ژاکت های مد زمستانه

فهرست عناوین

با نزدیک شدن زمستان، وقت آن رسیده است که مجموعه لباس های خود را با جدیدترین مدل ژاکت ها به روز رسانی کنید. مد و استایل زمستانی با شروع فصل زمستان، فعالیت خود را از سر می گیرد، پس حالا زمانش فرا رسیده است که کمد لباس های خود را مجددا بررسی کنید و با آخرین مد های زمستانی همراه و همگام شوید.
گزینه های فراوانِ مد زمستانی گاهی اوقات دست و پا گیر می شوند و مستاصل می شویم که چه بخریم و چه نخریم؛ اما امن ترین گزینه برای طراوت بخشیدن به استایل شما در زمستان، جدیدترین مدل های ژاکت است. با تصویرگران پویااندیش همراه باشید.


کاربرد ژاکت در استایل چیست؟

ژاکت معمولا یک لایه لباس اضافی است که با شروع شدن زمستان، روی پیراهن پوشیده می شود تا شما را از گزند بادهای سرد این فصل در امان نگه دارد. ژاکت ها یکی از اقلام اصلی در کمد لباس شما به شمار می روند که در تنوع و رنگ های مختلفی هم ارائه می شوند. این لباس های گرم با تکنیک بافت یک رشته نخ پیوسته با الگوهای مختلف تولید می شوند. این روش بافت باعث می شود که ژاکت ها معمولا آزاد و انعطاف پذیر باشند.
معمولا چهار نوع ژاکت متفاوت هستند که تحت ترندهای مد سال طراحی و بافته می شوند: ژاکت های کشبافت پشمی، پلیورهای بافتنی، ژاکت های تونیک و ژاکت های یقه لاکپشتی.  


ژاکت های کشباف (کاردیان):

نام این ژاکت ها با جیمز برودنل، ارل هفتم کاردیان، ژنرال انگلیسی قرن نوزدهم، گرفته شده است. این مرد به موهای خود بسیار اهمیت می‌ داد و برای اینکه هنگام پوشیدن پلیور موهایش به هم نریزد و ژولیده نشود، دکمه هایی را به پلیور اضافه کرد که امروزه آن را به عنوان ژاکت کشباف می شناسیم.

 
پلیورهای بافتنی:

هر ژاکتِ جلوبسته و بدون دکمه یا زیپ را پلیور می گویند. پوشیدن این لباس بسیار آسان است و نامش هم از همین شیوه پوشیدن گرفته شده است: PULL به معنی «کشیدن»، و OVER به معنی «از بالای». شما این لباس را از بالای سر خود به تن می‌کنید و به پایین می‌کشید.


تونیک:

تونیک ها عموما از نظر شکل و اندازه آزاد هستند و به بدن نمی‌چسبند. این نکته در طراحی تونیک ها رعایت می شود و این لباس ها معمولا در تن شما ایستی آزاد و گشاد دارند.


 
ژاکت یقه لاکپشتی یا یقه‌ دار:

ژاکت های یقه دار یک ژاکت با یقه بلند هستند که به دور گردن می پیچد و قسمت پشت گردن را به صورت کامل می پوشاند. این ژاکت ها را یقه بلند یا یقه پولویی هم می نامند.
ژاکت ها هیچ وقت از مد نمی افتند؛ زیرا یکی از ملزومات اصلی تیپ و مد زمستانه به شمار می روند؛ همچنین، دسته های اصلی ژاکت که امروزه در بازار ارائه می شوند، اصلاح شده و بازطراحی شده هستند. مدل های جدید ژاکت ها دارای انواع مختلف آستین ها، الگوهای رنگی متنوع، برش و شکل های متفاوت هستند که می توانند با جدیدترین مد روز پیش بروند.


انواع ژاکت مردانه

انواع مختلفی از ژاکت ها برای مردان وجود دارد که می توانند با آنها استایل خود را زینت ببخشند؛ اما برخی از استایل های زمستانه ربطی به جنسیت ندارند. البته برخی ژاکت ها هم هستند که به عنوان لباس مردانه و لباس زنانه، جداگانه طبقه بندی می شوند.

 
1) ژاکت های یقه هفت:

انتخاب اول در فهرست ژاکت های مردانه، ژاکت های یقه هفت است که می توان آنها را ژاکت های همه کاره دانست. همان طور که از نامشان مشخص است، این ژاکت ها دارای یقه v شکل هستند که با پیراهن ها و کراوات های مختلف به خوبی ست می شوند.


 
2) ژاکت های یقه گرد:

این ژاکت ها همیشه روی مد هستند و معمولا وزن کمی دارند. رنگ ها و الگوهای ژاکت های یقه گرد بسیار متنوع و متفاوت است. این مدل ژاکت با یقه گرد طراحی شده است که می تواند هم در مناسبت های رسمی و هم به صورت کژوال استفاده شود.


3) ژاکت با یقه شال مانند:

پوشیدن و ست کردن این نوع ژاکت کار بسیار راحتی است؛ علاوه بر این، این لباس، شبیه یک ژاکت کشباف پشمی است که یقه شال مانند دارند و ناحیه گردن شما را به خوبی می پوشاند.


4) پلیور با یقه شال مانند:

این ژاکت ها که کمی کژوال تر هستند، یقه هایی شبیه به شال دارند که ناحیه گردن را می پوشانند. این پلیورها، برعکس مورد شماره سه، دکمه یا زیپ ندارند.


5) ژاکت نیم زیپ یا یقه تزیینی:

این ژاکت ها طوری طراحی شده اند که ظاهرشان شبیه به پلیور یا ژاکت کشباف نباشد. آنها دارای یقه ای برآمده و زیپ کوچی هستند که در قسمت جلوی ژاکت قرار گرفته است و معمولا تا پایین ادامه ندارد.


انواع ژاکت زنانه

اگر بخواهیم در این میان از ژاکت های مد زنانه صحبت کنیم، باید بگوییم که انواع مختلفی از ژاکت های زنانه وجود دارد که خانم ها می توانند با آن، استایل زمستان خود را تکمیل کنند و در عین حال، از گزند سرما نیز در امان باشند.


1) ژاکت دوست پسر:

یک ژاکت زنانه که بیشتر شبیه یک ژاکت کشباف است و یقه ای به شکل هفت دارد. این ژاکت در واقع یک لباس اورسایز (بزرگ) است که معمولا در تن آزاد می ایستد و خطوط بدن از زیر آن مشخص نیست.


2) ژاکت نیم زیپ:

این نوع لباس دارای یک زیپ کوچک است که نیمی از قسمت جلویی آن را پوشش می دهد. یقه این ژاکت ناحیه گردن را می پوشاند و در رنگ ها و الگوهای مختلفی عرضه می شود.


3) ژاکت یقه لاک پشتی:

یقه این نوع ژاکت ها نسبتا بزرگ اند و به روی گردن می افتند؛ همچنین، یقه بلند آنها قسمت پشتی را می پوشاند و جایی برای احساس سرما باقی نمی گذارد.


4) ژاکت آستین رگلانی:

آستین های این ژاکت ها، به صورت یکپارچه و بدون دوخت تا گردن امتداد پیدا کرده است که ظاهری خاص به آنها می بخشد.


5) پلیور:

پلیورها، ژاکت های بدون زیپ و دکمه هستند و در اشکال و الگوهای مختلف طراحی شده اند.
ترند مد ژاکت ها هر سال تغییر می کند؛ اما برخی از سبک ها هستند که هر سال ثابت می مانند و به قول معروف، هیچ وقت از مد نمی افتند. اکنون زمان آن است که همه ژاکت های مورد علاقه خود را که از مد نیفتاده اند، به تن کنید و بدرخشید!

رنگ های ترند ژاکت

1) ژاکت های بافتنی

در پاییز امسال، ژاکت های بافتنی یکی از پرطرفددارترین ترندهای مد بوده اند. ژاکت های کشباف و پلیورها همیشه می توانند ظاهری جذاب و دلبرانه به شما بدهند. برای داشتن یک تیپ کلاسیک، کافی است یک ژاکت بافتنی با رنگ خنثی را با شلوار جین کمر بلند و یک تاپ سفید ست کنید. این سبک کلاسیک هیچ وقت از مد نمی افتند و سال هاست که تنها با تغییراتی جزئی در رنگ ها و الگوها، می توانید ژاکت های کشبافت را به عنوان لباس های مد روز به تن کنید.


2) ژاکت با بلوک رنگی

ژاکت بلوک رنگی، جدیدترین مد در ژاکت هاست. رنگ بلوکی بدان معناست که ما یک رنگ پایه داریم و دو رنگ متضاد هم در الگوهای مختلف لباس به کار رفته است. ژاکت هایی با رنگ های نارنجی، قرمز شرابی (بورگاندی) و پاستلی قرار است به زودی در لیست جدیدترین مدهای زمستانی قرار بگیرند. ست کردن یک ژاکت با رنگ بلوکی، به همراه شلوار دمپاگشاد به رنگ آبی روشن و دمپایی، استایل جالبی به شما خواهد بخشید.


 
3) ژاکت با آستین های پف دار

پاییز امسال، ترند جدیدی از لباس هایی با آستین های پف دار در لباس های مد سال به نمایش درآمد، همچنین، همه طراحان، آستین پف دار را در حداقل یکی از طرح های ژاکت خود گنجانده اند. در فصل پیش رو، رنگ های پاستلی طرفداران بسیار زیادی دارد. بهتر است یک ژاکت پاستلی به رنگ صورتی و با آستین های پف دار را با یک شلوار جین دنیم، همراه با کفش کالج، ست کنید.


4) رنگ های یکدست

مد مردانه پاییز و زمستان ، بیشتر به رنگ های یکدست و توپر پرداخته است. تن های رنگی مانند نارنجی، سبز، زیتونی و قرمز در ژاکت های یقه هفت و ژاکت های یقه گرد، مرسوم هستند. یک ژاکت نارنجی رنگ توپر را می توان با شلوار جین مشکی دنیم و یک جفت کفش کالج به خوبی ست کرد.


5) ژاکت یقه لاک پشتی:

در زمستان ، ژاکت های یقه لاک پشتی هم به مد مردانه اضافه خواهند شد. پالت رنگی این ژاکت ها شامل رنگ های سفید، قهوه ای، آبی، سرمه ای، نارنجی و … می شود. یک ژاکت با یقه مشکی و سفید را به خوبی می توان با شلوار جین آبی دنیم ترکیب کرد.


6) ژاکت کش باف پشمی (کاردیان) 

این ژاکت های کلاسیک همیشه مد خواهند بود. یک ژاکت بافتنی نازک با رنگ های آبی، خاکستری، سفید و مشکی را می توان امسال به عنوان مد زمستانه استفاده کرد؛ مثلا می توانید یک ژاکت کشباف سرمه ای آبی  (آبی نفتی) را با یک پیراهن آبی روشن و یک شلوار رسمی آبی ست کنید. این یک استایل جاودانه است و سال هاست که روی مد است.

 
سخن آخر

استایل زمستانه می تواند ما را بسیار زیبا جلوه دهد، اگر اصول انتخاب و ست کردن آن را بدانیم. در این مقاله از تصویرگران پویااندیش، انواع ژاکت را به شما معرفی کردیم.

5/5 - (17 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *