تبدیل شدن به یک طراح لباس در سنین جوانی

فهرست عناوین

همین الان ببین : فیلم آموزشی تبدیل شدن به یک طراح لباس در سنین جوانی 👇🏻

تبدیل شدن به یک طراح لباس در سنین جوانی کار آسانی نیست. با این حال زمان به نفع شماست و چندین دهه خلاقیت  تکامل یافته پیش روی شماست، پس به آنها تکیه کنید و ایمان داشته باشید که هر آنچه در حال حاضر یاد می گیرید، در آینده شما را به جای خوبی خواهد رساند.

قدم اول طراح لباس شدن در جوانی-زمینه چینی

1)هر آنچه برای طراحی نیاز دارید را آماده کنید. شما به دفتر طراحی، مداد رنگی و لوازم هنری نیاز خواهید داشت. استفاده از کاغذ و لوازم با کیفیت خوب، به شما در کشیدن طرح های با کیفیت بالا کمک خواهد کرد.

2)درباره مد و فشن، بسیار مطالعه کنید. به هر چیزی درباره مد متوصل شوید. این می تواند شامل مطالعه درباره تاریخ فشن و بیوگرافی طراحان مد باشد. همچنین درباره چگونگی انجام طراحی لباس و انواع چالش های این کار و مشکلات و راهنمایی هایی که شما باید آنها را بدانید نیز مطالعه کنید. 

3)مهارت های طراحی و نقاشی خود را افزایش دهید. اگر سن شما زیاد نیست می توانید به مدارس طراحی بروید، یا حداقل در کلاس های هنر و نقاشی شرکت کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا تکنیک های نقاشی بیاموزید. به معلم هنر خود بگویید که می خواهید چه کاری انجام دهید و ممکن است او به شما کمک کند تا به انجام پروژه های مربوط به مد و فشن بپردازید. همچنین گرفتن یک مدرک تحصیلی در رابطه با طراحی لباس نیز، ایده ی بسیار خوبی است؛ زیرا این یک حرفه ی بسیار رقابتی است و تحصیلات می تواند شما را جلوتر از دیگران قرار دهد. 

4)خیاطی یاد بگیرید. اگر در حال حاضر هیچ چیز درباره خیاطی نمی دانید، می توانید به کلاس خیاطی بروید. آشنایی با انواع پارچه ها، خیاطی، برش ها و… برای تبدیل شدن به یک طراح مد، بسیار با ارزش است. طراحی لباس هنر دشواری است، بنابراین از درگیر شدن با چرخ خیاطی نترسید. 

• آشنایی با چگونگی خواندن واستفاده از الگوهای طراحی، یک بخش ضروری برای تبدیل شدن به یک طراح لباس خوب است. 

5)تا می توانید درباره پارچه ها یاد بگیرید. پارچه ها بسیار متنوع هستند. داشتن اطلاعات درباره چگونگی استفاده از پارچه های مختلف برای یک طراح لباس، ضروری است. کتاب های خوبی در رابطه با پارچه ها در کتابخانه ها وجود دارند که می توانند اطلاعات با ارزشی درباره بافت، کیفیت، نحوه ی دوخت پارچه ها و… در اختیار شما قرار دهند.

قدم دوم طراح لباس شدن در جوانی-طراحی

1)الهام بگیرید بدون آنکه تقلید کنید. همه ی هنرمندان از هنرمندان قبلی الهام گرفته اند؛ در واقع هنر همین گونه رشد می کند و در طول زمان دچار تغییرات می شود. با این حال بسیار مهم است که سبک خود را نشان دهید و از سبک دیگران تقلید نکنید.

• به خودتان زمان دهید؛ شما نمی توانید انتظار داشته باشید که یک شبه سبک مخصوص خودتان را پیدا کنید. اینکار به زمان نیاز خواهد داشت و همچنین نیازمند توجه به چیزهایی است که دوستشان دارید و چگونگی استفاده از آنها در طراحی هایتان است. 

2)فی البداهه طراحی کنید.از پارچه ها، رنگ ها و الگوهای الهام بخش استفاده کرده و ایده های منحصر به فرد و خلاقانه بوجود آورید.

3)ایده هایتان را تغییر دهید. شما متوجه خواهید شد که با گذشت زمان، ایده هایتان تغییر خواهد کرد. این اتفاق خوبی است و باعث می شود  تا طراحی های خود را بروز نگه دارید. با اینحال شاید شما دوست داشته باشید تا چیزی مثل یک امضا در طراحی هایتان وجود داشته باشد. درباره اینکه چه عنصری را(مانند یک برش خاص، یک رنگ یا الگو و یا بخش هایی از لباس و…) می توانید به عنوان امضای خود در طراحی هایتان خاص کنید، به خوبی فکر کنید.

قدم سوم طراح لباس شدن در جوانی-کسب تجربه

4)از استودیوهای طراحی لباس دیدن کنید. از آنها بخواهید که اگر ممکن باشد از چگونگی کار کردن آنها بازدید کرده و یا حتی برای کسب تجربه کاری به آنها بپیوندید. ممکن است شما مجبور به امضای توافق نامه ای برای محافظت از اسرار کسب و کار آنها شوید حاوی این مطلب که شما هرگز نباید آنچه را که دیده اید، جایی به اشتراک گذاشته و یا از آن کپی کنید.   

• اگر شما کارآموز شوید، و آنچه به عهده تان می گذارند را بخوبی انجام دهید، ممکن است در پایان دوره کارآموزی به شما پیشنهاد کار در آنجا را دهند.

5/5 - (16 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *