تاریخچه مد

فهرست عناوین

تاریخچه مد(مد باستانی)
دانشمندان به ما می گویند که انسان ها برای اولین بار لباس هایی را نزدیک به 70000 سال پیش به تن کردند که به احتمال زیاد از چرم و خز ساخته شده بودند. 
تصور می شود که تکنیک بافندگی در حدود 8000 سال قبل از میلاد گسترش یافته است ، و تا قرن دوازدهم پس از میلاد ، لباس ها بسیار ساده بودند. مصری های باستان اطراف بدن خود را با کتان می پوشاندند ، در حالی که رومیان باستان لباس هایی از پشم سفید که از 9 متر از پارچه تشکیل شده بود را بر تن می کردند.
مد قرون وسطی
در طی دهه 1100 ، لباس ها شروع به دور شدن از پارچه های ساده کردند که سالها پوشش مردم را تشکیل می دادند. زنان شروع به تزیین لباس های خود با تور یا بدلیجات نمودند. تکامل تدریجی که چند صد سال طول کشیده بود، در دهه 1400 ، هنگامی که روند مد آغاز شد، فروپاشید. پس از آن لباس ها به پیچیده تر شدن و تبدیل شدن به مهمترین سبک جامعه ادامه دادند. 



اولین طراح مد لباس شناخته شده، یک طراح لباس شخصی بود – رز بارتین از فرانسه ، که در اواخر دهه 1700 ، مد درباری خود را به ماری آنتوانت عرضه کرد.
طراحی لباس های زنانه
ایده مد، به همان معنایی که ما امروزه درک می کنیم، در اواخر قرن نوزدهم با همکاری خانه مد چارلز فردریک ورث در پاریس آغاز شد. برخلاف روند لباس پوشیدن در گذشته ، ورث به مشتریان خود دیکته می کرد که چه چیزی باید بپوشند. همچنین در این زمان هنرمندان شروع به طراحی طرح های اصلی برای مشتری کردند ، و مشتریان می توانستند یک طرح را از میان آنچه که توسط هنرمند ساخته شده بود ، انتخاب کنند.


رسم این طرح ها باعث کاهش هزینه های خانه های مد شد ؛ زیرا دیگر نیازی به هدر دادن لباس ها یا استفاده از یک مدل برای ایده ای که به فروش نمیرسد ، نبود. همچنین این طرح ها توجه تصویرگرانی را که در مجلات مد معروف کار می کردند را نیز به خود جلب کرد.
تاریخچه مد در نیمه اول قرن بیستم ، پاریس تحت تاثیر جنبش های هنری از باله تا آرت دکو ، به مرکز طراحی لباس های زنانه تبدیل شده بود. در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن ، بسیاری از خانه های مد به اجبار بسته شدند یا به ایالات متحده ، به ویژه به شهر نیویورک نقل مکان کردند.


در طول دهه 1950، پاریس همچنان مرکز طراحی لباس های زنانه بود، اما در دهه 1960 ، لندن و ایتالیا به مراکز مد برای مردان تبدیل شدند ، در حالی که به نظر می رسید که هالیوود سبک مد لباس زنانه پاریس را به کار می برد. در طول نیمه دوم قرن بیستم ، نفوذ ایالات متحده و انگلیس در مد به شدت برجسته شد و استفاده از لباس های هیپی تا استایل پانک رواج یافت.
جریان های مد بین المللی زیادی در دهه 1980 گسترش یافت ، لباس های ورزشی شیک شد، و در اوایل قرن بیست و یکم ، مینیمالیسم سیاه و سفید که در بورس قرار داشت، با ظاهری زنانه تر و رنگارنگ تر جایگزین گردید.

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (16 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *