بازار کار عالی طراحی لباس

فهرست عناوین

همۀ هنرجویان و دانشجویان رشتۀ طراحی لباس آرزو دارند که روزی در یکی از پایتخت های مطرح مد در جهان، به کار بپردازند. تصور کنید در کافه ای در شهر رویایی پاریس نشسته اید و مشغول طراحی لباس زیبایی برای استایل کژوال هستند یا اینکه در خیابان های میلان قدم می زنید و به تکمیل مجموعه تان برای فشن شوهای پاییز یا بهار فکر می کنید. شاید هم دوست داشته باشید در لندن زیبا، به رویاهایتان جامۀ عمل بپوشانید و خلاقانه ترین طرح هایتان را به دوستداران مد، در سراسر جهان معرفی کنید. برخی نیز سیدنی را ترجیح می دهند، شهر خوش پوش ها! در هر کجای دنیا که فعالیت کنید، می توانید با بهره گیری از خلاقیت و دانش تان، تبدیل به طراحی مطرح شوید. در این بین، بازار کار طراحی لباس در برخی کشورها بهتر است و در نتیجه، مسیر طراحان لباس به سوی موفقیت و کسب درآمد بالا هموارتر است. در این مطلب، برایتان خواهیم گفت که بازار کار طراحی لباس در کدام کشورها بهتر است.

بازار کار طراحی لباس

پیش از هر چیزی، باید بدانید که به طور کلی، صنعت مد از رقابتی ترین و پرچالش ترین عرصه ها به شمار می رود و برای موفقیت در آن، باید زمان و انرژی زیادی را صرف کرد. حوزۀ طراحی لباس نیز از این قاعده مستثنی نیستِ در نتیجه، نباید انتظار داشته باشید خیلی زود مشهور شوید یا به درآمد بالایی در این حوزه دست پیدا کنید. وضعیت بازار کار طراحی لباس در هر شهر یا کشوری متفاوت است. در برخی از شهرهای جهان، مانند پایتخت های مد، بازار کار بسیار خوب است. هر کدام از این کشورها نیز ویژگی ها و نقاط قوت مختص به خودشان را دارند.


آمریکا

اول از همه، به سراغ آمریکا می رویم. آمریکا مهد مستعدترین طراحان لباس به شمار می رود و در هفته های بین المللی مد، پذیرای حضار از سراسر جهان است. در آمریکا، فرهنگ های مدرن و سنتی با یکدیگر در می آمیزند و استایل های جدید را شکل می دهند. استایل ها و لباس های حاصل از این تلفیق سنت و مدرنتیه در زمرۀ جدیدترین ترندهای دنیای مد قرار می گیرند؛
به طور کلی، وقتی صحبت از مد به میان می آید، با شنیدن اسم آمریکا، مسلماً یاد نیویورک می افتیم. نیویورک از آن شهرهای مدرن و شگفت انگیزی به شمار می رود که در آن، صنعت مد به اوج شکوفایی خود رسیده است. در این شهر زیبا، بسیاری از کمپانی ها و خانه های طراحی، به دنبال جذب طراحان تازه کار و مستعد و حتی دانشجویان این رشته هستند. طراحان تازه کار و دانشجویان از این فرصت برای پرورش مهارت هایشان و کسب تجربه های جدید، استفاده می کنند، سپس، به سوی کمپانی های بزرگ تر و خانه های مهم مد گام بر می دارند یا اینکه به صورت مستقل، مشغول به کار می شوند. کسانی که می خواهند به عنوان طراح لباس، در نیویورک مشغول به کار شوند، باید آمادگی سخت کوشی، برقراری ارتباط با دیگران و پذیرش مسئولیت های دشوار را داشته باشند. در واقع، این طراحان باید بتوانند توانایی هایشان را اثبات کنند. دالاس و تگزاس، دیگر شهرهای مهم آمریکا در حوزۀ مد و طراحی لباس به شمار می روند. در دالاس، مراکزی مانند J.C. Penney و Fossil وجود دارد که با فرصت های شغلی متعددشان می توانند شما را به سوی قلب صنعت مد هدایت کنند.

انگلستان

پس از آمریکا، نوبت به انگلستان می رسد. پایتخت این کشور، یکی دیگر از پایتخت های مد دنیا به شمار می رود که در آن، صنعت مد با سرعتی عجیب در حال رشد است. البته، این سرعت چشمگیر با نوآوری و دانش همراه شده است. طرح های طراحان انگلستان از تاثیرگذارترین طرح های دنیای مد به شمار می روند. طرح های طراحان اهل لندن نیز از لحاظ زیبایی و منحصربه فرد بودن شهره اند. در لندن، بازاریابی، روابط عمومی و پلتفرم های مد، در شبکه های اجتماعی پیشرفته تر از هر جای دیگری در دنیا است. همچنین، در این شهر، طراحان خلاقی فعالیت می کنند که به دنبال ایجاد تغییراتی در این دنیا هستند. بازار کار طراحی لباس در این کشور بسیار پررونق است و طراحانی که می خواهند مهارت هایشان را در عرصۀ مد به نمایش بگذارند، می توانند در این گوشه از دنیا، به فعالیت بپردازند.

فرانسه

مگر می شود اسم دنیای مد بیاید و یاد شهر رویایی پاریس نیفتم؟ ریشه های صنعت مد پیوندی دیرینه با پاریس دارد. در واقع، پاریس خاستگاه مد به شمار می رود. بازار کار طراحی لباس در این شهر بسیار خوب است. حتی اگر در پاریس، کارتان را به عنوان کارآموز شروع کنید، می توانید مطمئن باشید که آینده ای درخشان در انتظارتان است، به خصوص اگر زبان فرانسوی تان را نیز حسابی تقویت کرده باشید. جالب است بدانید که طراحان فرانسوی به این مشهورند که از باکیفیت ترین پارچه ها برای تولید لباس هایشان بهره می گیرند.

اسپانیا

اسپانیا یکی دیگر از کشورهای اروپایی ای به شمار می رود که صنعت مد آن بسیار پر رونق است. در این کشور، زبده ترین طراحان و بهترین برندها فعالیت می کنند. بازتاب این رونق را می توان در خوش پوشی مردم شهرهای مختلف این کشور به وضوح مشاهده کرد.
 

ایتالیا

مد از مهم ترین ابعاد فرهنگ ایتالیا به شمار می رود. ایتالیایی ها را به خوش سلیقگی در انتخاب لباس و اکسسوری می شناسند. ایتالیا خاستگاه بسیاری از زیباترین استایل ها و لباس ها به شمار می رود. میلان و فلورانس از شهرهای مهم ایتالیا به شمار می روند که نقش بسیار مهمی را در صنعت مد ایفا کرده اند و همچنان،  این نقش اثرگذارشان را حفظ کرده اند.  شهر زیبای فلورانس، همان آشیانۀ فلورانس و برند «ساخت ایتالیا» (made in Italy) است. این شهر می تواند الهام بخش هر طراح خلاق و مستعدی باشد.

شهر زیبای میلان پایتخت کسب و کار صنعت مد ایتالیا به شمار می رود. طراحان لباس می توانند در میلان در مراکزی به فعالیت بپردازند که با سراسر جهان در ارتباط هستند. آن دسته از طراحانی که مسلط به زبان انگلیسی هستند، می توانند در همین فضا، طرح هایشان را به همه معرفی کنند و با خریداران زیادی دیدار داشته باشند. حتی کارآموزی در میلان نیز می تواند مزایای متعددی را برای کارآموزان در پی داشته باشد؛ به عنوان مثال، کارآموزان طراحی لباس می توانند علاوه بر کسب تجربه و یادگیری فوت و فن های طراحی لباس نزد طراحان مجرب، نقش واسطه ای خلاق را نیز میان خریدار و طراح لباس ایفا کنند و از این طریق نیز به کسب تجربه در حوزۀ کسب و کار و بازاریابی بپردازند. اگر بخواهید در میلان، به عنوان طراح لباس یا کارآموز طراحی لباس مشغول به کار شوید، باید آمادۀ سخت کوشی باشید و همچنین، نگاهی دقیق و ریزبین داشته باشید. در ضمن، در این شهر زیبا، بحث خدمات مشتری نیز اهمیت زیادی دارد و طراحان لباس باید اهمیت ویژه ای برای این موضوع قائل باشند.


استرالیا

استرالیا یکی دیگر از کشورهای مهم در حوزۀ مد به شمار می رود که این اهمیتش را مرهون شهر زیبای سیدنی است. طراحان لباس سیدنی در حوزه های مختلف، از طراحی لباس های رسمی گرفته تا مایو، فعالیت می کنند. ساکنان سیدنی به خوش پوشی مشهور هستند و خریدن و پوشیدن لباس های جدید لذت می برند. آخر هفته ها، ساکنان این شهر زیبا به ساحل می روند یا اینکه به کافه ها یا بازارهای شگفت انگیز مد سر می زنند. استرالیا مشتریانی از سراسر جهان دارد، از آسیا گرفته تا اروپا و آمریکا.


هنگ کنگ

و اما صنعت مد در آسیا! شاید برایتان جالب باشد بدانید که امپراطوری چین، متکی بر صنعت مد هنگ کنگ است؛ در واقع، هنگ کنگ تبدیل به پایتخت مد آسیا شده است. با توجه به رشد چشمگیر اقتصاد چین، هنگ کنگ فقط یک قدم تا تبدیل شدن به یکی از بزرگ ترین مراکز مد دنیا فاصله دارد.

سخن آخر

تا به اینجا با کشورهای مهمی آشنا شدید که بازار کار طراحی لباس در آن ها بسیار گرم است. هر کدام از این کشورها ویژگی های مختص به خودشان را دارند و به طریقی در پیشرفت و گسترش مد فعالیت می کنند. شما در مقام طراح لباس می توانید در هر کدام از آن ها، به فعالیت بپردازید و به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنید.  

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *