طراحی لباس دخترانه

فهرست عناوین

طراحی لباس دخترانه شاید یکی از شیرین ترین کارهای دنیا باشد، به خصوص اگر یک مادر باشید و بخواهید دست به دست برای دلبندتان لباس بدوزید که او را مثل پرنسس ها بیارایید! دخترها از بدو تولد با دنیای رنگارنگ  لباس و مد آشنا می شوند؛ زیرا آن ها الگویی به نام مادر دارند که خود او، یک دختر قد کشیده است. دختران به مرور زمان دوست دارند مانند مادر خود، زیبا و منحصر به نظر برسند. تقلید دختران از روسری ها و دامن های کوچک شروع  می شود تا به پیگیری دنیای مد و فشن و طرح های جدید می رسد. مهم نیست که یک طراح حرفه ای هستید یا آماتور، با دانستن نکات مهمی که در این مقاله به شما خواهیم گفت، می توانید ایده های بی نظیری بگیرید و با کمی خلاقیت، طرحی منحصر ترسیم کنید. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید!

•  چگونه طراح لباس دختران شویم؟

پیش از شروع به طراحی لباس دختران، باید یک سری نکات مهم و کلیدی را دربارۀ دنیای دخترانه بدانیم؛ برای مثال:
گام اول
دختران در جامعه خود چگونه لباس می پوشند؟
جهش رشد، تغییر روندها و سبک شخصی، فرهنگ ها و هنجارهای جامعه ای که دختران در آن زندگی می کنند؛ در نوع پوشش دختران تاثیرگذار است و شما در هر لحظه از طراحی لباس دختران باید به این عناصر مهم توجه داشته باشید.
بیایید با هم به برخی از پوشش هایی که دختران در ایران به آن ها علاقه نشان می دهند بپردازیم:

۱-روسری:

شاید اولین پوششی که هر دختر ایرانی از روی تقلید و کنجکاوی به سر می اندازد روسری باشد که با توجه به فرهنگ جامعه در آینده هم یکی از اجزای ناگزیر استایل او است؛ بنابراین نباید از چشم طراحان به دور بماند.


۲-شلوار جین جذب و شلوار جین دوبنده :

یکی از ترندهایی است که برای دختران نوجوانان بسیار جذاب است، شلوار جین در انواع طرح های متفاوت است.

۳-انواع تی شرت:

تی شرت یکی دیگر از لباس های همیشگی و پرکاربرد برای دختران به شمار می آید که برای سن و سال آن ها نیز بسیار راحت و مطلوب است.


۴- انواع هودی:

هودی نیز یکی دیگر از انواع لباس اسپرت به شمار می آید که طرفداران خاص خود را دارد و نوجوانان می توانند در آن احساس راحتی کنند و در  مکان های بسیاری آن را بپوشند.

۵-پیراهن های چین دار:

یکی دیگر از انواع لباس هایی که بسیار دخترانه و جذاب است و استایلی پرنسس وار به دختران می دهد، پیراهن های بلند و کوتاه چین دار است.


۶- ست های خانگی و راحتی:

این فرم از لباس، بی شک برای همه دختران لازم است؛ چراکه زمان زیادی را در این فرم لباس به سر می برند.


۷-مانتوهای رنگارنگ:

یکی از انواع لباس هایی که برای دختران در ایران لازم است، مانتو است که بی شک باید با توجه به سن آن ها طراحی شود؛ از این رو باید به فکر طراحی مانتوهای اسپرت، رنگارنگ، شکیل و مد روز بود.


8-تاب های رنگی:

دختران اصولا در خانه تاپ می پوشند و طراحی این عنصرِ پوششی هم بسیار کاربردی است.

گام دوم:

در جهان مد و طراحی لباس، دختران چه می بینند؟
همان طور که قبلا اشاره شد، دختران، دنیای مد و فشن و طرح های جدید لباس را دنبال می کنند، پس لازم است هنجارهایی که برای او در نظر گرفته شده است را با طرح های جدید
 جهانی همسو کنید تا دنیای رنگی او را جذاب تر سازید.


 گام سوم:

اصول اولیه طراحی و خیاطی را بیاموزید.
پیشنهاد می کنیم مقاله {برای طراحی لباس از کجا شروع کنم؟} را مطالعه کنید. نکته ای که در این زمینه باید به آن توجه کامل داشته باشید این است که دنیای دختران، مملو از رنگ و طرح و خیالبافی است؛ پس در هر مرحله از طراحی  لباس برای دختران ، تصویرسازی و خیالبافی های جذاب دخترانه را در نظر بگیرید.


 
طرح پرطرفدار دخترانه کدامند؟

برخی از انواع طرح های دخترانه عبارت اند از:


۱- طرح های گلدار :

بهار با گل ها برای دختران رنگ می گیرد و حس زیبایی و زندگی را در آن ها جاری می سازد؛ از این رو، به کاربردن گل های بهاری در اجزای استایل او، برایش بسیار جذاب است.


 
2-طرح هایی برای اوقات فراغت:

ست های بهاری، انواع هودی ها، سویشرت های بهاری و شلوارک ها، در دسته پوشش های مقبول دختران جای دارند.

3-طرح های جسورانه:

این طرح ها در قالب انواع تی شرت ها، مایو و سایر جزئیات، در استایل دختران به چشم می خورند که به صورت ابر وبادی های مختلف و خط های مورب، سعی بر این می شود که جسارت و قدرت دختران را به نمایش بگذارد.

4- طرح هایی با جملات پر معنا و تصاویر افراد یا برندهای معروف:

استفاده از این جملات و تصاویر به صورت آگاهانه و تحقیق شده، یک مسئولیت مهم بر دوش طراحان لباس و استایل دختران و همچنین پسران است؛ زیرا با قشری از جامعه رو به رو هستیم که آمادگی پذیرش هر خط مش و نظری را دارند.


سخن آخر

 همان طور که گفته شد، برای طراحی لباس دخترانه، باید نکات متفاوتی را در نظر گرفت، از جامعۀ زیستی این قشر گرفته تا تمام شاخص های تربیتی، فرهنگی و اجتماعی! در طراحی لباس دختران، حتما دنیای رنگارنگ و پر امید آنان را در نظر بگیرید، سپس به طراحی بپردازید. برای آمادگی و پویایی بیشتر می توانید در کلاس های طراحی لباس شرکت کنید و حتی با ایجاد طرح های شخصی و  برندسازی، به شهرت و درآمد چشمگیری برسید. در نظر داشته باشید در برابر نسلی که با تمام تغییرات و جهش ها به دنبال یک سبک شخصی برای خود است، در گسترش مد و نوع پوشش، مسئول هستید.

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *