مهم ترین موسسات طراحی لباس در دنیا

فهرست عناوین

در همۀ حوزه های دنیای مد، رقابت بسیار شدید است و حوزۀ طراحی مد نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ اما پیروز این رقابت کیست؟ کدام طراحان موفق هستند؟  طراحان خلاق، مشتاق، جسور، ماهر و بادانش پیروز این میدان رقابت هستند. همین جاست که موسسه های طراحی لباس به میان می آیند. یادگیری طراحی مد در موسسه های شناخته شده ای که پیشینه ای غنی در حوزۀ مد و طراحی دارند، به پرورش مهارت ها و استعدادهای طراحان لباس کمک می کند. در این موسسه ها، طراحان، درس های ارزشمندی را از اساتیدشان می آموزند و تجربه ها و دیدگاه های گسترده ای را به دست می آورند. بزرگ ترین و مهم ترین موسسه های طراحی مد، در چهار پایتخت مد قرار دارند: نیویورک (آمریکا)، لندن (انگلستان)، میلان (ایتالیا) و پاریس (فرانسه). در این مقاله، به معرفی بزرگ ترین و مهم ترین موسسات طراحی لباس در دنیا خواهیم پرداخت.

موسسه های طراحی در چهار پایتخت مد

طراحی لباس، هنر خلق لباس های جدید برای زنان، مردان و کودکان است. طراحان موفق مد، ترندهای مد را می شناسند، با نیازها و علایق مشتری آگاه هستند، خلاقیت و مهارت های هنری و بصری را در خودشان تقویت کرده اند، چشمانی نکته بین دارند و در طراحی توانمندند. هیچ کدام از طراحان همۀ این مهارت ها را به طور مادرزادی، نداشته اند، بلکه آن ها را یاد گرفته اند و در خودشان تقویت کرده اند. موسسات طراحی لباس، جایی برای کسب دانش و تقویت این مهارت ها به شمار می رود. در سراسر جهان، چهار پایتخت مد وجود دارد و در هر کدام از این شهرها، موسسات مهمی برای آموزش طراحی لباس وجود دارد. در ادامه، به معرفی مهم ترین موسسات چهار پایتخت مد در جهان خواهیم پرداخت.  

بهترین موسسات در آمریکا

بسیاری از مطرح ترین و مشهورترین طراحان در آمریکا آموزش دیدند و مدل محبوب ترین مدل ها را به بازار عرضه کردند. از این طراحان می توان به کلوین کلاین (Calvin Klein)، ورا وانگ (Vera Wang)، بتسی جانسون (Betsey Johnson)، رالف لورن (Ralph Lauren) و دونا کاران (Donna Karan) اشاره کرد. نیویورک از پایتخت های مد به شمار می رود و یکی از مهم ترین و اثرگذارترین مراکز در صنعت مد به شمار می رود. هفتۀ مد نیویورک (New York Fashion Week) از محبوب ترین و موثرترین ایونت ها در دنیا به شمار می رود.
اگر می خواهید در آمریکا به یادگیری طراحی لباس بپردازید، می توانید به موسسه های زیر مراجعه کنید:
•    موسسۀ فناوری مد (Fashion Institute of Technology)، نیویورک
•    پارسونز: مد، هنر و مدرسۀ طراحی (Parsons: Fashion, Art and Design School)، نیویورک
•    کالج طراحی و هنرهای رسانۀ وستفال (Westphal College of Media Arts & Design)، فیلادلفیا
•    کالج استفانز (Stephans College)، کلمبیا
•    دانشگاه ایالتی کنت (Kent State University)، اوهایو


 بهترین موسسات در انگلستان

انگلستان خاستگاه طراحان شناخته شده ای مانند ویوین وست وود (Vivienne Westwood)، استلا مک کارتی (Stella McCarney)، الکساندر مک کوین (Alexander McQueen) و ماری کوانت (Mary Quant). لندن، پایتخت انگلستان، یکی از چهار پایتخت مد در جهان به شمار می رود. پیشرفت تکنولوژی و خلاقیت طراحان بریتانیایی، دست در دست یکدیگر، باعث شدند لندن چنین جایگاهی را در دنیای مد پیدا کند. هفتۀ مد لندن (London Fashion Week) یکی از مهم ترین ایونت های دنیای مد به شمار می رود.
اگر می خواهید در انگلستان، به یادگیری طراحی لباس بپردازید، می توانید به موسسه های زیر مراجعه کنید:
•    کالج مد لندن (London College of Fashion)، لندن
•    کالج مرکزی سن مارتین (Central Saint Martins)، لندن
•    کالج سلطنتی هنر (Royal College of Art)، لندن
•    مدرسۀ هنر منچستر (Manchester School of Art)، منچستر
•    دانشگاه وست مینستر (University of Westminster)، لندن


بهترین موسسات در ایتالیا

دومینکو دولچه (Domenico Dolce) و استفانو گابانا (Stefano Gabbana)، دوناتلا (Donatella) و جیانی ورساچه (Gianni Versace)، جورجیو آرمانی (Giorgio Armani)، میوشا پرادا (Miuccia Prada)؛ کافیست یا باز هم از ستاره های ایتالیایی آسمان بی کران مد نام ببریم؟ میلان یکی دیگر از پایتخت های مد به شمار می رود و تاریخ دور و درازی در صنایع تولید، مد و طراحی دارد.
هر ساله، ایتالیا نیز میزبانی برخی از مهم ترین ایونت های دنیای مد را بر عهده دارد. اگر می خواهید در ایتالیا به یادگیری طراحی لباس بپردازید و در همین کشور، فعالیت کنید، می توانید موسسات زیر را انتخاب کند:
•    Istituto Marangoni International، میلان
•    دانشگاه پلی مدا (Polimoda)، فلورانس
•    Istituto Europeo di Design، میلان
•    آکادمی کوفیا (Koefia Academy)، رم
•    Accademia Costume e Moda، رم


بهترین موسسه ها در فرانسه

کوکو شنل (CoCo Chanel)، کریستین دیور (Christian Dior) و کریستین لاکرویکس (Christian Lacroix) از موثرترین طراحان فرانسوی به شمار می روند. فرانسه کشور ذائقه های خوب است. این کشور، همواره در حوزه هایی مانند هنر، غذا و البته، مد، زبان نزد خاص و عام بوده است.  پایتخت این کشور نیز از پایتخت های مهم و پرآوازۀ دنیای مد به شمار می رود. شما می توانید در بهترین موسسات طراحی مد و لباس فرانسه، به تحصیل طراحی لباس بپردازید و در همین کشور نیز، به عنوان طراح لباس فعالیت کنید.
عاشقان مد می توانند سالی دو بار از حضور در هفته مد پاریس (Paris Fashion Week) لذت ببرند. هفتۀ مد پاریس یکی از باشکوه ترین ایونت ها در سراسر جهان به شمار می رود. اگر می خواهید در فرانسه، به تحصیل و یادگیری طراحی مد بپردازید، می توانید در این موسسه ها حضور پیدا کنید:
•    ESMOD International، پاریس
•    Institut Francais de la Mode، پاریس
•    L’IFM Ecole de mode IFM Paris، پاریس
•    Studio Berçot، پاریس
•    کالج هنر پاریس (Paris College of Art)، پاریس

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *