پارچه های لباس شب

فهرست عناوین

اگر به دنبال خرید یا دوختن لباس مجلسی هستید، باید بدانید پارچه های مناسب برای میهمانی شب بسیار است و بالطبع، هر کدام از این لباس ها ویژگی های مختص به خودشان را دارند. برخی از این پارچه ها شباهت نزدیکی با یکدیگر دارند، اما انتخاب درست آن ها می تواند تاثیر زیادی روی ظاهر لباس شما داشته باشد. در این مقاله، به معرفی پارچه هایی مناسب برای میهمانی شب می پردازیم.

پارچه های مناسب برای میهمانی شب

هنگام انتخاب پارچۀ مناسب برای لباس شب، معمولاً نکات مختلفی را در نظر می گیریم؛ به عنوان مثال، باید ببینیم که قرار است مراسم مورد نظرمان در فصول گرم سال برگزار شود یا فصول سرد سال. یا این که مدل موردنظرمان به پارچه ای لخت نیاز دارد یا آهار دارد. ممکن است چندین معیار تنوع پارچه های مناسب برای میهمانی شب بسیار زیاد است. با شناخت آن ها می توانید لباسی متناسب با خواسته و سلیقه تان تهیه کنید. در ادامه، به معرفی پارچه های مناسب برای میهمانی شب خواهیم پرداخت.
 
 
 


 
 
1.  مخمل

اگر به دنبال پارچه ای برای فصول سرد سال هستید، مخمل را از یاد نبرید. مخمل پارچه ای لاکچری، با دوام و بسیار شیک است و معمولاً برای تولید آن از الیاف طبیعی و مصنوعی، مانند ابریشم و ریون استفاده می کنند. از سال های دور تا به امروز، برای دوختن لباس مجلسی و رسمی، از این پارچه بهره گرفته اند.  این پارچه، گزینۀ چندان مناسبی برای فصول گرم سال، به خصوص تابستان، نیست و بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند آن را برای اواخر پاییز و زمستان نگه دارند.


2.  شیفون

شیفون از پارچه های بسیار ظریف و سبک به شمار می رود و از پرکاربردترین و محبوب ترین پارچه ها برای لباس مجلسی است. پارچۀ شیفون را با استفاده از الیافی مانند ابریشم، پنبه، ریون یا دیگر الیاف مصنوعی تولید می کنند. قیمت شیفون بسیار مقرون به صرفه است، در عین حال، بسیار گران و لاکچری به نظر می رسد. این پارچه بسیار ظریف و نازک است و زود پاره می شود، از این رو، هنگام پوشیدن لباس دوخته شده از پارچۀ شیفون باید خیلی مراقب باشید.


3.   ژورژت

ژورژت پارچه ای سبک و زیبا است که معمولاً آن را از ابریشم یا الیاف مصنوعی، مانند پلی استر تولید می کنند. این پارچه بسیار ظریف و نازک است و معمولاً از آن برای دوختن آستین و بالاتنۀ لباس استفاده می کنند.


4.  ژاکارد

ژاکارد پارچه ای بسیار ظریف و لطیف است. این پارچه سال هاست که در دنیای مد حضور دارد و هیچ وقت هم از مد نیفتاده است.


5.  پارچۀ ابریشمی

پارچۀ ابریشمی یکی از قدیمی ترین و گران ترین پارچه ها به شمار می رود. این پارچه هیچ وقت از مد نمی افتد و همیشه، جایگاه خودش را در دنیای مد دارد. اگر می خواهید لباس مجلسی تان برای همۀ فصول سال مناسب باشد، می توانید به سراغ این گزینه بروید.

6.  کرپ

کرپ انواع مختلفی دارد، برخی از انواع آن را با استفاده از الیاف مصنوعی تولید می کنند و برخی دیگر را با استفاده از الیاف طبیعی، مانند ابریشم به دست می آورند. کرپ انواع مختلفی دارد و با توجه به مدل و فصل مورد نظرتان، می توانید کرپ مورد نیازتان را انتخاب کنید.


7.  کرپ پشت ساتن

کرپ پشت ساتن از پارچه های نرم و لطیفی به شمار می رود که یک روی آن شبیه به ساتن و بسیار براق است و روی دیگر آن، کدر و زبر است، درست مثل پارچۀ کرپ. یکی از ویژگی های پارچۀ کرپ پشت ساتن این است که بسته به خواسته و سلیقه تان، می توانید از هر دو طرف آن استفاده کنید.


8.  کرپ دو شین

کرپ دو شین، در مقایسه با کرپ پشت ساتن، نرم تر، براق تر و سبک تر است. معمولاً، کرپ دو شین را با استفاده از الیاف ریون یا ابریشمی تولید می کنند.


9.  ساتن

ساتن از پارچه های مناسب برای لباس شب به شمار می رود. ساتن انواع مختلفی دارد، ضخیم، نازک، طبیعی و مصنوعی. معمولاً پارچۀ ساتن را با الیافی نظیر ابریشم، پلی استر و ریون می بافتند.


10.  ساتن دوشس

ساتن دوشس پارچه ای درخشان و نرم است و از الیاف طبیعی، مانند ابریشم، و همچنین الیاف مصنوعی، مانند پلی استر و ریون، تولید می شود. این پارچۀ زیبا از بهترین گزینه ها برای دوختن انواع دامن ای لاین (A Line) به شمار می رود. همچنین، ساتن دوشس در میان عروس ها نیز بسیار پرطرفدار است.

11.  اورگانزا

اورگانزا پارچه ای ظریف و بسیار سبک است. برای تولید این پارچۀ مجلسی، از انواع الیاف مصنوعی و طبیعی، مانند ابریشم، نایلون و پلی استر استفاده می کنند. از اورگانزا، علاوه بر دوختن لباس مجلسی، برای تهیۀ انواع لباس عروس نیز بهره می گیرند.

12.  چارموس

اگر به دنبال پارچه ای نرم و لخت هستید، چارموس می تواند گزینۀ مناسبی برای شما باشد. چارموس پارچه ای سبک و بسیار محبوب است و آن را با استفاده از الیاف ابریشمی یا پلی استر می بافتند. چارموس ظاهری براق و شبیه به ساتن دارد.


13.   ریون

ریون یکی دیگر از پارچه های مناسب برای میهمانی شب به شمار می رود. قیمت ریون بسیار مقرون به صرفه است و از آنجا که شباهت نزدیکی به پارچۀ ابریشم دارد، بسیاری این پارچه را جایگزین پارچه های گران ابریشمی می کنند. ریون پارچه ای بسیار لخت و سبک است. از معایب آن نیز می توان به دوام پایینش اشاره کرد.


14.  دوپیونی

دوپیونی پارچه ای بسیار زیبا و ظریف است و آن را با استفاده از الیاف بسیار نازک ابریشم تولید می کنند. این پارچۀ ابریشمی، در عین ظرافت، بسیار بادوام است و همچنین می توانید آن را در هر فصلی استفاده کنید. پارچۀ دوپیونی برای بیشتر استایل ها مناسب است؛ در واقع، شما هر مدل و استایلی را انتخاب کنید، می توانید از پارچۀ دوپیونی برای دوختن لباستان بهره بگیرید.


15.  میکادو

پارچۀ میکادو را با استفاده از انواع ابریشم می بافند؛ از این رو، این پارچه سنگین تر از پارچه های صد در صد ابریشم است. این نوع پارچۀ ابریشمی، در مقایسه با دیگر انواع پارچه های ابریشمی، بسیار با دوام تر است.

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (16 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *