نرم افزارهای طراحی لباس + فیلم آموزشی

فهرست عناوین

فیلم جذاب زیر با موضوع نرم افزارهای طراحی لباس را حتما ببینید 👇🏻

نرم افزارهای طراحی لباس

اولین موضوعی که تمام ذهن یک طراح لباس را در ابتدای کارش درگیر می کند، به تصویر کشیدن ایده هایش است.
در گذشته و حتی در دنیای امروزه، استفاده از مداد، کاغذ و هنر طراحی، در پیاده سازی ایده‌های طراح لباس از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و هست.
اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فناوری آی تی، این امکان به وجود آمده تا نرم افزارهای مختلفی از طراحی لباس تا الگوسازی، در اختیار طراحان لباس و تولید کنندگان لباس قرار گیرد.
در این بخش از آکادمی پویااندیش ، به بررسی برخی از نرم افزارهای اصلی و پر کاربرد در طراحی لباس و حتی الگوسازی ، می پردازیم. با ما همراه باشید!

نرم افزارهای طراحی لباس

انواع نرم افزارهای طراحی لباس

1- نرم افزار marvelous designer

مارولوس ( marvelous designer ) نام یک محیط مجازی و بسیار حرفه ای در زمینه طراحی لباس با دارا بودن ابزارهایی حرفه ای متناسب با مد و فشن است.
اکنون به کمک این نرم افزار می توانید لباس هایی فوق العاده را با ایده گیری از ذهن خود طراحی کنید .
توسط Marvelous Designer در وقت و هزینه خود صرفه جوئی کنید و در محیط مجازی اقدام به پیاده سازی طرح های ذهنی کنید.

برای آشنایی با نرم افزار مارولوس فیلم 👇🏻 را حتما ببینید :​


از تیشرت‌های ساده گرفته تا لباس‌های مجلسی با طرح‌ها و تزئینات خاص؛ همه و همه در محیط مجازی مارولوس دیزاینر به سادگی قابل طراحی هستند.
در محیط نرم افزار Marvelous Designer ، شما می توانید جنس لباس ها را نیز تعریف کنید و طراحی دکمه ها و کوچک ترین جزئیات لباس های طراحی شده را نیز تغییر دهید.
دوست داری با یادگیری نرم افزار مارولوس طراحی لباس هات رو به صورت 3 بعدی طراحی کنی و بعد از پایان دوره :
✔ مدرک معتبری داشته باشی
✔ وارد بازار کار بشی
✔ کسب درآمد کنی
روی لینک روبه رو کلیک کن : دوره های طراحی لباس با مارولوس

نرم افزار marvelous designer

2- نرم افزار CLO 3D

 این نرم افزار سه بعدی در طراحی لباس ، با اینکه تمرکز اصلی اش بر طراحی سه بعدی است.
دارای ویژگی های کلیدی، مانند ایجاد الگوی دوخت دو بعدی نیز هست. همچنین در این نرم افزار، طیف وسیعی از گزینه ها، همچون تعیین اندازه ها، انتخاب طرح و رنگ ها و همچنین سبک های مختلف برای طراحی وجود دارد.

برای آشنایی با نرم افزار کلو تری دی فیلم 👇🏻 را حتما ببینید :​


جالب است بدانید که طراح با کار کردن در فضای این نرم افزار، قادر است چین یا لایه‌های مختلف طرح لباسش را به راحتی جابه جا کند تا به ایده‌آل‌ترین طرح خود برسد.
دوست داری با یادگیری نرم افزار کلو تری دی طراحی لباس هات رو به صورت 3 بعدی طراحی کنی و بعد از پایان دوره :
✔ مدارک معتبری داشته باشی
✔ وارد بازار کار بشی
✔ کسب درآمد کنی
روی لینک روبه رو کلیک کن : دوره های طراحی لباس با کلو تری دی

نرم افزار CLO 3D

3- نرم افزار طراحی لباس Gemini

شما برای رسم یک الگو دقیق، سریع و بدون خطا نیاز به یک ابزار کاربردی دارید.
زیرا تقریبا این مسئله در طراحی لباس و البته تولید پوشاک امر مهمی است.
برای این انجام این پروسه یعنی بدست آوردن الگویی با متد و روش دلخواه خود طراح نرم افزار جمینی ( Gemini ) گزینه بسیار خوبی است.
قطعا برخی سایزبندی ها موجود نیست اما نگران نباشید زیرا ، سایز‌های مختلف را در جدول می‌توانید وارد کنید و الگوتان را به آن ارجاع دهید.

برای آشنایی با نرم افزار جمینی فیلم 👇🏻 را حتما ببینید :​


در جیمینی ابزارهای پیشرفته طراحی الگو برای ایجاد چرت، اوزمان، ساسون و پلیسه و … موجود است.
دوست داری با یادگیری نرم افزار جمینی طراحی لباس هات رو با الگوی دقیق طراحی کنی و بعد از پایان دوره :
✔ مدرک معتبری داشته باشی
✔ وارد بازار کار بشی
✔ کسب درآمد کنی
روی لینک روبه رو کلیک کن : دوره های طراحی الگو با جمینی

نرم افزار جمینی

4- نرم افزار ایلاسترایتور

اگرچه این نرم افزار از نظر تکنیکال، به طور انحصاری یک نرم افزار برای طراحی لباس نیست. یکی از نرم افزارهای گرافیکی است که خوب است هر علاقمند به طراحی مد و لباس، در ابتدا با آن آشنا شود. این نرم افزار به دلیل ایجاد تصاویر با وضوح بالا و همچنین شیوۀ ترسیم ساده و راحتی که دارد، مانند یک بازی عمل می کند و برای طراحان لباس مبتدی، بسیار پر کاربرد و شیرین است. همچنین شیوه و راهنمای استفاده از این نرم افزار نیز کاملا در اینترنت قابل دسترسی است تا علاقمندان بتوانند به راحتی از گزینه های مختلف آن استفاده کنند. همچنین نرم افزار ایلاسترایتور، یک نرم افزار دوبعدی است که به نوبۀ خود، کاربردهای زیادی دارد.

نرم افزار ایلاسترایتور در نرم افزارهای طراحی لباس

5- نرم افزار کورل دراو  Corel Draw

این نرم افزار، یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای گرافیکی است که در آن، مجموعه‌ای از برنامه‌های ویرایش عکس، فیلم و ایجاد طرح‌های دلخواه وجود دارد.
همچنین این نرم افزار می تواند جایگزین مناسبی برای نرم افزار ایلاستریتور باشد. زیرا در آن دامنه، ابزارهای طراحی پیشرفته تری وجود دارد.
بنابراین اگر در ابتدای راه استفاده از نرم افزارهای طراحی لباس هستید، نرم افزار طراحی کورل نیز می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

نرم افزار کورل دراو

6- نرم افزار Browzwear

این نرم افزار از نسل نرم افزارهای سه بعدی در طراحی لباس است. استفاده از طراحی سه بعدی مزیت های زیادی برای طراحان لباس دارد. از جمله، طراح می تواند قبل از رسیدن لباس به مرحلۀ دوخت، طرح تکمیلی را در جهات مختلف ببیند.
جالب است بدانید که شرکت Browzwear، نرم افزار دیگری به نام لوتا (Lotta) را وارد بازار کرده که تمرکز آن روی طراحی مفهومی لباس است. این توانایی را برای طراح لباس ایجاد می کند که متناسب با اندام واقعی و همین طور طبق الگوهای دوخت، ایده خود را طراحی کند.

نرم افزار Browzwear

7- نرم افزار C-Design Fashion

این نرم افزار با روش‌های ساده‌ای که دارد، به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی طرح‌های خود را به‌صورت دیجیتالی ایجاد کنید. طراح لباس در این نرم افزار که رویکردی تولیدی دارد.
به راحتی می‌تواند اندازه ها را نیز با مقیاس کوچکتر ایجاد، و خروجی را برای تولید نهایی ارسال کند. همچنین در این نرم افزار، امکان به کار گیری رنگ ها و طرح های مختلف وجود دارد. بنابراین، این نرم افزار کاربردی، برای تولید کنندگان لباس در ابعاد کوچک و حتی بزرگ، بسیار قابل استفاده است.
برای آشنایی بیشتر با بخش اسکچ طراحی لباس حتما بخش زیر آن را مطالعه نمایید.

C-Design Fashion در نرم افزارهای طراحی لباس

8- نرم افزار طراحی و مد دیجیتال فشن پرو ( Digital Fashion PRO )

این نرم افزار که در ایجاد طراحی های دو بعدی بسیار کاربردی است، ابزارهای مختلفی در طراحی، تصویرسازی و همچنین الگوهای لباس دارد که قابلیت تنظیم با انواع استایل و سبک مد نظر طراح را داراست. همچنین این نرم افزار طراحی لباس ، دارای یک دورۀ آموزش اولیه نیز هست که علاوه بر یادگیری طراحی مد، چگونگی ورود به بازار و راه اندازی کسب و کار را نیز به طراحان مد می آموزد.

نرم افزار طراحی و مد دیجیتال فشن پرو

9- نرم افزار آپتیتکس ( EFI OPTITEX )

در این نرم افزار نیز طیف گسترده ای از گزینه های طراحی و همچنین نرم افزارهای دیگری همچون ایلاستریتور وجود دارد. در این نرم افزار، علاوه بر طراحی و همچنین برنامه های ترسیم الگوی دوخت ، گزینه‌هایی همچون میزان پارچۀ مصرفی، طبق طرح و اندازه وجود دارد. به این ترتیب می تواند در مدیریت تولید، به تولیدکنندگان پوشاک کمک فراوانی کند.

نرم افزار آپتیتکس

10- نرم افزار فیوژن ۳۶۰

این نرم افزار با اینکه به طور اختصاصی برای طراحی لباس و مد ایجاد نشده، اما دارای قابلیت های طراحی و مدلسازی سه بعدی است که ابزارهای سه بعدی قدرتمندی را در اختیار طراح لباس  قرار می دهد.
امروزه با توجه به اینکه مدل ها و طراحی های سه بعدی بسیار پر کاربرد شده اند، طراحان لباس و مد نیز ترجیح می دهند از نرم افزارهایی با قابلیت طراحی سه بعدی استفاده کنند.
نرم افزار فیوژن ۳۶۰ ، یکی از نرم افزارهای سه بعدی است که با امکاناتی همچون طراحی مدل های راسته، مدل های مسطح و همچنین مدل هایی با سبک و فرم آزاد، قدرت بیشتری را به طراحان لباس می دهد تا بتوانند شبیه سازی طرح ها را به مدل واقعی، به بهترین شکل اجرا کنند.

نرم افزار فیوژن ۳۶۰

11- نرم افزار پترن اسمیت

این نرم افزار برای طراحی الگوی دوخت ، کاربردی است. از آنجایی که یک طراح لباس باید به طراحی الگو ها نیز اشراف داشته باشد.
این نرم افزار به راحتی می توانند به کمک طراحان لباس بیاید و قطعات الگوی دیجیتال را برای هر نوع لباس در اختیار او قرار دهد.
نرم افزار پترن اسمیت ، علاوه بر داشتن پیش نویس‌های دیجیتالی الگوها که قابلیت ویرایش را نیز دارند، دارای ویژگی‌هایی همچون طراحی شکاف و ساسون‌ها روی طرح الگو نیز هست.

نرم افزار پترن اسمیت در نرم افزارهای طراحی لباس

12- نرم افزار اسمارت دیزاین ( smart design )

این نرم افزار که یک برنامه CAD است، یک نرم افزار هوشمند کره ای است که برای طراحی دو بعدی و سه بعدی مناسب است.
این نرم افزار جامع ، علاوه بر طراحی لباس، امکاناتی همچون طراحی الگو و همچنین میزان مصرف پارچه را بخوبی در اختیار طراح یا تولید کننده لباس قرار میدهد.

نرم افزار اسمارت دیزاین    smart design

سخن آخر

با توجه به سرعت تکنولوژی و همچنین اهمیت سرعت پیاده سازی ایده‌های طراح لباس به صورت طرح نهایی، آگاهی و یادگیری نرم افزارهای طراحی لباس برای طراحان لباس بسیار ضروری است.
از این رو، در این بخش سعی کردیم برخی از نرم افزارهای کاربردی طراحی لباس را معرفی و بررسی کنیم.

5/5 - (18 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *