چگونه شیک پوش تر باشیم؟

فهرست عناوین

شیک پوش تر شدن یکی از موارد مهم در شیوۀ زندگی ما، نحوۀ پوشش لباس و حتی نحوۀ انتخاب و خرید لباس است. اصول شیک پوشی زنان و مردان یک فرهنگ محسوب میشود . اگر شما به شخصیت خود اهمیت می دهید قطعا باید به ظاهر خود نیز اهمیت دهید.
مهم نیست جوان هستید یا پیر . برای شیکپوش بودن نه پوشش لباس های گرانقیمت مهم است . و نه برندپوشی، هیچکدام از مواردی که گفته شد تاثیر چندانی در شیکپوشی ندارد . برای شیکپوش بودن باید یک سری راز و ترفند وجود دارد .
برای شروع کمد لباس خود را بررسی کنید . در این بررسی می توان فهمید که کدام یک از لباس هایمان باید باشند و کدام در کمد لباس هایمان جایی ندارند، و این اولین گام در شیک پوشی است.

زمانی که تصمیم به جدا کردن و خارج کردن لباس های قدیمی و فرسوده مان از کمد لباس می گیریم، متاسفانه نمی توانیم تصمیم منطقی داشته باشیم و از روی احساس وابستگی به برخی از تعلقات خاطر، بسیاری از لباس هایی که مورد استفاده قرار نمی گیرند را نیز نگه می داریم.
در این مقاله از تصویرگران پویااندیش، به بررسی ۱۵ دستورالعمل دربارۀ آنچه که باید در کمد لباس هایتان باشد و آنچه نباید باشد، می پردازیم تا علاوه بر شیک پوشی بیشتر بتوانید به صرفه و مناسب خرید کنید. با ما همراه باشید!

1- خرید هیجانی برای مناسبت ها ممنوع!

برای همۀ ما پیش می آید که به میهمانی ها، دور همی ها، عروسی ها و دیدارهای مختلف دعوت می شویم، در این زمان، اولین چیزی که به ذهنمان می رسد این است که لباس مناسب برای پوشیدن نداریم و باید به خرید برویم. خرید کردن در این شرایط، یک خرید کاملا احساسی است و به طبع، انتخاب مناسبی برای استفاده در یک میهمانی دیگر نخواهد بود
پیشنهاد می کنیم به جای اینکه به محض دعوت شدن به مکانی، به دنبال خرید لباس باشید، از قبل در کمد لباس هایتان، لباس های ساده وکلاسیک داشته باشید که بتوانید به راحتی با لباس های دیگر ست کنید. می توان گفت که پیگیری مداوم از مد در هنگام خرید باعث می شود شما انبوهی از لباس هایی را داشته باشید که در صورت نیاز نتوانید مجدد از آن ها استفاده کنید؛ بنابراین، خرید هوشمندانه ای داشته باشید!

2-  متناسب با خودتان خرید کنید!

خیلی اوقات پیش می آید که هنگام خرید، با لباس هایی مواجه می شوید که یک یا حتی نیم سایز کوچک تر از سایز فرم بدنتان هستند؛ اما وسوسه تان می کنند که آن ها را خریداری کنید، و این حالت از امیدی پدید می آید که به لاغر شدنتان دارید؛ اما باید قاطعانه بگوییم که این استراتژی خرید، همیشه با شکست رو به رو است و این نوع خرید کردن، کاملا غیر منطقی  و نسنجیده است و تنها باعث می شود که حجم لباس های غیرقابل استفاده در کمدتان بیشتر شود؛ از این رو، برای شیک پوشی بیشتر و خرید منطقی تر، با خود صادق باشید و آنچه را که مناسبتان است، خریداری کنید.

3- چیزی را نخرید که مناسب شما و شخصیت شما نیست

بسیاری از ما علاوه بر نگه داشتن لباس ها و مواردی که مناسب¬مان نیست، لباس هایی را خریداری می کنیم که انتخاب هایی اشتباه هستند؛ برای مثال، لباسی را در تن شخصی می بینیم و از آن خوشمان می آید و بدون درنگ، خریداری می کنیم؛ غافل از اینکه شخصیت و روحیات کلی آن شخص چگونه است و ما چگونه هستیم. بله، در نظر گرفتن شخصیت در انتخاب و خرید لباس، بسیار مهم است! پس هنگام بررسی کمد لباس ها و همچنین هنگام خریدتان، اگر لباسی به شما حس اعتماد به نفس و راحتی نمی دهد را حذف کنید.

4- لباس یا چیزی را صرفا به دلیل معامله کردن خرید!

به یاد داشته باشید، دریافت چیزی که از آن استفاده نمی کنید، فقط برایتان یک ضرر به شمار می آید؛ برای مثال، ممکن است در آفرها و حراجی های مختلف، محصول اشانتیونی را در قبال خرید محصول دیگری به شما بدهند و این پیشنهاد، شما را برای معامله وسوسه کند.  در این لحظه به این موضوع فکر کنید که آیا قرار است از این اشانتیون استفاده کنید یا قرار است در گوشه ای از کمدتان محبوس باشد!

5-  با اضافه کردن لباسی به کمدتان، یک لباس اضافی را از آن حذف کنید

هر بار که خرید جدیدی انجام می دهید، یک جز از لباس هایتان را از کمد خارج کنید، حتی می توانید لباس ها را به خیریه های مختلف اهدا کنید. این گونه، تعادل را در کمد لباستان حفظ می کنید، با اطمینان لباس مورد نظرتان را می خرید و انتخابی می کنید که واقعا آن را دوست دارید و برازندۀ شماست!

۶-  تعویض و مبادله لباس هایتان با لباس های دوستان شیک پوشتان

در کنار همۀ ما، دوستان شیک پوشی هستند که بتوانیم لباس هایی را که مدتی از آن ها استفاده نکرده ایم، با آن ها مبادله کنیم. این راه، یک راه عالی برای متنوع کردن کمد لباس و در نهایت، استایلمان است.

۷- در خرید ولخرجی نکنید

گاهی احساس می کنیم از تمام لباس های داخل کمدمان متنفر هستیم، زمانی که چنین احساسی داشته باشیم، باعث می شود خریدهای زیادی با مبالغ بالایی انجام دهیم که نتیجۀ آن، انبوهی از لباس های بدون استفاده خواهد بود که هرگز پوشیده نمی شوند. برای جلوگیری از این حس، در طول یک بازۀ زمانی، به خرید های متنوع دست بزنید.
برای شروع می توانید ماهانه یک لباس  یا کیف و کفش برای خودتان بخرید که کاملا مناسبتان است و در این حالت خریدی منطقی خواهید داشت.

۸-  برای شیک پوش تر شدن خرید از مارک ها و بازارهای جدید را امتحان کنید

بسیار اتفاق می افتد که ما تنها از یک فروشگاه ، یک منطقه یا حتی یک برند خرید می کنیم. وابستگی را رها کنید، به بازارهای جدید بروید و از برندهای جدید و متنوع خرید کنید تا با انتخاب موارد خاص، استایل شیک تری برای خود بسازید.

۹- تصمیم قاطع و در عین حال، سخت بگیرید

برای بیشتر ما، دور انداختن لباس هایمان سخت است . زیرا برخی از آن ها برایمان سرشار از خاطرات هستند . با این حال، جدا شدن از لباس هایی که از آن ها استفاده نمی شود و مخصوصا برای دهه های قبل تر مد هستند . یک امر ضروری برای داشتن استایلی شیک و کمدی به روزتر است.

10-استایل مخصوص خود را ایجاد کنید

در این جا منظورمان این نیست که از یکرنگ مخصوص استفاده کنید . و تمام شلوار ها و یا لباس های دیگران را به آن رنگ وشکل خریداری کنید . اما به خاطر داشته باشید داشتن سبک و استایل لباس پوشیدن مختص شما، شما را یک قدم دسگر به شیک پوشی نزدیک تر خواهد کرد.

۱۱-برای شیک پوش تر شدن کمد لباستان را دقیق بشناسید

کمد لباستان را کاملا بررسی کنید تا لباس های پنهانتان را که احتمالا فراموششان کرده اید، پیدا کنید. احتمالا این لباس، همان لباسی باشد که استایل شیکی را برایتان به وجود بیاورد . بنابراین، برای جلوگیری از تکرار برخی از خرید ها هم که شده است بهتر است یک بار دیگر به وارسی کامل کمدتان بپردازید.

۱۲- روی وسایل و لباس هایمان سرمایه گذاری کنیم

منظورمان از سرمایه گذاری روی لباس این است که به محض کمی فرسوده شدن، آن ها را از کمدمان خارج نکنیم . و به جای پولی که قرار است خرج خرید مجددشان کنیم، از یک خیاط خوب برای رفع نواقصشان استفاده کنیم . به این ترتیب، عمر وسایلمان بیشتر می شود و هزینه اضافی برای خرید مجددشان پرداخت نخواهیم کرد.

۱۳- از مد اجاره بهره کافی ببرید!

در همه جای دنیا، مزون ها و بوتیک های مختلفی وجود دارد . که بتوان لباس هایی را که روتین مصرفی برایشان نداریم مانند انواع لباس عروس، نامزدی و مجالس، از آن ها اجاره کنیم. این کار، مزیت های مختلفی دارد. از جمله اینکه بدون استرس خرید گران، از لباس های آماده و در دسترس استفاده می کنید . و همچنین، در هر مجلسی می توانید از لباس های به روزتر و متنوع تر بهره ببرید. بدون اینکه کمد لباستان را بیش از حد شلوغ کنید.

۱۴- اگر از پوشیدن بخشی از استایلتان مطمئن نیستید، از ترفند آویز استفاده کنید!

منظورمان از آویز می تواند کیف یا یک اکسسوری باشد که در استایلتان، توجه را به خود جلب می کند. این گونه، بدون نگرانی از بخشی از استایلتان می توانید یک میهمانی را با آرامش بگذرانید.

۱۵- شیک پوش تر شدن کمد لباستان را به عنوان منبع قدرت و ایده، دست کم نگیرید!

برای اینکه همیشه شیک به نظر برسید لازم نیست تعداد زیادی کمد با لباس های متنوع داشته باشید . بلکه کافی است خریدها و تصمیمات منطقی و هوشمندانه بگیرید و این گونه، کمد لباس کاربردی تری را ایجاد کنید!

سخن آخر برای شیک پوش تر شدن

در این مقاله سعی کردیم به ساده ترین و ابتدایی ترین بخش از منزلمان، به عنوان کمد لباس بپردازیم . تا با رعایت ۱۵ نکته، بتوانیم کمدی را ایجاد کنیم که در شیک پوشی ما، قدمی بزرگ خواهد بود.
 

5/5 - (16 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *