می رساند

یکی دیگر از معایب پیروی از مد این است که می تواند به محیط زیست ما آسیب بزند. اما چگونه؟ در واقع، هر چیزی که تولید می شود می تواند سبب آلوده شدن محیط زیست شود و رفته رفته، آسیب جدی به آن وارد کند. در ضمن، این مصرف گرایی می تواند ما را به سوی کمبود منابع سوق دهد.
احساس شادی و سعادتمندی شما نباید در گرو چگونگی استایلتان باشد
به طور کلی، اگر می خواهید احساس شادی و سعادتمندی تان ماندگار و طولانی باشد، نباید آن را وابسته به ظاهرتان یا هر چیز دیگری بدانید. در واقع، با گذر زمان، زیبایی انسان ها زایل می شود و اگر احساس شادی و سعادتمندی را به این زیبایی و ظاهر گره بزنید، زندگی برایتان دشوار خواهد شد. پیروی از مد می تواند شما را به زیبایی ظاهر وابسته کند و در نهایت، کاری کند که بدون زیبایی ظاهر، دنیا را پوچ و بی معنا بدانید.

پیروی از دنیای مد می تواند باعث ایجاد مشکلات مالی شود

اگر بخواهید همواره از دنیای مد پیروی کنید، ممکن است به مشکلات مالی بر بخورید. در واقع، همین الان، بسیاری از مردم برای این که با دنیای مد همراه باشند، همۀ پولشان را صرف خریدن جدیدترین لباس ها و اکسسوری ها می کنند یا اینکه به فکر قرض گرفتن پول از دیگران می افتند.

 پیروی از دنیای مد شما را در معرض خطر ابتلا به آنورکسیا قرار می دهد

اگر زیادی در فکر پیروی از دنیای مد هستید، بدانید که خطر ابتلا به آنورکسیا در کمین شما است. بسیاری از ترندهای مد برای اشخاص بسیار لاغر و استخوانی مناسب هستند، از این رو، بسیاری از علاقه مندان به ترندهای مد مجبور می شوند رژیم های غذایی سخت بگیرند و برای لاغری هر چه بیشتر تلاش کنند. این تلاش طولانی مدت می تواند منجر به آنورکسیا شود.

 
صنعت مد به ما دروغ می گوید

همیشه به یاد داشته باشید که ما در جهانی زندگی می کنیم که سرمایه داری بر آن حاکم است، در نتیجه، برندها، رسانه ها و کمپانی ها همۀ تلاش شان را می کنند تا ما را به سوی مصرف گرایی سوق دهند و وسوسۀ خرید را در دل و ذهن ما شعله ور کنند. در واقع، این سبک از مصرف گرایی به ما اجازۀ انتخاب نمی دهد، بلکه به ما می گوید چه چیزی را باید بخواهید؛ به عبارت دیگر، هر آنچه را می خواهد به ما تحمیل می کند و ما خیال می کنیم انتخابی آگاهانه و از سر اختیار انجام داده ایم. مد، به همین شیوه، تبدیل به صنعتی سه تریلیون دلاری شده است.
بسیاری از مردم از دنیای مد پیروی می کنند، چرا که گمان می کنند عناصر مختلف آن، حتی یک پارچۀ ساده، می تواند زندگی شان را دگرگون کند. ایجاد همین احساس آن ها را به سوی خریدن لباس ها و اکسسوری هایی سوق می هد که هیچ نیازی به آن ها ندارند، در نتیجه، علاوه بر سرمایه شان، وقت و انرژی شان را نیز صرف پیشرفت این صنعت غول آسا می کنند.
جذابیت و افسونگری دنیای مد بر هیچ کس پوشیده نیست. منظور ما این نیست که این دنیای مفتون گر را به طور کلی نادیده بگیرید و از آن روی بگردانید، بلکه منظورمان این است با نگاهی انتقادی به آن بنگرید و در مورد همۀ اطلاعاتی که به شما می دهد و هر آنچه به شما عرضه می کند به خوبی فکر کنید. با این تفکر، می توانید ایمان داشته باشید که قدرت انتخاب در دست شما است و در نتیجه، بردۀ سرمایه داری و مصرف گرایی نخواهید بود.


 سخن آخر

همان طور که مشاهده کردید  پاسخ به سوال «آیا باید از مد پیروی کرد؟» نمی تواند شفاف، خلاصه و مستقیم باشد. پیروی از مد معایب و مزایای مختص به خودش را دارد. با شناخت این معایب و مزایا و سبک و سنگین کردن آن ها، می توانید در مورد پیروی یا عدم پیروی از ترندهای مد تصمیم بگیرید. این موارد را با دقت ارزیابی کنید و با توجه به روحیات تان، در مورد آن تصمیم بگیرید.
 

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (1 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *