کتاب خلاقیت در طراحی لباس

فهرست عناوین

خلاقیت، یکی از اصول مهم در طراحی لباس به شمار می آید. خلاقیت هم باید به صورت ذاتی در یک طراح لباس وجود داشته باشد و هم با آموختن تکرار، تمرین و پشتکار، حاصل می شود. استمرار در آموختن مطالب تازه و مطالعۀ کتاب های خلاقیت در طراحی لباس هم می تواند به عنوان یک منبع الهام و ایده عمل کند و هر آنچه یک طراح لباس نیاز دارد در خصوص دنیای مد بداند را به او بیاموزد. مجموعه کتاب های خلاقیت در طراحی لباس می توانند به مانند یک آموزگار به شما بیاموزند که چگونه به محیط پیرامون خود نگاه کنید و از آن ها برای پرورش خلاقیت بهره ببرید.
امروزه با پیشرفت رسانه های اجتماعی و دنیای اینترنت، دستیابی به انواع کتاب خلاقیت در طراحی لباس بسیار راحت است؛ اما در این مقاله، تصویرگران پویااندیش برخی از مهم ترین کتاب هایی را به شما معرفی می کند که هر شخص علاقمند به دنیای مد و فشن باید بداند.

معرفی مهم ترین  انواع  کتاب خلاقیت در طراحی لباس

امروزه کتاب های مختلفی در زمینۀ مد و فشن وجود دارد. با توجه به اینکه رشتۀ هنری طراحی لباس، دارای زیردسته های متفاوتی است، همیشه فرصت برای یادگیری مطالب نو وجود دارد. در همین راستا، چنانچه فردی بخواهد به مهارت ها و تخصص خود بیفزاید، لازم است بر اصول اولیه آگاه باشد، سپس قدرت تخیل و خلاقیت خود را تقویت کند؛ بنابراین کتاب های زیر می توانند راهی برای تقویت قدرت خلاقیت طراحان تازه کار باشند.


۱-کتاب ملزومات طراحی مد:۱۰۰ اصل طراحی مد

خواندن این کتاب طراحی به تمام مبتدیان طراحی لباس که قصد آموختن به صورت اصولی و پیشرفت در این مسیر را دارند، توصیه می شود و جز یکی از برترین کتاب های خلاقیت در طراحی لباس به شمار می آید.
کتاب ملزومات طراحی مد، توسط جی کالدرین که در مدرسۀ طراحی مد بوستون  تدریس می کند و یک استاد در صنعت طراحی مد است، نوشته شده است. کتاب او مطالب مفیدی به طراحان جوان و مشتاق که به دنبال سبک مناسب خود هستند، ارائه می دهد.

۲-کتاب طراحی مد، فرایند، نوآوری و تمرین(چاپ دوم)

کاترین مک کلوی و جانین موندلو، کارشناسان مشهور صنعت مد از دانشگاه نورث امبرریا، این کتاب را برای تجزیه و تحلیل فرایندهای منطقی در صنعت مد و تجارت نوشته اند. با مطالعه این کتاب موارد زیر را به خوبی درک خواهید کرد:
۱-روش های آزمایش و توسعه
۲-طراحی CAD
۳-فرصت های کاری
همچنین این کتاب شامل تصاویر با کیفیت بالا و مفاهیم قوی در بحث طراحی است که سال ها تجربه کاترین مک کلوی، پیرامون تحقیقات مد نوشته شده است.


3-کتاب ۹سرنخ و راهنمای طراحی مد(چاپ سوم)

 این کتاب طراحی مد، با تفسیر دیدگاه ها و ارائه تفکرات توسعه یافته، تکنیک های مختلف طراحی و خلاقیت در طراحی را نشان می دهد؛ بنابراین، این کتاب در زمینۀ خلاقیت در طراحی لباس، برای طراحان مبتدی مفید است که در آن می توانند اطلاعاتی راجع به آنچه از طرح نهایی انتظار می رود و نحوه دستیابی به طراحی برتر را مطالعه کنند.
نویسنده این کتاب، نانسی ریگلمن است که یکی از تصویرگران برجسته مد به شمار می آید. او در موسسات برتر طراحی، از جمله موسسه طراحی و تجارت مدFIDM،USC، تدریس می کند. وی همچنین رئیس بخش تصویرگری مد کاج هنر است. استعداد درخشان و سال ها تجربه در صنعت مد و فشن، او را به یک شخص آگاه در طراحی لباس تبدیل کرده است.

این کتاب اطلاعاتی در خصوص موارد زیر ارائه می دهد:

۱-دنیای مد مردان و کودکان
۲-نقاشی های پوست، صورت و دست
۳-طراحی از لباس های مدرن
۴-طراحی فنی در پوشاک


4- کتاب رنگ برای دنیای مد مدرن

کتاب رنگ برای دنیای مدرن، یکی دیگر از انواع کتاب خلاقیت در طراحی لباس، نوشتۀ نانسی ریگلمن است. ایده های ابتکاری جالب در مورد روش های طراحی با استفاده از نشانگرهای رنگی، توالی عکس ها و توضیحاتی در رابطه با بافت پارچه ها  را می توان در این کتاب مطالعه کرد.
در این کتاب با مباحث زیر به طور کامل آشنا خواهید شد:
۱-نظریه رنگ و طرح
۲-تصویرسازی مفاهیم همراه با نمونه ها
۳-استفاده از پالت گسترده از پارچه ها در طراحی مدرن
۴- الهام بخشیدن به طراحان مد آینده و افزایش مجموعه مهارت ها و توانایی های آن ها

5-کتاب مد اسکچ (چاپ ششم)

بینا آبلینگ، نویسنده این کتاب، در موسسه فناوری مد در دانشگاه طراحی پارسونز، مشغول تدریس بوده است. او با تصاویر و دستورالعمل های رنگارنگ، از روند طراحی مد رونمایی می کند. این کتاب نیز برای تازه کاران در صنعت طراحی  لباس، با تفسیر بسیار روشن، ایده ها و دستورالعمل های آسانی را برای دنبال کردن و آموزش نقاشی ارائه می دهد.


کتاب مد اسکچ، شامل مباحث زیر است:

۱-اشکال و طرح ها
۲-طرح های لوازم جانبی
۳-مهارت های متنوع در طراحی
۴-طراحی های مردانه، زنانه و کودکانه
۵- مجموعه عکس های نمایشگاهی
۶- کتاب اصول، تمرین و تکنیک ها، راهنمای عملی برای مشتاقان طراحی مد
استیون فارم، نویسنده این کتاب، مدیر BFA ، در زمینه طراحی مد در پارسونز در نیویورک فعالیت می کند. محتوای این کتاب برای نسل بعدی طراحان حرفه ای مد بسیار مفید است. این کتاب بر اساس توضیحات عالی، اصول طراحی، تاریخ صنعت مد و تأثیرگذارترین طراحان آن طراحی شده است. فارم با بیش از ۴۵۰ تصویر رنگی، آموزش ها و تمرینات، به موارد زیر می پردازد:


۱-لباس ورزشی
۲-لباس های تجاری
۳-انواع جین
۴-لباس های شب
۵-اکسسوری ها

سخن آخر

در این مقاله از سری مقاله های  تصویرگران پویا اندیش، سعی شد کتاب های معروف، مهم و ابتدایی در زمینۀ مد و فشن، و به خصوص مبحث خلاقیت در طراحی لباس، که موجب تقویت و افزایش ایده پردازی و خلاقیت می شوند، مورد بررسی قرار گیرد تا بدین وسیله افراد بتوانند از دریچه ای بهتر، دید کافی به اطراف خود داشته باشند و طراحی های حرفه ای تری را از خود به جای بگذارند.
سایر کتاب ها و مقالات را می توان با جست و جو در اینترنت پیدا کنید و به یاد داشته باشید که هر اندازه در این زمینه مطالعه داشته باشید، دیدگاه شما نسبت به طراحی مد بازتر و به تبع آن، قدرت خلاقیتتان نیز افزایش می یابد.

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *