رسم الگوها و طراحی لباس

فهرست عناوین

طراحی لباس حرفه ای است که نیازمند به هر دو حس فشن و استعداد هنری است. تولید همه ی لباس ها، با یک ایده ترسیم شده بر روی کاغذ آغاز شده و این الگوها هستند که به لباس هایی که صدها نفر از آنها استفاده می کنند، تبدیل خواهند شد. برای آنکه شما بتوانید به یک طراح لباس تبدیل شوید، در ابتدا باید توانایی دنبال کردن روند همیشه در حال تغییر مد را داشته و همچنین باید عاشق این کار باشید. حرفه ی طراحی لباس می تواند سرگرم کننده و جالب و در عین حال یک چالش رقابتی نیز باشد. در اینجا شما خواهید آموخت که چگونه می توانید به طراحی لباس و رسم الگوهایی بپردازید که می توانند روند جدیدی در دنیای فشن باشند.

در ابتدا خط تولید لباس های خود را طراحی کنید. لیستی از پارچه ها و سبک مد مورد علاقه تان تهیه نمایید. تصمیم بگیرید که شما برای کدام فصل، لباس طراحی خواهید نمود. در مورد رنگ هایی که در کنار هم خوب به نظر خواهند رسید، فکر کنید. مراقب روند فعلی مد باشید و پیش بینی کنید که چه چیزی مد خواهد شد: از آنجائیکه ماه ها طول می کشد تا لباسی تولید شود، آنچه که شما در حال حاضر طراحی می کنید نباید تا مدتی در فروشگاه ها دیده شود.

بسته به لباسی که می خواهید طراحی کنید، شکل بدن یک مرد و یا زن برهنه را رسم کنید. شکل بدن را از جلو و پشت رسم کنید. این ایده ی بسیار خوبی برای ایجاد نسخه های دیگری از طرح تان می باشد، بدین ترتیب می توانید مدلتان را با رنگ پوست و رنگ مو های مختلف رنگ آمیزی کنید. این به شما کمک خواهد کرد تا ببینید که طرحتان با ویژگی های فیزیکی مختلف، چگونه به نظر خواهد رسید.


اکنون باید طرح لباس مورد نظرتان را بر روی بدن مدل رسم کنید. استفاده از جزئیات مناسب می تواند طرح شما را کامل کند. لباس را رنگ کرده و سعی کنید تا بافت پارچه آن را شبیه سازی نمایید. می توانید برای متناسب به نظر رسیدن طراحی لباستان، قسمت هایی از بدن مدلتان را پاک نمایید.

می توانید از طرح هایی که رسم کرده اید به عنوان یک مرجع راهنما استفاده کرده و همیشه کاغذهای الگوهایتان را بر روی یک سطح صاف قرار دهید. ممکن است شما دقیقا اندازه ی لباسی را که می خواهید، بدانید، در غیر اینصورت، یک مدل زنده پیدا کرده و اندازه های آن را بگیرید. ممکن است شما حتی خرید یک مانکن از یک فروشگاه پارچه فروشی را نیز در نظر بگیرید، به خصوص اگر به طور منظم به طراحی لباس می پردازید. یک مانکن در اصل ماکتی به اندازه انسان واقعی است که شما می توانید از آن برای متناسب کردن لباس هایتان استفاده نمایید.

طرح هایتان را دوباره بر روی یک کاغذ الگو بوسیله یک قلم با نوک سیاه ترسیم کنید. شما می توانید این کاغذهای الگو را از پارچه فروشی ها و یا فروشگاه های لوازم سرگرمی خریداری نمایید. اکنون شما می خواهید تا لباستان را در سایز واقعی رسم کنید. الگوهای بازو باید از بقیه ی الگوها جدا باشند، همچنین حلقه های اضافی و هر گونه تزئینی باید جدا قرار داده شود. 



می توانید یادداشت های طراحی خود را در گوشه ی بالا و پایین الگوی خود بنویسید، این یادداشت ها اندازه گیری های طراحی را در جای درست خود روی الگو نشان می دهد، مانند طول بازو، اندازه دور سینه و قد. شما می توانید پس از تکمیل پروژه تان، جزئیات بیشتری بر روی طرح خود پیاده نمایید.

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *