علت گرانی کیف های لویی ویتون + فیلم جذاب

فهرست عناوین

فیلم جذاب زیر با موضوع کیف های لویی ویتون را حتما ببینید 👇🏻

برای طراحان لباس و اکسسوری، دانستن تاریخچه و موفقیت برندهای دنیا می تواند پله ای برای پرش باشد . پس بدون تامل، سرگذشت برندهای جهانی را مطالعه کنید تا بتوانید نکات مهمی از چرایی موفقیت شان به دست آورید . و با الهام گرفتن از آن ها به موفقیت و تمایز دست یابید. برای یک طراح حرفه ای و موفق لازم است که با اخبار مهم جهان مد و فشن همراه باشد . و آگاهانه در این راه قدم بردارد. این گونه است که می تواند به برند منحصر به خود دست یابد. در این مقاله از تصویرگران پویااندیش به شرح چرایی موفقیت کیف های لویی ویتون پرداخته ایم. پیشنهاد میکنیم قبل از خواندن ادامه مطلب فیلم جذاب علت گرانی کیف های لویی ویتون را حتماً ببینید . برای دانستن داستان این برند با ما همراه باشید!

برند لویی ویتون

لویی ویتون، خانه مد فرانسوی، همیشه در صدر اخبار صنعت مد قرار دارد و در ذهن و رویای همه، با کیف های لوکس و هنری اش شناخته می شود. این برند یکی از پایدارترین برندهای لوکس در اخبار صنعت مد و فشن است و برای بیش از یک دهه، ارزش تجاری بالای خود را حفظ کرده است. نمی توان انکار کرد که برای همه طرفداران مد و طراحان لباس، شخصیت راشل از سریال فرندز، یکی از قهرمان های این حرفه است.
اوج داستان هم آنجایی بود که در یکی از اپیزودهای این سریال به راشل پیشنهاد می شود در پاریس با لویی ویتون کار کند و حقوق بالایی بگیرد.

این اتفاق برای همه علاقه مندان به مد، یک رویاست که در این خانۀ مد فرانسوی کار کنند و برخی از ترندهای مد را در این صنعت رقم بزنند. بدون شک، لویی ویتون یکی از سه غول دنیای طراحی کیف در کنار شنل و هرمس است. نمی توان انکار کرد که کیف های لویی ویتون یک سرمایه گذاری مادام العمرند .
اما قیمت کیف های دستی به دلیل تولید محدود آن، گاهی اوقات به 50 هزار دلار هم می رسد. این قیمت ها باعث می شود این سوال برایمان پیش بیاید که چرا لویی ویتون این قدر گران است و چطور می تواند برای این محصولات گرانش، مشتری پیدا کند؟ 


روزهای اول لویی ویتون!

همه چیز در سال 1837 و زمانی آغاز شد که لویی ویتون 16 ساله با پای پیاده قدم به شهر پاریس گذاشت. فرانسه در بحبوحه توسعه اقتصادی بود و این رشد قابل توجه، چند صد هزار نفر را به شهر پاریس کشانده بود. لویی ویتون هم دقیقا به همین دلیل کیلومترها (از آنچای تا پاریس) با پای پیاده خودش را به پایتخت فرانسه رساند تا به عنوان شاگرد یک چمدان ساز کار کند. طولی نکشید که لویی ویتون شاگردی مسیو مارچال را شروع کرد. در همین دوره هم بود که قطارها و کشتی های بخار، سفر را برای افراد راحت تر و صنعت سفر و گردشگری رونق گرفت .
اما بدون شک در آن زمان، کالسکه ها، قایق ها و قطارها، اصلی ترین وسایل حمل و نقل بودند و وسایل و اثاثیه مردم را به شکل نامناسبی جا به جا می کردند. همه این مشکلات منجر به ایجاد یک مفهوم جدید شد .

مسافران از صنعتگران خواستند . تا اشیا و وسایلشان را بسته بندی و از آنها محافظت کنند. در مدت کوتاهی، لویی ویتون به یک صنعتگر ارزشمند و خلاق در آتلیه موسیو مارشال پاریس تبدیل شد.
او اولین فروشگاه خود را در سال 1854 افتتاح کرد و در صدر اخبار صنعت مد قرار گرفت. چند سال بعد، در 1858، او اولین طراحی چمدان خود را که ترندهای اصلی مد را تعیین می کرد، به بازار معرفی کرد. طراحی چمدان جدید منحصر به فرد بود و بر خلاف مدل های قبلی که گنبدی شکل بودند، بدنه‌ای مستطیل شکل داشت که چیدمان آن در وسایل نقلیه را آسان می کرد. پارچه این چمدان از جنس پنبه فشرده بود که آن را سبک، بادوام و ضد آب می کرد و برای سفر بسیار مناسب بود.


مونوگرام و موارد دیگر!

پس از طراحی شگفت انگیز لویی ویتون، پسرش جورج ویتون با یک سیستم قفل هوشمند، انقلابی در قفل های چمدان به پا کرد که چمدان های مسافرتی را به صندوقچه های واقعی گنج تبدیل می کرد و ترند اصلی مد شد. در همان سال، ژرژ ویتون، مونوگرام نمادین لویی ویتون – الگوی گل با حروف L و V در هم تنیده – را به یاد پدر مرحومش لویی ویتون، که در 1892 درگذشت، طراحی کرد. این خانه مد فرانسوی حالا دیگر به یک برند لوکس و محبوب تبدیل شده بود.
از افراد دربار سلطنتی فرانسه در دهه 1800 گرفته تا افراد مشهور امروزی، داشتن یک لویی ویتون می تواند نمایانگر وضعیت و جایگاه اجتماعی افراد باشد. اگر اندکی دانش یا علاقه ای به مد و طراحی لباس دارید، باید بدانید که امروزه می توانید مونوگرام معروف خانه مد فرانسوی لویی ویتون را روی همه چیز – کیف های دستی، لباس، کفش، جواهرات، حتی توالت فرنگی – پیدا کنید. 
حالا دوباره به این سوال بازمی گردیم که چرا کیف های لویی ویتون گران هستند ؟ بدون شک این کیف ها کلاسیک، پرزرق و برق و مد روز هستند؛ اما آیا واقعا ارزش صرف این همه هزینه را دارند؟


کیف های لویی ویتون کجا تولید می شوند؟

دلیل اصلی گران بودن محصولات لویی ویتون، هزینه بالای تولید آنهاست. ویژگی این خانه مد فرانسوی این است که اعلام می کند محصولاتش فقط در اروپای غربی ساخته می شود؛ زیرا صنعتگران اروپای غربی تنها افرادی هستند که می دانند کیفیت واقعی چیست. اگرچه لویی ویتون در اسپانیا و کالیفرنیای جنوبی هم کارخانه هایی دارد، مجموعه کیف های چرمی این برند در کارگاه های واقع در :

  • فرانسه
  • ایتالیا
  • اسپانیا
  • ایالات متحده
  • آلمان

تولید شده است. با وجود نوآوری های متعدد در فناوری مد، این برند لوکس عنوان می کند که پیشرفته ترین ماشین آلاتی که از آنها استفاده می کنند، چرخ خیاطی است.


کیف های لویی ویتون چگونه ساخته می شوند؟

همان طور که خودِ لویی ویتون بیان کرده که پیشرفته ترین تکنولوژی مورد استفاده آنها چرخ خیاطی است . کاملاً مشخص است که تولید کیف های این برند کار آسانی نیست . به همین دلیل است که تا سال 2005 ، ساختن یک کیف مجلل از این برند، حدود هشت روز طول می کشید . و 20 تا 30 صنعتگر روی آن کار می کردند. این روش چیزی جز کیفیت بالای کارها را به همراه نخواهد داشت . اما زمانی که تقاضا بالا می رود، کارآمد نیست؛ بنابراین پس از سال 2005، این برند لوکس، استراتژی خود را برای تولید سریع تر محصولات و حفظ کیفیت بالا در همان زمان، تغییر داد. البته نمی توان انکار کرد که حتی باکیفیت ترین اجناس نیز اگر تعداد زیادی از آنها در بازار مد وجود داشته باشد، ارزش خود را از دست می دهند.


استراتژی بازاریابی کیف های لویی ویتون چیست؟

در طول این سال ها، لویی ویتون ترکیب مناسبی از ماشینی سازی و فرایند تولید دست ساز را پیدا کرده است . که منجر به تعادل بهتر بین کیفیت و سرعت می شود. حتی اگر محصولات با کیفیت بالا در بازار وجود داشته باشند، عرضه تعداد زیادی از آنها ارزششان را کاهش میدهد . به همین دلیل این خانه مد فرانسوی پس از رسید محصول به هدف فروش، تولید آن را متوقف می کند.
حتما متوجه شده اید که وقتی برخی برندها بیش از حد از یک محصول تولید می کنند . مجبور می شوند آنها را در مراکز خرید با تخفیف عرضه کنند . تا انبارهای خود را برای محصولات جدید خالی کنند . اما آیا تا به حال در مورد فروش کیف های لویی ویتون هم چنین چیزی شنیده اید؟

این خانه مد فرانسوی توانسته است از فروش محصولات خود با تخفیف بالا در مراکز جلوگیری، و همیشه آن را به اندازه تولید کند. لویی ویتون مفتخر است که ادعا کند تنها برند جهان است که هرگز فروش با تخفیف نداشته است. اگرچه این برند لوکس ابتدا کار خود را در فرانسه آغاز کرد . در طول این سال ها، استراتژی های بازاریابی اش را برای جذب یک بازار بزرگ در کشورهای دیگر نیز توسعه داد. 
مردم اغلب سوال می کنند که آیا کیف های دستی Louis Vuitton در چین تولید می شوند ؟

اما واقعیت این است . که کیف های LV واقعی در آنجا ساخته نمی شوند . اما استراتژی های بازاریابی لویی ویتون در چین موثر بوده است. لوئیس ویتون اولین برند لوکس خارجی بود که در سال 1992 یک فروشگاه فیزیکی در چین افتتاح کرد. در چین، محصولات مارک های لوکس مانند لوئیس ویتون، 20 درصد گران تر از متوسط جهانی هستند.

کیف های لویی ویتون و اجناس تقلبی!

اگرچه هیچ گونه حراجی و فروش محصولات با تخفیف در مراکز خرید به یک خانه مد کمک نمی کند تا ارزش خود را حفظ کند . می تواند آن را به یک هدف اصلی برای تولید اجناس تقلبی تبدیل سازد. برند لوکس- Louis Vuitton ، بیشترین موارد تولید محصولات تقلبی در جهان را داراست. کارشناسان صنعت مد اظهار می کنند که کیف های تقلبی لویی ویتون متعددی در بازار وجود دارد . زیرا سبک کلاسیک این برند لوکس در صد سال گذشته مشابه با هم بوده و تغییر چندانی نداشته است. این سبک دائمی به کسانی که در بازار سیاه هستند زمان می دهد تا کیف های تقلبی مشابه و فیک از روی آن بسازند و روانه بازار کنند. 


ارتباط سلبریتی ها با کیف های لویی ویتون !

یکی دیگر از دلایلی که خانه مد لویی ویتون را بسیار محبوب می کند این واقعیت است که برخی از بزرگ ترین افراد مشهور جهان محصولات آنها را در کنار خود دارند . و این نام تجاری را در نظر مصرف کنندگان جذاب تر جلوه می دهند. این برند صد سال قدمت دارد .
به همین دلیل هم لویی ویتون از اینفلوئنسرهایی مانند سوفی ترنر، کریس وو و دیگران استفاده می کند تا به این اهداف بازاریابی برسد. این برند لوکس قصد دارد بر صنعت مد حرف اول را بزند . و از این رو  در سال 2018، طراح لباس های خیابانی، ویرجیل ابلو را به عنوان مدیر خلاق لباس مردانه خود معرفی کرد.


سلبریتی ها دائماً در صدر اخبار صنعت مد قرار دارند . زیرا نه تنها در تبلیغات سنتی، بلکه در عکس های خود در حساب های اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی نیز مارک های لوکس را استفاده می کنند. پس از اعلام اینکه طراح لباس خیابانی معروف، ویرجیل ابلو، به عنوان مدیر خلاق لباس مردانه لویی ویتون انتصاب شد . این برند لوکس، استراتژی توزیع خود را از جدیدترین فرهنگ پوشاک خیابانی الهام گرفت .
آنها مدل قطره ای توزیع محصولات را ارائه، و تعداد محدودی از اقلام را در یک دوره کوتاه عرضه کردند. نمایشگاه فضای باز در لندن، اولین مجموعه ویرجیل ابلو را به عنوان مدیر هنری این برند راه اندازی کرد. همه این استراتژی ها و همچنین منحصر به فرد بودن قیمت ها، ارزش برند لویی ویتون را در طول سال ها حفظ کرده است. 
نظر شما چیست، آیا تا به حال برای خرید کیف لویی ویتون برنامه ریزی کرده اید؟ به نظر شما آیا این کیف ها ارزش این قیمت بالا را دارند؟ 


سخن آخر

در این مقاله از تصویرگران پویااندیش به معرفی برند لوئیس ویتون پرداختیم. نکتۀ قابل توجه برای هنرجویان طراحی لباس اینکه . خلاقیت، تلاش و کمبودها و بحران ها می تواند شما را به طراحی منحصر و ماندگار مبدل سازد . پس پیش از هر چیزی، در ابتدا با اصول طراحی لباس آشنا شوید . سپس تاریخچۀ برندها و موقیت شان را به خوبی مطالعه کنید و با الهام از آن ها، به خلق آثاری متفاوت بپردازید. در نظر داشته باشید که هدفمندی و شناخت بازار می تواند شما را به طراحی با امضای خودتان مبدل سازد.  

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *