ست کردن رنگ ها را در لباس پوشیدن

فهرست عناوین

چه رنگ هایی را در لباس پوشیدن با هم ست کنیم؟ این سوال همیشه برای ما پیش می آید و اگر پاسخ روشنی برای آن داشته باشیم، می توانیم با آگاهی بالاتری لباس و اکسسوری بخریم و به ست کردن آن ها بپردازیم. همان طور که می دانید، چگونگی ست کردن رنگ ها اهمیت ویژه ای در استایل ما دارد؛ در واقع، رنگ بندی درست همان چیزی است که استایل ما را از دیگران متمایز می کند! اگر رنگ ها را به شیوه ای درست ست کنیم، استایلمان زیبا خواهد شد؛ اما اگر این کار را به شیوه ای نادرست انجام دهیم، نباید انتظار ظاهری آراسته و شیک را داشته باشیم. در دنیای مد، قوانین مشخصی برای ست کردن رنگ ها وجود دارد که اگر آن ها را بشناسید، می توانید با ست کردن رنگ ها به شیوۀ درست، خوش رنگ ترین استایل ها را برای خودتان طراحی کنید. در این مطلب، هر آنچه باید در مورد ست کردن رنگ ها بدانید را برایتان خواهیم گرفت. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید!

elementor-template id=”7896″]

چرخۀ رنگ ها

در قرن هجدهم، اسحاق نیوتون، دانشمند بزرگ، چرخۀ رنگ ها را اختراع کرد و از این طریق، ارتباط بین رنگ ها را به ما نشان داد. چرخۀ رنگ ها از پرکاربردترین ابزارها در دنیای مد به شمار می رود و برای ست کردن درست رنگ ها، باید آن را به خوبی بشناسیم. چرخۀ رنگ ها متشکل از رنگ های زیر است:

رنگ های اصلی

قرمز، زرد و آبی، رنگ های اصلی به شمار می روند. این سه رنگ را نمی توان با ترکیب رنگ ها به دست آورد؛ اما با ترکیب هر کدام از آن ها با یکدیگر می توان به رنگ جدیدی دست پیدا کرد.


 رنگ های ثانویه

رنگ های ثانویه، حاصل ترکیب رنگ های اصلی هستند؛ به عنوان مثال، رنگ نارنجی حاصل ترکیب زرد و قرمز است. رنگ بنفش با ترکیب قرمز و آبی به دست می آید و رنگ سبز حاصل ترکیب رنگ های آبی و زرد است.


رنگ های ثالثیه

رنگ های ثالثیه از ترکیب رنگ های اصلی و رنگ های ثانویه به دست می آیند.
 

رنگ های گرم و رنگ های سرد

قرمز، زرد، نارنجی و قهوه ای، از رنگ های گرم به شمار می روند. اگر می خواهید اندامتان لاغرتر از اندازۀ واقعی اش به نظر برسد، می توانید به سراغ رنگ های گرم بروید. یکی از دلایل پرطرفداری رنگ های گرم، همین ویژگی شان است.
آبی، بنفش و سبز، رنگ های سرد به شمار می روند و بسیار آرامش بخش هستند.


 
رنگ های خنثی

مشکی، خاکستری، کرمی، سفید و سرمه ای، از رنگ های خنثی به شمار می روند.  در دنیای مد، این رنگ ها بسیار پرکاربرد هستند و شما می توانید آن ها را با دیگر رنگ ها به راحتی ست کنید.

اصول ست کردن رنگ ها

پس از معرفی انواع رنگ ها، نوبت به شرح اصول ست کردن رنگ ها می رسد. در ادامه، این اصول را به تفصیل، بر خواهیم شمرد:

رنگ های مکمل

رنگ های مکمل به یکدیگر می آیند. به عنوان مثال، قرمز و سبز، بنفش و زرد،  و آبی و نارنجی، مکمل یکدیگرند. در چرخۀ رنگ ها، رنگ های مکمل درست در مقابل یکدیگر قرار دارند.  

رنگ های متشابه

می توانید دو یا سه شید (shade) از یک رنگ را در استایلتان بگنجانید و با این کار، استایلی چشم نواز و شیک را طراحی کنید. در واقع، با استفاده از شیدهای مختلف یک رنگ، می توانید استایلی متشکل از رنگ های متشابه را طراحی کنید.
 
 


رنگ های سه گانه

در هر گوشه از چرخۀ رنگ ها، مثلث متساوی الاضلاعی را رسم کنید، هر کدام از زوایای آن، روی یکی از رنگ ها قرار می گیرد. در چنین حالتی، سه زاویه و در نتیجه، سه رنگ خواهیم داشت. سه رنگی که از این طریق مشخص می کنیم، با یکدیگر هارمونی دارند و می توانید به طور همزمان از هر سه رنگ در طراحی استایلتان بهره بگیرید.
 

در سال 2021، چه رنگ هایی را با یکدیگر ست کنیم؟

تا به اینجا، با قوانین کلی ترکیب رنگ آشنا شدید. اکنون می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم: در سال 2021، چه رنگ هایی را با یکدیگر ست کنیم؟

زرد و سبز

در یک روز گرم تابستانی، هیچ چیز دلنشین تر از استشمام  بوی خوش گیاهان نیست. ترکیب زرد و سبز دقیقاً ما را یاد چنین رایحه و فضایی می اندازد. در سال 2021، می توانید این دو رنگ گرم و سرد را در استایلتان بگنجانید. اگر می خواهید ترکیب رنگ استایلتان گرم باشد، می توانید خردلی یا خاکی را با سبز ست کنید. اگر هم به دنبال ترکیبی سرد هستید، می توانید زرد براق و سبز رنگین کمانی را در کنار یکدیگر قرار دهید؛ همچنین می توانید این رنگ ها را با رنگ های خنثی نیز همراه کنید؛ به عنوان مثال، استایل حاصل از ترکیب بلیزر زرد، تیشرت یا شومیز سفید، دامن خاکستری یا شلوار جین و اکسسوری های سبز رنگ، شگفت انگیز خواهد بود.


آبی روشن و صورتی

همراهی آبی روشن و صورتی روشن، آرامش و زیبایی را به ارمغان خواهد آورد. این ترکیب رنگ، یادآور عطر خوش یاسمن و نسیمِ جانبخش بهار است. می توانید ژاکت کشمیر آبی را به همراه کت صورتی رنگ بپوشید. برای چنین ترکیبی می توانید به سراغ کفش های سفید رنگ بروید و از این طریق، استایلتان را زیباتر کنید.


قرمز و آبی

جالب است بدانید که استایل حاصل از ترکیب قرمز و آبی، همیشه پرطرفدار بوده و هیچ وقت چرخۀ مد نتوانسته است آن را بیرون براند. می توانید شلوار جین تان را با یک ژاکت قرمز زیبا یا کت بلیزری شیک همراه کنید.

 
آبی کبالت و فیروزه ای

با ترکیب آبی کبالت و فیروزه ای، می توانید استایلی متفاوت و خیره کننده  را خلق کنید. اگر فیلم صبحانه در تیفانی (Breakfast at Tiffany’s) را دیده باشید، حتماً این ترکیب توجه شما را به خود جلب کرده است. برای طراحی استایل، ترکیب این دو رنگ کافی است، اصلاً مجبور نیستید رنگ های خنثی، مانند کرمی یا سفید را وارد این ترکیب رنگ کنید. اگر دوست داشته باشید می توانید اکسسوری های طلایی یا نقره ای را نیز با این ترکیب همراه کنید.


نارنجی و آبی

استایل حاصل از ترکیب رنگ های آبی و نارنجی نیز بسیار جذاب خواهد بود. می توانید شلوار آبی را با شومیز نارنجی همراه کنید. برخی نیز ترجیح می دهند در این ترکیب، سرمه ای را جایگزین آبی کنند. این به سلیقۀ شما بستگی دارد و هیچ مانعی در استفاده از سایه های مختلف این دو رنگ وجود ندارد.  
 


نارنجی و مشکی

رنگ مشکی می تواند یکی دیگر از همراهان رنگ نارنجی باشد. رنگ های براق، مانند نارنجی، می توانند همراهان بسیار خوبی برای مشکی باشند، چرا که جذابیت خاصی به آن می بخشند. اصلاً از پوشیدن شلوار نارنجی هراس نداشته باشید؛ تردید نکنید که ترکیب شلوار نارنجی با بلیزر مشکی، جذابیت خاصی به استایل شما خواهد بخشید.

صورتی و خاکستری

در سراسر دنیا، استایل حاصل از ترکیب صورتی و خاکستری، شیفتگان خودش را دارد. می توانید در فصول مختلف سال، این دو رنگ را با یکدیگر ست کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.
 

بنفش و سفید

سفید از رنگ های خنثی به شمار می رود و می توانید آن را با هر رنگ دیگری ست کنید. بنفش یکی از بهترین رنگ هایی است که می توانید با سفید ست کنید. استایل حاصل از ترکیب این دو رنگ بسیار شیک خواهد بود و حتی رنگ پوست شما را بسیار خوش رنگ خواهد کرد. می توانید زیورآلات طلایی یا نقره ای را با استایل بنفش و سفیدتان ترکیب کنید و از این طریق، به زیبایی آن بیفزایید.
 

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (16 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *