شغل طراحی لباس برای مردان

فهرست عناوین

درِ صنعت مد به روی همه باز است، فرقی نمی کند زن باشید یا مرد! به همین دلیل است که امروز، زنان و مردان، به یک اندازه به دنبال ورود به صنعت مد و فعالیت در این حوزه هستند؛ در واقع، همواره تعداد طرفداران این حیطه رو به افزایش است. در حیطۀ طراحی مد و لباس، مردان بسیاری فعالیت کرده اند و برخی از آن ها آثار ماندگاری را از خود بر جای گذاشته اند. اگر می خواهید به عنوان طراح مرد شروع به فعالیت کنید، می توانید این طراحان بزرگ را الگوی خود قرار دهید. در این مطلب، به شغل طراحی لباس برای مردان خواهیم پرداخت. با تصویرگران پویااندیش پهمراه باشید.

طراحان مشهور مرد

از دیرباز تاکنون، مردان و زنان متعددی در دنیای مد فعالیت کرده اند و هر کدام هنر و خلاقیتشان را در گوشه ای از این اقیانوس بیکران به نمایش گذاشته اند. در این بین، طراحان مرد نیز به طراحی لباس ها و برندهای مختلف برای زنان و مردان پرداخته اند. در ادامه، برخی از مشهورترین طراحان مرد را معرفی خواهیم کرد که کارها و برندهای ارزشمندی را به دنیای مد معرفی کرده اند.


کلوین کلاین (Calvin Klein)

کلوین کلاین طراحی آمریکایی است که با طراحی لباس های ساده، راحت و گران قیمت، توانست به شهرت قابل توجهی دست پیدا کند. طرح های کلاین بازخورد بسیار خوبی از سوی طراحان دریافت کرد. علاوه بر این ها، تبلیغات خلاقانۀ وی نیز سبب افزایش طرفدارانش شد. بروک شیلدز (Brooke Shields)، از محبوب ترین هنرپیشه های آمریکایی، به عنوان مدل برند کلوین کلاین انتخاب شد.

کریستین دیور (Christian Dior)

کریستین دیور در سال 1905، در فرانسه دیده به جهان گشود. درست پس از جنگ جهان دوم، صنعت مد را به دست گرفت. دیور کارهایی را طراحی کرد که در آن زمان مرسوم نبودند و حتی برخلاف مد روز بودند.


دومنیکو دولچه و استفانو گابانا

دومنیکو دولچه و استفانو گابانا، طراحان مد اهل ایتالیا هستند. این دو طراح به طراحی اکسسوری نیز پرداختند. مدونا با پوشیدن طراحی های این دو طراح ایتالیایی سبب محبوبیت و شهرت آن ها شد؛ علاوه بر این ها، این زوج هنری در طرح هایشان از پوست حیوانات الهام گرفتند و به طراحی کارهای رنگارنگ پرداختند. همۀ این ها سبب افزایش روزافزون شهرت و محبوبیت دولچه و گابانا شد.


جورجیو آرمانی (Giorgio Armani)

جورجیو آرمانی از طراحان ایتالیایی مد به شمار می رود. این طراح نیز برای مشهور شدن از یکی دیگر از ستارگان سینما کمک گرفت؛ ریچارد گی یر (Richard Gere)، بازیگر آمریکایی، در فیلم ژیگولوی آمریکایی (American Gigolo)، کت و شلوار طراحی جورجیو آرمانی را به تن کرد و سبب شهرت و محبوبیت وی شد. آرمانی برندش را محدود به کت و شلوار نکرد، بلکه در مجموعه هایش، به سراغ عطر، شلوار جین، لباس ورزشی و غیره نیز رفت.

تام فورد (Tom Ford)

توماس کارلیل فورد، متولد سال 1961، طراح و فیلم ساز آمریکایی است. در سال 2006، وی برند خودش را راه اندازی کرد، اما پیش از آن، در خانه های لاکچری مد، مانند YveS Saint Laurent، فعالیت می کرد.

شغل طراحی لباس برای مردان

همان طور که می دانید، امروز تنوع و فروش لباس های مردانه در بازار بسیار زیاد است و هر طراح لباسی می تواند طرح های مختص به خودش را روانۀ بازار کند و مخاطبان مختص به خودش را جذب کند. در حال حاضر، بازار کار طراحی لباس مردانه در سراسر جهان بسیار گرم است و هر طراحی، با شناخت اصول طراحی مد و به کارگیری آن ها، می تواند جذاب ترین و شیک ترین لباس های مردانه را طراحی کند. در ادامه، چند نکتۀ ساده در مورد طراحی لباس برایتان خواهیم گفت.

•  تاریخچۀ مد را بشناسید

یادتان باشد که به عنوان طراح لباس، باید تاریخچۀ مد را مطالعه کنید و آن را به خوبی بشناسید. در واقع، دنیای مد همواره در حال تکرار است و ترندها می آیند و می روند. اگر به عنوان طراح لباس، ترندهای گذشته را بشناسید و با انواع استایل ها آشنایی داشته باشید، علاوه بر اینکه می توانید ترندهای آینده را پیش بینی کنید، خواهید توانست از عناصر مختلف هر استایل و هر دوره نیز برای طراحی مدل ها و استایل های جدید بهره بگیرید.

•  ترندها را بشناسید و آن ها را دنبال کنید، اما لزوماً پیرو آن ها نباشید

به عنوان طراح لباس، باید همواره به روز باشید و ترندهای روز دنیای مد را به خوبی بشناسید، اما یادتان باشد که مجبور به پیروی از آن ها نیستید. اگر اصول زیبایی شناختی مختص به خودشان را داشته باشید و آن ها را به کار گیرید، می توانید طرح هایی متفاوت را روانۀ بازار کنید.

•  ساختارها را بشناسید

طراحی لباس، شغلی رویایی است و طرفداران زیادی دارد؛ اما این شغل فقط طراحی ظاهر لباس نیست، بلکه به عنوان طراح لباس، باید ساختار لباس را به خوبی بشناسید و هنگام طراحی لباس، به آن توجه داشته باشید؛ به عبارت دیگر، باید با خیاطی و الگوی لباس آشنایی داشته باشید.


•  به سراغ فرهنگ های مختلف بروید

به عنوان طراح لباس، می توانید به سراغ پوشش فرهنگ های مختلف بروید و برای خلق آثار جدید، عناصر آن ها را با یکدیگر درآمیزید.

•   با اصول کسب و کار و بازاریابی آشنا شوید

در انتها یادتان باشد که به عنوان طراح لباس، باید اصول کسب و کار بازاریابی را نیز بشناسید؛ در واقع، باید روش عرضۀ کارتان به بازار را بیاموزید و بتوانید در این مسیر، رقبای خود را شناسایی کنید و از آن ها پیشی بگیرید. اگر بازار را بشناسید، می توانید مخاطب خود را بشناسید و بدانید چه طرح هایی می توانند اقبال بیشتری داشته باشند.

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *