حجاب پاپی

فهرست عناوین

چرا مسلمانان انگلیس برای یاد آوری سربازان مرده در جنگ جهانی اول نیاز به حجاب پاپی دارند ؟ (Poppy hijab)
حجاب پاپی توسط تابیندها کوثر اسحاق برای اولین بار طراحی و به لژیون سطلنتی بریتانیا فروخته شد. او توضیح می دهد که چرا این طراحی برای مسلمانان بریتانیا حائز اهمیت است.
حجاب پاپی بی تردید یک سمبل و نشانه برای روز یادبود است. هر کس بخواهد برای سربازان در جنگ های جهانی و یا دیگر کشمکش ها یادبود بگیرد باید لباسی با گل های قرمز بگیرد و با غرور آن را تن کند. اما حالا زنان مسلمان بریتانیا با پوشش حجاب پاپی یک پله از بقیه جلوتر اند. 


لژیونر سطلنتی بریتانیا تصمیم گرفت برای اولین بار در سال جاری روسری با طرح های گل سرخ را که در سال 2014 طراحی شده بود، به فروش برساند. این تلاشی برای ترویج استفاده از این نماد در میان مسلمانان است.
 تابیندها کوثر اسحاق ، 25 ساله یک مسلمان بریتانیایی است که در حال تحصیل در کالج مدرن لندن است و این نوع پوشش و حجاب را طراحی کرده است. او می گوید : “ایده روسری با طرح های گل قرمز از آن جایی گرفته شد که می دانستیم بسیاری از مسلمانان نیز به روز یاد بود توجه می کنند. ما احساس کردیم این روز به طور گسترده ای شناخته شده نیست. حتی تعداد سربازان مسلمانی که در جنگ جهانی اول جنگیدند نیز کم تر شناخته شده بود. ما می خواستیم چیزی ایجاد کنیم تا این تاریخ را نشان دهد. بیش از یک میلیون سرباز هندی و چهل هزار مسلمان در کنار نیرو های انگلیسی در سال 1914 جنگیدند؛ اما واقعیت این است که خیلی کم درباره آن ها صحبت می شود و تقریبا ناشناخته هستند.”


 به همین دلیل است که جامعه اسلامی انگلستان با کمک تابیندا توانست یک نماد یاد بود ایجاد کرده و گسترش دهد تا دیگران نیز به مسلمانان بریتانیایی علاقه مند شوند. و این جا بود که ایده حجاب پاپی به میان آمد. تابیندا می گوید : “من فکر کردم این می تواند روشی ساده باشد که اعلام کنم بدون اجبار کسی یک مسلمان بریتانیایی هستم و به آن افتخار می کنم. ما از یک حجاب واحد استفاده کردیم چون این چیزی است که ما مسلمانان را به طور خودکار به یکدیگر مرتبط می کند.”


چرا مسلمانان نیاز به حجاب پاپی دارند؟
تابیدندا می گوید :” ما برای افراد مسلمانی که لباس های پاپی را می پوشند بسیار خوشحالیم. این فقط راهی دیگر برای یادبود سربازان است. من به پوشیدن آن خیلی افتخار می کنم. اما حجاب فقط برای مسلمانان یک علامت گذاری برای روز یادبود نیست! هدف این است که به عمومیت مردم  درباره نقش مسلمانان در جنگ جهانی اول آموزش داده شود و از تعصبات ضد مسلمانان جلوگیری کنند.” حتی حدود چهار سال پیش گروهی که خود را مسلمانان علیه جنگ های صلیبی می نامیدند ، روز یکشنبه لباس های روز یادبود مسلمانان را آتش زده و فریاد زندند : سربازان انگلیسی در جهنم سوزانده می شوند. این باعث خشم ملی شد. اما تابیندا از مردم خواست تا اقدامات این چنینی را با عنوان افراطی بخوانند و دیدگاه بسیاری از مسلمانان واقعی را از مسلمانان افراطی تشخیص دهند. او گفت بسیاری از مسلمانان آدم های خوبی هستند و فقط تعداد کمی از آن ها دارای دیدگاه های تعصبی هستند. 


راه هایی برای دور کردن توجهات از متعصبان
صغرا احمد ، رئیس انجمن اسلامی در بریتانیا می گوید : “بسیاری از مسلمانان هستند که در تمام ماه نوامبر حجاب پاپی دارند. این فقط راهی دیگر برای نشان دادن آن است که به یاد داشته باشید چه کسانی زندگی خود را برای کشورمان دادند و همچنین راهی دیگر برای دور کردن توجهات مردم عادی به مسلمانان متعصب و افراطی گرا است .” او می گوید :” این نماد چهره ی آرامی از مسلمانان در روز یاد بود را نشان می دهد، نه اقلیتی که دنبال عصبانیت و هرج و مرج هستند و همه را محکوم می کند.”
 حجابی پاپی در سال 2014 دقیقا صد سال پس از این که اولین سرباز مسلمان با شجاعت در مقابل خداداد خان از پاکستان در طول جنگ جهانی اول ایستاد و در جبهه غرب جنگید، به اجرا در آمد .
 

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (16 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *