طراحی کیف

فهرست عناوین

کیف یکی از اکسسوری های جذاب مخصوصا در بین خانم ها است. با این وجود بسیاری از آقایان نیز به این اکسسوری جذاب و پرکاربرد علاقه نشان داده اند.
کیف به حدی در صنعت مد و فشن جذاب است که یکی از اجزای تکمیل کننده استایل هر فرد شناخته می شود. به همین دلیل طراحی کیف به عنوان حوزه ای جذاب برای طراحان مد شناخته شده است.
در این مقاله از تصویر گران پویا اندیش، جهت آگاهی بخشی به علاقه مندان  به بررسی تاریخچه تولید و طراحی مد و اصول مهم برای تبدیل شدن به یک طراح مد در زمینه کیف، می پردازیم.

تاریخچه کیف و طراحی کیف

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که این اکسسوری کیسه ای جذاب که امروزه با شکل های مختلف دیده می شود در چه زمان و از کجا ظهور پیدا کرد؟
اولین نشانه های کیف در اساطیر یونان باستان و در داستانی درباره پرسئوس و گورگون و همچنین در ادبیات قرون وسطی دیده شده است. ولی می توان به جرات گفت که ظهور اولین اشکال کیف به عنوان وسیله ای برای قرار گیری وسایل و بار سفر به دوران قبل تر از این نشانه ها و به زمان مصر باستان، نسبت داد.
از دوران باستان و قدیم که سریعتر عبور کنیم،در قرن هفدهم اسم کیف با اشکال مختلف و هنری بسیار رواج یافت تا جایی که بر روی کیف های آن زمان انواع گلدوزی ها، نقاشی ها و سنگدوزی با سنگ های گران قیمت، به کار برده می شد و کیف ها را به یک اثر هنری ارزشمند تبدیل می کرده است.
 انقلاب اصلی کیف در فرانسه و در پایان قرن هجدهم اتفاق افتاد، و به این ترتیب فرانسه به عنوان مبدا ظهور کیف مدرن و به شکل امروزی شناخته شد. جالب است بدانید در این دوره کیف های کوچک با کاربرد رعایت آداب و رسوم و تزیینی، با نام فرانسوی réticule رتیکول رواج یافت.
در اوایل قرن ۲۰ علاوه بر کاربردی بودن کیف، جنبه تزیینی این وسیله بسیار مورد توجه قرار گرفت و همین امر باعث شد تا خانم ها با توجه به رنگ و سبک لباس کیف متناسب با آن را انتخاب کنند .
در دهه ۱۹۳۰ و با رواج هنر مدرن و سبک سورئالیسم، کیف نیز در اشکال غیر معمول طراحی و تولید شد و تا به امروز که با توجه به موقعیت های مختلف بیش از ۴۰ نوع کیف با هر سلیقه به وجود آمده است، هم چون، کیف های کلاچ، باگت، مسافرتی، خریداران، کوله پشتی، کمری و غیره.
امروزه کیف ها جز جدایی ناپذیر استایل هر فرد چه از لحاظ کاربرد و چه از لحاظ تزیینی شده است.

چگونه یک طراح کیف حرفه ای شوم؟

طراحی کیف برای کسانی که از قدرت خلاقیت و مهارت برخوردارند و روش به کار گیری این خلاقیت را به خوبی بلد هستند، گزینه ای بسیار به جا است. طراحی کیف می تواند یک کار سرگرم کننده و سرشار از ذوق های هنری در جنبه های مختلف باشد. روند تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای کیف شاید یک روند طولانی باشد اما توجه و یادگیری یک سری أصول و نکته ها در جهت آموزش طراحی کیف می تواند این روند را سرعت بخشد.
در ادامه به بررسی نکات و توصیه های ارزشمند در خصوص تبدیل شدن به یک طراح کیف پرداخته ایم.

گام اول: مهارت های خود را توسعه دهید

۱-مهارت خیاطی و چرم دوزی

به یاد داشته باشید که در حالی که شروع به یاد گیری  طراحی کفش کرده اید، باید خیاطی را نیز یاد بگیرید. یادگیری خیاطی باعث می شود که علاوه بر صرفه جویی در هزینه های تولید، روند و مراحل تولید را درک کنید و این امر باعث ایده های خلاقانه می شود.
همچنین آگاهی و در گیر بودن با روند تولید باعث می شود کنترل تولید و ایده پردازی بر روی تولید را نیز داشته باشید.

۲- به صورت حرفه ای به تحصیل طراحی کیف بپردازید

برای خود یک برنامه طراحی مد ۲ یا ۴ ساله بریزید، دوره های مختلف را ثبت نام کنید و یا در یک مدرسه طراحی مد ثبت نام کنید.
در این دوره ها روش های اساسی طراحی، تولید به شما آموزش داده می شود، علاوه بر این موارد دوره های تجارت و بازاریابی را نیز فرا خواهید گرفت و از این طریق می توانید به راحتی، طرح های خود را در معرض دید و فروش قرار دهید.
همچنین باید به یاد داشته باشید مدرک تحصیلی به همراه طرح های خلاقانه و منحصر به فرد  می تواند موفقیت  شما را تضمین کند.

۳-از روند مد ایده بگیرید.

همان طور که در راه طراحی کیف قدم گذاشته اید باید بدانید که در دنیای مد چه می گذرد و افراد جامعه چه درخواست و تقاضایی در زمینه کیف دارند. بنابراین فشن شو ها و مجلات مختلف مد را پی گیری کنید. سبک، رنگ و شکل های مختلف کیف را ببینید و به این فکر کنید که چه طرح تازه ای در زمینه طراحی کیف می توانید ایجاد کنید.

۴-وجه تمایز طرح های کیف خود را پیدا کنید

قرار است طرح های شما علاوه بر توجه به سبک و خواسته افراد و پیگیری روند مد، شگفتی و تازگی جدیدی را نیز به نمایش بگذارد. بنابراین به علاقه های شخصی خود در طراحی کیف فکر کنید و از قوه تخیل خود استفاده کنید، به آن قسمت از نیازی که شما را به سمت طراحی کیف کشانده است و دنیای مد نتوانسته به آن پاسخ دهد نیز فکر کنید و آن را وارد طرح های خود کنید، تا بتوانید طرح هایی متمایز ایجاد کنید.

گام دوم: نمونه طرح های اولیه خود را ایجاد کنید.

۱-کانسپت و موضوعات مفهومی برای طرح های خود ایجاد کنید

با مشاهده تصاویر از کیف و لباس و سایر اکسسوری های دنیای مد، طوفان فکری برای ایده پردازی های خود ایجاد کنید، ایده های خود را بر روی  یک تابلو یا صفحات مخصوص ترسیم کنید، و سپس با یک فاصله معین به مشاهده ایده های خود بنشینید و به ایده های خود معنا ببخشید، سپس می توانید این طرح  ها را به صورت طرح دیجیتال انتقال دهید.
 در نظر داشته باشید که مداد و طراحی با آن می تواند ذهن شما را بازتر کند، و بدون نگرانی از خرابی طرح ها آزادانه طراحی کنید.

۲- نمونه های اولیه طراحی خود را با مواد ارزان تر تولید کنید.

نمونه های اولیه، این امکان را به شما می دهد که قبل از تولید انبوه و فروش طرح هایتان آن ها را با مواد ارزان تر تولید کرده و نقص های آن ها را بسنجید. به طور مثال به جای استفاده از چرم طبیعی از چرم مصنوعی استفاده کنید و یا اگر در طرح هایتان از تزیینات نگین دار می خواهید استفاده کنید از تزیینات بدل برای نمونه اولیه خود استفاده کنید.

۳-کیفتان را از زوایای مختلف بررسی کنید

بررسی و دقت در طرح ها و نمونه هایتان باعث می شود که کیف هایی کامل و بدون نقش طراحی و تولید کنید. به یاد داشته باشید که با دید انتقاد به طرح کیف خود نگاه کنید و مدام یک سوال هایی را در ذهن خود داشته باشید که آیا این طرح باعث خوشحالی مصرف کننده خواهد شد یا حس منفی در او ایجاد می کند؟
آیا راهی برای محکم تر و با دوام تر شدن این کیف وجود دارد؟
آیا از لحاظ وزنی و حمل آن، کیف راحتی است؟
آیا این کیف می تواند لوازم ضروری مانند تلفن همراه، کیف پول و برخی از لوازم آرایش را در خود جای دهد؟

۴- یک تولید کننده خوب برای تولید انبوه طرح های کیف خود پیدا کنید

تولید کنندگان این قدرت را دارند تا طرح های شما را با مشخصات مد نظرتان و در جنس مورد نظر شما به سرعت به مرحله تولید و عرضه برسانند. آن ها نمونه هایی مرغوب تر را ایجاد خواهند کرد، نمونه هایی که به شما کمک خواهد کرد تا مجدد طرح خود را باز نگری کنید و یک طرح کامل تر برای تولید انبوه ارائه دهید.

۵- قیمت گذاری دقیقی برای محصولات خود داشته باشید.

همزمان با مذاکرات خود با تامین کنندگان و تولید کنندگان، در بازار با توجه به نمونه های مشابه خود قیمت را کاملا بررسی کنید. در نظر داشته باشید کیف شما از لحاظ قیمت نه خیلی گران و نه خیلی ارزان باشد.

۶- محصول خود را به بازار عرضه کنید

با خرده فروشان کوچک و بزرگ ارتباط برقرار کنید و نمونه های خود را برای آن ها ارسال کنید. همچنین لیستی از مشتریان بالقوه در فضای آنلاین تهییه کنید و بررسی  کنید آیا محصول شما مورد پذیرش مشتریان است؟
پیشنهاد می کنیم از خرده فروشان کوچک و محلی شروع به همکاری کنید، این به شما این امکان را می دهد بازخورد مشتریان و صاحبان فروشگاه را به دقت بررسی کنید. همچنین نمونه های خود را در وبلاگ و یا صفحات اجتماعی خود بارگذاری کنید.

گام سوم: کسب و کار خود را گسترش دهید

۱-برای  رسیدن به اهداف خود یک طرح تجاری بنویسید

زمانی که کار خود را شروع کرده اید باید سود و زیان خود را محاسبه کنید و این موضوع برای شما مهم خواهد بود که به این طریق بتوانید کسب و کار خود را کنترل کنید و آن را گسترش دهید.

۲-یک بستر آنلاین برای کسب و کار خود ایجاد کنید

داشتن یک بستر جذاب در رسانه های اجتماعی باعث می شود مشتریان شما بیشتر به سمت محصولات شما جذب شوند، همچنین راه اندازی یک وب سایت، فروشگاهی آنلاین را برای شما ایجاد خواهد کرد.
اینستاگرام، پینت ریست، لینکدین، فیسبوک همگی نمونه هایی از رسانه های اجتماعی هستند که شما به راحتی می توانید محصولات خود را در آن به نمایش بگذارید.

۳-نمونه کیف های مرغوب خود را در بازارچه ها و نمایشگاه های صنایع دستی به فروش برسانید

در شهر خود به دنبال بازارچه های محلی و هفتگی و نمایشگاه های صنایع دستی باشید. این نمایشگاه ها به خصوص در فصل تابستان بسیار پر بازده خواهد بود.
این چنین شروع هایی حتی با فروش کم این امکان را به شما خواهد داد تا هزینه های اولیه خود را کاهش دهید، تا زمانی که شما با یک تولید کننده منصف برای تولیدات و فروش کیف های خود آشنا شوید.
همچنین این بازارچه های محلی این امکان را به شما می دهد تا به راحتی بازخورد مشتریان را ببینید و از نظرات آن ها استفاده کنید.

۴-از نمونه های خود عکس های با کیفیت بگیرید

یک عکس بی کیفیت با گوشی همراه می تواند، کیف مرغوب شما را بی کیفیت نشان دهد. حتی اگر آفیش های عکاسی برایتان هزینه بر است این هزینه را یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید.
انتشار این عکس ها در صفحات رسانه های اجتماعی و وب سایت شما جذب مشتری را چندین برابر خواهد کرد.


۵-کار خود را گسترش دهید و از روابط عمومی و نمایندگی ها و شعبات فروش استفاده کنید.

این نمایندگی ها و شعبات  فروش شاید درصدی سود از شما دریافت کنند  ولی در نظر داشته باشید که فروش شما را طوری گسترش خواهند داد که سود چندین برابر عاید شما خواهند کرد.

۶-کارهای خود را در فشن شوها به نمایش بگذارید

حضور در نمایشگاه های مد شاید یک هدف غایی برای هر طراح کیف باشد. این حضور به معنی اعتبار بخشیدن به محصولاتتان، همکاری با طراحان معروف و فروش محصولاتتان درسطح بالای بازاراست.

۷- کار خود را به نمایشگاه های خیر خواهانه و عام المنفعه وارد کنید

ارائه کیف های خود به عنوان هدیه و یا کمک به اینونت های خیریه ای این امکان را به شما می دهد، که که یک وجه اجتماعی یا مسئولیت اجتماعی برای محصول خود ایجاد کنید، و این راه علاوه بر ارزش نهادن بر روی طرح های شما باعث می شود که محصولات شما در بین افرادی از سطوح مختلف جامعه و افراد مشهور مشاهده شوند.

سخن آخر:

 در این مقاله سعی شد با ارائه نکات  و توصیه هایی از شروع تا فروش کفش های طراحی شده، مسیر طراحی کفش و تبدیل شدن به یک طراح کفش حرفه ای را بررسی کنیم. مسیری که هر طراحی باید کاملا از زوایای آن آگاه باشد.

 این پست را به اشتراک بگذارید

4.9/5 - (16 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *