مد اسلامی

فهرست عناوین

مد اسلامی به عنوان پدیده ای که در آن نیاز به پوششی خاص وجود دارد و قسمت هایی از بدن باید پوشیده باشد ، در صنعت مد گسترده تر شده است. رشد جهانی مصرف کنندگان اسلامی ، رابطه مستقیمی با مُد و مذهب ایجاد کرده است و مسلمانان را تشویق به پوشیدن مد روز و طرح هایی زیبا می کند.
 مد اسلامی به عنوان پدیده ای خاص در دهه 1980 به صنعت مد پا گذاشت. آخرین تحولات در این زمینه بحث های متنوعی را در سطوح مختلف از جمله سیاست ، مذهب و فرهنگ ایجاد کرده است. 

 درست است که امروزه بازار مد اسلامی در حال گسترش است اما هنوز هم در مقایسه با مقیاس جهانی ، نسبتا جایگاهی ندارد. هرچند کمپانی های بزرگ طراحی در حال تلاش برای ارائه مجموعه های خود در رابطه با مراسم مذهبی مسلمانان هستند و عرصه را برای طراحان جوان مخصوصا از کشور های اسلامی خالی می کنند. این کمپانی ها، در کشورهای عربی به ویژه دبی در تلاشند تا این منطقه را به بستری از مرکز طراحی و مد اسلامی تبدیل کرده و سعی در تبلیغ مارک های اسلامی دارند.


اقتصاد اسلامی
هرچند که امروزه بازار مد اسلامی هنوز در مرحله اول توسعه قرار دارد، با این حال با توجه به ارقام ارائه شده توسط شاخص جهانی اقتصاد اسلامی، این روند به سرعت در حال تغییر است : تخمین زده اند که مصرف کنندگان مسلمان در سال 2014 ، حدود 266 میلیارد دلار برای لباس خرج کرده اند که پیش بینی می شود این رقم تا سال 2019 به 282 میلیارد دلار نیز افزایش یابد. 


با وجود این واقعیت که خرید لباس ها نمی تواند به طور مستقیم در صنعت مد اسلامی تاثیر بگذارد ، ثابت می شود که این صنعت بسیار شکننده خواهد بود. علاوه بر این ، تحقیقات پیش بینی می کنند که جمعیت مسلمانان جهان تا سال 2050 برابر با تعداد مسیحیان خواهد بود ، از این رو قدرت خرید مشتریان جوان به طور پیوسته رشد خواهد کرد که فرصت های جدیدی برای طراحان جوان و مارک های مد جدید ارائه می دهد.
 همچنین مارک های معروف مانند DKNY و Hilifiger توجه بیشتری به برخی مراسمات مانند ماه رمضان می کنند و در این فصل ها شمار مصرف کنندگان مسلمان افزایش می یابد.
دبی نیز پس از باز کردن مسیر طراحی ، حتی اگر توسط صنعت پوشاک مسلمانان ترکیه به چالش کشیده شود، راه خود را برای تبدیل شدن به سرمایه مد اسلامی ادامه می دهد.
سیاست و فرهنگ 
صنعت مد ، با تمام زمینه هایی که در هنر و خلاقیت دارد ، نمی تواند در خلا بماند و باید با فرهنگ اجتماعی _ سیاسی که در آن وجود دارد مرتبط باشد. 
با توجه به ماهیت بحث برانگیز این موضوع ، واکنش های مختلف وجود داشت. از جمله واکنش هایی مثل تابیندا کوثر ایشاق ، فارغ التحصیل مد که برای روز یادبود نوعی لباس با عنوان حجاب پاپی طراحی کرد. از جریان مد اسلامی که به راه افتاده بود استقبال کرد و عنوان کرد و گفت : ” این یک حرکت خوب برای کسب و کار در صنعت مد تلقی می شود.”
 همچنین مریا ایدریسی ، دارنده اولین مدرک حجاب ، در تبلیغات H&M گفت :  “دیدن دولچی اند گابانا در این عرصه قطعا نکته مثبتی است.”


 جانماهامد ازشلیان ، نویسنده کتاب عشق در یک روسری و کسی که حوادث ناشی از حجاب را برای همه یاد آوری کرد گفته است : “صنعت مد امروزه در مورد مصرف گرایی است. خرید ، خرید ، خرید و با آن چه که شما می پوشید مورد قضاوت قرار می گیرید. در حالیکه مد اسلامی تسلیم شدن در مقابل حق زنان و حق زیبا بودن و خرید لباس هایی است که با آن ها قضاوت نشوند ، است.”
 

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (16 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *