چگونه طراح شویم؟

فهرست عناوین


طراحی تقریبا یک بخش اساسی در هر جنبه از زندگی انسان است. اگر شما از نگاه کردن به طرح ها لذت می برید و درباره چگونگی ساخت و استفاده ی چیزهای مختلف فکر می کنید، احتمالا شما نیز امکان تبدیل شدن به یک طراح را خواهید داشت. در اینجا می خواهیم راهنمایی هایی جهت تبدیل شدن به یک طراح موفق را بیان کنیم.

بخش اول-درباره طراحی یاد بگیرید.

1.درباره اشیای اطراف خود فکر کنید. سعی کنید در یک طرح به چیزهایی که دوست دارید یا دوست ندارید توجه کنید، و درباره چیزهایی که برخی از طرح ها را بهتر از دیگران می سازند، فکر کنید. 

• تقریبا هر چیزی که در محیط اطرافتان می بینید توسط انسان ساخته شده و نوعی طراحی در پشت آن قرار دارد، از طرح های گرافیکی گرفته تا وب سایت ها و یا اکسسوری مد.

2.به طراحی به عنوان راهی برای تامین نیازها یا حل یک مشکل فکر کنید. در حالیکه تلاش می کنید تا همه چیز در طرحتان زیبا به نظر آید، باید به این نکته توجه داشته باشید که طراحی با دیگر رشته های هنر متفاوت است و در واقع از طرح شما بصورت عملی استفاده خواهد شد.

• به عنوان مثال یک لوگو، یک نوع طراحی گرافیکی است که کمک می کند تا یک برند و یا شرکت به سرعت شناخته شود. یک لباس نیز وظیفه پوشاندن بدن را بر عهده دارد و علاوه بر آن باید جذاب به نظر آید.

3.برقرای ارتباط بصری را تمرین کنید. طراحان باید قادر به نقاشی کشیدن یا ارائه طرح های خود جهت اصلاح یا توضیح برای افراد دیگر مانند همکاران طراح دیگر و تولیدکنندگان، باشند.

• با یادگیری انتقال بصری تصورات خود، شما روز به روز در این کار پیشرفت کرده و می تواندی جزئیات بیشتری به طرحتان اضافه نمایید. 

• نقاشی یک ابزار قدرتمند برای هر طراحی است، اما اگر شما نمی توانید تصاویر را بصورت واقعی نقاشی کنید، اصلا نگران نباشید. نقاشی های طراحان لازم نیست که یک شاهکار هنری باشند، فقط راه سریع برای مصور ساختن ایده هایتان جهت تبدیل به محصول نهایی  کافی خواهد بود. 

• علاوه بر نقاشی، طراحان از چیزهای دیگری مانند تصویر سازی با کامپیوتر نیز برای مجسم ساختن تصورات خود استفاده می کنند. 

4.کشف کنید که چیزهایی که در اطرافتان هستند، چگونه ساخته شده اند. زمانیکه شما به عنوان یک طراح کار می کنید، نه تنها باید به جذابیت طرحتان فکر کنید، بلکه باید چگونگی به اجرا درآمدن طرحتان را نیز در نظر بگیرید. 

• طراحان کفش باید درباره ی جنبه های فنی ساخت یک کفش مانند آنکه در کدام قسمت ها چرم ها به یکدیگر دوخته شوند، تصمیم گیری نمایند. 

• برای یک شی مانند تلفن همراه، طراحان صنعتی باید درباره اینکه چه نوع پلاستیک و قالب ریزی استفاده شود، و اینکه چگونه بخش های مختلف تلفن به یکدیگر متصل گردند، تصمیم گیری نمایند.

5.منابع اطلاعاتی خوب را پیدا کنید. علاوه بر مجلات طراحی، به دنبال کتاب هایی درباره روند، اصول و روش های طراحی مستقیم، بگردید.

• به دنبال کتاب های آموزشی و فیلم هایی درباره ی ساخت وسایل مختلف و تکنیک های مختلف هنر و صنعت باشید.

• با مطالعه عمیق تر مجلات مد و طراحی، سعی کنید چیزهای بیشتری یاد بگیرید. 

6.درباره طراحانی که شما کارشان را تحسین می کنید، اطلاعاتی کسب نمایید. پی بردن به برداشت شخصی آنها از طراحی، آموزش هایی که گذرانده اند و عادات کاری آنها می تواند باعث افزایش علاقه و انگیزه شما در طراحی گردد.

• در اینترنت جستجو کنید، بیوگرافی طراحان بزرگ را بخوانید و مستندهایی مربوط به طراحان معروف را مشاهده کنید، و توجه کنید که چگونه آنها توانسته اند در حرفه خود به موفقیت برسند.

• به یاد داشته باشید که حتی اگر شما در پاریس یا نیویورک زندگی نکنید باز هم می توانید به یک طراح موفق تبدیل گردید. به اینکه چگونه تصورات شما می تواند یک طرح را منحصر به فرد سازد، فکر کنید.

• به دنبال طراحانی بگردید که کارشان را دوست ندارید، و بفهمید که چرا آنها متضاد افرادی هستند که تحسینشان می کنید.- شاید در کارهایشان چیز قابل تحسینی پیدا کردید-

7.رفتن به مدارس طراحی را در نظر بگیرید. رفتن به مدارس طراحی یک راه عالی برای بدست آوردن اطلاعاتی درباره طراحی، یادگیری تکنیک های کار و برقرای ارتباط با دیگر طراحان است.

• شرکت در دوره ی طراحی 4 ساله در یک مدرسه طراحی تخصصی یک شروع عالی است، اما آن تنها گزینه پیش روی شما نیست. 

• بسیاری از دانشگاه ها نیز دوره های طراحی را برگزار می نمایند.

• شما می توانید یک کارگاه و یا یک دوره ی کوتاه مدت دیپلم در یک مدرسه طراحی را نیز در نظر بگیرید.

8.اگر شما درباره اینکه بهتر است در چه زمینه ای طراحی کنید مطمئن نیستید، خود را آزار ندهید. همچنین اگر شما در زمینه ای طرحی می کنید که به آن علاقه ای ندارید، نگران نباشید.

• بسیاری از طراحان نیز از زمینه های دیگری مانند هنرهای زیبا، معماری و یا بازاریابی کار خود را آغاز کرده اند و برای دیگر رشته های طراحی را بطور رسمی آموزشی ندیده اند. اغلب مدتی طول می کشد تا شما پی ببرید که در کدام یک از زمینه های طراحی بهتر هستید.

بخش دوم-مهارت های طراحی خود را افزایش دهید.

1.به دنبال راه هایی برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای بگردید. مطالعه و تمرین خوب است، اما چیزی که واقعا باعث پیشرفت طراحی شما خواهد شد، تجربه در دنیای واقعی است.

• زمانیکه مردم برای کار شما پول پرداخت کنند، دقیقا متوجه خواهید شد که به عنوان یک طراح از شما چه انتظاراتی دارند.

• در واقع این مسئله می تواند بسیاری از تردیدها و دودلی ها در انجام کار را کاهش دهد و شما آنچه که برای تکمیل یک پروژه ضروری است را پیدا خواهید نمود. گاهی اوقات ما به عنوان یک دانش آموز تمایل داریم که طرحمان بیش از حد شیک به نظر آید.

• گذراندن یک دوره ی کارآموزی در یک شرکت طراحی را در نظر بگیرید. به این ترتیب برای کار در یک محیط حرفه ای اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید نمود. 

• همچنین شما می توانید پروژه های مستقل بگیرید. می توانید در سایت ها به دنبال پروژه های مستقل گشته و کم کم مشتریان خود را پیدا کنید.

2.همکاری با دیگران را یاد بگیرید. به عنوان یک طراح حرفه ای، شما باید اغلب با دیگر افراد در یک تیم کار کنید، و باید بدانید که چگونه کار را با دیگران به اشتراک گذاشته و یا واگذار نمایید.

• بسیار مهم است که بجای داشتن نگرشی رقابتی نسبت به دیگر طراحان، بتوانید تعاون و همکاری را با دیگران حفظ نمایید. به این ترتیب می توانید کارها را سریعتر انجام داده و پروژه های بهتری بگیرید.

• فراموش نکنید که هنوز هم می توانید خیلی چیزها از همکاران خود یاد بگیرید. ممکن است یک نفر ایده های خوب زیادی در سر داشته باشد، اما باز هم چند سر بهتر از یکی است.

• همکاری با دیگران می تواند منجر به تصمیمات کارآمدتری گردد.

• اصرار نداشته باشید که همه ی کارها را خودتان انجام دهید. در بیشتر اوقات مهم این است که کار تمام شود، حتی اگر انجام کار آنگونه که تصور می کردید، صورت نگرفته باشد. یاد بگیرید که سازش کنید.

3.درباره پیدا کردن سبک درست نگران نباشید. مهم آنست که سبک خود را پرورش دهید؛ اما اگر در ابتدا نمی توانید درمورد سبک خاص خودتان تصمیم بگیرید، وحشت نکنید.

• گاهی اوقات مدتی طول می کشد تا متوجه شوید که چه نوع سبکی واقعا مختص به خود شماست، و معمولا این آگاهی اتفاقی بدست می آید.

• از الهام گرفتن از کارهای دیگران نترسید، و گهگاهی از این الهامات در کارتان استفاده کنید. البته احتمالا شما دوست نخواهید داشت که از کار دیگران کپی برداری کنید، اما طراحان اغلب توسط آثار دیگران تحت تاثیر قرار می گیرند.   

• توجه داشته باشید که سبک خاص شما، با گذشت زمان تکامل می یابد.

4.از اشتباهاتتان به سرعت بگذرید. بیش از حد بر روی یک پروژه تمرکز نکنید، بویژه اگر تازه مشغول به کار شده اید. به عنوان یک طراح مبتدی، شما اشتباهات زیادی خواهید داشت و هر چه سریعتر از آنها بگذرید، بهتر است.

• در طراحی های مهم، انجام کارهای مقدماتی را در نظر داشته باشید. برای صرفه جویی در مواد اولیه و جلوگیری از اشتباهات پرهزینه و وقت گیر، در ابتدا تعداد زیادی طرح و نمونه  اولیه رسم کنید.

• برای ساختن هر چیزی به دنبال سریعترین راه بگردید. مثلا برای تهیه نمونه اولیه می توانید از مواد ارزان قیمت که کار با آنها آسان است، استفاده کنید.

5.همیشه آماده بدست آوردن ایده باشید. یک دوربین و دفتر طراحی همیشه همراهتان باشد و ایده هایی که به نظرتان جالب هستند را برای طراحی خود جمع آوری نمایید.

• برای الهام گرفتن همه جا را جستجو کنید. الهام تنها از طرح های دیگران و یا روند طراحی فعلی بدست نمی آید، بلکه اغلب بصورت تصادفی از طبیعت و یا چیزهای دیگری می آید.

6.در شور و شوق و پشتکارتان، تعادل را برقرار کنید. طراحی کردن 7/24 نرمال نیست و همچنین اگر گاهی شور و شوقتان برای طراحی کم می شود، دلسرد نشوید.

• مدام به دنبال الهام گرفتن باشید. اگر احساس می کنید که گیر کرده اید، به یک موزه بروید یا به طرح های جالب نگاه کنید.

• در ساعات معینی به طراحی بپردازید. گاهی الهامات تا زمانی که شما شروع به کار نکنید، به سراغتان نخواهند آمد.

7.مثبت اندیش باشید. ممکن است با گذشت زمان به استعدادهای خود شک کنید و یا بازخوردهایی منفی را دریافت نمایید، اما این بخشی از فرآیند یادگیری است.

• اگر گاهی اوقات کار شما واقعا وحشتناک است، نگران نشوید. اشتباهات بهترین آموزگاران برای رسیدن موفقیت هستند.

8.بدانید چه زمانی باید استراحت کنید. گاهی اوقات باید اجازه دهید که ضمیر ناخودآگاه شما بر روی حل یک مشکل کار کند، بنابراین پس از یک استراحت کوتاه با ذهنی بازتر می توانید کار خود را ادامه دهید.

• سعی کنید برنامه ای مطلوب برای کار و استراحت خود تعیین کنید. هر فردی در ساعات مشخصی از شبانه روز کارایی بیشتری خواهد داشت، سعی کنید تا متوجه شوید که شما در کدام ساعات شبانه روز کارایی بالاتری دارید. 

بخش سوم-طرح هایتان را بفروشید.

1.نمونه کارهایی عالی داشته باشید. این نمونه کارها در واقع نشان دهنده ی مهارت های طراحی شما هستند که برای مصاحبه های شغلی و کار آزاد ضروری می باشند.

• همیشه بهترین کارهایتان را نشان دهید. از توضیحات اضافه درباره طرح هایتان و یا نمایش طرح های نیمه کاره اجتناب کنید.

2.به یاد داشته باشید که طراحی یک شغل است. بنابراین حرفه ای بودن و داشتن اندکی زرنگی در کسب و کار برای موفقیت در شغل طراحی ضروری است.  

• به اینکه چگونه طرح های شما می تواند به دیگران سود برساند، فکر کنید. بدین ترتیب به راحتی می توانید طرح هایتان را بفروش برسانید.

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *