مشاغل دنیای مد در طول دوران کرونا + فیلم جذاب

فهرست عناوین

فیلم جذاب زیر با موضوع مشاغل دنیای مد در طول دوران کرونا را حتما ببینید 👇🏻

مشاغل دنیای مد در طول دوران کرونا

این واقعیت را نمی توان انکار کرد که فاصله گذاری اجتماعی برای صنعت مد و مخاطبانش، هزینه های زیادی به همراه داشته است. اما چیزی که می تواند کاری کند جهان به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل شود، «خلاقیت» است. بیراه نیست اگر بگوییم که در زمانه ای مانند این، خلاقیت ناگفته ها را بیان می کند. صنعت مد، روش های خلاقانه متعددی پیدا کرده است تا ارتباط بین مردم را در طول همه گیری کرونا حفظ کند.
صنعت مد با جایگزین کردن نمایش‌ها و شوهای حضوری با نمایشگاه‌های مجازی، خودش را به خوبی با تعطیلی‌ها و قرنطینه‌ها سازگار کرده است. حالا که تماشاگران مجبورند به منظور حفظ سلامتی خود و دیگران در خانه بمانند، رویدادها و جشنواره های مد لغو شده و اماکن مربوط به طراحی لباس و فشن تعطیل شده است. دنیای مد در کرونا که تا پیش از این وابستگی زیادی به فضاهای عمومی داشت، سعی می کند به سمت آنلاین شدن برود و شیوه جدیدی از جشنواره ها را ارائه دهد. درست است که جهان رفته رفته به سمت عادی شدن زندگی اجتماعی پیش می رود. هنوز تهدیدات سلامتی از پس این ویروس کوچک، پابرجاست و جهان باید با احتیاط قدم بردارد.


شکی نیست که  مد و هنر به مردم کمک می کند تا با این دوران تاریک کنار بیایند، اما در این بیماری همه گیر، تعداد زیادی از اعضای دنیای مد ، شغل خود را از دست داده اند. در اینجا قصد داریم لیستی از مشاغلی را که قرار است در صنعت مد و پس از اتمام همه‌گیری کرونا رواج پیدا کنند، ارائه کنیم. با آموزشگاه طراحی لباس پویااندیش همراه باشید!

دنیای مد در کرونا


تاثیر همه گیری کرونا بر کلاس فارغ التحصیلی مد در سال 2020!

ما هر قدر هم که خارج از چارچوب فکر کنیم و از نوآوری و خلاقیت برای حفظ ارتباط و به انجام رساندن کارها استفاده کنیم، نمی توانیم تأثیرات همه گیری کرونا را به طور کامل از بین ببریم. چنین چیزی در مورد دانشجویان مد و کسانی که مشغول یادگیری طراحی لباس هستند هم صدق می کند. در تمام خبرهای مرتبط با صنعت مد آمد که کلاس های دانشجویان مد و هنرآموزان طراحی مد تعطیل شد. کلاس ها و دوره های طراحی مد سال 2020 ، دوران سختی را پشت سر گذاشت. این همه‌گیری همه وعده‌های نمایشگاه‌ها و رویدادهای مد برای فارغ‌التحصیلان را به هم ریخت و  فرصت ارائه نمونه کارهای طراحی پوشاک را از آنها گرفت.
همچنین، اختلالات عمده‌ای در اتاق‌های بازرگانی مرتبط با دنیای مد به وجود آمد که منجر به کاهش اشتغال در بخش صادرات برای دانشجویان مد شد. هنوز هم دانشجویان مد و هنرآموزان رشته طراحی لباس دوران سختی را پشت سر می گذارند؛ از این رو، ما فهرستی از مشاغلی را که قرار است در طول دوران کرونا محبوبیت پیدا کنند را در ادامه آورده ایم.

فارغ التحصیلی در هنر مد


کرونا چه تاثیری بر مشاغل صنعت مد هند گذاشته است؟

بیماری کرونا اکنون به یک نگرانی جهانی تبدیل شده و تقریباً به همه صنایع آسیب جدی وارد کرده است. علاوه بر مشکلات سلامتی، مرگ و میر افراد، بیکاری در تمام بخش‌های صنعت، از جمله صنعت مد، به یکی از دغدغه‌های مهم این دوران تبدیل شده است. کارگران مهاجر و بافندگان صنعت مد بیشتر از دیگران از شیوع این ویروس آسیب دیده اند. خرده فروشان، اینفلوئنسرها، خانه های مد و مجلات مد نیز برای نجات و بقا در این صنعت در حال مبارزه هستند. بیشتر طراحان مد در کشورهای مختلف به لباس‌های مناسبتی مانند لباس جشن و لباس عروسی وابسته هستند و با توجه به شیوع کرونا، دیگر خبری از این دست جشن‌ها نیست.
برای آشنایی بیشتر با تاثیر کرونا بر مشاغل در طراحی مد بخش آن را مطالعه نمایید.

کرونا چه تاثیری بر مشاغل صنعت مد هند گذاشته است

روزهای سخت دنیای مد در کرونا

طراحان مد در حال گذراندن روزهای سختی برای بقای خود هستند. لغو شدن جشن‌ها و رویدادهای جشنواره‌ای مرتبط با صنعت مد، باعث شده است افرادی که در صنعت مد کار می‌کنند بیکار یا حداقل کم کار شوند. تنها فست فشن‌ها و طراحان مد نیستند که با این بحران سر و کار دارند، بلکه مارک‌های لوکس و برندهای معروف مد هم به همان اندازه با آثار همه‌گیری مواجه هستند. برای برخی، فصل جشن چیزی نیست جز فرصتی برای خرید لباس های روی مد و لوکس، و اکنون که مانعی مانند ویروس کرونا را داریم، مصرف کنندگان در خرید با مشکلاتی رو به رو هستند. همه ما از این واقعیت آگاه هستیم که خرید لباس های لوکس، ارتباط نزدیکی با لمس و تجربۀ حس کردن و دیدن لباس ها از نزدیک دارد و حالا که مردم مانند گذشته نمی توانند وارد ازدحام شوند، کمی رکود رخ داده است.


با نگاهی به وضعیت فعلی، صنعت مد تمام تلاش خود را می کند تا با شرایط جدید سازگار شود. تغییرات اساسی ایجاد شده در این صنعت به طراحان و سایر افراد کمک میکند تا با آسیب‌ها و خسارت‌های ناشی از این همه‌گیری کنار بیایند. بسیاری از نمایش ها و رویدادهای مد، در حال حاضر به صورت آنلاین برگزار می شوند. حتی مجلات مد هم نسخه های آنلاین خود را برای سازگاری با شرایط جدید منتشر می کنند. دیجیتالی شدن صنعت مد، مشاغل خاصی را ایجاد کرده است که در طول و پس از این همه گیری شکوفا خواهند شد. در ادامه به تفصیل به مشاغل این چنینی خواهیم پرداخت.

شیوع کرونا و تعطیلی مشاغل

طبق نظرسنجی انجام شده در ماه مه 2020 توسط سازمان بین المللی کار، بیش از یک نفر از هر 6 جوان از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان کار خود را در سراسر جهان متوقف کرده اند. اما همان طور که می گویند، «خواستن توانستن است»، صنعت مد نیز در حال یافتن راهی برای شکوفایی مجدد است. با تغییر رویدادهای مد و آنلاین شدن مشاغل، صنعت مد دوباره به بازار بازگشت. این حالت آنلاین صنعت مد، فرصت هایی را برای مشاغل خاص فراهم کرده است.
این همه‌گیری مردم را مجبور کرده که به‌سوی استفاده از ابزارهای آنلاین بروند و همچنین شیوه‌های پایدار را در هر زمینه ای به کار ببرند. اگرچه مشاغل بی شماری در خطر هستند، دیجیتالی شدن و نیاز به شیوه های مد پایدار، نه تنها برخی از مشاغل قدیمی را شکوفا می کند، بلکه فرصت های جدیدی را در صنعت مد پیش روی افراد مختلف قرار می دهد.


رسانه های اجتماعی به محلی محبوب برای رد و بدل شدن نظرات تبدیل شده اند

فصل جشن (مثل کریسمس یا نوروز)‌ همیشه فرصتی برای شکوفایی صنعت مد بوده است. اگرچه با شیوع کرونا این شکوفایی و رونق بازار مد به اندازه سال‌های قبل نیست، امسال نیز صنعت مد شاهد روند رشد صعودی خواهد بود. تنها تغییری که در این فصل جشن شاهد آن خواهیم بود این است که صنعت مد حالا بیشتر به صورت دیجیتالی خودش را عرضه می کند؛ بنابراین، فرصت های متعدد برای برخی از مشاغل قدیمی و جدید ایجاد خواهد شد. مشاغلی که در این فصل جشن در صنعت مد رونق می گیرند عبارت اند از:


1. مدیر موجودی هوشمند:

اگر شما هنوز از وجود چنین شغلی بیخبر هستید، باید بدانید که برنامه ریزی موجودی، یکی دیگر از اجزای ضروری دنیای مد است که شیوع کرونا آن را در کانون توجه قرار داده است. با فرا رسیدن فصل جشن در کشورهای مختلف، برندها قصد دارند پس از روزها تعطیلی مغازه ها، مقدار زیادی از موجودی فروش نرفته انبارها را جا به جا کنند. با فرا رسیدن فصل جشن، پیشکسوتان صنعت مد شروع به تجدید نظر در نحوه مدیریت و سازماندهی محصولات خود می کنند و مدیریت موجودی هوشمند، شغلی خواهد بود که به محبوبیت بالایی خواهد رسید.


2. طراحان مجازی نمایشگاه:

اخبار صنعت مد بیانگر آن است که مردم در حال حاضر از بازدید ازسالن‌های نمایشگاهی اجتناب می کنند و ویترین گردی را ترجیح می دهند. با شروع فصل جشن، طراحان لباس متعددی نمایشگاه مجازی خود را افتتاح می کنند. نمایشگاه مجازی برای صنعت مد چیز جدیدی نیست؛ اما قبل از همه گیری کرونا، این نمایشگاه ها فقط در حد یک گزینه بودند؛ در حالی که در حال حاضر، به یک ضرورت تبدیل شده اند. این تغییر چندین فرصت شغلی خوب را برای طراحان نمایشگاه مجازی در صنعت مد ایجاد کرده است.


3. متخصص مسئولیت شرکتی:

پیش بینی می شود کارشناسان مسئولیت شرکتی شاهد افزایش حقوق قابلی توجهی باشند؛ زیرا  فصل جشن همراه با شادی، مسئولیت اجتماعی و ارتقای اخلاقی است. در حال حاضر، با گذشت سال ها، برندها متعهد شده اند که عملکرد بهتری داشته باشند و مجبورند به وعده های خود عمل کنند. از این‌رو، مارک‌های مد و زیبایی باید در مورد چگونگی نگاه موثر به پویایی فرهنگ محل کار خود به حرف متخصصان گوش دهند و از آنها چیزهای جدید بیاموزند. متخصص مسئولیت شرکتی همچنین به شما اطمینان می دهد که ساختار داخلی برند، با محتوای ظاهری آن  و همچنین نیاز روز همخوانی دارد.


 
4. اینفلوئنسرهای مد و زیبایی و آرایشگرها:

همه گیری کرونا ثابت کرده است که چگونه اینفلوئنسرهای حوزه زیبایی و مد نقش مهمی در شکوفایی این صنعت ایفا می کنند. اکنون که مردم به دلیل شرایط همه گیری از حضور در سالن های نمایشگاهی و آرایشگاه ها اجتناب می کنند. این امر باعث رونق کار اینفلوئنسرهای حوزه زیبایی شده است. نکات و ترفندهای زیبایی که این اینفلوئنسرها در صفحه های اجتماعی یا وبسایت های خود ارائه می دهند، در جشن هایی که پس از همه گیری کرونا برگزار می شود بسیار کارآمد و مفید خواهند بود.  


5. طراحان تصاویر رایانه یا CGI :

زمینه تصویرسازی کامپیوتری در دنیای مد و فشن، پس از همه گیری کرونا ، از تبلیغات گرفته تا فیلم‌های کوتاه، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. در حال حاضر، با شیوع COVID-19  طراحان لباس به دنبال روش های آوانگارد برای راه اندازی مجموعه خود به صورت آنلاین هستند. در طول جشن ها، توجه به کار هنرمندان CGI به طور چشمگیری افزایش خواهند یافت و انتظار می رود شغل آنها بیش از پیش رونق بگیرد.

5. طراحان تصاویر رایانه یا CGI :


6. استایلیست ها و اینفلوئنسرهای مد:

همه ما یک یا چند اینفلوئنسر مد و فشن را در شبکه های اجتماعی مختلف، مانند اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و … دنبال می کنیم تا از آخرین ترندهای مد سال مطلع شویم. اگرچه حرفه اینفلوئنسری در زمینه مد حتی قبل از شیوع کرونا هم شکوفا شده بود، پس از همه گیری به دوران اوج خود خواهد رسید. مردم همیشه سبک های خلاقانۀ استایلیست ها و اینفلوئنسرهای دنیای مد را تحسین می کنند و در فصل جشن، این محبوبیت افزایش پیدا خواهد کرد.

دنیای مد در کرونا
5/5 - (16 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *