روانشناسی رنگ سفید در لباس + فیلم جذاب

فهرست عناوین

فیلم جذاب زیر با موضوع روانشناسی رنگ سفید در لباس را حتما ببینید 👇🏻

روانشناسی رنگ سفید در طراحی لباس

همان گونه که پیش از این در بخش های روانشناسی رنگ ها گفتیم، رنگ ها، جادوی زندگی هستند و راز و رمزهای بسیاری را در خود نهفته اند. رنگ ها نشان زندگی اند و هر کدام در شرایط متفاوت می توانند تاثیر ویژه ای بر خلق و خو و احوالات ما داشته باشند.
همچنین راهی به درون ما هستند و شخصیت و درون ما را بیان می کنند. در این بخش از آموزشگاه طراحی لباس تصویرگران پویااندیش، به روانشناسی رنگ سفید پرداخته ایم. با ما همراه باشید!

روانشناسی رنگ سفید

به تصویر زیر نگاه کنید و احساسی که از آن می گیرید را در نظر داشته باشید.

  • آیا احساس الهام یا شادابی می کنید؟
  • احساس سردی و تنهایی در شما ایجاد می شود؟
    بسیاری از مردم رنگ سفید را صاف و خالص می دانند، در حالی که برخی دیگر احساس می کنند که رنگ سفید، بی روح و سرد است.

ارتباطات رنگی، جهانی نیستند!

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که چنین درکی از مفهوم رنگ، لزوماً جهانی نیست. رنگ ها می توانند معانی، نمادگرایی و ارتباطات متفاوتی در فرهنگ های متفاوت داشته باشند. برای مثال، در فرهنگ های غربی، رنگ سفید اغلب با عروسی ها، بیمارستان ها و فرشته ها در ارتباط است و اغلب برای انتقال حس پاکی، خلوص و آرامش استفاده می شود.
اما در بسیاری از فرهنگ های شرقی، رنگ سفید، نمادی از مرگ و دنیای دگر است. با غم و اندوه ارتباط دارد؛ به عبارتی، نمادی برای رسیدن به حس رهایی است و اغلب در مراسم ترحیم و عزاداری مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو، علاوه بر معانی اصلی رنگ ها باید به معانی نمادین آن ها نیز توجه داشت.

ویژگی های روانشناسی رنگ سفید

از نظر روانشناسی رنگ ، ویژگی های رنگ سفید عبارت است از:

رنگ سفید ، نشان دهندۀ پاکی و بی گناهی است؛ برای مثال، رنگ سفید لباس عروس، پاکی و خالص بودن او را منتقل می کند و نمادی از زندگی بدون غم و خوشبختی است.

  • رنگ سفید، روشن است و می تواند حس داشتن فضایی بیش از واقع را ایجاد، یا مواردی را برجسته کند. برای مثال، طراحان داخلی برای بزرگ تر و جادارتر جلوه داده اتاق ها در فضایی کوچک، اغلب از رنگ سفید استفاده می کنند.
  • همچنین رنگ سفید، سرد، ملایم و نابارور توصیف می شود. اتاق هایی که کاملاً با سفید رنگ شده اند، بزرگ تر از واقعیت به نظر می رسند. اما خالی و غیر دوستانه هستند.
  • برخی از معانی مثبتی که سفید می تواند منتقل کند شامل پاکی، پاکیزگی، طراوت و سادگی است. رنگ سفید اغلب مانند یک صفحه خالی به نظر می رسد که نمادی برای یک شروع جدید و فصلی تازه است.
  • از جنبه منفی، رنگ سفید می تواند خشک، سرد و منزوی به نظر برسد. در نظر بگیرید که چگونه یک اتاق بزرگ، سفید و خالی، می تواند خسته کننده، سرد و تلخ به نظر برسد!


سفید در فنگ شویی

رنگ سفید در فنگ شویی به عنوان یک رنگ قدرتمند و ایجاد کنندۀ هماهنگی در فضا در نظر گرفته می شود. رنگ ها با عناصر خاصی از فنگ شویی مرتبط هستند و در مورد رنگ سفید، عنصری که بیان می کند، فلز است. لهجه های چوبی و شیشه ای، به طور فوق العاده ای با سفید هارمونی دارد؛ همچنین تکه های سیاه برای متعادل کردن آن، انتخابی بسیار مناسب است.
رنگ سفید، همچنین برای آشپزخانه ها، اتاق نشیمن، حمام و اتاق خواب، عالی است و ترکیب آن با یک رنگ مناسب می تواند شگفت انگیز جلوه کند.

رنگ سفید در بازاریابی

در بازاریابی و برندسازی، رنگ سفید برای انتقال احساس امنیت، خلوص، طراوت، بکریت و همچنین ایجاد تضاد، مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از برندهای معروف که از رنگ سفید به طور وسیع در لوگوها و بازاریابی خود استفاده می کنند عبارت اند از: Michelin ، Gap ، Hewlett-Packard (HP) ، Lego ، Lego ، Starbucks ، Fisher-Price ، Levi’s و Ford.3.
برای آشنایی بیشتر با روانشناسی رنگ آبی حتما بخش آن را مطالعه نمایید.

چرا رنگ سفید

البته وقتی از همان بزرگسالان خواسته شد رنگ مورد علاقۀ خود را در لباس رتبه بندی کنند، سفید در رتبۀ دهم قرار گرفت و این رتبۀ بهتری بود، و در نهایت، هنگامی که از آن ها خواسته شد رنگ های مورد علاقۀ خود را برای محیط های فیزیکی انتخاب کنند، رنگ سفید، نخستین انتخاب و علاقۀ اول بیشتر آن ها برای اتاق هایی چون اتاق نشیمن، خواب، دفتر و اتاق جلسات بود.
موارد زیر، تنها چند نکته مهم در خصوص رنگ سفید است. اگر تمایل دارید به طور مرتب لباس سفید بپوشید، نکات ساده اما مهم زیر را در نظر داشته باشید:


خلوص

مهم ترین نکته ای که هنگام پوشیدن لباس سفید باید به آن توجه داشت این است که بیشتر اوقات با خلوص همراه است. اگر برای جلسات تجاری قصد پوشیدن لباس سفید را دارید، تردید نکنید.
زیرا می تواند به ایجاد فضایی قابل اعتماد کمک کند که رنگ های دیگر نمی توانند به این اندازه موثر باشند. حتی یک نکتۀ جالب این است که اگر دلیلی برای تأکید بر پاکیزگی خود ندارید، متوجه می شوید که پوشیدن سفید، این حالت را جلوه گر می سازد.


اعتمادسازی

رنگ سفید به دلیل حس مثب و خلوصی که منتقل می کند، سبب ایجاد اعتماد در فضا می شود؛ چراکه نمادی از پاکی و صداقت است. البته در نظر داشته باشید که این رنگ در فضاهای متفاوت باید در میزان متفاوت مورد استفاده قرار بگیرد.


هماهنگی

برای استفاده از رنگ سفید در لباس، یادتان باشد آن را به طور مناسب با رنگ های دیگر ست کنید. رنگ مشکی یکی از بهترین رنگ های متضاد برای ست کردن با این رنگ است.


سخن آخر

در این بخش از تصویرگران پویااندیش به روانشناسی رنگ سفید پرداختیم. رنگ ها تاثیر انکارناپذیری بر زندگی دارند و شناخت معنای آن ها می تواند شما را در داشتن خلق و خوی بهتر در فضاهای متفاوت یاری رساند.  

5/5 - (16 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *