جدیدترین مد

فهرست عناوین

باخبر شدن از جدیدترین مد و ترند بازار، یکی از موضوعات جذاب برای هر شخص، چه زن، چه مرد و حتی کودکان است! زمانی که از جدیدترین مد صحبت می کنیم، تنها موضوع مورد نظر، یک نوع لباس نیست؛ بلکه انواع مختلف شلوارها،کت ها،کفش ها و سایر اکسسوری ها و حتی رنگ سال است.  اطلاع از جدیدترین مد، پیش از آنکه برای مردم عادی مهم باشد، برای طراحان لباس، یک موضوع مورد بررسی مهم به شمار می آید؛ زیرا یک طراح لباس برای خلق لباس هایی متناسب با سلیقۀ مشتری، باید از جدیدترین مد و ترند بازار آگاه باشد تا از آن الهام بگیرد.
در گذشته برای اطلاع از جدیدترین مد، فشن شوهای زیادی برگزار می شد که طراحان لباس و افراد خاص، جزو بازدیدکنندگان اصلی آن به شمار می آمدند و بعد از آن، در مجلات مختلف پخش می شدند؛ اما با توجه به گسترش فضای آنلاین و همچنین شیوع ویروس کرونا، بسیاری از  فشن شوها لغو و بستر اطلاع رسانی در فضای آنلاین قرار گرفته شد که همین مورد باعث شده که مد، خیلی سریع تر از گذشته در جهان انتقال یابد.
در این مقاله از تصویر گران پویا اندیش، به بررسی جدیدترین مد و ترند بازار در صنعت فشن می پردازیم.

آخرین تغییرات کلی مد

با اینکه شرایط کرونا و قرنطینه تا حدود زیادی سبک های جدید مد را محدود کرده است، در سال ۲۰۲۱ شاهد خلق سبک های هنری خارق العاده ای بوده ایم. می توان گفت که طراحی ها و استایل ها در سال ،۲۰۲۱ بر خلاف استایل خنثی ۲۰۲۰، بسیار جسورانه تر است. سبک های قدیمی با رنگ های آرام، مجدد رواج پیدا کردند و شاید بزرگ ترین دلیل آن، نیاز به آرامشی است که در این شرایط جهان و کرونا، مردم به آن نیاز دارند. بیشتر طراحی ها و استایل ها نیز به دلیل کرونا و شرایط قرنطینه  به سمت طراحی لباس کژوال رفته است.
در بهار و تابستان  ۲۰۲۱ هم طراحی هایی با سبک طراحی های دهه ۹۰، طرح های گلدار و راحتی به چشم می خورد. ماسک ها نیز به عنوان اکسسوری همراه لباس ها شناخته شده اند و طراحان مد در جدیدترین مد، از طرح ها و اشکال مختلف ماسک، متناسب با لباس ها، رونمایی کرده اند.
از جمله جدیدترین مد در صنعت فشن می توان به انواع جین ها در طرح ها ی مختلف،کمربند های تزیینی، انواع جلیقه ها، یقه های غیر رسمی و راحت، انواع تاپ ها، هودی ها و سوئیشرت ها در طرح ها و رنگ های جسورانه و زیبا اشاره کرد.
در ادامه به برخی از استایل ها در جدیدترین مد می پردازیم.

۱-انواع پیراهن های ماکسی

پیراهن های ماکسی یک انتخاب بسیار مناسب برای استایل تابستان است و به خاطر قد بلند پیراهن در بسیاری از اماکن، همراه با صندل تابستانه مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از پرکاربردترین و جدیدترین مد برای تابستان امسال است.
رنگ های شاد، روشن و براق، یکی از مواردی است که این ماکسی ها را جذاب تر جلوه می دهد و بسیاری از افراد مشهور را نیز ترغیب به این نوع پوشش کرده است؛ همچنین پارچه های طرح دار برای دوخت این ماکسی ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید که سبک پیراهن ماکسی، علاوه بر تابستان، برای تمام اوقات مقبول است و یکی از پر کاربردترین انوع لباس به شمار می آید؛ به طوری که به آن لقب لباس همه کاره برای خانم ها داده اند.
برای تماشای جدیدترین سبک لباس ماکسی می توانید به صفحات مجازی برندهایی همچون دولچه و گابانا، هالیرن، مولی گودارد، تام فورد، نینا ریچی و والنتینو، مراجعه کنید.

۲- جلیقه

یکی از جدیدترین مد در انواع زمستانه و تابستانه که در ایران نیز بسیار شاهد آن هستیم، انواع جلیقه در قد بلند و کوتاه است. معمولا جلیقه ها را روی انواع پیراهن یا شومیز می پوشند و نوع رسمی آن نیز که در گذشته بسیار رواج داشته، جلیقه های کوتاه در زیر کت و شلوار است. جلیقه تقریبا از سال ۱۹۷۰ رواج پیدا کرد و در پاییز و تابستان ۲۰۲۱ نیز مجددا مورد استقبال همگانی قرار گرفت.

۳- بلوز های  آستین پف دار

معمولا در دوخت بلوزهای آستین پف دار که جزء جدیدترین مد نیز به شمار می آیند، برای اینکه جلوه بیشتری داشته باشند، از پارچه های طرح دار یا براق استفاده می کنند. جالب است بدانید که معمولا شیوه طراحی آن، روی مانکن یا به اصطلاح، طراحی لباس ملانژ است.
معمولا افراد با بالاتنۀ کوچک از این نوع لباس استفاده می کنند؛ اما مدل های مختلف با چین و پف کمتر نیز برای زنان با سرشانه های بزرگ، بسیار زیباست. پوشیدن بلوزهای آستین پف دار با یک شلوار کمر بلند، با رنگ های نزدیک به هم، می تواند برای استایل تابستانه خانم ها بسیار جذاب باشد.


۴- شلوارهای کندی کالر راحتی (جین های رنگی راحتی)

با توجه به شرایط قرنطینه کرونا، شاهد شلوارهای جین رنگی و راحتی هستیم که در رنگ های پاستلی و آب نباتی وجود دارد؛ همچنین از این شلوارها برای استایل های خیابانی و روزمره و و ورزشی نیز استفاده می کنند.
جالب است  بدانید که این شلوار ها، مورد انتخاب و پسند بسیاری از افراد مشهور نیز هستند. این شلوارها با ظاهری راحت، نمادی از جدیدترین مد برای تمام فصول به شمار می آیند.

۵- لباس هایی با طرح پلنگی

طرح های پلنگی یکی از طرح های جذاب و مورد پسند در دوران های مختلف بوده است. در سال ۲۰۲۱ نیز لباس هایی با طرح های پلنگی، به عنوان جدیدترین مد مورد استقبال قرار گرفته اند. تفاوتی که در ترند مد امسال در رابطه با طرح های پلنگی وجود دارد، استفاده از آنها در استایل کژوال و راحتی است. در جدیدترین مد امسال، انواع سویشرت ها، دامن، شومیزهای راحتی و تیشرت با طرح های پلنگی وجود دارد؛ حتی در خیلی از موارد، در مانتو ها و حتی لباس های مردانه هم از طرح های پلنگی استفاده شده است. برای مشاهدۀ لباس هایی با طرح های جذاب پلنگی می توانید به صفحات مجازی برندهای مختلفی همچون شنل، پارادا و … مراجعه کنید.


۶-لباس های طرح لوگو

در صحنه فشن، لباس هایی با طرح های گوچی، فندی، دیور، شانل، لویی ویتون، پرادا کلونه و سلین، با رویکردی جدید، به عنوان جدیدترین مد، مجددا رواج پیدا کرده و جالب است بدانید که این نوع طرح برند، تنها مختص به لباس نبوده و نیست و در مواردی همچون انواع کلاه، جوراب، کیف، کفش و سایر اکسسوری ها نیز به چشم می خورد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم با برشمردن برخی از جدیدترین مدها در دنیای فشن، به اهمیت اطلاع از جدیدترین مد و ترند بازار برای طراحان لباس بپردازیم؛ زیرا یک طراح لباس، علاوه بر نوآوری و ایده پردازی، باید به سایر طرح های موجود در بازار نیز اشراف کامل داشته باشد تا بتواند بر اساس روند، مد را پیش بینی و طرح های خود را بر اساس آن همسو کند.

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *