وبلاگ های مد و طراحی لباس

فهرست عناوین

صنعت مد و فشن، صنعتی است که در آن، به نمایش گذاشتن طرح ها و لباس ها و سایر محصولات مد و فشن، حرف اول را می زند.
 شبکه های اجتماعی، به دلیل ماهیت نمایشی خود و داشتن طرفداران و دوست داران بسیارشان، بستر مناسبی را برای صنعت مد و فشن فراهم کرده اند و امروزه  در بیشتر مواقع، افراد از طریق شبکه های اجتماعی از مدها و ترندهای صنعت مد و فشن، آگاه می شوند؛
اما باید بدانید که شوهای آنلاین مد طراحی لباس، تنها به شبکه های اجتماعی محدود نمی شود و بسیار گسترده تر از آنی است که مردم در شبکه های اجتماعی آن را به اشتراک می گذارند.


یکی از بسترها و فضای آنلاینی  که شوها و تصاویر و مطالب مفید صنعت مد و طراحی لباس در آن به صورت گسترده به اشتراک گذاشته می شود، وبلاگ نام دارد و کسی که مطالب و عکس ها آن را تهیه می کند و انتشار می دهد، وبلاگ نویس نام دارد.
در این مقاله از تصویرگران پویااندیش، به بررسی ۵ وبلاگ بسیار جذاب می پردازیم که هر طراح لباس و مد در سال ۲۰۲۱ باید آن را دنبال کند.

۵ وبلاگ مورد نیاز طراحان لباس و مد  

میان وبلاگ های بسیاری که در صنعت مد و فشن وجود دارد، وبلاگ هایی نیز هستند که کیفیت شان از لحاظ محتوایی و به روز بودن، در سطح بالایی قرار دارد و در آن ها از جدید ترین مدها، ترند های صنعت مد، فشن و جدیدترین تکنولوژی ها، صحبت می شود.
جالب است بدانید که در این وبلاگ ها، از صنعت مد، آموزش طراحی لباس و ایده های مختلف صحبت می شود و شما به عنوان یک طراح، هر صبح باید ابتدا ذهنتان را مانند یک کمد خالی کنید، سپس وارد این وبلاگ ها شوید و در نهایت، ذهنتان را از این ایده ها و تصاویر جدید و جذاب پر کنید؛
همچنین در این وبلاگ ها، علاوه بر ایده های طراحی لباس، به نحوهٔ ست کردن و هماهنگ سازی استایل نیز به خوبی پرداخته شده است؛ بنابراین، این وبلاگ ها منبعی برای ایده گرفتن شمایی به شمار می آیند که  به صنعت مد و طراحی لباس علاقمندید و در آن فعالیت می کنید.
در ادامه، به بررسی ۵ وبلاگ مد و طراحی لباس با کیفیت می پردازیم.

1.   ۱-( وبلاگ آتلانتیک (اقیانوس آرام-اطلس

بنیانگذار و خالق این وبلاگ، بلر ادی، یکی از شخصیت های تأثیرگذار در صنعت مد و طراحی لباس است. بلر ادی، ۱۱ سال پیش به عنوان یک تاجر در بخشی از دنیای مد، فعالیت خود را آغاز کرد. اولین فعالیت های او در شبکه اجتماعی اینستاگرام بود که تا به امروز، بیش از ۱ میلیون نفر دنبال کننده دارد.
سبک های خیابانی یکی از سبک هایی است که بلرادی  آن را کشف کرد و ارتقا داد و در سال ۲۰۱۰، با رویکرد بحث و گفتگو پیرامون این سبک، وبلاگ آتلانتیک را ایجاد کرد؛ بنابراین می توان او را یکی از آگاهان و پیش بینی کنندگان تغییر صنعت مد دانست؛
همچنین بلرو ادی، به عنوان یک شخصیت تاثیرگذار در برندهایی از جمله Gucci ، Nordstrom ، Target ، Tory Burch ، Sephora، CoverGirl فعالیت داشته است؛ همچنین در کمپین های جهانی با برندهای لوکسی همچون، Vogue ، Elle ، Harper’s Bazaar ، Who What Wear ، Refinery 29 ، Style Watch، همکاری داشته است.

بلر ادی، این اطمینان را به مخاطبان وبلاگ آتلانتیک داده است که آن ها شاهد پلتفرم نمایشی بسیار قوی خواهند بود که جذابیت های صنعت  مد و فشن را به نمایش خواهد گذاشت.
برخی از مقالات که اخیرا در وبلاگ آتلانتیک  انتشار یافته اند  عبارت اند از:
●    بررسی رنگ زرد تابستانی و نحوهٔ ست کردن انواع لباس با آن
●    درگاه های خرید لباس و سایر محصولات صنعت مد
●    رنگین کمانی از اصطلاحات صنعت مد و فشن


۲- وبلاگ  “Chronicles of He”

این وبلاگ جذاب، در سال ۲۰۱۱، توسط کارمن همیلتون، متخصص در سبک استرالیایی، ایجاد شد.
 هدف این وبلاگ، بررسی سبک های روزانه و کژوال بود که در زندگی روزمره و واقعی، از آن استفاده می شود. هم اکنون، کارمن همیلتون به همراه تیمی از طراحان و متخصصان مد، این وبلاگ را اداره می کند.
در وبلاگ” Chronicles of He” زنان بسیاری عضو و فعال هستند و لباس های روزانه ای را که می پوشند، به نمایش می گذارند؛ همچنین در این وبلاگ، انواع آموزش های مرتبط با دنیای مد، همچون آموزش ترفندهای مد و زیبایی، برای دنبال کنندگان فراهم آورده شده است.

از جمله محبوب ترین مقالات در این وبلاگ عبارت است از:
●    چگونه در ۴ مرحله، پوست بی عیب و نقصی داشته باشید!
●    ۹ وسیله ای که هر خانمی به آن احتیاج دارد!
●    چگونه موهای خود را ببافید؟
●    ۱۰۱ مدل پیراهن سفید!
●    سبک و استایل دختران فرانسوی!

۳-وبلاگ دایلی

این وبلاگ با انتشار مقالات و دوره هایی با محوریت موضوع “داشتن کمد کامل و کاربردی برای خود “ ، توسط اشلی هاچینسون، ایجاد شد.
هدف اشلی هاچینسون از ایجاد چنین وبلاگی، کمک به زنان ۲۰ تا ۷۰ ساله ای بود که دوست داشتند استایل مدنظرشان را داشته باشند؛ همچنین اشلی هاچینسون، چندین کتاب دیجیتالی مد را نیز در سایت خود انتشار داده است. از جمله قسمت های جذاب وبلاگ دایلی، عکاسی های زیبایی است که از صنعت مد در آن انتشار داده شده است. اشلی هاچینسون همچنین وبینارهای آنلاین نیز برگزار می کند تا به مردم کمک کند حس بهتری نسبت به خود داشته باشند.


در وبلاگ دایلی، بیشتر مطالب، حول پست ها و مقالات “چگونه انجام دهیم”، می چرخد، وبلاگی که بسیاری از پست هایش را دنبال کنندگان او ایجاد کرده اند؛ همچنین اشلی هاچینسون، سه مقاله جدا از مقالات دیگر خود را نیز در این وبلاگ منتشر کرده است که نظر کاربران را به خود جلب کرده است. تیتر این مقالات عبارت اند از:
●    چگونه در ۴۰ سالگی لباس زیر بپوشیم؟
●    چگونه در ۵۰ سالگی لباس زیر بپوشیم؟
●    چگونه در ۶۰ سالگی لباس زیر بپوشیم؟

همچنین دسته بندی مقالات اصلی او نیز حول موضوعات زیر است:
●    چگونه یک کمد لباس کلاسیک داشته باشیم؟
●    چگونه در فصل های مختلف لباس بپوشیم؟

۴- وبلاگ بوم تخم مرغ

این مجلهٔ تصویری، توسط کارگردان، طراح و عکاس نیویورکی، اریکا چوی، با تمرکز بر مد، سفر و شیوه زندگی، ایجاد شد.
اریکا چوی برای نام وبلاگ خود، از نام مستعار خود در کودکی و بوم نقاشی، الهام گرفته است. منظور او از به کار گیری بوم نیز در نام وبلاگ خود، اشاره به زندگی دارد که همچون بوم خالی است.
همچون سایر وبلاگ های فعال در حوزه مد، این وبلاگ نیز حاوی عکس های جذاب است و به صورت پلتفرم بصری است. در کنار این تصاویر در وبلاگ بوم تخم مرغ، متنی که شرح دهنده عکس هست نیز گذاشته شده است.
این وبلاگ یک بخش قابل توجه دارد که در آن، آخرین مد هفته نیویورک به نمایش گذاشته می شود.

۵- وبلاگ گیتار

وبلاگ گیتار، یک خانه مد آنلاین است که توسط شارلوت گرونولد هلندی، ساکن نیویورک، ایجاد شده است.
شارلوت در ابتدا با چندین وبلاگ شروع به فعالیت کرده بود ولی بعد از مدتی، تصمیم می گیرد که وبلاگی با مطالبی که خودش دوست دارد را ایجاد کند. شارلوت نمونه یک زن با عنوان یک  همسر و مادری است که از رویاهای خود دست نکشیده است.
پست های وبلاگ گیتار به دسته بندی های جذاب در صنعت مد و فشن تقسیم بندی شده است که در ادامه، برخی از این موضوعات آورده شده است.


●    همکاری های تجاری شارلوت
●    زیبایی
●    هفته مد
●    الهام بخش ها
●    مد مامان ها
●    سفر

سخن آخر:

مطالعه و بررسی مطالب مفید در صنعت مد و فشن، برای طراحان لباس و طراحان مد و همچنین کسانی که علاقه مند به آموزش طراحی لباس هستند، بسیار ضروری است، در میان منابع زیاد در این زمینه، در این مقاله از تصویر گران پویا اندیش ، به معرفی و بررسی ۵ وبلاگ باکیفیت و فعال در زمینه مد پرداخته ایم.

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *