وارد شدن به حرفه ی طراحی لباس

فهرست عناوین


صنعت طراحی لباس به شدت رقابتی است اما برای نشان دادن استعدادهای شما، چند راه وجود دارد. با کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با راه های مختلف برای ورود به این صنعت، شما می توانید به موفقیت شغلی در زمینه طراحی لباس دست یابید.

با توجه به حرکت سریع و متنوع طراحی لباس، از گذشته نیز وارد شدن به این صنعت بسیار مشکل بوده است. با این حال، به لطف شکوفایی هنرهای خلاقانه و بخش طراحی، مطرح کردن نامتان در صنعت مد از آنچه که فکر می کنید، بسیار راحت تر است. در اینجا 4 راه مختلف برای وارد شدن به دنیای فشن را بیان خواهیم نمود.

مدرک طراحی لباس

ممکن است بدون مدرک و تنها با داشتن دانش و تجربه بتوان به عنوان یک طراح لباس مشغول به کار شد، اما به دلیل ماهیت رقابتی این صنعت، وارد شدن به آن بدون مدرک تقریبا بعید به نظر می رسد.

اگر شما آرزو دارید که Westwood یا  McQueen بعدی شوید، داشتن یک مدرک طراحی لباس راه خوبی برای رسیدن به این هدف است. همچنین کارفرمایان نیز ترجیح می دهند تا افرادی با مدرک تحصیلی مرتبط مانند نساجی، هنر و طراحی و… را استخدام نمایند.

در حالیکه گذراندن دوره ی کارشناسی ارشد برای ورود به حرفه ی طراحی لباس ضروری نیست؛ اما داشتن مدرک کارشناسی ارشد در یکی از رشته های نساجی و یا طراحی لباس می تواند فرصت های پیش روی شما را بهبود ببخشد.

کارآموزی

گذراندن دوره ی کارآموزی یک راه بسیار خوب برای توسعه مهارت ها و کسب تجربه در یک محیط مد است. همچنین کارآموزی یک راه مفید برای تماس برقرار کردن با همکاران نیز می باشد. داشتن تجربه کاری و مدرک مرتبط می تواند شما را به گزینه ای ایده آل برای کارفرمایان تبدیل نماید.

بیشتر دوره های کارآموزی فشن کوتاه مدت هستند(معمولا بین سه تا یکسال). شرکت های طراحی لباس اغلب برای جذب کارآموز آگهی می دهند و به دلیل رقابت شدید برای این پست، به سرعت نیز این جایگاه پر می شود. برای کسب تجربه و گذراندن دوره کارآموزی می توانید به طراحان، مجلات مد و فروشگاه ها مراجعه کنید. 

شما می توانید اطلاعاتی درباره طراحانی که دوست دارید با آنها کار کرده تهیه کنید و با ساخت یک پرزنتیشن به تشریح آنچه که می توانید برای آنها انجام دهید، بپردازید. همچنین می توانید گذراندن دوره ی کارآموزی در یک مرکز طراحی لباس تازه تاسیس را نیز در نظر بگیرید. معمولا سازمان های جدید به کمک کارورزان تکیه می کنند و اغلب می توانند فرصت یادگیری و پیشرفت بیشتری را فراهم آورند.

اگر شما در تلاشید تا تجربه خاصی در یک خانه طراحی لباس و یا فروشگاه لباس را بدست آورید، می توانید با مجلات مد تماس گرفته و از آنها تقاضا کنید که در تیم طراحی لباس آنها به عنوان کارآموز مشغول به کار شوید. همچنین می توانید در بخش هایی کمتر مطرح در طراحی لباس مانند بخش های صحنه و لباس شرکت های فیلم و تئاتر و تلویزیون مشغول به کار گردید.

وبلاگ فشن

وبلاگ نویسی در سالهای اخیر محبوبیت زیادی یافته است و یک مکان عالی برای نمایش استعدادهای شما می باشد. اگر شما تصمیم دارید تا وارد حرفه طراحی لباس شوید، راه اندازی یک وبلاگ فشن هوشمندانه ترین راه برای نمایش طرح هایتان است. جامعه وبلاگ نویسان آنلاین بسیار گسترده است و شما می توانید از طریق این شبکه وبلاگ نویسان دیگر را برای الهام گرفتن و پشتیبانی حرفه ای دنبال کنید.

برای ترویج وبلاگ خود، شما نیاز به حضور در رسانه های اجتماعی بزرگتر دارید. داشتن حضور مداوم در این عرصه برای شناسایی کارفرمایان احتمالی و همچنین ترویج نام شما در این صنعت بسیار مهم است. فیس بوک، توییتر و اینستاگرام نه تنها ابزارهایی بسیار مفید برای ترویج وبلاگ شما هستند بلکه به شما در همگام ماندن با اتفاقات صنعت مد کمک می کنند. 

شو و مسابقه

مشارکت در فشن شوها و مسابقات راه بسیار خوبی برای نمایش طرح های شما هستند. چه شما در یک نمایشگاه دانشگاهی شرکت کنید چه در یک رویداد منطقه ای یا ملی، شما شانس نمایش لباس هایتان را برای عموم پیدا خواهید نمود. همچنین شرکت در چنین رویدادهایی به شما شانس ملاقات با افراد هم فکر را داده و اجازه می دهد تا طرح های شما توسط متخصصان این صنعت کشف شوند. 

حضور پیدا کردن در مسابقات و شوها و ارائه مجموعه ی طراحی هایتان می تواند استرس زا باشد. شرکت در چنین رویدادهایی نیاز به برنامه ریزی و آماده سازی زیادی دارد و ممکن است شما مجبور به مسافرت و انتقال طرح هایتان گردید. با اینحال، اغلب شرکت های طراحی لباس شناخته شده بر اکثر شوهای دانش آموزی به منظور شناخت استعدادهای برتر نظارت دارند و بدین ترتیب کار سخت و پشتکار شما ممکن است نتیجه ای خوب دریافت کند.

اگر چنین رویدادهایی در منطقه شما در دسترس نیست، از راه انداختن شو لباس خودتان به هیچ وجه نترسید. از دوستانتان می توانید به عنوان مدل استفاده کرده و وبلاگ خود را با انعکاس تمام اتفاقات شو لباس خودتان، آپدیت کنید. به این ترتیب می توانید اشتیاق و علاقه خود را به این حرفه بخوبی نشان دهید.

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *