طراحی لباس بچگانه

فهرست عناوین

آیا تا به حال به فکر طراحی لباس بچگانه افتاده اید؟ طراحی لباس بچگانه از حوزه های خاص طراحی لباس به شمار می رود که ریزه کاری ها و نکات مختص به خودش را دارد. تنوع لباس کودکان نیز بسیار زیاد است، از لباس نوزادی گرفته تا پیراهن و دامن و شلوارک. اگر به طراحی لباس بچگانه علاقمند باشید و نکات مربوط به آن را بشناسید، می توانید تبدیل به یکی از موفق ترین طراحان لباس کودک شوید و زیباترین و جذاب ترین لباس های بچگانه را طرحی کنید. اگر می خواهید با طراحی لباس بچگانه آشنا شوید، با تصویرگران پویااندیش همراه باشید.

طراحی لباس بچگانه: کاری لذت بخش

با در اختیار داشتن مقداری پارچه، می توانید زیباترین لباس ها و اکسسوری ها را برای بچه ها بدوزید، از دامن و پیراهن گرفته تا دستکش و کش موهای زیبا. کودکان از پوشیدن لباس های جدید، به خصوص نوع رنگارنگشان، بسیار لذت می برند. اگر شخصیت های مورد علاقه شان را (مانند شخصیت های کارتونی یا ورزشی) در لباس هایشان بگنجانید، به عالم شیرین رویا سفر خواهند کرد. با شناخت حیطۀ طراحی لباس بچگانه و آگاهی از چند نکتۀ ساده، می توانید جذاب ترین لباس ها را برای کودکان طراحی کنید. در ادامه، به ذکر نکاتی کلیدی در مورد طراحی لباس بچگانه خواهیم پرداخت.

انتخاب پارچۀ مناسب برای لباس کودکان

طراح لباس پارچه ها و ویژگی هایشان را به خوبی می شناسد و آن را در طراحی اش لحاظ می کند. هنگام انتخاب پارچه برای لباس کودکان، به سراغ پارچه های نرم، سبک، راحت و زیبا بروید. یادتان باشد پارچۀ لباس نباید زبر و آزاردهنده باشد و پوست لطیف کودک را بیازارد.
در انتخاب پارچه برای لباس کودکان، پارچه هایی را انتخاب کنید که شست و شو و نگهداری شان آسان است و چروک نمی شوند. لباس کودک باید همواره شسته شود؛ از این رو، بهتر است در طراحی و دوخت آن ها، از پارچه های قابل شست و شو با ماشین لباسشویی استفاده شود؛ همچنین، پارچه های با کیفیتی که در اثر شست و شو یا قرار گرفتن در معرض آفتاب رنگ نمی بازند و پوسیده نمی شوند گزینه های مناسبی برای لباس کودک به شمار می روند.
در انتخاب پارچه برای لباس بچگانه، به فصل نیز توجه داشته باشید. برای فصول سرد سال، به سراغ پارچه های نرم و راحت زمستانی بروید و برای فصول گرم سال، پارچه هایی را انتخاب کنید که نرم و لطیف هستند و هوا را از خود عبور می دهند.
پارچه های پنبه ای آمیخته با کمی مواد مصنوعی، گزینۀ خوبی برای لباس بچگانه به شمار می روند، چرا که چروک نمی شوند. پارچۀ دنیم نیز گزینۀ مناسبی برای دوختن شلوار و شلوارک بچگانه به شمار می رود؛ اما پارچه هایی مانند ریون، نایلون و پلی استر، اصلاً گزینۀ خوبی برای کودکان نیستند، چرا که هوا را از خود عبور نمی دهند و همچنین، پوست لطیف کودکان را آزار می دهند. پارچه های بافته شده از الیاف مصنوعی در اثر حرارت آسیب می بینند و ممکن است به پوست بدن بچسبند و این بسیار خطرناک است؛ به طور خلاصه، می توان گفت که پارچۀ ایده آل برای لباس کودکان خصوصیات زیر را دارد:

•    نرم و راحت
•    سبک
•    عدم ایجاد خارش و التهاب
•    لباس زیر کودکان باید از پارچه های طبیعی و ارگانیک تهیه شود.
•    قابلیت عبور دادن هوا
•    با داوم
•    قابل شست و شو با ماشین لباسشویی

انتخاب طرح و نقش مناسب

سلیقۀ اشخاص در انتخاب طرح و نقش یکسان نیست. برخی پارچه های ساده را ترجیح می دهند و برخی طرح های راه راه و گلدار را. در انتخاب طرح برای لباس کودکان، باید اندازۀ لباس کودک را در نظر داشته باشید و به سراغ طرح های درشت نروید. یکی از مزایای انتخاب لباس طرحدار این است که اگر کودک چیزی بخورد و روی لباسش بچکد، معلوم نمی شود؛ به طور کلی، رنگ های پاستلی و براق از بهترین گزینه ها برای طراحی لباس بچگانه به شمار می روند.
در انتخاب طرح مناسب برای لباس کودکان، به سلیقۀ کودکان توجه داشته باشید، نه آنچه خودتان دوست دارید. ممکن است شما به عنوان طراح، فقط طرح های ساده را دوست داشته باشید؛ اما یادتان باشد که برخی کودکان عاشق طرح های رنگارنگ و گلدار هستند و حتی با پوشیدن آن ها به وجد می آیند.

طراحی لباس مجلسی برای کودکان

طراحی لباس مجلسی برای کودکان نیز قوانین مختص به خودش را دارد. در طراحی این لباس ها می توانید به سراغ پارچۀ ساتن بروید. البته چون نگهداری از پارچۀ ساتن دشوار است، می توانید از آن به عنوان آستر پارچۀ توری استفاده کنید.
باتیس نیز یکی دیگر از پارچه های زیبا و مناسب برای لباس مجلسی کودکان به شمار می رود. این پارچه بسیار نرم، ظریف و سبک است. پلی کتان نیز یکی دیگر از گزینه های مناسب به شمار می رود که ظاهری شبیه به ابریشم دارد؛ اما گران نیست. نگهداری از این پارچه بسیار آسان است و همین آن را تبدیل به گزینه ای مناسب برای لباس مجلسی کودکان کرده است.
 

 
دوخت لباس کودکان

در طراحی لباس کودکان، سعی کنید حداقل درز و دوخت را بگنجانید. دوخت فرانسوی از بهترین گزینه ها برای لباس کودکان به شمار می رود، چرا که موجب آزار آن ها نخواهد شد.

انتخاب مدل لباس برای کودکان

برای طراحی لباس کودکان به سراغ مدل هایی بروید که به هیچ وجه، حرکت و راه رفتن آن ها را مختل نمی کند؛ در واقع، کودکان باید بتوانند به راحتی راه بروند و بازی کنند؛ به عنوان مثال، دامن های تنگ به هیچ وجه گزینۀ مناسبی برای کودکان نیستند، چرا که حرکت پا و راه رفتنشان را مختل می کنند.
در انتخاب یقه برای لباس کودکان دقت کنید. یقه های تنگ به هیچ وجه گزینۀ مناسبی برای کودکان نیست. کودکان باید هنگام پوشیدن لباس راحت باشند و همچنین، وقتی آن را به تن دارند احساس خفگی نکنند.


 
سخن آخر

همان طور که مشاهده کردید، در بحث طراحی لباس کودکان، باید زیبایی و راحتی را درآمیخت تا به نتیجۀ مطلوب رسید. با در نظر گرفتن این نکات، می توانید بهترین و زیباترین لباس ها را برای کودکان طراحی کنید.

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

2 پاسخ

  1. ای کاش سایتی باشه برای انواع سن های کودک الگو های مناسب برای لباس بچه ها ارائه بدهد حتی روسری نوزادی هم در وقت خودش لازمه اندازه اش گفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *