روانشناسی رنگ در لباس + فیلم جذاب

فهرست عناوین

فیلم جذاب زیر با موضوع روانشناسی رنگ در لباس را حتما ببینید 👇🏻

روانشناسی رنگ در لباس

دیوید زیلا، طراح لباس و نویسنده کتاب طراحی می گوید: “حتی اگر در کمد لباس هایتان، لباس هایی با رنگ های مختلفی دارید، ترجیح شما همیشه به استفاده از یک رنگ بخصوص است؛ زیرا احساس اطمینان و راحتی را با پوشیدن آن به دست می آورید و آن رنگ، همان رنگی است که شخصیت شما را منعکس می کند.”
در این بخش از تصویرگران پویااندیش، به بررسی ۱۱ رنگ جذاب و پر کاربرد در روانشناسی رنگ در لباس می پردازیم تا از طریق آن بتوانید شخصیت خود و دیگران را بیشتر بشناسید. با ماه همراه باشید!

روانشناسی رنگ در لباس

۱- رنگ مشکی

بسیاری از محققان و متخصصان مد و استایل، از جمله کارن هالر، در وصف رنگ مشکی می گوید: ” رنگ مشکی رنگی است که در دنیای مد و فشن و همچنین نزد افراد مختلف، جدی گرفته می شود.”
در زمینه روانشناسی رنگ سیاه ، از این رنگ به عنوان شاخصی از اعتبار، قدرت، جدیت و هوش استفاده شده است؛ طوری که در بسیاری از دانشگاه های اروپا، پوشش فارع التحصیلی به رنگ مشکی است.
جالب است بدانید افرادی که ترجیح می دهند لباس های مشکی بپوشند، در عین بلندپروازی و هدفمند بودن، بسیار حساس هستند؛ در حالی که سعی می کنند این احساسات را پنهان کنند. بنابراین رنگ مشکی به آن ها کمک می کند تا توجه افراد را از ظاهر خود به سمت شخصیت خود تغییر دهند.

 رنگ مشکی

۲- رنگ قهوه ای

قابل اعتماد، قوی و پایدار بودن، همچون زمین و کوه، از جمله خصوصیات این رنگ است و طبعا آن افرادی که غالبا از رنگ قهوه ای و رنگ های پالت آن در انتخاب لباس های خود استفاده می کنند، شخصیتی مستقل دارند.
همچنین افرادی که رنگ قهوه ای را در لباس خود ترجیح می دهند، کمی محافظه کارند. آرامش، ثبات و قدرت، از جمله موارد و خصوصیاتی است که این افراد به دنبال آن هستند.

رنگ قهوه ای

۳- رنگ آبی در روانشناسی رنگ در لباس

افراد مهربان، دلسوز، مودب و حتی خجالتی، معمولا از سایه های آبی در لباس خود استفاده می کنند. لیزا جانسون مندل، روزنامه نگار و روانشناس، در وصف رنگ آبی چنین نوشته است:
“آبی، یکی از بهترین رنگ ها برای جلسات مصاحبه است؛ زیرا اطمینان و اعتماد به نفس را به فرد انتقال می دهد. به همین دلیل است که بسیاری از لباس های کار و همچنین کت و شلوار های تجاری، به رنگ آبی انتخاب می شوند.”
با توجه به تحقیقات انجام شده در دانشگاه بریتیش کلمبیا، در رابطه با تاثیر رنگ آبی دریافتند که سایه های تیرۀ رنگ آبی، احساس آرامش بخشی را بیشتر انتقال می دهند. جالب است بدانید روانشناسان می گویند افرادی که لباس آبی می پوشند، می توانند پدر و مادر فوق العاده ای شوند.

رنگ آبی در روانشناسی رنگ در لباس

۴- رنگ سبز

رنگ سبز به عنوان یک رنگ فعال در اطرافمان، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. در رابطه با رنگ سبز نیز تحقیقات زیادی انجام شده است. دانشمندان دانشگاه آمستردام می گویند: ” رنگ سبز، روحیه آرام و رهایی را در انسان ها و محیط اطراف پخش می کند.”
آیزمن، مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون نیز می گوید: “دلیل ایجاد حس خوشایند از رنگ سبز، خویشاوندی این رنگ با طبیعت زنده اطرافمان است که باعث احساس آرامش و رضایت می شود و بوی زنده بودن و حیات را در فضای حضورمان می پراکند.”
افرادی که از رنگ سبز در لباس های خود استفاده می کنند، افرادی مراقب، مهربان و دارای قلبی نرم و رئوف هستند.

رنگ سبز

۵- رنگ بنفش

در گذشته، به دلیل هزینه‌های زیادی که برای تهیه رنگ بنفش صورت میگرفت، تنها در میان خانواده سلطنتی و افراد رده بالای اجتماعی مرسوم بوده است. رنگ بنفش دارای معانی متفاوتی چون پیچیدگی، ثروت و تجمل است. امروزه، خلاقیت، بصیرت و عاشق هنر بودن، از جمله خصوصیات افرادی است که از رنگ بنفش در لباس هایشان استفاده می کنند.
به گفته کارشناسان، افرادی که از رنگ بنفش در پوشش خود استفاده می کنند، افرادی حساس و احساسی، رویایی، پرشور و عاشق عرفان هستند، همچنین این افراد، غیر قابل پیش بینی اند و ارتباط با آن ها می تواند گاهی سخت و گاهی آسان باشد.

رنگ بنفش

۶- رنگ قرمز

شور و هیجان همراه با قدرت در رنگ قرمز نهفته شده است. کنی فریمپونگ، مدیر برند پوشاک مردانه ایتالیایی Eredi Pisano، در رابطه با رنگ قرمز می گوید:
” اگر می خواهید کسی را متقاعد کنید یا تحت تاثیر قرار دهید، از رنگ قرمز استفاده کنید.” رنگ قرمز نیز دارای طیف رنگی خود است. قرمز روشن باعث جلب توجه بیشتر میشود و طبق گفتۀ روانشناسان دانشگاه روچستر، مردان بیشتر جذب زنانی می‌شوند که رنگ سرخ یاقوتی به تن دارند.”

رنگ قرمز در روانشناسی رنگ در لباس

۷- رنگ زرد

رنگ شادی، خورشید و خنده را رنگ زرد می دانند. رنگ زرد باعث افزایش سرعت سروتونین در مغز می شود که متابولیسم را سرعت بخشیده و در نهایت، باعث بالا بردن روحیه افراد می شود.
همچنین رنگ زرد ، تمرکز  و توجه را افزایش می دهد و به همین دلیل است که در لباس اغلب افراد فعال و خلاق، رنگ زرد را خواهیم دید.
برای آشنایی بیشتر با استایل خیابانی چیست ؟ حتما بخش آن را مطالعه نمایید.

رنگ زرد

۸- رنگ سفید

رنگ سفید ، نماد آزادی، پاکی، بی گناهی و سادگی است. کسانی که می خواهند شروعی مجدد و نو در کارهایشان داشته باشند، معمولا از رنگ سفید در لباس هایشان استفاده می کنند. افرادی که به دنبال آزادی هستند و همچنین افرادی که خوش بینانه به زندگی نگاه می کنند، جذب رنگ سفید می شوند.
این رنگ خنثی، به ندرت دیگران را دفع می کنند و معمولا تیپ های شخصیتی متفاوتی جذب این رنگ می شوند.

رنگ سفید در روانشناسی رنگ در لباس

۹- رنگ صورتی

صورتی را رنگ دختران و زنان می دانند و زنان و دختران نیز عاشق رنگ صورتی هستند. اگر شما یک زن میانسال یا با سن و سال بالایی هستید هم هیچ نگران نباشید. زیرا رنگ صورتی ملایم می تواند برای شما جذابیت زیادی را ایجاد کند و شما را زنی قوی نشان دهد.
به گفتۀ روانشناسان، افرادی که عاشق رنگ صورتی هستند، افرادی عاشق پیشه، خوشبین و حتی دارای خودخواهی مثبت هستند و در کل، آن ها افرادی مهربان هستند و راحتی را بیش از هر چیز دیگری ترجیح می دهند.

رنگ صورتی

۱۰- رنگ نارنجی

نارنجی رنگی گرم، شاد، خلاق و جذاب است که می تواند فضاهایی سرگرم کننده را به وجود آورد. افرادی که رنگ نارنجی را در پوشش خود ترجیح می‌دهند، افرادی خوش‌بین، پر انرژی، شاد و مشتاق هستند. همچنین این افراد، بلندپرواز و محتاط نیز هستند.

نارنجی رنگی گرم روانشناسی رنگ در لباس


۱۱- رنگ خاکستری

سبک شناسان، رنگ خاکستری را رنگی متعادل می‌دانند و همچنین خاکستری و سایه‌های آن را نمادی از آرامش و بلوغ به شمار می آیند. این رنگ، خنثی است؛
بنابراین، معمولا کسانی که این رنگ را برای پوشش خود ترجیح می‌دهند، افرادی هستند که می‌خواهند در جمع، نامرئی باشند.

رنگ خاکستری در روانشناسی رنگ در لباس

سخن آخر

در این بخش ، به بررسی ۱۱ رنگ جذاب در دنیای رنگ ها پرداختیم. خصوصیات این رنگ ها و تیپ شخصیتی افرادی که از این رنگ ها استفاده می کنند را بررسی کردیم تا شما علاقمندانِ به طراحی لباس و آموزش طراحی لباس بتوانید شخصیت افراد را با توجه به رنگ های انتخابی شان، تا حدی بهتر بشناسید تا از طریق آن، لباس های خارق العاده ای را طراحی کنید.

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *