استایلیست در تهران

فهرست عناوین

یکی از دغدغه هایی که تقریبا هر روز با آن روبه رو هستیم، انتخاب نوع لباس، هماهنگی بین رنگ های آن و همچنین، انتخاب کیف، کفش و سایر اکسسوری هایی است که در تیپ و استایلمان به کار می بریم. این دغدغه زمانی برایمان حساس تر می شود که بخواهیم در یک مهمانی، مراسم خاص  و حتی یک ملاقات مهم شرکت کنیم؛ به همین خاطر شاید ساعت ها فضای مجازی، مجلات مد و فروشگاه های مختلف را بررسی کنیم. تمام این موارد برای افراد  عادی جامعه که شاید شرکت در مراسم های مختلف، یک روتین روزانه برایشان نباشد، خیلی جذاب به نظر بیاید؛ اما برای بازیگران، افراد مشهور، برندهای معروف مد، بلاگرها و افراد تأثیر گذار در جامعه که روزانه در دید عموم هستند، می تواند کاری سخت باشد؛ بنابراین، این افراد همیشه یک نفر و گاهی یک گروه را در کنار خود دارند  که انتخاب و هماهنگی بین لباس و سایر اکسسوری ها را به نحو احسن برایشان انجام دهد.
این شخص یا گروه، علاوه بر اینکه باید آگاهی کامل از سبک ها و برندها داشته باشند، باید در  طراحی لباس نیز تبحر خاصی را به نمایش بگذارند، تا جایی که حتی یک سبک خاص برای فرد مورد نظر خلق شود.

استایلینگ چیست؟

استایلینگ ها یکی از پرطرفدارترین شغل ها در دنیا به شمار می آیند؛ همچنین با توجه به تأثیرپذیری جامعه ما از سبک های پوششی افراد مشهور، استایلیست در تهران، که این روزها با نام استایلیست آنلاین هم شناخته می شوند، یکی از گرایش های شغلی پرطرفدار در تهران است.
استایلیست ها در تهران در چه گروه های شغلی فعالیت می کنند؟
•    به عنوان استایلیست در مجلات یا عکاسی ها
•     به عنوان مشاور در برندهای معروف
•    به عنوان راهنما جهت همکاری با سلبریتی ها
در این مقاله از تصویرگران پویااندیش  می خواهیم در خصوص استایلیست در تهران و وظایف آن ها، ارتباط و تمایز استایلیست با طراحی لباس استایلیست آنلاین  و برند شخصی، بیشتر بدانیم. با ما همراه باشید!

وظایف یک استایلیست در تهران چیست؟

–    همکاری با مشتریان برای تعیین و ارزیابی نوع سلیقه و علاقه مشتری و ایجاد اصلاحات    مناسب در کمد لباس های وی
–    درک نیاز مشتری و خریدهای مربوطه او
–    ارائه مشاوره برای آرایش صورت و آرایش مو
–    برقراری ارتباط با تأمین کنندگان لباس، آرایشگر و تعیین وقت ملاقات های لازم در سالن های زیبایی در صورت لزوم
–    تماشای کانال های مد و انجام تحقیقات آنلاین برای اطمینان از به روز بودن در مورد آخرین ترندها و رنگ های فصلی
–    کمک به مشتریان در سازماندهی کمد لباس هایشان
–    انتخاب انواع لباس، رنگ مو و آرایش، با در نظر گرفتن حالات مختلف بدن، مو و پوست مشتری
–    انتخاب  کفش و اکسسوری های مناسب برای پوشش روزمره، جلسات کاری و موارد خاص
و از همه مهم تر:
•    اطمینان از اینکه مشتری حداقل استرس مرتبط با انتخاب لباس و هماهنگی در استایل خود  را نداشته باشد.
<در صورتی که استایلیست در تهران برای برندهای معروف کار کند، علاوه بر هماهنگی موارد فوق برای مدل برند، باید به برقراری ارتباط با فروشگاه های مختلف جهت قرار دادن لباس های خاص یک برند در ویترینشان  نیز بپردازد.

ارتباط بین استایلیست و طراحی لباس

یک استایلیست علاوه بر اینکه به ساده سازی کمد لباس مشتری  کمک می کند و  سبک شخصی او را می یابد، باید درک عمیقی از طراحی لباس نیز داشته باشد؛ بنابراین اگر بخواهیم بایدها و الزامات یک استایلیست در تهران را برشماریم، ابتدای این لیست، دانش کافی در طراحی لباس است؛ زیرا با داشتن دانش طراحی لباس در خلق سبک شخصی، فرد می تواند مؤثرتر عمل کند. از دیگر مهارت های یک استایلیست در تهران می توان موارد زیر را بیان کرد:
•    داشتن نمونه کار جذاب
•    داشتن صلاحیت در مد، یعنی آگاهی از طراحی لباس، نحوه آرایش یا یک رشته مرتبط در صنعت مد و فشن، بسیار سودمند است.
•    داشتن تجربه در صنعت مد می تواند  یک امتیاز مثبت برای استایلیست در تهران به شمار می آید.
•    توجه لازم و دقیق به جزئیات، چراکه یک استایلیست، نیاز به نگاهی تیزبین دارد.
•    یک استایلیست حرفه ای باید مدیریت زمان خوبی داشته باشد.
•    یک استایلیست در تهران باید توانایی کار با مدیران هنری و عکاسان و درک نکات فنی فتوشاپ را داشته باشد.
•    وی باید اعتماد به نفس و توانایی زیادی در تصمیم گیری تحت فشار را نیز داشته باشد.
•    استایلیست در تهران  باید تمایل به سفر و کار در ساعت های غیر اداری را هم داشته باشد؛به عبارت دیگر، یک استایلیست می بایست بسیار منعطف باشد.

تفاوت بین طراحان لباس و استایلیست

با اینکه یک استایلیست باید طراحی لباس را به خوبی بداند؛ بین طراحان لباس و استایلیست ها تفاوت هایی نیز وجود دارد. مهم ترین تمایز اساسی بین طراحان لباس و استایلیست ها در این است که طراح لباس، لباس ها  را به صورت ایده آل طراحی و ایجاد می کند؛ در حالی که بیشتر استایلیست ها، استایل و ظاهر مشتری (لباس و سایر اکسسوری های او )را متناسب با مراسم ها و ملاقات های او هماهنگ می کنند.
در حالی که هر دو گرایش شغلی نیاز به درک دقیق مد و ترند بازار دارند ، طراحان لباس به سطح فنی بالاتری از دانش مد، ترند و تولید نیاز دارد.
طراحان لباس، مد را به تمام معنا خلق می کنند. آن ها با درک از رفتار مصرف کننده و محیط بازار، مجموعه هایی را ایجاد می کنند که بعد، توسط بازار یا مشتریان خریداری می شود؛ در حالی که یک استایلیست حرفه ای در تهران، غالبا با طراحان لباس یا برندهای مختلف در حوزه لباس، اکسسوری ها، محصولات آرایشی و آرایشگران، برای ایجاد و بیان داستان یک فرد، همکاری می کنند.

مهارت های طراحی لباس عبارت اند از:

•    درک ترندها
•    طراحی و تصویرگری
•    پارچه شناسی
•    الگوسازی و دوخت
•    تجزیه و تحلیل و درجه بندی سبک ها
•    بازاریابی و ارتباطات

استایلیست آنلاین کیست؟

استایلیست شخصی آنلاین و استایلیست دیجیتال، از دیگر اسم های یک استایلیست آنلاین است. کاری که آنها انجام می دهند این است که به مشتریان کمک می کنند تا “سبک شخصی” خود را تعریف کنند. می توان گفت که یک استایلیست آنلاین در بیشتر موارد، کار یک استایلیست حضوری را انجام می دهد، به مشتریانشان مشاوره می دهند که لباس های متناسب پیدا کنند و آنها را با برندهای مختلف آشنا می کنند.
اما تمایز اصلی آنها، در واژه ای به نام سبک شخصی یا  برند شخصی است. استایلیست های دیجیتال با آگاهی به علم دیجیتال، تمام سعی خود را می کنند که در حین ساده سازی کمد لباس های مشتری خود، برای آنها یک سبک خاص طراحی کنند و مشتری خود را با آن سبک و سیاق به دنیای اطراف خود بشناسانند؛ در نتیجه، گاهی پا را فراتر از ظاهر می گذارند و با ایجاد افکار جذاب، سعی در هماهنگ ساختن  ظاهر مشتریان خود با آن افکار می کنند.

سخن آخر

موفقیت شما به عنوان یک استایلیست در تهران، زمانی تضمین می شود که  هنگام تنظیم و انتخاب لباس ها، منعطف باشید و از سلایق  مشتری  خود استقبال کنید. استایلیست های حرفه ای، از خلاقیت، اعتماد به نفس و مهارت های ارتباطی فوق العاده ای برخوردارند. تعهد کاری و برخورداری از مهارت های ارتباطی برای یک استایلیست، امری مهم تلقی می شود.
یک استایلیست حرفه ای نیاز دارد که حس زیبایی شناسی خود را مطابق با ترند بازار همسو کند و برای ایجاد سبک های  زیبا، باید به مهارت طراحی لباس آگاهی داشته باشد، زیرا در این صورت می توانند لباسی متناسب با هدف، سبک خاص، نوع بدن و شخصیت پوشنده لباس، انتخاب کنند.

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (16 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *