طراحی مد با نرم افزار Edraw

فهرست عناوین

تعریف طراحی مد

طبق تعریف رسمی در منابع، مد یک روش یا سبک در شاخه های مختلف، مانند لباس، انواع اکسسوری ها، آرایش، مبلمان و … است که در زمان خاص رواج پیدا می کند و مورد پسند عده زیادی از افراد قرار می گیرد. در مبحث لباس نیز، مد به عادات لباس پوشیدن و سبک لباس اشاره دارد، که به طور معمول توسط طراحان لباس و مد، خلق می شود و رواج پیدا می کند. همان طور که گفته شد، مد معمولا در یک زمان خاص  یا حتی مکان خاصی رواج می یابد و امکان دارد بعد از گذشت یک بازۀ زمانی، دیگر آن سبک مد شده طرفدارانی نداشته باشد و به این ترتیب می گویند که این سبک از مد افتاده است.
طراحی مد، هنر ترکیب زیبایی ها در لباس و اکسسوری های مختلف، مانند کیف کفش و …، است. جالب است بدانید که طراحی مد نیز، خود تحت تأثیر فرهنگ های گوناگون و هنجارهای اجتماعی مختلف است و آن نیز تحت زمان و مکان، متفاوت و متنوع است. طراحی مد، تنها در زمینۀ طراحی لباس نیست و طراحان مد در زمینه های مختلف اکسسوری ها و حتی جواهرات فعالیت می کنند و دلیل آن می تواند سلیقه  و علاقۀ گستردۀ افراد باشد که در یک حیطۀ خاص وجود ندارد.
در این مقاله از تصویرگران پویااندیش، با نگاهی کلی به تعریف مد، ابزارها و نکات مهم در طراحی مد را با هم بررسی می کنیم. با ما همراه باشید!


نرم افزار طراحی مد

تعداد زیادی نرم افزارهای مختلف در زمینۀ طراحی مد وجود دارد که روز به روز هم گسترده تر می شوند. در این مقاله، به نرم افزار  Edraw، می پردازیم.
نرم افزار Edraw، یک نرم افزار منحصر به فرد در طراحی مد است؛ زیرا دارای اوتوماسیون و امکان سنجی های مختلف است که تجربۀ کاربری را بسیار جذاب می کند.
از این نرم افزار به طور معمول برای طراحی های مد که به صورت ساده و سریع انجام می گیرد بهره می برند. در این نرم افزار، گزینه های مختلف به صورت پیش فرض قرار دارد؛ به طوری که کاربران با کلیک و حرکت موس، به راحتی می توانند به طراحی در رنگ ها و اشکال مختلف بپردازند. می توان این نرم افزار را مانند نرم افزار ورد دانست که تنها با کمی تکرار، بدون نیاز به دوره های یادگیری، می توان آن را فرا گرفت.

نمادهای طراحی مد (سمبل ها ی طراحی مد)

در نرم افزار Edraw، عناصر مختلف تحت عنوان سبمل ها در سبک های مختلف لباس دخترانه، لباس زنانه، لباس مردانه و لباس کودک وجود دارد. فقط کافی است که روی لینک آنها کلیک کنید تا به راحتی راهنمایی شوید و کار طراحی خود را انجام دهید؛ همچنین این سمبل ها با بهترین کیفیت قابل اجرا هستند و با کشیدن موس روی آن ها می توانید اندازه های هر کدام را تغییر دهید.

نحوه ایجاد طراحی مد

چگونه لباس منحصر به فرد و شخصی خود را طراحی کنیم
هر شخصی تمایل دارد که لباس منحصر به فرد خودش را داشته باشد؛ بنابراین به ایده پردازی در رابطه با آن می پردازد، باید بگوییم که شما از این به بعد به راحتی می توانید ایده های خود را در رابطه با لباس به تصویر بکشید. نرم افزار Edraw، با کاربری ساده، به راحتی این امکان را به شما می دهد که طرحی جذاب و شیک را برای لباس خود طراحی کنید. جالب است بدانید که در این نرم افزار، حتی می توانید انواع لباس شب و مجلسی را نیز طراحی کنید.


نکات و ترفندهای طراحی مد: اصول تطبیق رنگ ها

قرمز، آبی و زرد، رنگ های اصلی در خانوادۀ رنگ ها هستند. البته رنگ سیاه و همچنین سفید نیز برای بسیاری از افراد، رنگ اصلی به شمار می آیند؛ اما می توان گفت که تمام رنگ ها از ترکیب این سه رنگ قرمز، زرد و آبی به وجود می آیند.
رنگ ها در کنار هم به خوبی می درخشند؛ به طور مثال، رنگ زرد در کنار رنگ سیاه، بسیار جلوه دارد؛ همچنین رنگ زرد همراه با سایه های سبز و نارنجی، بسیار زیباست؛ بنابراین سعی کنید برای طرح های خود از رنگ های مکمل استفاده کنید. در اینجا به برخی از جفت رنگ های مکمل اشاره می کنیم؛ مانند نارنجی و آبی، بنفش و زرد، فیروزه ای و رنگی گرم.


همچنین در برخی موارد، رنگ های مشابه در کنار هم زیبایی لباس را بیشتر می کنند. برای پیدا کردن رنگ های مشابه، از دایره انواع رنگ ها کمک بگیرید. جالب است بدانید که به طور معمول، قرمز و صورتی در کنار هم نمی آیند؛ اما در صورتی که به طور صحیح از آن ها استفاده شود، ظاهری زیبا و افسانه ای ایجاد می کند.

.
 

سخن آخر
در این مقاله سعی کردیم به صورت ساده به بررسی دنیای طراحی مد و نحوه کار با ساده ترین و در عین حال پرکاربردترین نرم افزار طراحی لباس، Edraw،بپردازیم. امیدواریم برایتان مفید باشد.

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *