اهمیت رسم خطوط در طراحی لباس

فهرست عناوین

چرا رسم خطوط در طراحی لباس از اهمیت زیادی برخوردار است؟
نقاشی های مد نیاز به رسم خطوط دارند، زیرا بدون آنها نقاشی ها اغلب به نوعی نامشخص و ناتمام به نظر می رسند. خطوط نقاشی به بهتر نشان دادن آنها کمک می کنند و توجه تماشاگر را جلب می نمایند.
چگونه شروع کنیم؟
یکی از بدترین چیزهایی که می تواند برای نقاشی شما اتفاق بیافتد این است که آن را به طور کامل طراحی کرده اید و در آن لحظه شروع به رنگ کردن آن با مداد کنید. مدادها معمولا موجب لک شدن طرحتان می شوند (اگر شما از مارکرها استفاده می کنید) یا به شکل مطلوبی به نظر نخواهند رسید (اگر از آبرنگ استفاده می کنید). به همین دلیل است که به شما توصیه میکنیم که برای رسم طرح هایتان از رنگی استفاده نمایید که حتی اگر آن را لکه دار کند ، هنوز هم مانند سایه های روشن قهوه ای به نظر رسد ؛ به این ترتیب زمانیکه کارتان تمام شد ، هنوز هم می توانید به طرحتان نگاه کنید و آن زشت به نظر نخواهد آمد.



اول رنگ آمیزی کنیم یا ابتدا خطوط طرحمان را رسم نماییم؟به طور کلی ، این بستگی به ابزاری دارد که شما ترجیح می دهید از آن استفاده کنید. مثلا در صورت استفاده از مارکرها ، اغلب رنگ آمیزی و سپس پر رنگ کردن خطوط آسانتر است.
خطوط باید چه رنگی باشند؟
به اطرافتان نگاه کنید. آیا چیزی با خطوط سیاه می بینید؟ خطوط سیاه فقط باید برای اشیای خاکستری تیره یا سیاه به کار روند.
برای هر مورد دیگری ، از رنگی استفاده کنید که چندین درجه تیره تر از رنگ شما است. می توانید قبل از استفاده رنگ بر روی طرح اصلی تان ، آن را بر روی تکه کاغذی امتحان کنید. 

رنگ من مناسب نیست؟

بوسیله رنگ خاکستری می توانید از یک ترفند قدیمی استفاده کنید. رنگ های خاکستری روشن و یک قلم خاکستری تیره می توانند در زمان هایی که شما رنگ مناسبی انتخاب نکرده اید ، به کمکتان آیند. اولا این رنگ ها کاملا با رنگ های سفید ، آبی و سبز روشن ، صورتی و زرد هماهنگ است. دوما زمانیکه شما در انتخاب رنگ های بنفش ، آبی و سبز تیره و سایه های قهوه ای دچار اشتباه شوید ، می تواند طرح شما را نجات دهد.

بنابراین از آنها که به طور عاقلانه ای استفاده کنید و همیشه قبل از اعمال رنگ بر روی تصویر خود ، آن را بر روی یک قطعه کاغذ جداگانه امتحان کنید.
زمانیکه خطوطمان سفید هستند ، از چه رنگی استفاده کنیم؟
بهترین راه حل این است که از یک قلم خاکستری استفاده کنید. استفاده از این رنگ بر روی کاغذ طبیعی تر به نظر می رسد و شما سبکی رنگ سفید را از دست نمی دهید.
 

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *