ضرورت یادگیری خیاطی در طراح لباس شدن + فیلم جذاب

فهرست عناوین

فیلم زیر با موضوع خیاطی در طراحی لباس را حتماً ببینید 👇🏻

بسیاری از علاقمندان به شغل طراحی لباس ، وقتی تصمیم می گیرند این هنر را به صورت حرفه ای آموزش ببینند، این سوال برایشان پیش می آید که آیا برای پیشرفت در حوزه فشن خیاطی در طراحی لباس اهمیت دارد ؟ یا برای طراح لباس شدن، باید خیاطی بلد باشیم؟ در این بین، برخی معتقدند که طراحی لباس بدون یادگیری خیاطی امکان پذیر نیست. اگر ترس از اجبار به یادگیری خیاطی یا بی علاقگی به این مهارت، شما را از رفتن به سوی طراحی لباس باز می دارد، با ما همراه باشید. در این مطلب، برایتان خواهیم گفت که آیا برای طراح لباس شدن، باید خیاطی یاد بگیریم یا خیر.

یادگیری خیاطي برای طراح لباس شدن

اگر می خواهید برای فعالیت در حوزۀ مد، شاخۀ طراحی لباس را انتخاب کنید و از این طریق، برند یا کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید، کافی است علاقه، خلاقیت، پشتکار و دانش صنعتی داشته باشید. اگر به هر دلیلی نمی خواهید به سراغ یادگیری مهارت خیاطی بروید و فکر می کنید بدون یادگیری این مهارت، نمی توانید وارد این حوزه شوید، باید بگوییم که این طور نیست. برای ورود به حیطۀ طراحی لباس، اصلاً مجبور نیستید خیاطی یاد بگیرید. البته این مهارت در برخی قسمت های کار می تواند به شما کمک کند، ولی به طور کلی، نحوه طراحی لباس بدون خیاطی، اصلا امر غیرممکنی نیست، بلکه کاملاً امکان پذیر است!

اما مهارت خیاطی چگونه می تواند به طراحان لباس کمک کند؟

اگر خیاطی بلد باشید، می توانید طرح هایتان را روی پارچه پیاده کنید؛ اما اگر این مهارت را بلد نباشید، باید پیاده سازی طرح هایتان را به خیاط بسپارید. البته، بسیاری از طراحان حرفه ای هرگز از مهارت خیاطی شان برای پیاده سازی طرح هایشان استفاده نکرده اند، بلکه به طور کلی، همواره پیاده سازی آن را به خیاط ها و تولیدی ها سپرده اند.  

وظیفۀ طراح لباس چیست؟

 وظیفۀ طراح لباس چیست؟ طراح لباس، وظیفۀ پیاده سازی طرح را بر عهده ندارد، بلکه باید تلاش کند تا ایدۀ ذهنی اش را به بهترین و دقیق ترین شکل به نمایش بگذارد؛ اما چگونه می تواند این کار را انجام دهد؟ در واقع، طراح لباس می تواند از طریق طراحی روی کاغذ یا با استفاده از نرم افزارهای طراحی، مانند ادوبی فتوشاپ و ادوبی ایلاستریتور، طرح ذهنی اش را با جزئیات کامل به نمایش بگذارد. بسیاری از تولیدی ها ترجیح می دهند که طرح دیجیتالی را دریافت کنند.

چگونه بدون یادگیری خیاطي ، طراح لباس شویم؟

اگر واقعاً تصمیم گرفته اید هنر طراحی لباس را یاد بگیرید و در این حیطۀ جذاب و پرطرفدار فعالیت کنید، در ادامه، راه های طراحی لباس، بدون بلد بودن خیاطی را برایتان خواهیم گفت.
1.    قوۀ تخیلتان را تقویت کنید و هر آنچه به ذهنتان می رسد را روی کاغذ پیاده کنید.
2.    پورتفولیو بسازید. همواره در حال تکمیل پورتفولیوتان باشید و آن را همه جا به همراه داشته باشید. هر طرحی به ذهنتان می رسد، در پورتفولیوتان بگنجانید.


3.    به استایل خودتان اهمیت بدهید. همیشه به خودتان برسید و بهترین لباس ها را برای خودتان طراحی کنید. اجازه ندهید هیچ کس از استایل شما و لباس هایتان ایراد بگیرد. اگر لباستان به نظر کسی عجیب آمد، برایش توضیح دهید که خودتان آن را طراحی کرده اید و لباستان حاصل  دانش و خلاقیت خودتان است. از انتقادهای گزندۀ دیگران هراسی به دلتان راه ندهید.
4.    از پارچه های با کیفیت و مناسب استفاده کنید. به عنوان طراح لباس، باید پارچه ها را بشناسید و با ویژگی های آن ها آشنایی داشته باشید. با چنین شناختی، می توانید هر مدلی را برای پارچۀ مشخصی طراحی کنید؛ در ضمن، یادتان باشد که انتخاب پارچۀ باکیفیت، تاثیر قابل توجهی روی نتیجۀ نهایی کارتان خواهد داشت.

پروسه طراحی لباس تا دوخت

5.    طرح دقیق و مناسبی را در اختیار خیاط مورد نظرتان قرار دهید. از خیاط خود بخواهید لباس را دقیقاً مطابق طرح خودتان بدوزد و جزئیات طرح را به طور کامل رعایت کند.
6.    در این بین، کمی با خیاطی آشنا شوید. البته، منظور این نیست که همۀ فوت و فن های این کار را به خوبی یاد بگیرید، بلکه یک آشنایی اولیه و سطحی کافی است.


7.    در مورد جدیدترین ترندهای مد و تاریخچۀ مد مطالعه کنید. به عنوان طراح لباس، علاوه بر اینکه باید در جریان جدیدترین ترندهای دنیای مد باشید، باید با تاریخچۀ مد نیز آشنایی داشته باشید.
برای آگاهی از این موارد، می توانید به مجله ها و وب سایت های مربوط به دنیای مد مراجعه کنید. می توانید از این طرح ها الهام بگیرید و همچنین، از آن ها جهت تقویت خلاقیت خود بهره بگیرید.
8.    تبلیغات و بازاریابی را از یاد نبرید. به عنوان طراح لباس، باید بتوانید طرح هایتان را به دیگران عرضه کنید. برای این کار، می توانید به سراغ تکنیک های مختلف بازاریابی بروید و از آن ها کمک بگیرید. همچنین می توانید طرح هایتان را در وب سایت مختص به خودتان یا شبکه های اجتماعی به نمایش بگذارید و از این طریق، مخاطبان و مشتریان را به سوی کارهایتان جذب کنید.
9.    به کارتان عشق بورزید. اگر می خواهید در حوزۀ پر رقابت طراحی لباس و مد فعالیت کنید و موفق شوید، باید به کارتان عشق بورزید و انرژی و زندگی تان را صرف پیشرفت در آن کنید.


سخن آخر

همان طور که مشاهده کردید، برای یادگیری طراحی لباس و فعالیت در این حوزه، اصلاً مجبور به یادگیری مهارت خیاطی نیستید. اجازه ندهید عدم یادگیری خیاطی شما را از رسیدن به رویایتان، یعنی طراح لباس شدن، باز دارد. بسیاری از موفق ترین طراحان لباس، خیاطی بلد نیستند!
 

5/5 - (17 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *