رنگ های سال ۲۰۲۱

فهرست عناوین

روانشناسی رنگ ها

همۀ ما از بدو تولد در معرض رنگ ها و روانشناسی رنگ هستیم. رنگ ها قدرت برانگیختن هر نوع احساسی را دارند. از احساس زنانگی و مردانگی گرفته تا بیان احساساتی که حتی نمی توانیم به زبان بیاوریم. طبق مطالعات انجام شده در مدرسه بیزینس کانادا، رنگ لباس شما، ارتباط کاملی با  وضعیت برقراری ارتباط شما با دیگران و سطح هوشتان دارد و گاهی، رنگ لباستان تاثیر بسزایی بر روند ملاقات یا مذاکره تان  دارد. این تأثیرگذاری پا را فراتر می گذارد تا جایی که حتی شاهد تغیرات شگفت انگیز احساس خودتان نسبت به خودتان می شوید.
در این مقاله، با بیان تأثیرگذاری های جذاب رنگ لباس ها قصد داریم اهمیت آن را برای شما که به طراحی لباس علاقمند هستید، بیشتر نمایان کنیم تا با دیدی عمیق تر به المان رنگ در
طراحی لباس بنگرید. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید.

رنگ لباس ها چه تاثیری بر مد دارند؟

رنگ لباس ها در طراحی لباس، بیش از هر المان دیگری تحت تأثیر مد روز و ترند بازار هستند،
تا جایی که هر ساله منتظر اعلام رنگ مدشده در آن سال هستیم تا انتخاب هایمان را طبق آن رنگ انجام دهیم.

رنگ های سال۲۰۲۱ چیست؟

هر ساله در اولین روزهای دسامبر، فعالان در صنعت مد، پوشاک، طراحان لباس و طراحان داخلی، منتظر اعلام رنگ سال توسط موسسۀ رنگ پنتون هستند. انتخاب رنگ سال، نه تنها برای کسانی که حرفه و کارشان با رنگ در ارتباط است، بلکه برای تمام افراد، بسیار جذاب و شیرین است.
در ۹ دسامبر، کمپانی پنتون رنگ های نهایی سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد “زرد روشن و خاکستری!”
کمپانی پنتون، با الهام از تلالو خورشید، رنگ زرد روشن را با شخصیت شاد و با نشاط، به عنوان رنگ اول سال ۲۰۲۱ انتخاب کرد،  همچنین با الهام از سنگریزه هایی که سایۀ نور خورشید به آن می تابد، رنگ خاکستری را به عنوان رنگ دوم سال برگزید. جالب است بدانید که این کمپانی، رنگ خاکستری را نمادی از عناصر جامد و قابل اعتماد می داند که جاودانه هستند و پایه محکمی ایجاد می کنند.

مفهوم رنگ های سال ۲۰۲۱

انتخاب دو رنگ زرد و خاکستری، به صورت  مستقل نشان می دهد که چگونه عناصر مختلف می توانند برای بیان و انتقال پیامی با محتوای  قدرت و امید، که هم ماندگار باشند  و هم نشاط آور، در کنار هم قرار بگیرند، همچنین با کنایه به تفکر ضرورت اتحاد میان انسان ها در سال ۲۰۲۱ ، کنار هم قرار دادن دو شخصیت مستقل رنگ زرد و خاکستری، این ایده را بیان می کند که این  یک ترکیب رنگی است که به ما مقاومت و امید می بخشد و این چنین تفکری، برای روان انسان و زندگی جمعی، امری ضروری است.

درباره کمپانی پنتون !

کمپانی رنگ پنتون، بیش از ۲۰ سال است که در تولید محصولات و تصمیمات خرید صنایع مختلف، از جمله مد، اثاثیۀ منزل و طراحی صنعتی و همچنین بسته بندی محصولات و طراحی گرافیکی، تأثیرگذار است. سیستم تطبیق رنگ پنتون، مهم ترین سیستم تطبیق رنگ در جهان به شمار می آید. این سیستم در سال ۱۹۶۳ برای حل مشکل تطبیق رنگ های پیچیده در صنعت چاپ ایجاد شد.
اندکی بعد، پنتون با استفاده از کاتالوگ رنگی در قالب فن، ساده ترین راه برای طبقه بندی، برقراری ارتباط و تطبیق رنگ ها را ایجاد کرد و به هر رنگ، یک شماره برای طبقه بندی آن داده شد. پنتون به معنای واقعی کلمه، کتابی را در مورد تطبیق رنگ نوشت. بیش از 40 سال است که پنتون، نه تنها برای  صنعت طراحی، بلکه برای  تولیدکنندگان رنگ ، پارچه و صنعت پلاستیک، یک سیستم همسان سازی رنگ به حساب می آید؛ به همین خاطر است که طراحان لباس در صنعت مد و فشن، برای خلق کالکشن های خود بیش از هر صنعت دیگری منتظر اعلام رنگ از سوی این موسسه هستند؛ زیرا می توان گفت که کمپانی پنتون،  دو المان تأثرگذار در طراحی لباس، یعنی  پارچه و مقبولیت رنگی از سوی  جامعه را در دست دارد  و این گونه بر مقبولیت کالکشن طراحان لباس نیز تأثیر می گذارد.

روند انتخاب رنگ در سال  ۲۰۲۱

موسسه رنگ پنتون به طراحان، بازاریابان، ایده پردازان و برندهای مختلف، فرصتی برای همکاری در راستای  تعیین رنگی قوی و قدرتمند را می دهد.  همکاری با این متخصصان که تخصص لازم در چگونگی تأثیر رنگ بر طراحی و همچنین  بر مصرف گرایی را دارند، باعث می شود که یک سیستم پیشگام تطبیق رنگ برای حوزه های مختلف ایجاد شود.کمپانی پنتون به بررسی دقیق و تجزیه و تحلیل روند بازار نیاز دارد.
کارشناسان رنگ پنتون برای رسیدن به انتخاب رنگ سال، تحقیقات گسترده ای در کل جهان به راه می اندازند. این تحقیقات در صنعت های مختلفی همچون سرگرمی و فیلم های در حال تولید، مجموعه های هنری و هنرمندان جدید، مد، تمام زمینه های طراحی ، مقاصد مختلف سفر و گردشگری و همچنین سبک های زندگی جدید، سبک بازی و شرایط اقتصادی – اجتماعی هستند.
توانایی کمپانی پنتون در پیش بینی روند رنگ ها، قدرت بازاریابی  را نیز در خود نهفته دارد، زیرا که به طراحان لباس، مبلمان، صنعت مد، اکسسوری های مختلف و همچنین فناوری ،  کمک می کند تا طرح ها ی خود را هر ساله و همچنین به صورت فصلی با رویکرد خلاقانه و نو،توسعه دهند.

رنگ سال ۲۰۲۱ در طراحی لباس

با اعلام رنگ سال ۲۰۲۱ و طیف گسترده ای که در این رنگ وجود دارد، موجب شد طراحان لباس به ایده های بسیار جذاب برای کالکشن های بهاری خود برسند
رنگ زرد تلائلو خورشید و  گلهای بهاری در کنار خاکستری ماسه های ساحل دریا ،نه تنها امید طراحان به آینده را چند برابر کرد ،بلکه لذت لباس پوشیدن را به مردم جهان القا کرد.
رنگ زرد شاد؛ باعث روشن شدن لاین های تولید و طراحی لباس های مختلف برندهایی همچون اترو ، مارکز آلمیدا ، پرادا ، ریچارد مالون و توری بورچ شد.
دربرند میو میو، سایه طلایی با رنگ های گرم ،مانند: قرمز ، نارنجی و قهوه ای کاراملی کنار هم قرار گرفت. از طرفی سایه های نور زرد ، انتخاب رنگی محبوب، برای طراحی جواهرات ، کفش ها و سایر اکسسوری های بهاری را رقم زد.
رنگ زرد ۲۰۲۱به عنوان یکی از بزرگ ترین طیف ها ، دست طراحان لباس برای خلق لباس های تأثیر گذار را باز گذاشته است . رنگ زرد به همراه خاکستری می تواند ایده های متفاوتی در طراحی لباس هایی با سبک کژوال  و راحتی را به ذهن طراحان لباس برساند.
 شما به عنوان طراح لباس با استفاده از طیف وسیع این دو رنگ همراه با کنتراست های زیبایش نه تنها در فصل بهار و تابستان بلکه در پاییز و زمستان نیز می توانید کالکشن های زیبا و خلاقانه ای را ایجاد کنید.  


سخن آخر:

رنگ ها به عنوان منابع ایده و یک ابزار کار آمد برای طراحی لباس به حساب می آیند، ما نیز
در کلاس طراحی لباس تصویر گران پویا اندیش می کوشیم تا با پرداختن به رنگ های ترند سال و همچنین منابع الهام آنها ، دریچه های تازه ای را برای پیشرفت و ترقی شما، به عنوان طراح لباس حرفه ای باز کنیم.

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (16 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *