رشته‌ی تصویرسازی مد

فهرست عناوین

در گذشته که خبری از اینترنت و دوربین‌های بزرگ نبود، تصویرسازان مد نقش بسزایی در نشان دادن آثار خلق‌شده‌ی طراحان داشتند. امروزه، به ندرت می‌توان تصویرسازی را یافت که کار اصلی آنها طراحی مد باشد.

اما هر چقدر هم که تکنولوژی پیشرفت کند، هنرِ مد هرگز از بین نمی‌رود. تصویرسازی همواره حائز اهمیت بوده و هست، زیرا ایده را از ذهن بیرون کشیده و با پیاده کردن آن بر روی کاغذ به آن نمود می‌بخشد. از این رو، تصویرسازی مهارتی مهم برای یک طراح به شمار می‌رود.

نمی‌توان تصور کرد که تا چه اندازه سخت می‌شد اگر قرار بود طرحی را برای یک فرد توصیف کرد و از او خواست آن را درست کند. ترسیم یک طرح بسیار بهتر از زبان می‌تواند طرح مورد نظر را منتقل کند و در واقع تجسم تصویری فوق‌العاده‌ای از طرح مورد نظر ارائه می‌دهد.

اگر نگاهی به دفترچه‌های چرک‌نویس یک طراح بیندازید و ببینید که چطور یک طرح خام و نتراشیده به یک محصول نهایی می‌انجامد، متوجه خواهید شد که چرا طراحی هرگز از رده خارج نمی‌شود. در طراحی به وسیله‌ی کامپیوتر دست شما به اندازه‌ی طراحی با دست باز نیست؛ اقلاً در حال حاضر چنین است.

مشاغل مربوط به تصویرسازی مد

امروزه پول درآوردن از طریق رسم و نقاشی، در همه‌ی زمینه‌ها از جمله عرصه‌ی مد، کار آسانی نیست. بخش اعظمی از کارهای هنری دیجیتال شده و برخی از تصویرسازی‌ها فقط و فقط با استفاده از ماوسِ کامپیوتر یا تبلت انجام می‌شود. اما دفتر طراحی خود را دور نیندازید، حتی هنرمندانی که با کامپیوتر کار می‌کنند نیز به مهارت نقاشی کردن نیاز دارند.

حقیقت این است که همواره نیاز به نقاشی دستی احساس می‌شود و هرگز نمی‌تواند به طور کامل حذف شود. مجله‌ها دیگر نیازی به تصویرسازی ندارند زیرا دوربین‌ها کار آنها را انجام می‌دهند، اما خواننده‌ها هنوز هم دوست دارند نقاشی‌ها و هنرهای ناب را ببینند. تصویرسازی می‌تواند عناصری خیالی را معرفی و مبالغه کند – طوری که برای دوربین‌ها نشدنی است.

آیا می‌توان از طریق تصویرسازی مد امرار معاش کرد؟ شاید. بخش اعظمی از تصویرسازی مد با طراحی مد هم‌پوشانی دارد. بیشتر افرادی که می‌خواهند تصویرسازی مد انجام دهند، این تمایل را نیز دارند که لباس‌های مدل‌هایشان را نیز خودشان طراحی کنند. اغلب اوقات، زمانی که مهارت خود را در تصویرسازی نشان می‌دهید، مهارت‌های طراحی‌تان را نیز به رخ می‌کشید.

علاوه بر طراحی و بازاریابی برای خط تولید لباس‌هایتان، می‌توانید برخی از گزینه‌های شغلی زیر را نیز در نظر داشته باشید:

  • برای طراحی کار کنید که ایده‌های بزرگی دارد اما در پیاده کردن آنها بر روی کاغذ با مشکل مواجه است!
  • به تدریس طراحی بپردازید. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، باید چند دوره‌ی آموزشی را بگذرانید، اما شکوفا کردن استعدادهای چند هنرمند دیگر کار لذت‌بخشی است.
  • سعی کنید در پذیرفتن مشاغلی که به طور مستقیم ارتباطی با دنیای مد ندارد انعطاف بیشتری به خرج دهید. کتاب‌های کودکان نیاز به تصویرسازانی دارد که قصه را تجسم کرده و جان تازه‌ای به آن ببخشند، شخصیت‌های انسانی موجود در قصه لباس بر تن دارند! چند تا بچه‌ی بامزه بکشید و لباس‌های زیبایی برایشان طراحی کنید.
  • می‌توانید line sheets طراحی کنید.
    line sheet به طرح‌های لباس‌هایی اطلاق می‌شود که تولیدکننده قصد تولید آنها را دارد. زمانی که لباسی، قبل از تولید، تصویرسازی شود، قیمتِ آن پایین‌تر خواهد بود.
     Line sheets به خریدار کمک می‌کند تا محصول را ببیند و در صورت تمایل آن را سفارش دهد.

مشاغل مربوط به طراحی مد

صنعت نساجی بزرگترین صنعت در جهان است؛ اگر چرخی در مراکز خرید بزنید می‌توانید به قدرتِ پوشاک در دنیای خرده‌فروشی پی ببرید.
هر کسی نیاز به لباس دارد! از آنجاییکه استایل لباس پوشیدن پیوسته در حال تغییر و عمرِ لباس‌ها کوتاه است، بازارِ مد نیز پیوسته در حال تغییر و جنب‌وجوش است.

مشاغل مربوط به طراحی مد بسیار زیادند! از sourcing (که به یافتن پارچه و تمام وسایل مورد نیاز و همچنین یافتن کارخانه‌ای برای تولید پوشاک مورد نظر، اطلاق می‌شود) گرفته تا توسعه‌ی محصول، برای میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان شغل ایجاد شده است.

اگر می‌خواهید به عنوان یک تصویرساز، وارد صنعت طراحی شوید، فراگرفتن فوت و فن کار و ایجاد مجموعه‌ای از آثار شرط لازم برای ورود به آن است.
آموزشگاه‌ها دوره‌های دو تا چهار ساله‌ای را در زمینه‌ی الگو و طرز کشیدن آن، طراحیِ مد، شناخت پارچه‌های مختلف، و طراحی پارچه تدارک دیده‌اند و مهارت‌های لازم برای ورود یک فرد به دنیای طراحی مد را آموزش می‌دهند.

ورود به دنیای مد

هنرمند شدن شبیهِ فروشندگی است. هیچ کس برای دیدن آثار هنری شما زنگ در خانه را نمی‌زند، مگر اینکه آنها را به نمایش بگذارید. در دنیای امروز، کار کردن در یک فیلدِ خاص نه تنها مستلزم آشنایی نسبی با دانش رسانه‌های اجتماعی است بلکه مستلزم فراگرفتن دانش کاربردی اینترنت نیز می‌باشد.

بازاریابی آنلاین نه تنها آسان است بلکه برای هنرمندانی که استعدادِ فروشندگی ندارند کارِ بدون دردسری است. گرچه با این روش به راحتی می‌توان توجه بقیه را به خود جلب کرد، رقابت بسیار سخت است، زیرا افراد بسیاری از همین راه برای به نمایش گذاشتن آثار خود استفاده می‌کنند.

پس، با پشتکار و استعداد و کمی شانس می‌توان در این کسب و کار موفق شد.

 این پست را به اشتراک بگذارید

5/5 - (15 امتیاز)

تهیه شده توسط گروه تحقیقاتی طراحی لباس آموزشگاه پویااندیش

نوع آموزش ✅ عکس + فیلم
گروه تحقیقاتی : ✅ تیم طراحی لباس پویااندیش
نحوه یادگیری ✅ گام به گام و کاربردی
درجه بندی محتوا ⭐⭐⭐⭐⭐
نمایش ویدیو درباره بهترین آموزشگاه طراحی لباس
اساتید آموزشگاه بهترین اساتید مجرب طراحی لباس
نحوه برگزاری کلاس حضوری یا آنلاین
سطح کلاس گام به گام و ویژه بازار کار
نوع مدارک معتبر و قابل ترجمه
یادگیری با تضمین
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه
دوره های جذاب ویژه بازار کار با ارائه مدرک معتبر و قابل ترجمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *