استایل لباس پوشیدن خاص

فهرست عناوین

گستردگی دنیای مد و تنوع در این دنیا بر هیچ کس پوشیده نیست. در این دنیای جذاب و بی انتها، همواره اکسسوری ها و لباس های متنوع می آیند، محبوب می شوند و پس از مدت کوتاهی، جایشان را به اقلام بعدی می دهند. پارچه های جدید با طرح های وسوسه انگیز، کفش های متفاوت و زیورآلات خیره کننده؛ همۀ این ها همواره در دنیای مد وجود دارند. معمولاً، بیشتر مردم از این تغییر و تحولات آگاهند و ترندهای جدید را به خوبی می شناسند؛ اما چرا برخی از همین همراهان ترندها و دنیای مد، این قدر متفاوت به نظر می رسند؟ پاسخ ساده است! این اشخاص، قوانین متفاوت به¬نظررسیدن را به خوبی می دانند. در این مطلب برایتان خواهیم گفت که چگونه در لباس پوشیدن متفاوت به نظر برسیم. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید!

طراحی استایلی متفاوت

بسیاری از ما دوست داریم استایلی متفاوت و جذاب داشته باشیم و در جمع ها نیز، با همین استایلمان بدرخشیم و توجه ها را به سوی خود جلب کنیم. همین «متفاوت بودن» می تواند در ذهن اشخاص معنایی متفاوت داشته باشد؛ برخی منظورشان از متفاوت بودن «عجیب و غریب بودن» است و برخی دیگر«شیک و متمایز بودن». جزو هر دسته که باشید، با شناخت یک سری نکات، می توانید متفاوت ترین و جذاب ترین استایل ها را برای خودتان طراحی کنید و در هر جمعی، استایلی متمایز از دیگران داشته باشید. اگر این اصول را به خوبی بشناسید، می توانید عناصر معمولی را به بهترین شکل با یکدیگر ادغام کنید و استایل جدیدی را رقم بزنید. در ادامه، برخی از مهم ترین و کلیدی ترین نکات را در مورد متفاوت به نظر رسیدن برایتان خواهیم گفت.

برندسازی کنید

برای برندسازی استایل شخصی تان، دست به کار شوید! شاید در نگاه اول، عجیب به نظر برسد و فکر کنید برندسازی صرفاً مفهومی در بازاریابی است؛ اما برندسازیِ استایل شخصی نیز امکان پذیر است، فقط کافی ست اصولش را بشناسید. در قدم اول، باید استایل دلخواه تان را با چند صفت توصیف کنید؛ به عنوان مثال، می توانید از صفاتی مانند «شیک، کلاسیک، راحت، جالب یا عجیب و غریب» استفاده کنید. با توجه به همین صفت ها، لباس های موردنظرتان را برگزینید و آن ها را با دقت و ظرافت با یکدیگر ترکیب کنید. اگر یک سری قوانین زیبایی شناختی را بشناسید، می توانید در ترکیب این عناصر، عملکرد بهتری داشته باشید و استایل متفاوت، جذاب و خیره کننده را رقم بزنید.


کلیشه ها را کنار بزنید

همان طور که می دانید، از لازمه های متفاوت به نظر رسیدن، کنار زدن کلیشه ها و سنت هاست. حتی می توانید در انتخاب لباس، کلیشه های جنسیتی را نیز نادیده بگیرید. اگر لباس های مردانه را دوست دارید، در انتخاب و خریدن آن ها تعلل نکنید. اگر می خواهید استایلتان منحصربه فرد باشد، باید جسارت به نمایش گذاشتن درون منحصر به فردتان را نیز داشته باشید و از در هم شکستن سنت ها و کلیشه ها نترسید؛ علاوه بر این ها، نباید خودتان را محدود به ترندها و قوانین دنیای مد کنید؛ به طور کلی، باید خودتان را از قید و بندها برهانید. لباس هایی را انتخاب کنید که به شما اعتماد به نفس می دهند.
 
 


به خیاط مراجعه کنید

یک خیاط خوب می تواند بهترین دوست شما باشد. خیاط ماهر می تواند طرح ذهنی شما را پیاده، و در طراحی و اجرای لباس های متفاوت به شما کمک کند. اگر به خیاط مراجعه کنید، لباس هایی متفاوت از لباس های دیگران خواهید داشت و در نتیجه، استایلتان نیز متفاوت خواهد بود؛ در ضمن، خیاط می تواند لباسی کاملاً متناسب با اندامتان را برایتان بدوزد. خیاط در شخصی سازی استایلتان به شما کمک می کند.
 
 


لباس مادر یا مادربزرگتان را از یاد نبرید

گاهی به سراغ لباس های مادر یا مادر بزرگتان بروید و برخی از آن ها را در استایلتان بگنجانید. با این کار، تاریخ را وارد استایلتان می کنید.  

 
لزوما به فکر پیروی از ترندهای دنیای مد نباشید

همان طور که می دانید، ترندهای مد همواره در حال آمد و شد هستند و خیلی زود عوض می شوند. پیروی از ترندهای مد به معنای همراه شدن با دیگر اشخاص است. سعی کنید لزوما در قید و بند ترندها نباشید؛ اما اگر ترندهایی را دوست دارید، ایرادی ندارد، می توانید عناصر آن ها را به شیوه هایی متفاوت و خلاقانه ترکیب کنید یا اینکه آن ها را با دیگر عناصر، که جایی در ترندها ندارند، بیامیزید.
 
 
 

از اکسسوری های برّاق استفاده کنید

یکی از اصول متفاوت به نظر رسیدن استفاده از اکسسوری های براق است. انتخاب اکسسوری های براق می تواند به جذابیت استایل شما بیفزاید. اگر ترجیح می دهید همیشه کفش هایی با رنگ های خنثی بپوشید، هیچ اشکالی ندارد، در عوض، می توانید در انتخاب کیف و زیورآلات، به سراغ رنگ های براق و خیره کننده بروید. چنین انتخابی باعث می شود استایل شما کاملاً متفاوت و خاص به نظر برسد؛ اما یادتان باشد که زیاده روی در هیچ چیز خوب نیست و در این مورد نیز باید تعادل را حفظ کنیم.
 
 


برای قدم زدن عصرانه، کیف های دست و پا گیر را به همراه خود نبرید

وقتی عصرها تصمیم می گیرید بیرون بروید و کمی قدم بزنید، فکر همراه داشتن کیف های دست و پاگیر را از سرتان بیرون کنید. سعی کنید یک کیف زنجیردار ساده به همراه داشته باشید و اجازه دهید دست هایتان آزاد باشد. در چنین حالتی، اصلاً شلخته و کلافه به نظر نمی رسید.

لباس های متناسب با اندامتان بپوشید

فرم اندامتان را بپذیرید. یادتان باشد که در انتخاب لباس، اصلاً مجبور نیستید با ترندهای هر فصل همراه شوید، بلکه بهتر است در این مورد، به اندامتان توجه کنید. همیشه فرم اندامتان باید تعیین کنندۀ مدل لباس و نوع استایل شما باشد؛ به عنوان مثال، اگر کمی چاق هستید، بهتر است به سراغ لباس های اوورسایز یا خیلی تنگ  نروید، بلکه لباس های ای لاین (A-Line) را انتخاب کنید.
 

گردنبند را از یاد نبرید

گردنبندها نقش تعیین کننده ای در ظاهر استایل شما دارند و  می توانند استایل شما را تکمیل کنند. گردنبندهای متفاوت باعث می شوند استایل شما متفاوت به نظر برسد؛ از این رو، در انتخاب گردنبند دقت کنید. اگر می خواهید استایلتان متفاوت به نظر برسد، می توانید به سراغ گردنبندهایی با طرح های متفاوت و خاص بروید.
همچنین، استفاده از چندین لایه گردنبد نیز می تواند این تاثیر را داشته باشد. اگر دوست دارید چندین لایه گردنبند داشته باشید، هیچ اشکالی ندارد، فقط باید چند نکته را در ذهن داشته باشید: در انتخاب لایه های مختلف دقت کنید و زیاده روی نکنید.

بیش از یک عنصر پلنگی در استایلتان نگنجانید

پلنگی از آن طرح های پرطرفداری به شمار می رود که هیچ وقت از مد نمی افتد. طرح پلنگی فقط یک طرح ساده در استایلتان نخواهد بود، بلکه مشخص ترین و برجسته ترین طرح در استایل شما خواهد بود. همیشه یادتان باشد که کوچک ترین عنصر با طرح پلنگی می تواند همۀ توجه ها را به سوی خود جلب کند، از این رو، در استفاده از آن نباید زیاده روی کنید. بیش از یک عنصر پلنگی را در استایلتان نگنجانید.
 


در ترکیب طرح ها دقت کنید

تنوع طرح در دنیای مد بسیار زیاد است و بسیاری از این طرح ها بسیار وسوسه انگیز هستند. می توانید چندین طرح را در استایلتان بگنجانید، اما یادتان باشد که باید طرح ها را با دقت و آگاهی بالا انتخاب کنید و بی گدار به آب نزنید. یک قانون ساده برای ترکیب طرح ها وجود دارد: هر دو طرح باید یک رنگ مشترک داشته باشند یا اینکه الگوی مشابهی داشته باشند.
 برخی نیز ترجیح می دهند طرح های درشت را با طرح های ریز ترکیب کنند. اگر این ترکیبِ طرح، به درستی و با توجه به رنگ های به کار رفته در طرح ها صورت بگیرد، می تواند متفاوت بودن و جذابیت استایل شما را حفظ کند.
 
 
 
 

 از رنگ های براق نترسید

بسیاری از اشخاص از انتخاب لباس هایی با رنگ های براق هراس دارند، اما جالب است بدانید که اگر از این لباس ها به درستی استفاده کنید، استایلتان بسیار متفاوت و خیره کننده خواهد بود. این قانون را در ذهن داشته باشید که باید رنگ های براق را با رنگ های خنثی (ماتند طوسی، مشکلی) ترکیب کنید. همچنین، رنگ های اصلی، مانند قرمز، آبی و زرد نیز خیلی به هم می آیند و می توانید آن را با یکدیگر ترکیب کنید. به طور کلی، نباید در استفاده از رنگ های براق زیاده روی کنید.


 
 
 


 
 
کمربند را به استایلتان اضافه کنید

کمربند می تواند جذابیت خاصی به استایل شما ببخشید و آن را منحصربه فرد کند. از این عنصر غافل نشوید. در انتخاب کمربند، به دیگر اجزای استایلتان دقت کنید. جالب است بدانید که دو کمربند متفاوت می توانند ظاهر لباستان را کلاً تغییر دهند؛ از این رو، شما با استفاده از کمربندهای متفاوت، می توانید ظاهری متفاوت را به لباستان ببخشید. اگر لباستان کمربند دارد، اصلاً مجبور نیستید خودتان را محدود به همان کمربند کنید، بلکه می توانید به سراغ کمربندهای متفاوت بروید و لباستان را با کمربند دلخواهتان بپوشید.

عصرهای مختلف را در استایلتان بگنجانید

اگر می خواهید استایلی منحصر به فرد داشته باشید، سری به تاریخ مد بزنید و با دقت کامل، وارسی اش کنید. برخی از عناصر آن را با خود به دنیای امروز بیاورید؛ به عبارت دیگر، سعی کنید عناصری از عصرهای مختلف را در استایلتان بگنجانید؛ به عنوان مثال، عینک دودی کلاسیک یا وینتیج را با عناصر مدرن همراه کنید. این ترکیب باعث می شود استایل شما جذاب و متفاوت به نظر برسد.
 
 
 

رنگ مختص به خودتان را پیدا کنید


رنگ ابزاری بسیار مهم در طراحی استایل به شمار می رود و می تواند استایل شما را تبدیل به استایلی کاملاً متفاوت کند. برای متفاوت بودن، سعی کنید یک رنگ را به عنوان رنگ مختص به خودتان انتخاب کنید. برای این انتخاب، می توانید به سراغ رنگ های متناسب با رنگ پوست تان بروید. همیشه حداقل یکی از عناصر استایلتان را به این رنگ انتخاب کنید. این رنگ می تواند به برندسازی استایل شما کمک کند.
 
 
 
 

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *