انواع استایل با شلوار جین زنانه

فهرست عناوین

در پاییز سال ۱۹۳۴، اولین شلوار جین، به نام شلوار جین لیدی لوی، برای زنان تولید شد. این تولید جدید، ابتدا برای زنان غربی تهیه شده بود که از شلوار جین  در مزارع استفاده می کردند . در سال ۱۹۳۵ با انتشار  مقاله ای در مورد شلوار جین و استایل جدید بانوان  در  مجله ووگVogue  و انتخاب فروشگاه های ممتاز که به ارائه شلوار جین پرداخته بودند، زنان شرقی نیز مشتاق این استایل جدید شدند و به این ترتیب شلوار جین در شرق نیز مد شد.
خصوصیت منحصر به فرد شلوارهای جین در این است که به راحتی با انواع تاپ ها، شومیزها و تی شرت ها، کت ها و مانتوها، ست می شوند؛ به همین دلیل، در کمد لباس هر زن و دختری، حداقل یک شلوار جین به چشم می خورد!
امروزه، انواع مختلف شلوار جین در سبک ها و مدل های مختلفی وجود دارد که  ساخت یک استایل منحصر به فرد را نسبت به گذشته، کمی دشوارتر کرده است. در این مقاله به معرفی انواع مختلف سبک ها و استایل های شلوار جین زنانه می پردازیم. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید!

سبک های مختلف شلوار جین


۱-شلوار جین راسته                                             

برش راسته  تا مچ پا، خصوصیت بارز این نوع شلوار است. این سبک شلوار جین کلاسیک، برای هر نوع بدن مناسب است. شکل راسته و صاف این نوع شلوار، به قد بلندتر دیده شدن افراد نیز کمک می کند. شلوار جین راسته برای هر مکان و زمانی مناسب است و به راحتی می توانید آن را با انواع کفش راحتی و کفش پاشنه دار بپوشید.

۲- شلوار جین اسکینی

شلوار جین اسکینی، شلوارهایی کاملا جذب و چسبان از قسمت باسن تا انتهای مچ هستند. این سبک از شلوار جین، با تیشرت و انواع کتانی، مناسب استایل های روزانه است؛ همچنین، ست کردن آن با انواع کت و شومیز و کفش پاشنه بلند نیز می تواند استایلی متناسب مهمانی های خودمانی برایتان بسازد.

۳- شلوار جین اسلیم فیت

شلوار جین اسلیم فیت، در نگاه اول مشابه شلوار اسکینی به نظر می رسد؛ اما مانند آن خیلی تنگ نیست. این شلوار برای انواع فرم های بدن مناسب است. این نوع شلوار، در عین راحت بودن، بسیار شیک است و به راحتی می توان برای استایل روزانه از آن استفاده کرد. انواع  مختلف تی شرت و تاپ، همراه با این شلوار، استایل مناسبی را رقم می زند.

۴- شلوار جین بوت کات

علت نام گذاری این شلوار این است که به راحتی می توان انواع بوت ها را با آن پوشید. این شلوارها معمولا در قسمت کمر و باسن، جذب یا راسته، و در قسمت پایین و دمپای آن، کمی گشادتر است و به راحتی روی بوت ها قرار می گیرد.
این سبک از شلوار جین برای هر اندامی که دارای پاهای راسته و کشیده است، بسیار مناسب تر است.

۵-شلوار جین دمپاگشاد

شلوارهای جین دمپاگشاد، شباهت نزدیکی با شلوارهای بوت کات دارد؛ اما در قسمت دمپا،  گشادتر از آن است. این نوع از شلوارهای جین، از قدیمی ترین سبک های شلوارهای جین به شمار می آیند و در سال ۱۹۸۰، استفاده از این شلوار به اوج خود رسید؛ با این حال، در سال ۲۰۲۱ نیز انواع مختلف این سبک شلوار در استایل کژوال افراد به چشم می خورد. نکتۀ مهم هنگام استفاده از این نوع شلوار جین این است که افراد قدبلند با پاهای کشیده، می توانند بهترین پوشندگان این سبک باشند؛ بنابراین، افراد قد کوتاه بهتر است که از سایر سبک های شلوار جین استفاده کنند.

۶-شلوار جین پهن

این مدل شلوار از قسمت ران تا پایین، یک سره گشاد است. اگر قد کوتاهی دارید، این سبک شلوار جین به هیچ وجه مناسب شما نیست؛ زیرا باعث می شود که کوتاه تر به نظر برسید. در ست کردن استایل با این نوع شلوار بهتر است که از تی شرت یا تاپ چسبان استفاده کنید تا تعادلی در استایلتان ایجاد کند.

۷-شلوار جین بوی فرند

شلوار جین بوی فرند با برش گشاد و سبک پسرانه و زاپ های جذاب، اکثرا مورد علاقۀ دخترهاست که معمولا دمپای آن را تا می زنند تا یک استایل دخترانه زیبا بیافرینند.
این نوع سبک از خانوادۀ جین ها، برای استایل های کژوال بسیار مناسب است.
اغلب دختران ریزنقش یا دختران با اندام ساعت شنی، از این نوع شلوار جین در استایل خود استفاده می کنند. شلوار جین بوی فرند را می توان با کفش های پاشنه مدادی، کفش های لژدار و کفش های کتانی پوشید.

انتخاب شلوار جین با توجه به اندام

انتخاب شلوار جین برای زنان، کاملاً به فرم بدن و سلیقه آنان بستگی دارد؛ بنابراین، به عنوان یک طراح لباس، استایلیست و حتی شخصی که قصد خرید شلوار جین را دارید، لازم است نوع فرم بدن خود را به خوبی بشناسید تا انتخاب دقیق و مناسبی داشته باشید. در ادامه، با گذری بر مشخصه های برخی از اندام ها، سبک جین مناسب با آن را معرفی می کنیم.

اندام گلابی شکل

زنانی که دارای اندام گلابی شکل هستند، بالاتنه باریک تر و باسن یا  ران های بزرگ تری دارند؛ بنابراین، ایجاد تعادل در این اندام مهم است. اگر اندام گلابی شکل دارید، از پوشیدن شلوار جین کمر بلند (فاق بلند) خودداری کنید و به جای آن، از شلوار جین با فاق کوتاه تا متوسط استفاده کنید. شلوار جین در سبک هایی مانند بوی فرند و کراپ فرند نیز می تواند برایتان انتخاب مناسبی باشد و با ایجاد تعادل در پایین تنه تان، استایل زیبایی را برایتان بسازد.

اندام کشیده با پاهای بلند

پاهای بلند برای پوشیدن شلوار جین ساخته شده اند. شلوار جین با فاق بلند، گزینه ای مناسب برای این افراد است. شلوار جین در سبک های مام استایل و شلوار جین زاپ دار، به بهترین شکل می توانند استایلی شیک را برای اندام های کشیده و پاهای بلند بسازند.

اندام ساعت شنی

اگر آن قدر خوش شانس باشید که هیکل ساعت شنی داشته باشید ، بیشتر سبک های شلوار جین برایتان مناسب است. اگر می خواهید استایل خود را بسیار جذاب تر بسازید، بهترین گزینه، شلوار جین کمر بلند(فاق بلند) یا شلوار جین با دمپای لوله تفنگی است. شلوار جین لوله تفنگی، به منحنی های پاهایتان می چسبد و اندام زنانه تان را زیباتر به چشم می آورد؛ از طرف دیگر، شلوار جین مام استایل، تمرکز را به سمت کمر شما می برد و زیباترین قسمت بدن شما را به نمایش می گذارد.

سخن آخر

شلوار جین، معمولا حرف اول و آخر را در استایل می زند؛ زیرا بعد از انتخاب آن، در پوشش شومیز، تاپ،کت و تی شرت، با بایدها و نبایدهایی رو به رو می شوید؛ بنابراین، مطمئن شوید شلواری مناسب با فرم بدن خود و کاربری مورد نیازتان انتخاب کرده اید.

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *