لباس مادر عروس و مادر داماد

فهرست عناوین

شیک پوشی در هر سن و سالی، یکی از موارد قابل توجه است که طراحان لباس نباید از آن غافل باشند. یکی از مهم ترین مراسم هایی که زنان، حتی در سنین بالا تمایل دارند که بدرخشند، مراسم عروس فرزندانشان است.
در صورتی که شما وظیفۀ طراحی لباس مادر عروس و مادر داماد را بر عهده دارید یا حتی مادر عروس یا داماد هستید و به دنبال بهترین و متناسب ترین لباس برای این شب هستید، این مقاله از تصویرگران پویااندیش را دنبال کنید. یادتان باشد که اصولا انتخاب بهتر به معنای انتخاب نوع پارچه نیست و اصول دیگری را هم در بر می گیرد. با ما همراه باشید!

لباس مادر عروس و مادر داماد در ایران

 در ایران، فرهنگ ها و قومیت های مختلفی وجود دارد که در گذشته، بسیار بر انتخاب لباس مادر عروس و مادر داماد، تأثیرگذار بوده است؛ اما امروزه با وجود ساقدوش های عروس و داماد و رنگ هایی که برای تم مراسم عروسی گذاشته می شود، محدودیت های سنتی کنار گذاشته شده و آزادی انتخاب لباس بیشتری برای مادر عروس و مادر داماد وجود دارد.

نکات مهم در انتخاب لباس مادر عروس و مادر داماد

عروسی فرزندان یکی از هیجان انگیزترین و گاها پر استرس ترین مراسمات به شمار می رود. لباسی که والدین در این مراسم می پوشند، بی شک باید لباس متفاوتی باشد؛ چراکه شب متفاوتی است؛ از این رو طراحان لباس با سوالات مختلفی مواجه می شوند؛ از جمله اینکه مادر عروس و مادر داماد چه رنگ و سبک لباسی باید بپوشند؟ یا تفاوت لباس مادر عروس و مادر داماد در چیست؟ نکته قابل توجه اینکه مهم ترین تفاوت لباس مادر عروس و مادر داماد هیچ ارتباطی به خود لباس ندارد، بلکه به نحوۀ انتخاب و تناسب آن با لباس فرزندانشان وابسته است.

وظیفۀ مادر عروس

شما به عنوان مادر عروس، اطلاعات زیادی در مورد جزئیات عروسی و ترجیحات دختران دارید؛ بنابراین، درک این موضوع که از نظر عروس، شما و مادر داماد چه سبک لباسی را بپوشید مناسب تر است، بر عهدۀ شماست. به عنوان یک طراح لباس، به مادر عروس پیشنهاد می کنیم که از سلایق و نظرات عروس بهره ببرید؛ بنابراین، نظر عروس در رابطه با نحوۀ پوشش والدین دو طرف، بسیار مهم است؛ البته این اصلا به معنای الزام نیست و تنها پیشنهادی برای هماهنگی بیشتر و جلوۀ مطلوب تر است.

وظیفه مادر داماد

وظیفۀ مادر داماد، با خبر بودن از جریان خرید است تا بتواند رنگ مورد علاقۀ خودش را با لباس مورد انتخاب مادر عروس هماهنگ کند. البته این به دلیل خوش جلوه شدن خانوادگی است وگرنه انتخاب، در نهایت با خواست قلبی افراد صورت می گیرد؛ به عبارتی، اگر به دنبال مراسمی با نهایت هماهنگی و آراستگی هستید، این مسیر به شما پیشنهاد می شود.

مادر عروس و مادر داماد چه لباسی بپوشند؟

آداب لباس پوشیدن این دو مادر در شب عروسی فرزندانشان، زیاد پیچیده نیست. یک نکته مهم که باید به آن توجه کنید این است که لباستان متناسب باشد. فصل عروسی و مکان عروسی، ۲ معیار مهم در تعیین نوع لباس مادران عروس و داماد هستند.
لباس هایی با سبک مجلسی زیبا، لباس های میدی توری و گیپور می توانند گزینه های مناسبی برای مادران باشند. در عروسی های مجلل، لباس های مجلسی مجلل  یا کت و شلوارهای مجلسی می توانند گزینه های مناسبی باشند. یک نکتۀ مهم که لازم است به آن توجه کنید این است که علاوه بر شیک پوشی در این شب، به راحتیِ لباستان نیز اهمیت بدهید؛ زیرا شما در این شب میزبان هستید؛ بنابراین باید به راحتی بتوانید در طول مراسم قدم بزنید.

مادر عروس و داماد از چه رنگی باید استفاده کنند؟

توصیه می شود از پوشیدن رنگ های سفید،کرم و رنگ های بسیار ملیح که در دوربین، تداعی رنگ سفید را داشته باشد، پرهیز کنید. این تم رنگ ممکن است شبیه لباس عروس باشد و بهتر است از این گونه تشابهات جلوگیری کنید، مگر اینکه لباسی متفاوت با تلفیق های متفاوت باشد.
گاهی عروس و داماد از خانواده خود می خواهند که رنگ لباسشان با رنگ لباس ساقدوش هایشان هماهنگ باشد؛ بنابراین از پالت رنگی مکمل و هماهنگ با رنگ لباس ساقدوش ها می توانید استفاده کنید.
مورد مهم دیگر در هماهنگی مادران این است که از پوشیدن لباس های غیر متعارف جلوگیری کنند. غیرمتعارف، به معنای فاصلۀ کاذب اجتماعی و فرهنگی خانواده هاست.

طول لباس مادر عروس و مادر داماد باید چه اندازه باشد؟

این مورد یکی از جزییات لباس است که لازم نیست مطابقت داشته باشد. امکان دارد مادر عروس از لباس ماکسی بلند استفاده کند؛ در این صورت مادر داماد می تواند از یک پیراهن میدی استفاده کند یا بالعکس، چیزی که مهم است اینکه طول لباس شما در طول شب نباید باعث ناراحتی و عدم تحرک شما باشد.

مادران چه زمانی باید لباس خود را بخرند؟

عروس ها معمولا در اوایل برنامه ریزی برای مراسمشان، حدودا یک سال تا ۹ ماه قبل تر از عروسی، برای لباس خود و تم رنگی ساقدوش هایشان تصمیم گیری می کنند. مادران نیز باید اندکی پس از آن تصمیم گیری برای لباس و استایل خود را شروع کنند. این بازه زمانی باعث می شود هر کدام وقت کافی و بدون استرس برای انتخاب هایشان داشته باشند. خانواده ها می توانند در یک جدول زمانی مناسب به انتخاب لباس هایشان بپردازند.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم با بیان نکاتی در انتخاب لباس برای مادر عروس و داماد، به اهمیت این شب بپردازیم؛ بنابراین طراحان لباس نیز زمانی که طراحی لباس عروس و ساقدوش ها را برعهده دارند، می توانند با بیان این نکات مهم برای مهم ترین اعضای خانواده عروس و داماد، یعنی مادر عروس و مادر داماد، در بهتر دیده شدن لباس عروس در مراسم به ایشان کمک کنند. همان طور که گفته شد، شیک پوشی و راحتی لباس انتخابی نیز جز مهم ترین اصول انتخاب لباس برای مادر عروس و مادر داماد است.

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *