آموزش رسم پارچه ابریشم و ساتن

فهرست عناوین

همین الان ببین : فیلم رسم پارجه ساتن ( ابریشم ) 👇🏻

در طراحی لباس، مهارت رسم پارچه ابریشم و ساتن بسیار مهم است؛ زیرا در میان پارچه ها این دو نوع پارچه بیشتر برای لباس های شب ترجیح داده می شوند. در این آموزش به شما نحوه ی رسم واقع بینانه ی پارچه های ابریشمی و ساتن را آموزش خواهیم داد.   
مرحله 1 : چگونه چین ها را رسم کنیم؟
اولین گام برای رسم پارچه ابریشم یا ساتن آنست که چین های لباس را به درستی رسم نمایید. ویژگی اصلی این نوع از پارچه ها آنست که آنها علاوه بر ایجاد چین هایی کوچک، چین هایی بزرگ و سنگین را هم ایجاد می کنند. پس در زمان رسم پارچه های ابریشم و ساتن، مطمئن شوید که تمام این چین ها را به درستی رسم کرده باشید : 1. چین های بازگشتی( معمولا در اطراف یقه)؛ 2. چین خوردگی های لایه ای کوچک (معمولا در اطراف کمر)؛ 3. چین های بزرگ و سنگین (معمولا در پایین لباس). 


گام 2: رنگ آمیزی طرح با استفاده از رنگ پایه
برای رنگ پایه، رنگی تیره تر از آنچه که به عنوان رنگ نهایی مدنظرتان است، انتخاب کنید. از مارکرها یا تمپرا برای ایجاد رنگی صاف و یکدست استفاده کنید. در این مرحله از مداد رنگی استفاده نکنید.
مرحله 3 : پیدا کردن هایلایت ها
از یک پاستل نرم استفاده کرده و قسمت هایی از لباس را که نور به آنها می تابد، علامت گذاری نمایید. مراقب باشید که بیش از حد اینکار را انجام ندهید و تقریبا نیمی از رنگ پایه تان را دست نخورده نگه دارید.
نکته: رنگ هایلایت باید بسیار روشن تر از رنگ پایه انتخاب شود. 

مرحله 4 : ترکیب
ترکیب رنگ ها یک گام مهم در طراحی پارچه های ابریشم و ساتن می باشد. از انگشتان دستتان برای ترکیب رنگ پاستل با رنگ پایه استفاده نمایید. 
مرحله 5 : اضافه کردن دوباره هایلایت
از همان پاستل نرم روشن استفاده کرده و لایه ی دیگری از هایلایت ها را رسم نمایید. اضافه کردن هایلایت به تمام چین های عمودی و افقی را فراموش نکنید.
مرحله 6 : ترکیب بیشتر
به آرامی هایلایت هایی را که در مرحله  قبل رسم کرده اید، با رنگ پایه ترکیب نمایید. فراموش نکنید که ما نمی خواهیم بیش از 2/1 لباس با هایلایت پوشیده شود. 


مرحله 7 : سایه ها
در پارچه های ساتن و ابریشم نقاطی با هایلایت های روشن و نقاطی تیره رنگ وجود دارند. از پاستل سیاه نرم برای علامت زدن نقاط تیره روی طرحتان استفاده کنید. نزدیک خطوط طرح و نزدیک هر چین و هر جایی که حس می کنید باید تیره گردد را علامت گذاری کنید.
مرحله 8 : سایه های واقعی
سایه های تیره رنگ مرحله قبل را به آرامی با رنگ پایه ترکیب کنید. مطمئن شوید که سایه ها کل رنگ پایه را اشغال نکنند.
 بعد از محو کردن سایه ها، از یک مدادرنگی سیاه در نقاطی که احساس می کنید باید تیره تر باشند، برای تاکید بر عمق و تاریکی بیشتر استفاده کنید. اگر شما نمی توانید این نقاط تیره را تشخیص دهید، می توانید از تکنیک مجسمه سازی با گل استفاده کنید. هر چه کنده کاری بیشتری روی مجسمه انجام دهید، سایه ها تیره تر خواهند شد.
لایه سوم نور را به طرحتان اضافه کنید. کوچکتر و روشن تر از قبلی ها و در مرکز آنها.

مرحله 9 : جزئیات پایانی
هم اکنون باید طرحی زیبا و واقع گرایانه از پارچه های ابریشم/ساتن در جلوی شما باشد. اکنون زمان آن است تا با اضافه کردن کمی جزئیات به کار خود پایان دهید. در این مرحله به محو کردن هایلایت ها ها ادامه دهید تا طرحتان ظاهری طبیعی و یکدست پیدا کند. توجه داشته باشید که مرکز هایلایت هایتان باید روشن تر از بقیه قسمت ها به نظر آید. در زمان هایلایت زدن، لبه ی چین ها را فراموش نکنید. 
مرکز هایلایت ها نسبت به رنگ پایه، باید روشن تر و پررنگ تر باشد. در این تصاویر نمونه ای از رنگ های مناسب برای رنگ پایه و هایلایت را به شما نشان داده ایم.

امیدوارم آموزش رسم پارچه های ساتن و ابریشم برای شما مفید بوده و الهام بخش شما برای رسم طرح هایی جدید و خلاقانه گردد.
     این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (16 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *